Skryt av isberget

Her diskuterer vi supporterrelaterte temaer.

Moderator: Moderatorer

Skuff
Juniorspiller

Re: Skryt av isberget

Legg inn av Skuff » 21 sep 2010, 17:23

skuff er skuffet over manglende fullføringsevner til de ansvarlige.

Brukeravatar
John Barnes
Bummen
Sted: Tromsø

Legg inn av John Barnes » 21 sep 2010, 22:49

Fint at saken i TIL-hengeren så bra ut :)
Skuff skrev:skuff er skuffet over manglende fullføringsevner til de ansvarlige.
Det skjønner jeg. Det skjer lite med alt for mye.

Brukeravatar
TomEspen
Kamptroppen

Legg inn av TomEspen » 21 sep 2010, 23:11

Kjenner til hva skuff tenker på, og må si meg enig. Ressurs tilgjengelig for å arbeide med promotering og lite skjer - hva har skjedd??

Frivillig arbeid har en tendens til å falle slike dype daler, med lite innsats fra frivillige folk, resignering, liten tro osv osv.

Har det vært styremøter etter 7.juni? For resten som ikke sitter i styret er det bare en måte å finne det ut på - og det er gjennom styrereferater som ligger på nett (hint hint). Jeg er spent på fortsettelsen for å si det slik. En siste ting: er det noen som er ansvarlig for "sang og musikk" på felt A - i så fall hvem?
blind høne finner også korn

Brukeravatar
gobo
Førsteelleveren
Sted: Tromsø, Mortensnes
Kontakt:

Legg inn av gobo » 25 sep 2010, 23:01

Om ikke annet, så er ihvertfall styremøtereferatene lagt ut nå. Har dessverre en tendens til å bli skippertaksarbeid når jeg omsider husker å legge de ut.

Sang og musikk skal i grunn være Andreas' område, men ser for tida ut til at det stort sett er jeg og Adrian som tar oss av det.
Sá er einn staðr þar er kallaðr er Álfheimr. Þar byggir fólk þat er Ljósálfar heita, en Døkkálfar búa niðri í jörðu, ok eru þeir ólíkir sýnum ok miklu ólíkari reyndum. Ljósálfar eru fegri en sól sýnum, en Døkkálfar eru svartari biki.

Brukeravatar
TomEspen
Kamptroppen

Legg inn av TomEspen » 26 sep 2010, 00:55

Gobo, jeg ser at enkelte (ikke bare sang på felt A) ting har en tendens til å bli overlatt til ildsjeler fordi det er for FÅ som tar tak for at ting skal bli bedre. Hva er dere nå? 3-4-5 ildsjeler? Dere skal ha skryt for at dere tar tak. For at dere ikke skal ende opp som bl.a. Tobben og Høier, ønsker jeg at dere bruker krefter til å motivere andre til å ta tak i vinter. Av de tre jeg kjenner til (gobo, john barnes og Alf Edvard), bruk kreftene på å få med flere - og hvordan dere får det til - vel. Bruk de små grå og prat med flere som tror de vet hva som skal til :wink: Det er ingen vits i at dere også havner på felt J, H eller B fordi dere får ting opp i halsen. Lidenskap er til for å deles - ikke til å bli kvalm av...

Bra du har lagt ut møtereferatet! Skal lese det nå :)

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 26 sep 2010, 01:17

Jeg vet ikke om noen som vil inn i styret, jeg vet bare om mange som sier de ikke vil, ikke orker, ikke har tid osv og noen som mest sannsynlig kommer til å ikke ha lyst til å fortsette, med mindre motivasjonen snur iløpet av tiden før årsmøtet. 2 år som styremedlem tror jeg holder for min del i Isberget, med mindre om og hvis.... På de to årene har vi hatt nedgang i både medlemmer og solgte sesongkort, det har blitt mindre og mindre folk som stiller opp på diverse opplegg, og det blir mye kanskje, kanskje, kanskje med alt som vi planlegger.

Brukeravatar
TomEspen
Kamptroppen

Legg inn av TomEspen » 26 sep 2010, 01:32

Det er akkurat som det som er poenget - ikke alle som vil gjøre en innsats trenger å sitte i et j.... styre! Tror det er viktig å fokusere på FÅ oppgaver gjennom et år, og rendyrke disse, framfor å svi ræva for 34 innspill. La innspillets frø vanne seg selv fra de som kom med innspillet. Dersom noen vil gjøre en innsats foran en hjemmekamp - la de få gjøre dette (gjennom styrets godkjennelse).

Jeg tror isberget må fokusere på en enkel oppgave - støtte TIL på kampene gjennom sang og lyder, as simpel as that. Er det ildsjeler som ønsker fanzine, la de holde på med det. Er det ildsjeler som ønsker å lage promovideoer, la de få holde på med det.

En annen ting - kanskje bruke mer penger på pizza og drikke, til dugnadsprosjekter? Uten mat og drikke, duger helter ikke...? :wink:

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 26 sep 2010, 01:35

Når det gjelder "ildsjeler", så får man vel regne de som er i styret, men selv ikke vi i styret orker å stille på alt, så har vi jo noen i tifo-gruppa utenom styret også, samt Adrian på sang. Noen som stiller opp på stands er det vel også, så det er vel litt mere enn bare 3-5 såkalte "ildsjeler", men det er alt for få.

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 26 sep 2010, 01:39

Fanzina kan lages uavhengig av om jeg er i styre eller ikke, men det trengs hjelp fra styret ifm trykking, betaling og distribusjon ;) Å skrive på nettsidene til Isberget kan jeg også gjøre uten å sitte i noe styre.
Selvsagt trenger ikke alle som skal gjøre noe å sitte i et styre, men det er ikke stort flere som stiller seg tilgjengelig for å gjøre andre ting heller. Noen er det selvsagt, men altså alt for få. Er enig i at Isbergets hovedfokus må være på det som skjer under kamp, men rekruttering og det å dra folk på kamp må jo også prioriteres høyt.

Brukeravatar
TomEspen
Kamptroppen

Legg inn av TomEspen » 26 sep 2010, 01:50

Hva utføres av Isberget i dag? Kan du liste det opp for meg?

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 26 sep 2010, 02:09

TomEspen skrev:Hva utføres av Isberget i dag? Kan du liste det opp for meg?
:wink: Hehe, nei...vet ikke helt. Hva utføres...

Møte opp på kamper for å synge litt, lage leven
Møte opp på bortekamper, tilby bussturer på Østlandsområdet til bortekampene
TIFO før kamp står Isberget for, alt av storflagg o.l.
Vakthold på A-feltet
Svarer media når de skal ha supporternes syn på saker og ting
Fanzineproduksjon
Drifting av forum og hjemmesider
Holde orden på medlemsregister og økonomi
Står på stands og selger supporterutstyr
Svarer på generelle spørsmål om supporteraktiviteter ifm TILs kamper hjemme og borte
Dialog med TIL om diverse saker, blant annet et barneprosjekt (om det er rett å bruke tid på kan jo diskuteres)
Ja, også har vi de mye omtalte aksjene for 30 000 kr...
Sette opp en sjelden busstur her i nord, f eks til Bodø, eller til cupkamper mot lag som Skjervøy, Sortland osv

Ellers er det kanskje ikke så alt for mye, kanskje har jeg glemt noe?

Også har vi en mengde prosjekter vi gjerne vil drive med, som å rekruttere flere medlemmer, ungdomssatsning, arrangere medlemsmøter, turer osv

Brukeravatar
TomEspen
Kamptroppen

Legg inn av TomEspen » 26 sep 2010, 14:22

Du lister opp en rekke saker som Isberget bedriver tiden med - og det er sikkert flere saker i tillegg. Nå skal jeg komme med et personlig synspunkt - og ser fram til en luftig debatt i så måte :wink:

Her er hva jeg mener Isberget bør fokusere på og bare det:
1. Møte opp på borte- og hjemmekamper (inkl tilby transport til bortekampene)
2. Forenkle medlemsregister og holde orden på økonomi
3. Drifte hjemmeside (inkl forum)
4. Sørge for rekruttering til felt A (eks. gjennom promovideoer på Cominors bussruter)

Fire enkle områder.
1. Møte opp på kampene er en individuell utfordring for hver enkelt og ingenting styret trenger å bruke tiden på :wink:
2. Et absolutt styreområde. Dagens medlemsregister trenger en opprydning... :wink:
3. Kan delegeres fra styret til enkeltpersoner med datainteresse :wink:
4. Det viktigste området å fokusere på for Isbergets styre.

kritisk
Tilskuer

Legg inn av kritisk » 25 apr 2011, 21:55

Synes Isberget gjorde en formidabel jobb på en ellers smågrå fotballdag, spillemessig sett. Dere hørtes og syntes godt, og fra der jeg satt idag så det ut som dere var mange. Kult å høre og se, tror nesten jeg må betale medlemskontigenten og komme og stå på A-feltet neste kamp. :)

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 25 apr 2011, 22:29

kritisk skrev:Synes Isberget gjorde en formidabel jobb på en ellers smågrå fotballdag, spillemessig sett. Dere hørtes og syntes godt, og fra der jeg satt idag så det ut som dere var mange. Kult å høre og se, tror nesten jeg må betale medlemskontigenten og komme og stå på A-feltet neste kamp. :)
Det var jo hyggelige ord :D
Bare av nyskjerrighet i forhold til hvor lyden høres, hvilket felt satt du på?

kritisk
Tilskuer

Legg inn av kritisk » 25 apr 2011, 22:40

Satt på felt L, nesten så langt unna som man kommer :)

Brukeravatar
michael collins
Ekspert

Legg inn av michael collins » 26 apr 2011, 15:47

Vi var bortreist og så kampen på TV2 Sumo. Isberget gjorde en god innsats, og hørtes godt! Det virket som om det generelt var bra trøkk på Alfheim i denne kampen.
Offense wins games, defense wins titles.

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 26 apr 2011, 19:59

michael collins skrev:Vi var bortreist og så kampen på TV2 Sumo. Isberget gjorde en god innsats, og hørtes godt! Det virket som om det generelt var bra trøkk på Alfheim i denne kampen.
Det var ganske bra trøkk også fra TIL.NO-tribunen, og når de drar igang så er det de enkle tingene som alltid fungerer godt slik som "Heia TIL", og "Tromsø" (klapp klapp klapp osv) og uoppfordret applaus, om man kan kalle det for det.

Ellers hyggelig å registrere at Isberget gjorde en bra innsats TV-messig =) Det betyr bare at samtlige medlemmer vet hva de må gjøre: møte opp på Alfheim og bruke stemmen ;)

Brukeravatar
Øyvind Høier
Bummen

Legg inn av Øyvind Høier » 20 mai 2011, 00:23

Brukbart trøkk i dag :)
Støtt Isberget Tifo! Bidrag kan settes inn på konto 4750.18.72977. Hjelp oss å sette mer farge på Alfheim..

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 20 mai 2011, 00:35

Bra med lyd fra Isberget i dag. De første 20 minuttene stod jeg like nedenfor felt L og så kampen (ifm at jeg var på fotooppdrag i dag, om bildene ble brukbare gjenstår å se da) og gikk så opp og sto oppå haugen like ved siden av L-feltet i noen minutter, og der hørtes naturlig nok Isberget veldig godt. De siste 20 minuttene gikk jeg bort til andre siden av stadion, og stod nede ved reklameskiltene like nedenfor Felt H, nesten ved cornerflagget. Så langt unna Isberget som man kan komme på stadion omtrent, og der borte hørte jeg Isberget godt når de kjente sangene og ropene ble fremført, samt at et par mindre kjente også hørtes veldig godt. Noen av spillersangene hørtes derimot litt dårlig. Det så dessuten bra ut ;)
Merkelig å stå en hel omgang vekke fra Isberget på Alfheim. Begynner å bli noen år siden nå at det skjedde sist ;)

Reginiussen
Kamptroppen

Legg inn av Reginiussen » 20 mai 2011, 01:17

Klasse i dag. Hørtes steingodt på tven.

Svar