Farvel til forumet: Isberget legger ned diskusjonsforumet

Her diskuterer vi supporterrelaterte temaer.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
John Barnes
Bummen
Sted: Tromsø

Farvel til forumet: Isberget legger ned diskusjonsforumet

Legg inn av John Barnes » 28 jan 2014, 20:21

Ja, folkens, da er det bare å ta frem gravølen. Forumet her avgår snart ved døden ryktes det. Jeg måtte le så jeg ristet da jeg hørte siste nytt fra Isbergets årsmøte (hvis det da stemmer).
Årsmøtet har vistnok vedtatt at de skal legge ned dette forumet, Isbergets diskusjonsforum.

Bakgrunnen vet jeg ikke noe om, eller hvem som har foreslått det, men det sies at de på årsmøtet har vedtatt å stenge det. Grunnene til det kan man jo gjette på. Jeg vet ihvertfall at flere før har vært fryktelig kritisk til forumet, både medlemmer i Isberget og høytstående TIL-ledere.

Så da er det bare for noen å snurre seg rundt og starte opp et nytt TIL-forum ;-)
F eks, som en liten test: http://tilsupporter.diskusjoner.com
Sist redigert av John Barnes den 29 jan 2014, 00:18, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Re: Farvel til forumet: Isberget legger ned diskusjonsforume

Legg inn av John Barnes » 28 jan 2014, 21:29

Det beste hadde selvsagt vært om noen overtok dette forumet hvis Isberget slutter å finansiere det og stenger det, og deretter endret navn osv på det. :wink:
Om det er noe som lar seg gjøre aner jeg ikke, dette forumet ligger jo på Isbergets nettsider.

Brukeravatar
tobben
Bummen

Legg inn av tobben » 29 jan 2014, 04:17

Skal hjemmesiden også legges ned, eller er det bare forumet?
At forumet skal forsvinne har jeg ventet lenge på.
Aktiviteten har vært på ett lavmål i lang tid. Det gir nok også ett godt bilde av hvordan isberget har utviklet seg med nåværende leder ved roret.
Selvsagt har facebook en stor del av skylden, men ikke alt.

Ser vi er 45 stykker her inne som har bidratt med over 1000 innlegg hver. Selv blant den gjengen er det nesten ingen som fortsatt bruker forumet.

Det positive med at forumet legges ned, er at noen kreative og aktive supportere kanskje lager ett nytt som ikke er i regi av supporterklubben.

R.I.P.

Brukeravatar
JMStorvig
Førsteelleveren
Kontakt:

Legg inn av JMStorvig » 29 jan 2014, 08:46

Jeg var ikke på årsmøtet selv, så jeg vet ikke eksakt hva som ble diskutert der.
Det jeg vet er at det er annonsert "endringer". Vet ikke enda hva det innebærer.

Jeg har gitt beskjed (på admin-forumet) om at jeg "vil ha tilbake" forumet, dersom det er slik at årsmøtet har besluttet å legge det ned. Det var jeg som på årets siste dag i 2004 opprettet dette forumet og etter hvert ga det til Isberget.

Jeg syns det er mye historie her inne som det ville være trist å miste, derfor håper jeg vi kan videreføre det på en eller annen måte.
Kanskje det også vil være bedre for forumet og aktiviteten at det skilles fra supporterklubben.
Alle underforum for diverse grupper, herunder styreforumet må selvsagt slettes.
Isberget-delen kan kanskje slettes i sin helhet, eller er det ting der som kunne passet under en annen fane, for eksempel "Supporter".

Videre må vi jo finne et nytt navn ved en evt overtagelse. Forslag?
(presiserer igjen at ingenting av dette er klarert med Isbergets styre)
Godt gjort er bedre enn godt sagt - Benjamin Franklin

Donkeyman
Kamptroppen

Legg inn av Donkeyman » 29 jan 2014, 11:36

Jag är med på flera andra Forum både sådana som har idrott som ämne men jag har också andra intressen som till exempel Sjöfart, Kollektivtrafik, Järnvägar, Gammal Teknik, Historia och en del annat.

Min erfarenhet är att de bästa och mest spänstiga Forumen är de som är fristående från andra organisationer (även om det finns några lysande undantag). Men det finns samtidigt några stora problem. Det ena heter finansiering, det andra heter teknisk drift, det tredje heter moderering. Alla dessa tre uppgifterna är arbetskrävande och kräver olika kompetens.

Utan förnuftig moderering blir ett Forum snabbt en lekstuga där debattörer gärna ägnar sig åt att ta heder och ära av varandra. Samtidigt får inte heller modereringen vara så hårdhänt att den "dräper" all debatt. Och så måste det vara så pass många som utför detta så att man kan ha koll nästan kontinuerligt. Alla "enmansforum" har en tendens att dö ut när entusiasmen slaknar hos den som driver.
Donkeyman Filosoferar på http://www.nordens-paris.blogspot.com

Brukeravatar
Bert Karsam
Bummen

Legg inn av Bert Karsam » 29 jan 2014, 14:30

JMStorvig skrev:
Jeg har gitt beskjed (på admin-forumet) om at jeg "vil ha tilbake" forumet, dersom det er slik at årsmøtet har besluttet å legge det ned. Det var jeg som på årets siste dag i 2004 opprettet dette forumet og etter hvert ga det til Isberget.

Jeg syns det er mye historie her inne som det ville være trist å miste, derfor håper jeg vi kan videreføre det på en eller annen måte.
Kanskje det også vil være bedre for forumet og aktiviteten at det skilles fra supporterklubben.
Alle underforum for diverse grupper, herunder styreforumet må selvsagt slettes.
Isberget-delen kan kanskje slettes i sin helhet, eller er det ting der som kunne passet under en annen fane, for eksempel "Supporter".

Videre må vi jo finne et nytt navn ved en evt overtagelse. Forslag?
(presiserer igjen at ingenting av dette er klarert med Isbergets styre)
Positivt hvis forumet overlever..
Footballers from Bilbao and well used diapers have one thing in common. Guess what.

Brukeravatar
Sulliken
2. laget
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Sulliken » 01 feb 2014, 04:52

Donkeyman er inne på noe.

Glimtforum.net ble startet av en ildsjel (som på et senere tidspunkt riktignok var leder i dgh et år), og drives nå av en uavhengig glimtsupporter bosatt i Spania. Moderatorstabener en fin mix. Jeg er moderator der og er ikke i DGH, men Glimt I Sør, vi har moderatorer som er totalt uavhengig av supporterklubb, og dghmedlemmer...

Trist hvis detteforumet legges ned (midt i all skadefroheta), for det er underholdende her til tider.. Samt et greit sted å holde seg oppdatert på den nærmeste "fienden". Håper Isberget tar til vettet.
http://www.glimtsupporter.com
http://www.glimtforum.net

Support fine Arts - Shoot a Rapper

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 01 feb 2014, 10:52

Klart man må legge ned forumet sånn at man får fjernet slike kritiske røster som kommer med fæle, slemme ting om isbergets store herlige leder.
Så kan vi heller gå på facebook og poste noen flere hjerter, slik at alle blir enige! Og de som ikke er enige på facebookgruppa, de stenger vi bare ute derfra! NORTH KOREA IS BEST KOREA! WOOOHOOOOOO!
Det sies at menn ikke gråter. Det stemmer ikke. -Roar Christensen, 29.10.06
No træng vi bare en boksåpner her! -Agnar Christensen, 14.03.10

NickStrong
Førsteelleveren

Legg inn av NickStrong » 01 feb 2014, 21:18

+1 til GBA

Brukeravatar
Patriot
Førsteelleveren

Legg inn av Patriot » 03 feb 2014, 16:39

Ingen overraskelse.

Det vil nok kunne føre til økt aktivitet om det opprettes et enkelt, uavhengig og velmoderert klubbforum med høy takhøyde, er å anta. Men da er det viktig å gjøre en god jobb med å gjøre et sånt type nytt forum kjent blant TILs supporterskare i sin helhet - i nord og sør.
"Den verste opplevinga eg hadde var i Tromsø,
då var det to personar som sa verkeleg stygge ting". -Magne Hoseth

Donkeyman
Kamptroppen

Legg inn av Donkeyman » 07 feb 2014, 06:58

Med tanke på aktiviteten här i det sista tycks det som om Isberget behöver lägga ned Forumet. Det verkar ha lagt ned sig själv.
Donkeyman Filosoferar på http://www.nordens-paris.blogspot.com

Alf Edvard
Styreleder

Legg inn av Alf Edvard » 24 feb 2014, 22:08

Forumet blir det ikke lagt ned uten at det er sikkert at forumet kan stå for seg selv, altså uavhengig av Isberget.
Så inntil videre er forumet fortsatt på dette området.
Når vi har fått klarhet i hvordan vi gjør det vil det bli gitt informasjon.
Lev vel med diskusjonen!

Brukeravatar
Bert Karsam
Bummen

Legg inn av Bert Karsam » 26 feb 2014, 22:43

Takk for oppklaringen, Alf.
Footballers from Bilbao and well used diapers have one thing in common. Guess what.

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 17 mar 2014, 10:37

Jeg registrerer at forumet her har fått ny adresse, nnutilf.no, og at Isberget-logoen er fjernet. Hva står nnu for? Neppe nordnorgeunited, som har en helt annen nettadresse. Og siden nnu.no fører til en side om fisk og fiskeri :P Noen som føler for å si noe om endringene? Med andre ord går jeg da ut fra at forumet endelig er løsrevet fra Isberget. Isåfall bør vel også dette underforumet endre navn?

Forresten fungerer ikke funksjonen om å logges på automatisk hver gang. Forlater jeg forumet ved å klikke meg videre til noen andre sider må jeg logge inn på nytt igjen selv om boksen for automatisk pålogging er haket av i.

Brukeravatar
JMStorvig
Førsteelleveren
Kontakt:

Legg inn av JMStorvig » 17 mar 2014, 12:30

Vi jobber med flytting og en tilknytning til Nord-Norge United.
I den forbindelse har vi opprettet domenet nnutilf.no

Hvordan sluttproduktet blir vet vi ikke helt enda...
Godt gjort er bedre enn godt sagt - Benjamin Franklin

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 17 mar 2014, 23:40

Interessant, og i såfall en god løsning vil jeg tro, hvis det går i boks.

Ser også ut som aut. innlogging funker igjen.

Brukeravatar
michael collins
Ekspert

Legg inn av michael collins » 24 mar 2014, 13:46

JMStorvig skrev:Vi jobber med flytting og en tilknytning til Nord-Norge United.
I den forbindelse har vi opprettet domenet nnutilf.no. Hvordan sluttproduktet blir vet vi ikke helt enda...
Godt å høre at du jobber med saken, Jørgen. Vi supportere må ha et diskusjonsforum, og som du skriver ovenfor: det ligger mye historie i dette forumet.

Et uavhengig forum høres helt riktig ut.
Offense wins games, defense wins titles.

Svar