Supporterkampen: Isberget vs Forza Tromsø

Her diskuterer vi supporterrelaterte temaer.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
michael collins
Ekspert

Re: Supporterkampen: Isberget vs Forza Tromsø

Legg inn av michael collins » 12 jun 2013, 16:05

Ok, hvordan får du fram slike opplysninger?
Offense wins games, defense wins titles.

NickStrong
Førsteelleveren

Legg inn av NickStrong » 12 jun 2013, 18:16

Bilde

Brukeravatar
John Barnes
Bummen
Sted: Tromsø

Legg inn av John Barnes » 15 jun 2013, 01:41

Siden det er agurknytt-tider og vi snakker om Isberget-folk som markerer seg på ulikt vis, her er Isbergets forrige leder, med sin syke, syke dritstilige bil :D (og det har overhodet ingenting med Isberget å gjøre, bare en liten trådavsporing).

Fra avisa iTromsø, med overskriften:

"Når størrelsen teller" :P

http://www.itromso.no/bil/article7743961.ece

Ja ja Storvig, ikkje så verst den kjerra der :wink:

Brukeravatar
JMStorvig
Førsteelleveren
Kontakt:

Legg inn av JMStorvig » 15 jun 2013, 09:13

I følge enkelte så er det bekreftelsen på at jeg er blitt en gammel kaill!
Det er muligens også relevant i denne "supporterkampen", det er en altfor stor andel gamlinger igjen nå når forza-gjengen har flyttet til den andre siden.

Til de som lurer på om dette kan bety døden for Isberget, vil jeg si at det faktisk er den sikre død om vi ikke klarer å engasjere yngre krefter.
Hvis alle nye, unge, som kommer til velger L-feltet sier det seg selv.
Ikke noe galt med at også gamlinger engasjerer seg og støtter laget i organiserte former, men nå er det mye grått (hår) på A-feltet.
Meg selv inkludert.
Godt gjort er bedre enn godt sagt - Benjamin Franklin

Brukeravatar
michael collins
Ekspert

Legg inn av michael collins » 15 jun 2013, 16:50

Veldig fet bil, Jørgen! :wink:

Donkeyman
Kamptroppen

Legg inn av Donkeyman » 15 jun 2013, 17:27

Det ena utesluter väl för f****n inte det andra. Det måste väl rimligen finnas supporteraktiviteter som attraherar äldre folk. Samtidigt som det finns andra aktiviteter som attraherar de yngre. Och det är inte en självklarhet att det måste ske inom samma klubb. Även om det är fullt möjligt - men då har man flera avdelningar inom klubben.

Skall bara ge en personlig fundering. Själv gick jag alltid på "Rorbua" före och efter match "in the good old days". Det passade mig och mina önskemål. Men självfallet gick åren och det som föregick där blev med tiden inte något som roade en yngre publik. Som inte kom till "Rorbua" därför att det var för "gubbigt". Med tiden startade man "Isberget" och började köra sin egen grej som inte passade de gamla gubbarna och gummorna. Som i sin tur tunnades ut med åren och som nu står utan tillbud som passar deras smak. Det är inte något konstigt med det.

Men ser man till supporterklubbar runt om i världen så är det faktiskt så att man har arrangemang för olika sorters supporters. Alternativt flera olika klubbar med olika profil. Vilket till exempel mitt lag "Hammarby" har. Jag ser inte något som helst problem i att TIL har flera olika organiserade supportergrupper. Snarare tvärtom. Jag skulle gärna se att det uppstod två nya gruppper. Den ena för "Nomads", det vill säga TIL-supporters i förskingringen och den andra för "Veterans", det vill säga äldre TIL-supporters. Därmed inte sagt att jag själv har energi att engagera mig i någondera.
Donkeyman Filosoferar på http://www.nordens-paris.blogspot.com

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 16 jun 2013, 04:12

JMStorvig skrev:I følge enkelte så er det bekreftelsen på at jeg er blitt en gammel kaill!
Det er muligens også relevant i denne "supporterkampen", det er en altfor stor andel gamlinger igjen nå når forza-gjengen har flyttet til den andre siden.

Til de som lurer på om dette kan bety døden for Isberget, vil jeg si at det faktisk er den sikre død om vi ikke klarer å engasjere yngre krefter.
Ikke noe galt med at også gamlinger engasjerer seg og støtter laget i organiserte former, men nå er det mye grått (hår) på A-feltet.
Meg selv inkludert.
8) Herregud, hils disse enkelte fra meg med beskjed om å klappe igjen flabben. Man er da for faen ikke klar for Heracleum eller Gryllefjord Sykehjem selv om man følger en guttedrøm. Tipper de er misunnelig fordi de sjøl kjører rundt i en bil alle kjører rundt i :D

Venter spent på invitasjonen til tur i kjerra :mrgreen:

Vel vel, når så det er sagt, jeg syns ikke det er det minste rart at isberget mister folk. I løpet av de siste ukene, eller forsåvidt månedene, har styret sørget for å drepe mitt engasjement for Isberget, så den dag i dag kan jeg si lysten min for å bidra med noe som helst mere for Isberget er så godt som lik null. Neste hjemmekamp, mot LSK, befinner jeg meg garantert ikke på felt A. Og det Jørgen, DET er definitivt ikke pga at du e en gammel kaill, men mer fordi jeg er dritlei styre og stell, og faktisk ikke føler noe vemod, men heller glede over å være kvitt folk i styret, samt enkelte andre i dette berget.

Du er derimot en av de som i sin tid gjorde at jeg ble medlem.

Brukeravatar
Jørn-Are
Kverulant
Sted: Holmestrand

Legg inn av Jørn-Are » 17 jun 2013, 11:05

John Barnes skrev:
JMStorvig skrev:I følge enkelte så er det bekreftelsen på at jeg er blitt en gammel kaill!

Meg selv inkludert.
8) Herregud, hils disse enkelte fra meg med beskjed om å klappe igjen flabben. Man er da for faen ikke klar for Heracleum eller Gryllefjord Sykehjem selv om man følger en guttedrøm. Tipper de er misunnelig fordi de sjøl kjører rundt i en bil alle kjører rundt i :D

Venter spent på invitasjonen til tur i kjerra :mrgreen:
Merker at herr Storvig er noen år eldre enn meg, ja :) Jeg fikk klare meldinger om 40-årskrise da jeg fulgte guttedrømmen og kjøpte Harley, så når jeg nærmer meg 50, blir det vel liknende meldinger når jeg skal ha laaaang amerikaner. Deler for øvrig herr Storvigs syn på drømmebil, men hadde nøyd meg med Dodge Durango også :D

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 14 aug 2013, 04:27

Er det bare jeg som synes at selv navnet "Forza Tromsø" er ufattelig teit?
Vi er da ikke italienere, er vi? Eller har jeg gått glipp av noe?

De er jo en gjeng med 15-åringer. Utvilsomt synes de sjøl at de er dritkule, og at alle andre er noen gamle teitinger som bare er gamle og snart skal dø siden de er minst 35 år gamle, men de ser jo ut som en gjeng med snørrunger.
Bilde

Jeg synes det er synd at de er så intolerante og sneversynte at de ikke hæres å stå med de "utgamle" folkene som er over 35, og det ikke er kult nok.
Da har jeg en liten nyhet til de, om noen få år så er de selv over 35 og døden nær, og da er det noen andre som synes de er teite og ukule, siden de ikke kjører skateboard døgnet rundt og er teite nok til å ha jobb i stedet for bare å chille'n.
Det sies at menn ikke gråter. Det stemmer ikke. -Roar Christensen, 29.10.06
No træng vi bare en boksåpner her! -Agnar Christensen, 14.03.10

Brukeravatar
michael collins
Ekspert

Legg inn av michael collins » 15 aug 2013, 21:31

Grenersens Brukne Arm skrev:Er det bare jeg som synes at selv navnet "Forza Tromsø" er ufattelig teit?
Helt greit navn. At ungdommer som ikke vil være med i Isberget lager sin egen gruppering er noe mange har etterlyst i årevis.

Donkeyman
Kamptroppen

Legg inn av Donkeyman » 15 aug 2013, 21:56

Vad skulle det vara för fel på att kalla en supporterförening för "Forza Tromsø". Tvärtom - "Forza" är ju ett klassiskt hejarop långt utanför Italien. Supporters till min klubb Hammarby kör ofta ramsan "Forza Bajen - In med bollen" både i Fotboll, Bandy, Hockey och Handboll. Man har dessutom halsdukar (sjerf) med texten "Forza Bajen" till salu.

Så rätt och slätt - "Forza Tromsø" tycker jag är helt ok. Och det är förb***** bra att det kommer fler supporterklubbar. Jag skulle gärna se en tredje som var inriktad på veteraner.
Donkeyman Filosoferar på http://www.nordens-paris.blogspot.com

NickStrong
Førsteelleveren

Legg inn av NickStrong » 15 aug 2013, 22:19

Da ville vi hatt en for ungdommer, en for gamlinger og en for alkiser. Hva med en for oss normale :lol: :lol: :lol:

Neida, tuller bare litt.

Rana87
Miniputt

Legg inn av Rana87 » 15 sep 2013, 15:43

http://www.nordlys.no/sporten/til/article6858375.ece

Sparebank1 nå også ute og sponser supporterkampen, og begge klubbene agerer selvfølgelig pusekatt. Spør du meg har vinneren her en glimrende mulighet til å markere mot den ufyselige blåboksen med å ikke ta i mot "skittne småpenger" fra storkapitalen. Ikke at jeg ikke setter pris på at noen er villige til å putte penger i TIL, men hva f. er vitsen med å organisere seg som fans om man ikke klarer å si klart i fra i et slikt spørsmål?

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 18 sep 2013, 03:44

Rana87 skrev:http://www.nordlys.no/sporten/til/article6858375.ece

Sparebank1 nå også ute og sponser supporterkampen, og begge klubbene agerer selvfølgelig pusekatt. Spør du meg har vinneren her en glimrende mulighet til å markere mot den ufyselige blåboksen med å ikke ta i mot "skittne småpenger" fra storkapitalen. Ikke at jeg ikke setter pris på at noen er villige til å putte penger i TIL, men hva f. er vitsen med å organisere seg som fans om man ikke klarer å si klart i fra i et slikt spørsmål?
Jeg er helt enig.

Isberget er desverre i lomma på SNN. Mens jeg ennå satt i styret i Isberget i månedene etter nyttår så jeg hvor handlingslammet isberget var, særlig når banken og TIL ble fornærmet etter litt avisoppslag om reklamen.
Som mange nok husker var isbergets leder og et styremedlem (sistnevnte var altså undertegnede) intervjuet av avisa iTromsø om bankreklamen, og kom med noen synspunkter.

SNN ble fornærmet, og på et styremøte i Isberget litt senere var Vegard Berg-Johansen pluss en klovn fra TILs administrasjon gjester. Direktør Berg-Johansen forholdt seg stort sett taus om saken, han var på møtet for å snakke litt om andre ting, men klovnen han hadde med seg derimot, var nærmest på gråten når han fortalte sin hjerteskjærende historie om hvordan banken hadde ringt han når han gikk av flyet etter en reise den dagen iTromsøs oppslag stod på trykk, og ikke minst om hvor fælt han hadde det når de rundt han i flyet leste i avisa og han overhørte ting de sa.

Banken og TIL truet selvsagt med sine midler, om at dersom hvis og om osv så kunne konsekvensene bli at TIL i fremtiden måtte distansere seg fra Isberget, og at banken som ''gav dere cupfesten" i Oslo (snn bidro til isbergets arr. cupfinalehelga) ville bryte bla bla bla, så derfor syns han ordrett gjenfortalt at det passet godt at han var kommet på dette møtet for å gi et velfortjent smekk.

Fy faen, tenk det, fyren satt altså der og pisset på ytringsfriheten og supporternes rett til å si sin mening.

Fra styret i Isberget var jeg den eneste som turte å åpne kjeften og si noe imot denne fyren, som å fortelle at dette var meninger mange fans satt med osv. Isbergets leder satt derimot der bortimot taus som en østers og lot TIL-representanten kjøre på uten innsigelser, livredd for at noen kunne bli fornærmet. Men så sitter han jo selv som vara i et av disse AS-styrene...

Så kommer denne ''gladsaken'' nå der SNN lovde 5000 kr til de som lagde mest lyd av isberget og forza mot RBK. På twitter la TIL ut melding om at Forza Tromsø vant tribunekonkurransen og derfor fikk sjekken på 5000, samt la ut et bilde av Forzas leder med sjekken. Etter kampen skriver også Isbergetleder Masternes på facebook at isberget fikk premie på 5000 kr av banken for god stemning, sang og rop, og på twitter svarte han at det ble uavgjort og at begge derfor fikk.

Generøst av SNN tenkte jeg først, men når jeg tenker tilbake og mer og mer når jeg tenker på det, så fremstår det hele som kjøpt og betalt. Og som litt ''synd'' at man må lokke med penger for å få ekte fans til å synge for laget.

Tipper vi ikke får se noen kritiske røster mere fra Isberget mot banken og den blå boksen ihvertfall...

Forza holder jeg forøvrig utenfor i denne sammenhengen, de er nokså nyopprettet og har ikke vært involvert i denne sagaen over flere år.

NickStrong
Førsteelleveren

Legg inn av NickStrong » 20 sep 2013, 02:47

Er litt overrasket over at JB sin kommentar har fått lov til å stå så lenge på forumet.

Ikke overrasket over at det fungerer på denne måten i Isberget, så jo bare hvor fort debatten om de nye draktene døde ut. Her er det ikke lov å være kritisk til regimet, det ser man forsåvidt også på moderatorene på forumet her. Ingen som tør kritisker TIL eller AC på noen som helst måte.

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 20 sep 2013, 07:40

NickStrong skrev:
Ikke overrasket over at det fungerer på denne måten i Isberget,
Her er det ikke lov å være kritisk til regimet.
Helt fullstendig korrekt. Det gjelder i aller høyeste grad også internt i styret, men selvsagt ift TIL også.

En gang når jeg gidder skal jeg fortelle i detalj om hvorfor jeg trakk meg helt ut fra Isberget. Må tenke på hvordan det kan formuleres uten at folk som ikke har noe med det å gjøre blir trukket inn. Er vel ikke helt dette denne tråden handler om, men litt supporterkamp-tematikk er det vel, om enn i en litt annen form, supportermaktkamp kan det kanskje kalles. At min tid i Isberget er over og at styre og stell er årsaken er ihvertfall sikkert, det er vel også innlysende at det har å gjøre med at det sitter folk der som ikke tåler kritiske røster. Blant medlemmene ellers er det veldig mange flotte folk.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 29 sep 2013, 18:56

Nå er jeg rett og slett sjitforbannet.
Jeg driter i om det er vorspiel tromsø eller isbrrrrget, men her har vi for svarte spilt 45 minutter uten å skape ÉN kvalifisert målsjanse på hjemmebane, motstanderen er et et bunnlag - men de har pinadø skapt minst 12-14 sjanser og hatt to annulerte mål i tillegg til å score ett - OG:
DE PATETISKE SUPPORTERNE KLARER BARE Å HEIE LITT SJENERT.

Hvor blir det av krigen? Hvor blir det av rop som:
AGNAR UT
AGNAR UT
AGNAR UT
STEINAR E SJEFEN
MØKKAMANN, MØKKAMANN
REIS TE GROVFJORD
KOM DÆ VEKK
etc

HVA ER GALT MED SANGLEDERNE ER DE ALLE KUKLAUSE EVNUKKER UTEN BALLER SOM BARE VIL DULLEDULLE I NAIV SNILLHET?
Det sies at menn ikke gråter. Det stemmer ikke. -Roar Christensen, 29.10.06
No træng vi bare en boksåpner her! -Agnar Christensen, 14.03.10

Svar