Ris og hovering, i etterpåklokskapens navn.

Her diskuterer vi supporterrelaterte temaer.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Hanne
Førsteelleveren
Sted: Oslo

Re: Ris og hovering, i etterpåklokskapens navn.

Legg inn av Hanne » 23 feb 2011, 17:06

Kan du finne fram det du refererer til om at jeg skal ha brukt store deler av min forumtid til å "angripe" deg? Dette kjenner jeg meg overhodet ikke igjen i.

Derimot....
Om du leser denne tråden http://www.isberget.no/forum/viewtopic. ... 2&start=20
så vil du se at jeg langt på vei støttet deg i ditt syn angående valget av stampub i Tromsø.

Angående isbergets frynsete rykte, så har jeg vel alltid pekt på at den gjengse oppfattelsen i byen er at det er flaut å gå med supportereffekter på seg fra TIL, og at ungdommer gjerne ikke vil assosieres med isberget. Hvordan det er i dag aner jeg ikke, da jeg har trukket meg vekk fra supporterklubben.
Angående det noen ynder å kalle fyllakulturen, så gidder jeg ikke diskutere det igjen. Det finnes i nok tråder rundt på forumet. De som vil se hva jeg mente den gangen, kan lete opp de aktuelle trådene det står i. Hvordan det er i dag, har jeg overhodet ingen formening om. Var vel på to eller tre kamper i fjor, og det er langt fra nok til å uttale seg om det.

Noen mennesker blir man aldri venner med, og ikke ser jeg på det som en nødvendighet heller. Men hold deg til fakta om hvem som har sagt hva. Om det skulle vise seg at jeg tar feil og at jeg faktisk HAR brukt flerfoldige timer til å "angripe" deg her, så får jeg på det sterkeste unnskylde det. Sånt går da ikke ann....
Leste i en til tråd her nå, som du har startet der jeg også støtter deg. Men jeg vet hvorfor du drar fram meg, men det begynner å bli en stund siden 1994-95 nå, så kom deg videre!

Første innlegg på flere måneder, men denne måtte jeg bare kommentere siden innlegget inneholder litt feilaktige opplysninger :)
Du har dine synspunkter A-V, og jeg støtter deg i veldig mange av de, hvor merkelig du enn måtte finne det. Noen ganger bør du bare tenke gjennom hvordan du framsetter disse argumentene dine, og gjør deg hvertfall ikke til offer etterpå, når du får en horde med folk mot deg, pga måten du uttrykker din misnøye på.

Med VENNLIG hilsen
Hanne
-som nok ikke logger på her igjen før om noen mnd-
I can not be held responsible for what comes out of my mouth!

DarrenFletcher
Ballgutt

Legg inn av DarrenFletcher » 28 feb 2011, 11:29

Hanne skrev: Leste i en til tråd her nå, som du har startet der jeg også støtter deg. Men jeg vet hvorfor du drar fram meg, men det begynner å bli en stund siden 1994-95 nå, så kom deg videre!

Jeg dro fram deg, fordi du med dine to "venner" Kenneth og LinnB og alt pisset dere lirte av dere var to av hovedårsakene til at jeg ikke lengre gidder engasjere meg i Isberget.

En stund siden 94/95? Hva tenker du på? I 93 og 94 var jeg knapt i nærheten av mennesker, var til sjøs kontinuerlig de to årene. I 95 var jeg hjemme og jobba på kaia, samt rodde med et par lokale båter. Så om du husker noe var det i 95. Men at jeg hadde noe kontakt med deg dette året kan jeg ikke huske. Men fortell gjerne. Jeg var stort sett på fest når jeg ikke var på jobb. Men seriøst, aner ikke hva du tenker på. Fortell!

Brukeravatar
Hanne
Førsteelleveren
Sted: Oslo

Legg inn av Hanne » 18 mar 2011, 17:41

DarrenFletcher skrev:
Jeg dro fram deg, fordi du med dine to "venner" Kenneth og LinnB og alt pisset dere lirte av dere var to av hovedårsakene til at jeg ikke lengre gidder engasjere meg i Isberget.

Åherrefred.... kan du nå sitere alt jeg skal ha kommet med? Linn kjenner jeg jo ikke engang!
Og dette er i såfall.... skal vi se.... 2004 er nå SJU ÅR SIDEN!!!! Den kniven der stikker visst dypt, kjære sambygding, og jeg aner ikke hva du snakker om engang! Du må da tåle at folk er uenig med deg. Jeg kan seriøst ikke huske noe som helst fra den tiden. Men vis meg hva jeg skal ha sagt er du snill. Hvis du ikke gidder/klarer det anser jeg at saken er ute av verden, og du kan finne noen annen å legge skylda på angående ditt engasjement i Isberget. Jeg har hvertfall ingen skyld i det.

Angående 1994-95 så skal jeg ta det med deg ansikt til ansikt engang. Helt riktig at du var på fest da du var hjemme, og det var stort sett da du lirte av deg masse frustrasjon over meg. Men å ta det med meg når du var edru... Nei det gikk ikke.
I can not be held responsible for what comes out of my mouth!

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 18 mar 2011, 22:32

AVJ, kan du ikke bare skaffe deg et nytt kontantkort og lage en ny bruker på VGD, og herje der i stedet?
Det sies at menn ikke gråter. Det stemmer ikke. -Roar Christensen, 29.10.06
No træng vi bare en boksåpner her! -Agnar Christensen, 14.03.10

Brukeravatar
John Barnes
Bummen
Sted: Tromsø

Legg inn av John Barnes » 19 mar 2011, 02:04

Så morsomt at private feider(??) med utspring i fester (??)kommer frem her :? Hm.....
GBA, hvorfor skal AVJ "herje på VGD" heller? Ikke syns jeg han har herjet så mye her i denne tråden, og ikke synes jeg han skal la være å skrive her på forumet heller. Syns han kommer med flere innspill som er verdt å legge seg på minnet. Han har sin stil å argumentere på, det får man tåle om man er interessert i å få inn forskjellige synspunkter og forslag om supporterklubben. Veldig private greier slik som det tilsynelatende handler om her er vel dog ikke så interessant å ha gående.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 19 mar 2011, 11:10

John Barnes skrev:GBA, hvorfor skal AVJ "herje på VGD"
Det refererer til en fremgangsmåte han har brukt tidligere på VGD, hvor han har blitt utestengt, skaffet seg nye kontantkort, meldt seg inn, blitt utestengt, etc.
Han får pluss i margen for å ikke gi opp i alle fall.

DarrenFletcher
Ballgutt

Legg inn av DarrenFletcher » 20 mar 2011, 15:00

Hanne skrev:
Angående 1994-95 så skal jeg ta det med deg ansikt til ansikt engang. Helt riktig at du var på fest da du var hjemme, og det var stort sett da du lirte av deg masse frustrasjon over meg. Men å ta det med meg når du var edru... Nei det gikk ikke.

Hva?? Hehe. Æresord, nå blander du meg med noen. Det tror jeg at jeg kan si med hånda på hjertet..

Brukeravatar
Bert Karsam
Bummen

Legg inn av Bert Karsam » 07 mai 2015, 16:53

http://nordnorskdebatt.no/article/gir-hargele-darligere

Denne kronikken passer vel greit i denne tråden, siden temaet er ris og hovering.

Det står blant annet følgende:

Jeg har fått det for meg at utskjelling/latterliggjøring blir litt feil når folk jeg bryr meg mye om (kjæresten/familiemedlem/kompis/kollega) sliter med formen - eller ikke får det helt til. Spesielt når det kringkastes på Facebook eller Twitter.

Med mer. Det var en smule indignasjon fra Lasse Jangås, myntet på de av oss som kjefter og smeller litt.

Til Lasse Jangås, hvis du mot formodning skulle lese dette, noe jeg jo håper du er TIL-engasjert nok til å gjøre (ja, jeg antar at journalister som dekker TIL-stoffet også er innom her for å lese meninger rett fra levra) så har jeg følgende kommentar til deg:

Tildels enig. Ikke alltid lurt å kjefte på de man er glade i. Men siden du selv gjør sammenligningen; kjæresten din har neppe betalt for å være kjæresten din, jeg tviler vel også på at du gir henne noen slanter hver gang du entrer kjøkkenet eller soverommet og forventer/håper at hun skal levere? I så fall sliter du nok litt. Fotballspillere tjener opp mot, og av og til langt over millionen i året. På å løpe etter ball. Av og til løper noen mindre enn andre. Hvem betaler lønna deres? Jo, det gjør supportere, enten de ser kamper live via nett/tv, eller møter opp på stadion. Mange av oss har tilogmed ved flere anledninger brukt tid og penger på både reisevirksomhet og utstyr. I prinsippet er det vi som betaler dem for løpinga.

Dermed faller veldig mye av bunnen ut av det du skriver. Å sammenligne profesjonelle spillere med kone og barn er rett og slett ikke rettferdig. Når det er sagt tror jeg heller ikke alltid kjefting hjelper. Men det skader vel ikke å prøve?

Jeg syns ikke Steinar (eller supportere) skal kritisere spillere som prøver og feiler på banen. Særlig ikke unge spillere. Men jeg syns vi skal kritisere dem som ikke gidder prøve.... Ser jeg en spiller som løper mye, så får han automatisk 100 plusspoeng av meg. Innsats er nemlig også en målestokk for hvor mye man vil noe. Og når innsatsen ikke er der...... Da blir jeg sur. : )
Footballers from Bilbao and well used diapers have one thing in common. Guess what.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 07 mai 2015, 17:09

Han derre Jangaas er jo full av sjitprat i hver eneste kronikk han skriver.
Jeg kan oppsummere kronikkene hans:
"alle er så slemme"
"jeg vil at alle skal være snille som i kardemommeby"
"det er synd på de kriminelle, de trenger et par puter under armene"
"ja til vill og uhemmet innvandring, jeg som elsker innvandring er bedre enn alle andre mennesker, andre mennesker er slemme og ondsinnede"
"jeg elsker palestina"
"alle andre er slemme, og jeg er et fantastisk menneske på min høye hest som har alle de korrekte meninger, mens de dumme uutdannede fra den brune bermen har feil i alt og er kjempeslemme og dumme"

Så nå slipper du å lese flere av hans kronikker, nå vet du allerede oppskriften hans.

Brukeravatar
John Barnes
Bummen
Sted: Tromsø

Legg inn av John Barnes » 08 mai 2015, 00:44

Enig. Jangås har en ovenfraognedholdning der han sitter på sin høye hest og retter pekefinger mot alle. Han snakker om mobbing og trakassering, men han benytter seg sjøl gjerne av mobbing og trakassering av de han er uenig med. Dette innlegget som det vises til nå er fullt av tøv, som Bert påpeker.

HårekJ
Tilskuer

Legg inn av HårekJ » 16 jul 2017, 21:51

nå har vi sjansen til poeng i den med Valakari på plass, men finnen får en helvetes jobb med å snu dette såklart.
Ja, nå har vi alle rundt laget også muligheten til å styrke egne sjanser. Blankt canvas og ny giv. HEIA TIL

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 16 jul 2017, 22:03

HårekJ skrev:
nå har vi sjansen til poeng i den med Valakari på plass, men finnen får en helvetes jobb med å snu dette såklart.
Ja, nå har vi alle rundt laget også muligheten til å styrke egne sjanser. Blankt canvas og ny giv. HEIA TIL
Hva i all verden snakker du om?
Hvilke sjanser behøver vi å styrke?

Svar