Tindfotingan vs Isberget

Her diskuterer vi supporterrelaterte temaer.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Re: Tindfotingan vs Isberget

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 10 jun 2010, 00:39

"Vi kommer i fra dalen, å vi har søkt asyl
vi bor på campingplassn, å drit i samme dassn"

Regner med den blir sunget der borte snart.
Det sies at menn ikke gråter. Det stemmer ikke. -Roar Christensen, 29.10.06
No træng vi bare en boksåpner her! -Agnar Christensen, 14.03.10

Tindfoting
Tilskuer

Legg inn av Tindfoting » 10 jun 2010, 04:29

[quote="Grenersens Brukne Arm"]"Vi kommer i fra dalen, å vi har søkt asyl
vi bor på campingplassn, å drit i samme dassn"

Sykt kul sang, hvordan er rimene bygd opp? Er det X-X-A-A?

Du har peiling!

Brukeravatar
tobben
Bummen

Legg inn av tobben » 10 jun 2010, 07:17

Debatten om isbergets framtid skal jeg la ligge.
Men for alle som ønsker isberget og supporterkulturen i Tromsø idrettslag alt godt, er ikke dagens avisa Tromsø særlig hyggelig lesing.
En svær sak i sporten hvor overskriften er "Tindfotingan knuste isberget".
Selv vår egen Ruben Yttergård Jensen uttaler til avisa - "jeg synes bare det er moro med Tindfotingan. De er fantastiske supportere og Tuil er heldige som har dem".
Når hørte man sist en TIL-spiller uttale i media at TIL er heldige som har isberget i ryggen?

Jeg blir oppriktig flau ikke bare på vegne av isberget, men også på vegne av alle andre TIL-supportere, at vi lar en liten bydelsklubb få lov til å dominere så voldsomt på tribunen.

Jeg krysser fingrene for at isberget klarer å øke sin oppslutning, noe de i følge TILs plan for å trekke mer folk til Alfheim skal gjøre.
Men skal det skje må isberget få fotfeste blant den yngre garde her i byen, og slik sett er ikke dagens oppslag i avisa Tromsø god publisitet for supporterklubben.

Kanske løsningen blir en ny supporterklubb, hvis det da finnes yngre Tromsøgutter som ser seg lei på Tindfotingan sin dominerende status i Tromsø by. Om det er isberget eller en eventuelt ny supporterklubb som en gang i framtiden gjør at supporterkulturen i Tromsø blir bedre, er egentlig revndende likegyldig for meg.

En ting er i alle fall sikkert for meg at uansett hvor mye jeg selv kan berømme Tindfotingan for sitt gode arbeide, så synes jeg som TIL-supporter det er flaut at vi som nord-norges og Tromsøs klart største og beste fotballklubb lar oss pisse på av supporterne til Tuil.

Brukeravatar
TomEspen
Kamptroppen
Sted: Tromsø

Legg inn av TomEspen » 10 jun 2010, 07:24

JohnnyL skrev:
TomEspen skrev: Synes ikke Isberget gjorde seg bort i dag. Ble litt skuffet over den lille variasjonen til Tindfotingan, men hadde sansen for det de hadde fått satt sammen og samstemmigheten var til å beundre. Lærdom lærdom :)
Manglende variasjon hos Tindfotingan? Seriøst?
De har noen gjengangere som lager mye trøkk, men ellers er det jo en veldig bra variasjon på tindfotingan. Alle spillerne på TUIL har minst en sang som blir sunget flere ganger iløpet av en kamp(bortsett fra brødrene Lysvoll som har samme sangen).
Med utgangspunktet at de er "norges beste supportere 2009" - så ble jeg ærlig talt skuffet over den lille variasjonen de hadde, ja. Hadde de sanger til hver enkelt spiller som de sang flere ganger?? Jaja. Det var godt noen fikk det med seg... De sangene var nå ikke blant de med "trøkk i" - jeg hørte nå ingenting av de i alle fall (bortsett fra Mo sin etter kampslutt :wink: )

Må poengtere at selv om jeg er skuffet over Tindfotingans variasjon, betyr det ikke at jeg skryter over meg over vårt eget reportoar! :wink:
blind høne finner også korn

JohnnyL
2. laget

Legg inn av JohnnyL » 10 jun 2010, 08:10

Godt mulig det hørtes dårlig ut til andre siden, men jeg satt selv et godt stykke fra Tindfotingan og hørte variasjonen. Men jeg tror nok Tindfotingan gikk i mobiliseringsfella på akkurat dette området. Siden de har en såpass stor "sangpark" så blir det problemer for folk som ikke kan alle sangene og mange av sangene har ikke de enkleste tekstene, dermed sank lydnivået automatisk på disse sangene.

El nino
Juniorspiller

Legg inn av El nino » 10 jun 2010, 08:54

Hvis tindfotingan ble kåra til norges beste så ble jeg skuffet i går.Hvordan kan jeg si det?jo jeg var på indrebane i går og gikk rundt både til tindfotingan og Isberget.Isberget var i mindre tall men allikavel så klart dem å lage meget bra lyd fra seg.Tindfotingan jo dem laget lyd men her er et men med M.For det første var dem flere for det andre sto dem under tak.Hva med sangene dem? Ingen speseielt med dem da i tilllegg hadde dem trommer samt en ropert,mulig dem e oppfinnsom men jeg personlig synes ikke det var så mye å rope hurra for akkurat,Tindfotingan vant mye mulig oppe på tribunen men fotballen spilles på banen :D og der vant TIL :lol:
Bodø/Glimt e et Soperlag Vi e de beste så slutt å klag,hate Bodø/Glimt til æ dør.Blø for drakta, dø for drakta! HEIA TIL

Brukeravatar
Jørn-Are
Kverulant
Sted: Holmestrand

Legg inn av Jørn-Are » 10 jun 2010, 09:03

Herregud, må dere være så hårsåre? Isberget hadde ingenting å stille opp med mot det Tindfotingan hadde fått til i går. NRK hadde eget innslag om Tindfotingan (er en av dem i slekt med GGjr?), og på sendingen kom alle sangene deres godt fram. Og lite variert? Jeg har stått på kamp med Isberget i noen år, og Isberget har aldri vært like variert som det Tindfotingan var i går. Engangsforeteelse av Tindføttene? Mulig det, men det går an å være voksen nok til å kalle en spade for en spade, og faktisk ta lærdom av hva "lillebror" driver med.

Brukeravatar
TomEspen
Kamptroppen

Legg inn av TomEspen » 10 jun 2010, 09:57

Jørn-Are, jeg er ikke hårsår bare så det er sagt. Hva andre er får de svare for. Synes det er bra at mange lager liv og røre på kamper :)

For Tindfotingan og TUIL var dette kanskje ÅRETS kamp og mobiliserte deretter. For Isberget var dette en 3.rundekamp i cupen. Når har cupen i innledende runder betydd noe for Tromsøs befolkning :wink: ?? Strategisk sett vant Tindfotingan 10-1 på denne "kampen" på tribunen, ja! Isberget var i dvale i sammenligning, uten tvil. Motivasjonsfaktoren stod nok ikke i høysetet!

Vi bør ta lærdom av Tindfotingan, absolutt. Kanskje styret bør ta denne henvendelsen (om den ikke var ironisk??) seriøst som Tindfotingen skrev under en annen tråd:
Men for all del; la gjerne din egen samvittighet ta det til inntekt for Isbergets manglende evner på tribunen! Kan godt lage noen gode kampsanger til dere, hvis dere trenger hjelp, evt. at dere får noen "overliggere" fra oss/inviterer oss, slik at vi kan holde skrivekurs. :mrgreen:

Min personlige skuffelse av Tindfotingan baserer seg på at jeg GLEDET meg til å få høre hva de hadde å komme med - siden de var "Norges beste". Oooog som jeg skrev, skryter ikke over meg av Isbergets variasjon. Jeg er en del av Isberget selv, så jeg har i grunnen også meg selv å takke for det!!

Min STORE skuffelse er dette: 225 registrerte medlemmer med adresse i Tromsø kommune, HVOR er alle når det trengs? Mobiliseringsmessig ble vi tatt bakfra uten tvil, og kanskje det er derfor det var liten oppmøte i forhold til potensiale (medlemsmessig i alle fall)?

Brukeravatar
Jørn-Are
Kverulant

Legg inn av Jørn-Are » 10 jun 2010, 10:47

TomEspen skrev: Vi bør ta lærdom av Tindfotingan, absolutt. Kanskje styret bør ta denne henvendelsen (om den ikke var ironisk??) seriøst som Tindfotingen skrev under en annen tråd:
Men for all del; la gjerne din egen samvittighet ta det til inntekt for Isbergets manglende evner på tribunen! Kan godt lage noen gode kampsanger til dere, hvis dere trenger hjelp, evt. at dere får noen "overliggere" fra oss/inviterer oss, slik at vi kan holde skrivekurs. :mrgreen:

Min personlige skuffelse av Tindfotingan baserer seg på at jeg GLEDET meg til å få høre hva de hadde å komme med - siden de var "Norges beste". Oooog som jeg skrev, skryter ikke over meg av Isbergets variasjon. Jeg er en del av Isberget selv, så jeg har i grunnen også meg selv å takke for det!!
Dette med Norges beste er jo bare noe Josimar fant på, er det ikke? En uoffisiell kåring sett ut fra tilskuertall og liv på tribunene. Med 1000 tilskuere i snitt, skal det ikke så mye til før 50-100 stykker kan lage liv.

Jeg syns Tindfotingan gjorde en god figur i går. Jeg har aldri sett eller hørt dem før, men jeg syns de hadde noen morsomme sanger, og de fikk formidlet sangene godt.

Klart det er vanskelig å få til sangmøter og utvikling av nye sanger når de fleste av dem som synger på kamp, bor i indre Troms (for å ta litt i). Det er grenser for hvor mye Sindre, Lars G og resten av den harde kjerne som faktisk bor i Tromsø, klarer å få til alene.

Mediemessig er det også mye å gå på for Isberget. Tindfotingan kom med på NRK i cupsendingen, hvor askeladdene gjerne får mer sendetid (de brukte tross alt lang tid på Glemts cupseier i 1800-ogdentid), og de fikk nok veldig god reklame i Tromsø på det.

Brukeravatar
TomEspen
Kamptroppen

Legg inn av TomEspen » 10 jun 2010, 11:02

Jørn-Are: 225 registerte medlemmer bor i Tromsø kommune. Da bør vi få til sangmøter...?? Om noen reiser langveisfra (Målselv e.l.) er de selvsagt hjertelig velkomne til det!!

Brukeravatar
michael collins
Ekspert

Legg inn av michael collins » 10 jun 2010, 11:04

Som sagt, dette var Tromsdalens og Tindfotingans fem minutter i rampelyset. Tindfotingan satt under tak, på TV-sendingen hadde de mikrofonen rett foran seg, og man hørte hvert eneste ord selv når bare et par stykker sang. Isberget var på den andre siden av banen, uten mikrofoner, og selv når bildene viste at de sang/ropte hørte man ikke en lyd. Det er dermed umulig å sammenlikne med utgangspunkt i web-overføringen. Når det er sagt kan vi TIL-supportere godt skryte litt av Tindfotingan. De liker ikke å bli minnet på det, men de fleste av dem bidrar også til å lage god stemning på Alfheim (Tribune Vest). :wink:
Offense wins games, defense wins titles.

JohnnyL
2. laget

Legg inn av JohnnyL » 10 jun 2010, 11:13

Greia med Josimar var at de kjørte en vurdering på supporterne basert på kvalitet og ikke kvantitet.
Tindfotingan scorte veldig høyt på oppfinnsomhet og at de ikke er en tradisjonell supporterklubb, de kan selvfølgelig ikke sammenlignes med de store norske (som jo ikke ville fått plass på TUIL Arena), men de har gått sin egen vei og får jo mye skryt (fortjent)

MC: mic var nok på kameraet til NRK (ikke kjempestor produksjon på disse kampene)

Brukeravatar
michael collins
Ekspert

Legg inn av michael collins » 10 jun 2010, 11:20

Mulig du har rett i at mikrofonen var på det ene kameraet som var i bruk, men det var jo plassert rett bak Tindfotingan.
Offense wins games, defense wins titles.

Brukeravatar
Patriot
Førsteelleveren

Legg inn av Patriot » 10 jun 2010, 11:49

Det er ihvertfall ingen som helst tvil om at Tindfotingan vant på tribuna i går. På gamle ståtribuna i Dalen hvor undertegnede sto, haglet det med bifallende kommentarer fra både TIL og TUIL-fans når fotingan dro i gang blinkskuddene sine. Og småting som gorillaen med TIL-drakt, den modifiserte TIL-sangen, anti-Ruben YJ sangen, og anti-Isberget sangen med ferga, fikk folk til å regelrett flire og skryte åpenlyst av fotingan. Samme gjaldt også mange av spillersangene deres og ikke minst"hvem er denne karen med dommerdrakta på..han ligner litt på nissen igrunn, det er ikke han det er jo DOMMERJÆVELN!!!!!!"

Derimot registrerte jeg flere ganger harselering av Isberget, når de dro i gang kramgoda klassikere som "Gutan olè olè olè", "Gutan vårres e de beste heia-heia-heia Tromsø".. Var flere som etterapet Isberget sentralt på tribuna, med å gjengi sangene sakte og snøvlende..

Sorry to say it: TIL vant kampen (takk og lov), mens supportermessig var Tindfotingan i en helt annen divisjon, og Isberget fremsto i et fryktelig pinlig lys.

Btw, hvem var pappskallen av en Isbergetmedlem som dro i gang "e det alltid like stille over der" mot Tindfotingan, som SLAKTA Isberget i 90+15+15 minutter !??

Og til slutt: Hvorfor våger bare 50-60 av de organiserte supporterne å stå sammen? Hadde Isberget vært en populær og potent supporterklubb med riktig identitet, og som byfolk hadde turt å identifisere seg med, så ville det vært 200 - minst.
"Den verste opplevinga eg hadde var i Tromsø,
då var det to personar som sa verkeleg stygge ting". -Magne Hoseth

JohnnyL
2. laget

Legg inn av JohnnyL » 10 jun 2010, 12:13

michael collins skrev:Mulig du har rett i at mikrofonen var på det ene kameraet som var i bruk, men det var jo plassert rett bak Tindfotingan.
Rett over :D

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 10 jun 2010, 12:48

Foreslår at Patriot snarest melder seg inn i tindfotingan sitt forum slik at han kan sitte der og onanere over tindfotingans fortreffelighet samtidig som han og alle andre "sentrale" på tribunene ellers kan pisse på Isberget.

Brukeravatar
Jørn-Are
Kverulant

Legg inn av Jørn-Are » 10 jun 2010, 15:11

John Barnes skrev:Foreslår at Patriot snarest melder seg inn i tindfotingan sitt forum slik at han kan sitte der og onanere over tindfotingans fortreffelighet samtidig som han og alle andre "sentrale" på tribunene ellers kan pisse på Isberget.
Ærlig talt, tror du virkelig at strutsen ikke blir spist om han bare stikker hodet i sanden?

Styret i Isberget, og andre medlemmer, burde heller dra ut den positive lærdommen av dette, og gjøre et forsøk på videreutvikling, framfor å hute alle til helvete når noe ikke er rosende for Isberget.

Brukeravatar
TomEspen
Kamptroppen

Legg inn av TomEspen » 10 jun 2010, 17:34

Patriot skrev: Og til slutt: Hvorfor våger bare 50-60 av de organiserte supporterne å stå sammen? Hadde Isberget vært en populær og potent supporterklubb med riktig identitet, og som byfolk hadde turt å identifisere seg med, så ville det vært 200 - minst.
Nå har jeg spurt deg flere ganger, både på pm, og ellers andre steder på forumet - hva skal gjøres for å bedre dette som du nevner ovenfor? Personlig setter jeg pris på at du nevner enkelte ting og tang som virker dårlig med Isberget, og jeg vil øke troverdigheten til deg om du også kommer med forslag som kan bedre disse svake feltene.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 10 jun 2010, 18:10

Det er jævla lett å stå utenfor og kritisere alle andre.
Det er derimot ikke så jævla lett for idioten å være med på å gjøre det bedre sjøl, fyren har jo ingen gode idéer.

Til helvete med alle disse fjottsekkene som bare skal kritisere og holde på med negativ dritslenging.
De kan for faen melde seg inn og forsøke å gjøre ting bedre, i stedet for å bare forsure miljøet for de som prøver å gjøre ting på en positiv måte.

/diskusjon over.
Det sies at menn ikke gråter. Det stemmer ikke. -Roar Christensen, 29.10.06
No træng vi bare en boksåpner her! -Agnar Christensen, 14.03.10

Newcastle
2. laget

Legg inn av Newcastle » 10 jun 2010, 18:21

de er jo bare og ignorere de Patriot skriver på forumet, verre er de ikke :D

Svar