"Isberget TV "

Her diskuterer vi supporterrelaterte temaer.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
John Barnes
Bummen
Sted: Tromsø

"Isberget TV "

Legg inn av John Barnes » 07 jun 2010, 23:55

Isberget har ett lite digitalkamera med filmopptaksmulighet, og i dag har jeg gjort ett prøveprosjekt ved å lage ett kort intervju med styreleder Alf Edvard etter dagens styremøte. Tanken er å prøve etterhvert å lage noen små intervjuer med personer fra TILs spillerstall og ledelse. Kunne vært meget interessant å se om det er noe interesse for dette. Siden det er ett savn etter levende bilder etter at Hårek sluttet å lage innslag, så kan det kanskje være en mulighet å lage noen små snutter, om ikke folk synes det er helt elendig selvsagt (besøkstall kan også sjekkes selvsagt :) ). Ikke tenk så alt for mye på intervjueren i dette innslaget, for han var nok ikke helt vant med å lage intervju ;) men det forbedres kanskje :D

Her er ihvertfall innslaget:

http://www.isberget.no/news/624/66/Styr ... -e-vi-klar

Brukeravatar
tobben
Bummen

Re: "Isberget TV "

Legg inn av tobben » 08 jun 2010, 00:20

=D>

I framtiden skulle jeg ønske Isberget kunne filme litt stemning fra a-feltet under kampene og legge det ut på nettet. Kan hende det ikke er lov i henhold til tv-rettigheter osv, men tror det kunne vært populært.

Skuff
Juniorspiller

Legg inn av Skuff » 08 jun 2010, 00:24

Tøft.

Om mulig så gjerne legg ut en 720p eller 1080p.
Vis man skal være best, så må man være best på kvalitet også. :D

Brukeravatar
Arnøy
Juniorspiller

Legg inn av Arnøy » 08 jun 2010, 00:26

Fantastisk, Isberget TV er et knallgodt initiativ :D
"In the absence of willpower the most complete collection of virtues and talents is wholly worthless." - Aleister Crowley

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 08 jun 2010, 00:28

Tobben: Det kan sjekkes, tar nok trolig en runde med Eirik Haldorsen i TIL om det senere. Men jeg tror det er noen rettigheter der, for vi har lov til å ta bilder under kampene, men ikke filme, men det er mulig det kun gjelder å filme det som skjer på banen. Her er forresten ett klipp jeg laget like før kampstart mot VIF, og som ligger på youtube og i kamprapporten fra kampen:

http://www.youtube.com/watch?v=mQiNS7UoF7A

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 08 jun 2010, 00:37

Skuff skrev:Tøft.

Om mulig så gjerne legg ut en 720p eller 1080p.
Vis man skal være best, så må man være best på kvalitet også. :D
Du tenker på bildekvaliteten ja....jeg har ikke så veldig god greie på de tekniske detaljene, og youtube må brukes for å legge det ut, men det er vel ingen problem. Det lille kameraet vi har kan spille inn filmklipp i tre ulike bildestørrelser: 320, 640 std og 640 fin, samt at litt andre ting kan stilles inn på ut fra forholdene. Brukte den standard-malen på disse klippene, om det sier noe?

Kan foreløpig ikke redigere noe heller, da jeg ikke har lært om det :P

TILGUTT
Miniputt

Legg inn av TILGUTT » 08 jun 2010, 00:56

helt enig med det tobben skriver! Ser at foreksempel kanarifansen legger ut "stemningsvideoer" fra kampene. Så da kan vel vi også gjøre det :wink: Kjempe tiltak!

Brukeravatar
Stikken
Juniorspiller

Legg inn av Stikken » 08 jun 2010, 02:59

=D> =D> =D>
Bilde

Brukeravatar
TomEspen
Kamptroppen

Legg inn av TomEspen » 08 jun 2010, 08:04

wow, en bra start på en tirsdags morgen :D

Kanskje skuff med flere ønsker å være med i et såkalt "Isberget TV-team" :D ?
blind høne finner også korn

Brukeravatar
Jørn-Are
Kverulant
Sted: Holmestrand

Legg inn av Jørn-Are » 08 jun 2010, 08:38

Veldig bra tiltak! Selv om det hørtes litt ut som et innslag fra "Da damene dro" med tanke på dialekten til reporteren ;)

Reginiussen
Kamptroppen

Legg inn av Reginiussen » 08 jun 2010, 09:01

Meget bra Lars. Dette er og noe vi kan få til i her nede i forbindelse med kamper, da først og fremst etter kamper siden man ikke får lasta det opp på nett i buss etc.

Skal kjøpe meg nytt kamera snart og da kan jeg evt bruke det, ellers bare fortsett med dette Lars.

El nino
Juniorspiller

Legg inn av El nino » 08 jun 2010, 10:28

Kanon bra.Ingen som forventer alt skal klaffe med en gang,som dere vet ble ikke Roma bygg på en dag :lol: fortsett sånn
Bodø/Glimt e et Soperlag Vi e de beste så slutt å klag,hate Bodø/Glimt til æ dør.Blø for drakta, dø for drakta! HEIA TIL

El nino
Juniorspiller

Legg inn av El nino » 08 jun 2010, 10:40

Hvordan kamera er det filmet med?Har styret tenkt å kjøpe et kamra med bedre bilde og lyd?Har Isberget mulighet å få leid hvis det blir for dyrt å kjøpe?
Bodø/Glimt e et Soperlag Vi e de beste så slutt å klag,hate Bodø/Glimt til æ dør.Blø for drakta, dø for drakta! HEIA TIL

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 08 jun 2010, 17:54

Jørn-Are skrev:Veldig bra tiltak! Selv om det hørtes litt ut som et innslag fra "Da damene dro" med tanke på dialekten til reporteren ;)
Tja, er nok ikke fra Husøya, men ellers så kjenner du vel til dialekten til reporteren ;)

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 08 jun 2010, 17:56

El nino skrev:Hvordan kamera er det filmet med?Har styret tenkt å kjøpe et kamra med bedre bilde og lyd?Har Isberget mulighet å få leid hvis det blir for dyrt å kjøpe?
Ett lite digitalkamera til ett par tusen som først og fremst er ett kamera for å ta bilder med, men som du ser er det mulig å filme med det, men lyden er det som er litt problem med, eller kan bli det.

Brukeravatar
Jørn-Are
Kverulant
Sted: Holmestrand

Legg inn av Jørn-Are » 08 jun 2010, 18:12

Får sånne små, snertne HD-videokameraer til en billig penge nå. Kan være verdt å teste for senere bruk.

Skuff
Juniorspiller

Legg inn av Skuff » 08 jun 2010, 20:19

Ja pres, bruk høyest mulig + høyest mulig standard i innstillingene.

På youtube finnes det muligheter for 1080p så no worries der.

Vis du ønsker å lære deg å videoredigere vil jeg anbefale "Sony vegas pro 9". Den har støtte også for HD selvsagt.

Brukeravatar
gobo
Førsteelleveren
Sted: Tromsø, Mortensnes
Kontakt:

Legg inn av gobo » 08 jun 2010, 23:30

Vi (jeg) har et Vado HD kamera også som filmer i 720p og som som regel er tilstede på kamp. Av og til husker jeg til og med å bruke det. Dessverre er det gjerne en stund imellom hver gang jeg har nok minutter ledig til å redigere filmene, men her er en (uredigert) liten sak jeg oppdaga at jeg ikke hadde lagt ut:

http://www.youtube.com/watch?v=ag3SXQcyDyQ

(Youtube holder vel foreløpig på å prosessere den, så kvaliteten blir kanskje litt bedre etterhvert. : )
Sá er einn staðr þar er kallaðr er Álfheimr. Þar byggir fólk þat er Ljósálfar heita, en Døkkálfar búa niðri í jörðu, ok eru þeir ólíkir sýnum ok miklu ólíkari reyndum. Ljósálfar eru fegri en sól sýnum, en Døkkálfar eru svartari biki.

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 09 jun 2010, 02:54

Det var da en alldeles glimrende video, Frank! Den føyk selvsagt rett inn på isberget.no :D

Jeg har også nå opprettet en samleside som ligger i sidemenyen på isberget.no for Isberget-TV, der jeg/vi samler sammen innslag som er lagt ut i nyhetssakene.

http://www.isberget.no/supporter/isberget-tv

Brukeravatar
tobben
Bummen

Legg inn av tobben » 09 jun 2010, 11:09

Fin sak det der hvor man har filmet fra tribunen. Skal nye medlemmer rekrutteres via hjemmesiden tror jeg flere slike "stemningsvideoer" kan være veien å gå.

Svar