Tindfotingan vs Isberget

Her diskuterer vi supporterrelaterte temaer.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Patriot
Førsteelleveren

Re: Tindfotingan vs Isberget

Legg inn av Patriot » 10 jun 2010, 19:23

:mrgreen:

Priceless å se hvordan enkeltpersoner tar kritikk mot Isberget så personlig.. Noen sitter endatil sørpå og har en hel haug med flåsete meninger om ting de ikke engang opplever.

Hadde det endatil bare vært slik at det hadde vært en solid rekke punkter som tilbakeviste at Isberget var pinlig dårlige i Dalen i går, så hadde det vært helt okei. Men det eneste som kommer tilbake er patetisk drittslenging og personkarakteristikk.

Er det slik Isberget fungerer ellers også? Da er jeg jaggu glad det bare ble med to år i den gjengen.. Ikke det minste rart at ingen i byen vil ha noe med de å gjøre.
"Den verste opplevinga eg hadde var i Tromsø,
då var det to personar som sa verkeleg stygge ting". -Magne Hoseth

Brukeravatar
Patriot
Førsteelleveren

Legg inn av Patriot » 10 jun 2010, 19:25

Newcastle skrev:de er jo bare og ignorere de Patriot skriver på forumet, verre er de ikke :D
Punkt 1: Jess! Knallidè. Vend ryggen til de kritiske røster i byen, så blir jo supporterklubben et komfortabelt og fint sted å være for de meget spesielt interesserte.

Punkt 2: http://www.norsk-kurs.no/
"Den verste opplevinga eg hadde var i Tromsø,
då var det to personar som sa verkeleg stygge ting". -Magne Hoseth

Brukeravatar
Jørn-Are
Kverulant
Sted: Holmestrand

Legg inn av Jørn-Are » 10 jun 2010, 19:28

Grenersens Brukne Arm skrev: /diskusjon over.
Heldigvis er ikke den avgjørelsen overlatt til deg. Litt ironisk er det jo at du, som er en av de mest anonyme på dette forumet, skal diktere rammebetingelser for debatt. Hver gang noen har bedt deg gjøre deg til kjenne og delta i en "live" debatt, så har du trukket hodet inn i skallet, eller gjemt det i sanden, alt etter som.

Denne debatten er viktig, og det er viktig at Isberget sentralt (ikke så viktig for enkeltstående medlemmer) tar kritikken/debatten på alvor. Enkelte ting har vært konstruktive, andre ting ikke fullt så konstruktive, men når svaret er at avsender blir hutet til helvete av et styremedlem, så er det ikke rart medlemstallene synker.

Newcastle
2. laget
Sted: Tromsø

Legg inn av Newcastle » 10 jun 2010, 19:28

ha ha :D

El nino
Juniorspiller

Legg inn av El nino » 10 jun 2010, 19:32

Jørn-Are skrev:
Grenersens Brukne Arm skrev: /diskusjon over.
Heldigvis er ikke den avgjørelsen overlatt til deg. Litt ironisk er det jo at du, som er en av de mest anonyme på dette forumet, skal diktere rammebetingelser for debatt. Hver gang noen har bedt deg gjøre deg til kjenne og delta i en "live" debatt, så har du trukket hodet inn i skallet, eller gjemt det i sanden, alt etter som.

Denne debatten er viktig, og det er viktig at Isberget sentralt (ikke så viktig for enkeltstående medlemmer) tar kritikken/debatten på alvor. Enkelte ting har vært konstruktive, andre ting ikke fullt så konstruktive, men når svaret er at avsender blir hutet til helvete av et styremedlem, så er det ikke rart medlemstallene synker.
Den tenker jeg satt rett i sikkerhets boxen :lol: eller lyn i fra klar himmel :lol: :eyesout:
Bodø/Glimt e et Soperlag Vi e de beste så slutt å klag,hate Bodø/Glimt til æ dør.Blø for drakta, dø for drakta! HEIA TIL

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 10 jun 2010, 19:39

Jørn-Are gjør som vanlig dette til en persondiskusjon.
Da svarer jeg gjerne Jørn-Are, du er forumets mest konfliktsøkende person, og jeg har ikke noe ønske om å ha noe med deg å gjøre. Så enkelt er det! Måten du driver å forfølger f ex ex-presidenten John Barnes, er helt pyton, og jeg synes du oppfører deg som en tulling.

Andre folk sosialiserer jeg gjerne med.
Det sies at menn ikke gråter. Det stemmer ikke. -Roar Christensen, 29.10.06
No træng vi bare en boksåpner her! -Agnar Christensen, 14.03.10

Brukeravatar
michael collins
Ekspert

Legg inn av michael collins » 10 jun 2010, 20:41

Jørn-Are: Jeg vet ikke om du ikke ser det (eller velger å overse det), men det finnes ikke konstruktivitet i Patriotens sure oppgulp. Han rakker ganske enkelt ned på Isberget ved enhver anledning. Alle er glade for konstruktive innspill, men jeg er ikke den eneste som har fått nok av Patriotens bevisste provokasjoner over lang tid. Jeg synes moderatorene burde gi ham en advarsel for å spamme forumet med drittprat. Dette er Isbergets forum, og det må være grenser for hva man skal tillate av hets mot egen organisasjon. På alle andre supporterfora hadde han vært kastet ut forlengst.
Offense wins games, defense wins titles.

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 10 jun 2010, 21:04

Patriot skrev:Men det eneste som kommer tilbake er patetisk drittslenging og personkarakteristikk.

Er det slik Isberget fungerer ellers også? Da er jeg jaggu glad det bare ble med to år i den gjengen.. Ikke det minste rart at ingen i byen vil ha noe med de å gjøre.
Og DU av alle sitter og kaller det andre skriver for patetisk drittslenging? Du er jo faen meg selve eksempelet på ett patetisk oppgulp der du selv sitter med all drittslengingen din. Å komme med kritikk er en ting, men alt det du lirer av deg er sure oppgulp fra ende til annen, der du skjuler deg bak det ikke rent smått utrolig latterlige navnet Patriot. Er noen uenig med deg så flyr du rett i strupen på de og starter gråtinga di. Må være trasig å oppleve for en som er så "flittig og positiv" at du oppleves som en surmaga PatriDIot.
Sist redigert av John Barnes den 10 jun 2010, 21:08, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 10 jun 2010, 21:06

Jørn-Are skrev:[ men når svaret er at avsender blir hutet til helvete av et styremedlem, så er det ikke rart medlemstallene synker.
Og der var du igang med persondebatten din igjen. Strålende. Denne Patriot har gang på gang sagt i klare ordelag at å være medlem i Isberget er noe han overhodet ikke er interessert i, og alt han gjør her på forumet er å rakke ned på Isberget.

Newcastle
2. laget

Legg inn av Newcastle » 10 jun 2010, 21:10

bare å ikke bry seg om va patriot skriver :D så får vi fortsette og gjøre isberge bedre :D

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 10 jun 2010, 21:17

Det er lett for meg og deg å ikke bry oss, men hva tror nye potensielle medlemmer som leser her, og som hver dag leser innlegg der det står at Isberget bare er en gjeng idioter, gamle fylliker, osv, tenker, slik denne "patrioten" lirer av seg hver gang han poster her.

Brukeravatar
TomEspen
Kamptroppen

Legg inn av TomEspen » 10 jun 2010, 21:24

For å lage noe konstruktivt av en torsdagskveld foreslår jeg at vi lager et område/emne kun for medlemmer av Isberget. Det vil bety at hver enkelt bruker må identifisere seg med medlemsnummer som stemmer med medlemslisten. Dere datalærde - er det mulig å få til her inne?

Jeg hadde satt veldig pris på en konstruktiv debatt til hvordan gjøre Isberget bedre, og har ikke sansen for utenforstående som bare kaster inn noe annet rart som ikke hører hjemme i debatten. Det vil forenkle moderatorenes jobb betraktelig.

Har også forståelse for Patriot og flere som ønsker å debattere TIL, Alfheim og andre lag og spillere i Tromsøs beste fotballforum! La de for all del få lov til det. Det å ekskludere alle andre fotballinteresserte som ikke er medlem av Isberget ville jo være vel stygt og ufint.

Hva synes dere om det?
blind høne finner også korn

El nino
Juniorspiller

Legg inn av El nino » 10 jun 2010, 21:28

Helt enig :D
Bodø/Glimt e et Soperlag Vi e de beste så slutt å klag,hate Bodø/Glimt til æ dør.Blø for drakta, dø for drakta! HEIA TIL

Newcastle
2. laget

Legg inn av Newcastle » 10 jun 2010, 21:29

meget godt forslag :D

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 10 jun 2010, 21:35

TomEspen skrev:For å lage noe konstruktivt av en torsdagskveld foreslår jeg at vi lager et område/emne kun for medlemmer av Isberget. Det vil bety at hver enkelt bruker må identifisere seg med medlemsnummer som stemmer med medlemslisten. Dere datalærde - er det mulig å få til her inne?

Jeg hadde satt veldig pris på en konstruktiv debatt til hvordan gjøre Isberget bedre, og har ikke sansen for utenforstående som bare kaster inn noe annet rart som ikke hører hjemme i debatten. Det vil forenkle moderatorenes jobb betraktelig.

Har også forståelse for Patriot og flere som ønsker å debattere TIL, Alfheim og andre lag og spillere i Tromsøs beste fotballforum! La de for all del få lov til det. Det å ekskludere alle andre fotballinteresserte som ikke er medlem av Isberget ville jo være vel stygt og ufint.

Hva synes dere om det?
Alle som ikke er medlemmer bør selvsagt kunne diskutere her de også, men da får de innrette seg etter at dette er Isbergets forum, og ikke ett sted der det spres en masse dritt om Isberget. Tror ikke det er noen som vil ekskludere alle andre, men sette en grense for hva som er tillatt. Og det er mange nå som mener at nok er nok fra patrioten...

For øvrig er forslaget ditt som vanlig veldig godt. Om det lar seg gjøre aner jeg ikke.

Brukeravatar
Jørn-Are
Kverulant

Legg inn av Jørn-Are » 10 jun 2010, 21:40

John Barnes skrev:
Jørn-Are skrev:[ men når svaret er at avsender blir hutet til helvete av et styremedlem, så er det ikke rart medlemstallene synker.
Og der var du igang med persondebatten din igjen. Strålende. Denne Patriot har gang på gang sagt i klare ordelag at å være medlem i Isberget er noe han overhodet ikke er interessert i, og alt han gjør her på forumet er å rakke ned på Isberget.
Noen persondebatt er det ikke. Bare en observasjon.

Som svar til MC tidligere: Jo da, jeg ser den at det meste ikke er konstruktivt, men jeg syns reaksjonene er ganske merkverdige likevel. Det meste, både konstruktivt og kverulerende, er det mulig å hente en essens ut av, og jeg skulle ønske styret ville ta imot alt med åpne armer, uansett hva de måtte mene om avsender av budskapet.

Brukeravatar
Jørn-Are
Kverulant

Legg inn av Jørn-Are » 10 jun 2010, 21:43

Grenersens Brukne Arm skrev:Jørn-Are gjør som vanlig dette til en persondiskusjon.
Da svarer jeg gjerne Jørn-Are, du er forumets mest konfliktsøkende person, og jeg har ikke noe ønske om å ha noe med deg å gjøre. Så enkelt er det! Måten du driver å forfølger f ex ex-presidenten John Barnes, er helt pyton, og jeg synes du oppfører deg som en tulling.

Andre folk sosialiserer jeg gjerne med.
Nå var det ikke meg selv jeg snakket om, men det hører til en annen debatt.

Noen forfølgelse av Lars G er det ikke snakk om. Jeg og Lars er uenig på en del områder, og i den senere tid syns jeg vi har klart å skille sak og person ganske godt. Jeg har blant annet poengtert at jeg syns han gjør en utmerket jobb med Isberget.no, og kommet med noen tips i så måte.
Vi er fundamentalt uenige om hvordan et styremedlem bør opptre i det offentlige rom, men det hører også til en annen debatt.

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 10 jun 2010, 21:46

Styret tar imot alt av forslag, men når det er fremført som ren hets er det ingen som orker å ta det til seg, og det tror jeg også Alf Edvard er enig i.

Brukeravatar
TomEspen
Kamptroppen

Legg inn av TomEspen » 10 jun 2010, 22:02

Jørn-Are skrev: Det meste, både konstruktivt og kverulerende, er det mulig å hente en essens ut av, og jeg skulle ønske styret ville ta imot alt med åpne armer, uansett hva de måtte mene om avsender av budskapet.
Jørn-Are, jeg vet ikke hvem du er og vice verca. Jeg hilser gjerne på deg en vakker dag :wink:
Jeg har bare lyst til å si at jeg sitter ikke i styret, men jeg vil ikke påstå at styret ikke tar imot alt med åpne armer, om det så er Osama Bin Laden som kommer med et forslag her inne på forumet.
Et styre klarer aldri i havet å fange alt mulig som postes her på forumet. Derfor opprettet jeg temaet som du kanskje kjenner til her på forumet. Det kom inn 34 tips til hva som skal til for at Isberget skal vokse. Jeg har også hintet til Patriot om å komme med innspill - gjennom pm, åpenbare hint og andre typer hint. Har det kommet noe fra han/henne? Styret har tatt imot disse og diskutert disse på styremøte nå sist mandag.
blind høne finner også korn

Brukeravatar
gobo
Førsteelleveren
Sted: Tromsø, Mortensnes
Kontakt:

Legg inn av gobo » 10 jun 2010, 23:21

Begynte å skrive denne i NM-tråden, men den hører bedre hjemme her:
Patriot har rett i et par ting bare man klarer å se gjennom innpakninga og komme fram til essensen i det han skriver. Hadde vært kjekt om han hadde noen konstruktive ideer framfor bare å si hvor dårlig vi er sammenligna med fotingan, men kritikken skal ikke skyves under teppet av den grunn...

Å bli sunget ut av supporterklubben til «lillebror» er ikke bra. Selv om de selvsagt dobbeltmønstrer og gir ekstra trøkk i et oppgjør som dette. For mitt vedkommende var det dessverre forventa, selv om jeg har prøvd å gjøre mitt ved å trykke opp sanger og gjøre en innsats med å dra de igang. Det hjelper bare så forbanna lite når den gemene hop ikke gidder å være med å dra lasset. Det hjelper jo selvsagt ikke på at jeg hverken har verdens kraftigste stemme, eller for den saks skyld noe dugandes sangstemme, men når ingen andre tar tak må jeg nesten gjøre det.

Så til alle dere som ikke synger med: Hva må vi gjøre for at dere skal synge med? At dere ikke kan sangene er ikke en unnskyldning, dere har fått utdelt sanghefter og ark på nesten samtlige kamper i år. Vi endrer de ikke markant fra kamp til kamp, selv om det kom endel nytt inn før kampen mot VIF sist. Melodiene er for det meste velkjent og enkle. Eller «kjedelige og standard» som tindfotingene sikkert vil kalle det. Selv om jeg vil påstå at så godt som samtlige av de nye sangene av året er basert på melodier jeg ikke har hørt andre steder.

Vi har prøvd å ha sangmøter, dog ikke i år. Grunnen til det har vært at å prøve å samle Isberget utenom kampdag har vist seg å være svært vanskelig. Største oppmøtet jeg kan huske på et arrangment utenom kampdag var på Kickoffet i år. Der var det vel kanskje 30 på det meste. Hvorfor møter dere ikke opp?

Som TomEspen sier, vi har over 200 medlemmer i Tromsø kommune. Hvor er dere? I dalen var vi kanskje 60 som møtte...

PS: De som ikke føler seg truffet av spørsmålene over trenger ikke å svare på de, jeg vil vite fra de som treffes av spørsmålene.

Så litt om Tindfotingan:
Føler dere ikke at det er litt trist at dere skal basere hele imaget deres på hvor dårlige vi er? Trodde dere hadde fått nok cred til å kunne fokusere på egen fortreffelighet nå. Riktignok var de fleste påfunnene deres riktig så morsomme, men dere fokuserer jo så godt som bare på å "mobbe" oss. Alt fra apen i storgata til supporter-tabellen ved inngangen. (Og til opplysning ble ferga nedlagt på 60-tallet da dere ble koblet til sivilisasjonen med bru : ). Dere har knallgode sanga, og lager massivt med lyd. I tillegg er dere åpenbart en langt mer sammensveisa kompisgjeng enn vi er. Gled dere over det, og at dere med det bidrar til ihvertfall 50% av oppmøtet på TUILkampan. (Altså, 50% av de som er på kamp i dal'n er der for å se dere, ikke TUIL).
Sá er einn staðr þar er kallaðr er Álfheimr. Þar byggir fólk þat er Ljósálfar heita, en Døkkálfar búa niðri í jörðu, ok eru þeir ólíkir sýnum ok miklu ólíkari reyndum. Ljósálfar eru fegri en sól sýnum, en Døkkálfar eru svartari biki.

Svar