Forza truer med å legge ned

Her diskuterer vi supporterrelaterte temaer.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Forza truer med å legge ned

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 30 mai 2014, 16:08

Det sies at menn ikke gråter. Det stemmer ikke. -Roar Christensen, 29.10.06
No træng vi bare en boksåpner her! -Agnar Christensen, 14.03.10

Brukeravatar
John Barnes
Bummen
Sted: Tromsø

Re: Forza truer med å legge ned

Legg inn av John Barnes » 30 mai 2014, 23:43

Grenersens Brukne Arm skrev:http://www.aftenposten.no/100Sport/fotb ... 4iQnigWdQI

Lite ryggrad?
"No må du pinade skjerpe deg, gut", som han Oluf ville sagt. Hvis det er noe FTs leder ikke skal beskyldes for, er det å ikke ha ryggrad. Når han som 19-åring bryter ut av Isberget og kjører igang Forza Tromsø vitner det om pågangsmot.

Det dreier seg selvsagt ikke om lite ryggrad, men et ønske om å rekrutere flere aktive supportere. Folk må få øynene opp for at ting ikke kommer av seg selv. Men å dra publikum i Tromsø opp av komfortsonene sine er faen ikke lett.

NickStrong
Førsteelleveren

Legg inn av NickStrong » 31 mai 2014, 00:20

Problemet slik jeg ser det er at Forza etterhvert har nærmet seg Isberget mer og mer. De fikk massiv oppslutning i startfasen nettopp fordi de ikke var Isberget, når de nå nærmer seg og samarbeider så blir det bare tull.

NickStrong
Førsteelleveren

Legg inn av NickStrong » 31 mai 2014, 00:31

Ser også at Forza har kjørt frem en gammel kjenning herfra som talsperson på facebook... Kanskje ikke så heldig det heller...

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 31 mai 2014, 01:32

NickStrong skrev:Ser også at Forza har kjørt frem en gammel kjenning herfra som talsperson på facebook... Kanskje ikke så heldig det heller...
Haha, nei sikkert ikke, hvis det er meg du tenker på :mrgreen:

Eller? (Jeg er vel ikke en gammel kjenning siden jeg fortsatt svirrer her inne). Mulig jeg ikke ser samme som deg pga at jeg har blokkert noen ;)

Ihvertfall, det du nevner om at likheter med Isberget har kommet frem, stemmer jo. Og det er noe de bør jobbe med (og det tror jeg de gjør også). Slik avisene her i byen har fremstilt det, så samarbeider de, men når det gjelder sanger og slikt, så vet jeg at Isberget ville ha et tett samarbeid i fjor høst/vinter, men FT sa nei. Så hvis de istedet rendyrker sine egne ting er kanskje det positivt mtp rekrutering.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 31 mai 2014, 08:19

John Barnes skrev:Hvis det er noe FTs leder ikke skal beskyldes for, er det å ikke ha ryggrad.
Det oser ikke akkurat standhaftighet av å true med å legge ned aktiviteten, bare fordi man har oppdaget at færre supportere interesserer seg for å se dårlig fotball en divisjon lavere enn før.

Det blir litt sånn, "ja, da tar jeg med meg ballen og går hjem" opplegg.

NickStrong
Førsteelleveren

Legg inn av NickStrong » 31 mai 2014, 16:03

Ikke deg nei, men sindre jeg tenkte på.....

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 31 mai 2014, 19:03

NickStrong skrev:Ikke deg nei, men sindre jeg tenkte på.....
:wink: Ja du skjønner, jeg har blokkert et par stykker på facebook, så jeg ser ikke lengre det enkelte skriver der. Var nå mest en liten fleip at det var meg, for jeg skrev vel ikke noe som var helt på trynet så ;p

Uansett, tror ikke de legger ned i år uansett. Blir det opprykk vil jeg tro det blir et oppsving hos Forza også, for vi må vel bare innse at folk strømmer ikke til verken TIL, Forza eller Isberget så lenge TIL er i 1. divisjon. Også bør selvsagt FT som sagt rendyrke sine ting, mens Isberget kjører sitt løp. Skal de samarbeide så blir jo folk å tenke at det er samme greia, bare at det er ungdom på den ene sida og "de gamle" på andre sida, og det har jeg i alle fall snakket med flere av de som styrer i FT om. Som vi ser her inne er det flere som mener det, men er ikke bare her folk snakker. FT var så utrolig bra i fjor når de var et pent gjeng antallmessig, så finner de tilbake til det som gjorde de populære så tror jeg de får et langt liv, og det håper jeg virkelig.

Jeg syns ellers det vil være tragisk hvis Forza forsvinner, for de har gjort seg veldig positivt bemerket så og si alle steder, i media, hos TILs spillere osv, så legger de ned vil det bli skralt med stemning på Alfheim, for Isberget har jo bare blitt dårligere de siste årene mtp å gi lyd fra seg. Selvsagt hadde det blitt helt dødt uten noen av de to, så begge bør bestå.
Sist redigert av John Barnes den 31 mai 2014, 19:18, redigert 1 gang totalt.

MortenKilling
Tilskuer

Legg inn av MortenKilling » 31 mai 2014, 19:16

Grenersens Brukne Arm skrev:
John Barnes skrev:Hvis det er noe FTs leder ikke skal beskyldes for, er det å ikke ha ryggrad.
Det oser ikke akkurat standhaftighet av å true med å legge ned aktiviteten, bare fordi man har oppdaget at færre supportere interesserer seg for å se dårlig fotball en divisjon lavere enn før.

Det blir litt sånn, "ja, da tar jeg med meg ballen og går hjem" opplegg.
Det er nesten sånn at jeg blir en smule provosert av deg. Men jeg skal prøve å holde meg saklig i denne diskusjonen. Selvfølgelig skal alle få mene hva enn de vil og om du mener vi ikke har ryggrad, værsegod.

Skulle kanskje tro at de fleste skjønte at denne saken var satt litt på spissen. Først og fremst for å få folk til å innse alvoret. Skal vi klare å bygge opp en ny supporterklubb på Alfheim så må folk bidra. P.d.d er vi et par som dra lasset og vi klarer å samle 20-30 stk i snitt på hjemmekampene. Vi jobber knallhardt hver eneste dag for å få flere med i Forza Tromsø. Og når det da bare kommer 20-30 stk på kampene er det veldig lite motiverende.

Så hvis du tenker deg litt om. Vi klarte å etablere oss som en supportergruppering det året TIL hadde en av klubbens dårligste sesonger som endte med et nedrykk. Hadde vi gitt oss halvveis i fjor skulle du mer en gjerne fått lov å beskyldt meg/oss for å ikke ha ryggrad nok. Vi klarte noe mange før oss har prøvd å klare, men aldri realisert.

At vi nå sitter litt rådville over hva vi skal gjøre må da være fullt forståelig. Selvfølgelig vil vi gjøre alt for å overleve. Men når du tenker deg om så ligger det faktisk veldig mye jobb bak en supporterklubb selv i det formate Forza Tromsø er idag.

Brukeravatar
Karli1894
Ballgutt
Sted: Larvik

Legg inn av Karli1894 » 01 jun 2014, 09:52

Er vel ikke så vanskelig å skjønne, år nummer 2 er ikke like kult og sexy som når man starter opp.
Det kalles at "hverdagen banker på døra."
Those who understand do not need explanation, those who dont understand do not matter.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 01 jun 2014, 10:45

MortenKilling skrev:Det er nesten sånn at jeg blir en smule provosert av deg.....
Vi klarte å etablere oss som en supportergruppering det året TIL hadde en av klubbens dårligste sesonger som endte med et nedrykk.....
Du må bare bli så provosert du bare vil.
Faktum er at dersom man skal være supporterklubb så må man ta både oppturer og nedturer på strak arm, man kan ikke true med å gi seg bare fordi man opplever noen mandager!

I fjor var FT nytt og spennende. At hverdagen nå har meldt seg, nå som det ikke lenger er nytt og spennende, og laget har rykket ned og dermed trekker færre tilskuere, det må man bare ta på strak arm. Utspill i media om at man truer med å gi seg, det fremsetter bare et inntrykk av at man bare henger seg på i medvind og når det blåser litt friskt så legger man inn årene.
Så vil jeg gjerne poengtere at dere trenger en annen mediestrategi enn dette. Videre tror jeg det er dumt å drive å dele ut gratis billetter og bruke opp hele kassabeholdningen på dette, dersom man i stedet kunne ha porsjonert ut pengene på å prøve å få til litt positive arrangementer og litt positiv oppdrift.

Man må faktisk innse at å drive supporterklubb for en klubb som til stadighet sutrer i media om at "vi nesten er konkurs" og har rykket ned en divisjon, det er faktisk ikke kjempelett, og da må man stå han av i motvind og tenke langsiktig, ikke bare true med å legge inn årene når man får seg en på nesa.

Jeg tygget litt på dette med disse gratisbillettene, og jeg tror utdeling av slikt vil ha liten effekt.
Da må man jo såfall knytte dette opp mot en aktivitet eller et mål man ønsker å oppnå, samtidig som man skaper publisitet. Kun utdeling av billetter skaper liten publisitet og liten nyskapning.
La oss si at man annonserte i media, eller via deling til venner og bekjente på facebook, at de fem første som kunne forevise nyinnkjøpt matchtrøye m/kvittering (kjøpt etter dags dato) fikk en eller to gratis billetter hver. Eller de som kunne forevise ungene sine i matchtrøye m/kvittering, fikk gratis billetter. Da fikk man både publisert det faktum at det finnes en supporterklubb i media, samt at man får X antall personer til å stikke og kjøpe seg TIL-trøye. Altså det var nå bare ett forslag, men man må jo tenke litt lengere enn å bare dele ut gratis billetter som man oppnår nesten ingenting med.

Brukeravatar
Patriot
Førsteelleveren

Legg inn av Patriot » 04 jun 2014, 18:51

Forza Tromsø har kjørt en gratisbillettkampanje mot Glimt, hvor de har delt ut 100 billetter til navngitte personer. De gjør grep, og er synlige på mange måter nå. Det er det som er resepten. Registrerer også at et par Isberget-legender står på lista over de som skal stå med Forza denne cupkampen.

For Tromsø IL og supporterkulturen i Tromsøs del, håper jeg virkelig at FT kommer seg gjennom dette. Et opprykk, med all den entusiasmen det vil medføre, vil også kunne medføre en rekrutteringsboost til FT. Alt er opp til dem selv, og måten de håndterer 1.divisjonstilværelsen.

Killingberg og hans nærmeste "stab" skal ha faen så mye honnør for jobben han/de gjør.
"Den verste opplevinga eg hadde var i Tromsø,
då var det to personar som sa verkeleg stygge ting". -Magne Hoseth

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 03 okt 2014, 13:38

Grenersens Brukne Arm skrev:Jeg tygget litt på dette med disse gratisbillettene, og jeg tror utdeling av slikt vil ha liten effekt.
Da må man jo såfall knytte dette opp mot en aktivitet eller et mål man ønsker å oppnå, samtidig som man skaper publisitet. Kun utdeling av billetter skaper liten publisitet og liten nyskapning.
La oss si at man annonserte i media, eller via deling til venner og bekjente på facebook, at de fem første som kunne forevise nyinnkjøpt matchtrøye m/kvittering (kjøpt etter dags dato) fikk en eller to gratis billetter hver. Eller de som kunne forevise ungene sine i matchtrøye m/kvittering, fikk gratis billetter. Da fikk man både publisert det faktum at det finnes en supporterklubb i media, samt at man får X antall personer til å stikke og kjøpe seg TIL-trøye. Altså det var nå bare ett forslag, men man må jo tenke litt lengere enn å bare dele ut gratis billetter som man oppnår nesten ingenting med.
Hva sa jeg? Det viser seg jo at folk ikke engang gidder å hente billettene! Så det viser seg jo at jeg hadde helt rett. Dere må knytte utdelingen av billettene opp mot en egeninnsats, dvs de som kan forevise nyinnkjøpt matchtrøye til ungene, eller lignende, ikke bare dele ut til folk som ikke engang gidder å hente billettene! Men høre på mitt råd? Neeei, det gikk ikke, det ville jo vært sååååå duuuumtttttt for dere veeet jo beeeessstttt....
http://www.nordlys.no/sporten/til/article7617741.ece

Så hør her: neste gang kan dere gå til Nordlys, eller iTromsø, og si at "vi skal ha en liten konkurranse og dele ut noen billetter til TIL-kampen etc, kunne dere hjelpe oss med å skape litt blest om dette her", så kommer dere i avisen FØR kampen, og ETTER kampen sammen med de som vant. Disse lokalavisene har ikke SÅ mye å skrive om.

Brukeravatar
Bert Karsam
Bummen

Legg inn av Bert Karsam » 04 okt 2014, 17:42

Fy faen, at folk kan være så useriøse at de skriver seg opp for billetter de ikke gidder hente. Dette er jo ikke supportere, men fjols uten respekt for andre som prøver å få til noe. De som ikke hentet eier ikke skamvett. Flaut!
Footballers from Bilbao and well used diapers have one thing in common. Guess what.

Svar