Kamptråd: Brann - Tromsø, 10.07.21 kl 20.00

Her diskuterer vi neste/forrige kamp, og kommende kamper.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Post by Grenersens Brukne Arm »

Brann skal spille mot Kristiansund senere i kveld. Da er vi i den kinkige situasjonen at dersom Brann klarer å karre til seg bare ett poeng, så er vi i det jeg vil beskrive som en sekspoengskamp når Tromsø møter Brann borte. For da er nemlig situasjonen den at Brann bare behøver å vinne kampen 2-0 for å passere oss på tabellen med ett mål bedre målforskjell.

Hvis ingen hadde skjønt at vi var i en bunnstrid, så vil de oppdage det snart!

Så kan vi jo spe på med litt informasjon fra avisen Tromsø:
Poengsnittet (ni poeng på 11 kamper) er 0,81. Akkurat nå styrer TIL i så fall mot 24–25 poeng.

Lagene som har fått 13.-plass, og dermed akkurat gått klar av kvalifisering, har tatt så mange poeng de siste årene:

2020: 31 poeng

2019: 30 poeng

2018: 31 poeng

2017: 36 poeng

2016: 34 poeng
0,8 poeng per kamp! Vi kommer jo til å rykke ned!

#HelstrupUT!
Det sies at menn ikke gråter. Det stemmer ikke. -Roar Christensen, 29.10.06
No træng vi bare en boksåpner her! -Agnar Christensen, 14.03.10
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Brann tok ledelsen mot Kristiansund, men vi hadde flaks, de tapte 3-2 #HelstrupMåGå
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Re: Kamptråd: Brann - Tromsø, 10.07.21 kl 20.00

Mikkelsen friskmeldt: https://www.itromso.no/sport/til/i/Kppm ... friskmeldt
August (20) skremte mange da han ble liggende ute på Alfheim. Nå er han friskmeldt.
Omar Meknas
3 minutter

Det unge talentet som har vært viktig for TIL er igjen klar for kamp.
PÅ TRENING: August Mikkelsen sammen med Gaute Helstrup på onsdagstreningen. PÅ TRENING: August Mikkelsen sammen med Gaute Helstrup på onsdagstreningen. Foto: Foto: Ronald Johansen

For 10 minutter siden / TIL

Den lovende angrepsspilleren August Mikkelsen har på alvor tatt lange steg for «Gutan» de siste månedene. 10 kamper inn i sesongen har unge Mikkelsen vist seg fra sin aller beste side og vært en viktig brikke i dette TIL-laget. På knapt et år har angrepsspilleren blomstret. Med gode tekniske ferdigheter og god løpskapasitet har TIL-kometen vist at han hører til ute på gresset og ikke på benken.

Mikkelsen noterte seg 82 spilleminutter i forrige kamp mot KBK da TIL spilte på Alfheim stadion. Til tross for at TIL leverte en solid kamp fikk «Gutan» med seg ett bare poeng.

Unge Mikkelsen fikk seg en smell i en duell som gjorde han utilgjengelig i oppgjøret mot Haugesund søndagen etter. Nå derimot er Mikkelsen aktuell for kampen mot Brann på bortebane lørdag kveld.
Skadeøyeblikket

– Kan du fortelle om duellen du ble skadet i?

– Jo, jeg dro et touch forbi en KBK-spiller som deretter kommer løpende i meg. Han treffer da hoften min, og på en bra plass også, sier angrepsspilleren til iTromsø.

– Hvor alvorlig var skaden?

– Selve skaden var ikke så alvorlig, men når han som treffer meg treffer på en så øm plass var det uten tvil smertefullt, sier Mikkelsen.

– Etter legesjekk fikk jeg hovedsakelig beskjed om å hvile og slappe av, men få foten i gang. Jeg gjorde et forsøk i håp om å komme tilbake klar til Haugesundkampen, men det gikk ikke, avslører 20-åringen.
– Vi skal nok bite fra oss

Etter litt over en uke med ro og hvile kjenne Mikkelsen seg klar for kamp og gleder seg til å være ute på banen igjen.

– Hvordan føles det å være tilbake nå som flere av dere med skader er klare for kamp?

– Det er absolutt herlig å være tilbake og klar for kamp. Det at flere av gutta også er med er bra og viktig fordi vi først og fremst får en god og bred stall som alltids er positivt. I tillegg begynner Runar og Mikke å nærme seg også som er herlig, forteller Mikkelsen.

– Hvordan tenker du dere kan slå Brann?

– Først og fremst må vi ha fokus på oss selv. Vi har mange gode kvaliteter på laget og disse er viktige å få frem i kampen. Brann er tøffe uansett med tanke på tabellsituasjonen deres, men vi skal nok bite fra oss hvis vi kommer oss i gang.
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Uventet gladnyhet: Lasse (26) høyaktuell for comeback
Rune Robertsen
3-4 minutter

Et par minutter før pause mot Stabæk på Nadderud midt i juni smalt det. Lasse Nilsen tok seg til baksiden av låret, og måtte umiddelbart av.

I ettertid ble det sagt at han skulle være ute i fire til seks uker. Men onsdag, bare drøye tre uker senere, var Nilsen i full trening med laget. Og prognosene er positive.

– Veldig positivt at han er tilbake. Den typen skade er ofte flere uker lengre, og vi skal ikke jinxe noe her nå, sier Tom-Erik Richardsen, fysioterapeut i TIL.

Richardsen har jobbet intensivt med den venstre vingbacken, for å han tilbake.

– Etter treningen tok han seg til låret, uten at det egentlig var noe. Den spøken skal han få godkjent for, sier Richardsen med et smil.
– Kan være tilgjengelig mot Brann

Hovedtrener Gaute Helstrup har måttet stille uten en rekke sentrale spillere. Men kan nå få en litt uventet gladnyhet før lørdagens viktige kamp mot Brann i Bergen.

– Fortsetter Lasse som nå vil han kunne være tilgjengelig på lørdag. Vi må være smart med hvor mye spilletid vi gir han, og han tåler ikke 90 minutter. Men han tåler langt mer enn 10 minutter, fastslår Richardsen.

Torsdag morgen forteller Nilsen selv at han ikke har fått noen reaksjoner på onsdagstreningen. Det er gode nyheter for TIL.

– Inn mot treningen i går hadde jeg hatt en rekke tester som tilsier at jeg tåler en full økt, så jeg er ikke overrasket over at det gikk bra, sier Nilsen til iTromsø.

For selv om han tidsmessig er foran skjemaet, er Nilsen klar over at slike skader fort kan slås opp igjen. Han trenger ikke se lenger enn til en lagkamerat.

– Jostein Gundersens skade var ganske lik min, og den har tatt litt mer tid, fastslår Nilsen.

I perioden Nilsen har vært ute har TIL ikke vunnet noen kamper. Han forteller om en spillergruppe som er sulten på en trepoenger i Bergen.

– Vi har vært en gjeng som har vært ute nå, og som forhåpentlig kan hjelpe laget når vi er tilbake, sier Nilsen.
Eric Kitolano og August Mikkelsen Eric Kitolano og August Mikkelsen Foto: Ronald Johansen / iTromsø
Flere tilbake

For ikke bare Nilsen kan bli å se mot Brann. Også August Mikkelsen, Jostein Gundersen og Eric Kitolano trente for fullt med «Gutan».

– Fortsetter det som nå vil August være aktuell. Lovende ser det også ut med Jostein Gundersen. Kitolanos skulderskade skal belastes stadig mer, så vi ser hvor mye han tåler i dueller.
Jostein Gundersen Jostein Gundersen Foto: Ronald Johansen / iTromsø

Mikael Norø Ingebrigtsen er aktuell for å være i en tropp.

– Utfordringen er at vi har ikke klart å belaste foten så hardt, så løpsbiten har vært trøblete der. Men han er på vei, sier Nilsen.

For Runar Espejord kommer Brann-kampen for tidlig.

– Jeg tviler, svarer Richardsen på spørsmål om TIL-spissen er med i en tropp lørdag.

– Vi ser at det går veldig fremover med Runar. Vi prøver å røske opp ting fra gammelt av, sier Richardsen.

Dermed er RBK-kampen søndag om en drøy uke den neste kampen Espejord er aktuell for, og også den siste i hans nåværende leieavtale med TIL. Som iTromsø tidligere har skrevet taler mye for at låneavtalen fra Heerenveen forlenges ut 2021-sesongen.
https://www.itromso.no/sport/til/i/PyRk ... r-comeback
Jesus Kristus
Kamptroppen

Post by Jesus Kristus »

Positivt at Mikkelsen og Gundersen er tilbake. Det er et sårt behov for å få Antonsen opp på midtbanen. Det vil også gi oss muligheten til å flytte Kitolano opp på topp og ENDELIG vrake Moses.

Det er vel i grunnen positivt med Nilsen også, selv om han er en feilposisjonert, taklingsredd latsabb så har han en del gode offensive kvaliteter.
Jesus Kristus
Kamptroppen

Post by Jesus Kristus »

Ha-ha! Herregud, hva er det jeg sier. Som om Helstrup ville finne på å vrake Moses.

Det var årets, gitt ...
Bert Karsam
Bummen

Post by Bert Karsam »

Beste med å få Lasse Nilsen tilbake, er at Totland endelig kan spille der han er best, på motsatt side.
Footballers from Bilbao and well used diapers have one thing in common. Guess what.
Bert Karsam
Bummen

Post by Bert Karsam »

Moses må få spilt seg god. Vanskelig å være tålmodig når nedrykksspøkelset truer i det fjerne, men han spiller jo på et formsvakt lag uten karakter og baller. Når det er sagt burde han hatt en del flere mål, laget rykket ned sist pga Bakengas vanvittige sløseri foran mål. Hadde han putta som han gjør for Odd, ville vi havnet midt på tabellen. Moses er vel akkurat nå det beste vi har. Håper han bedriver sinnssykt mye skuddtrening....
Footballers from Bilbao and well used diapers have one thing in common. Guess what.
Bert Karsam
Bummen

Post by Bert Karsam »

Daniel Berntsen starter ikke. Blir seier i dag da, mao.
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Bert Karsam wrote:Moses må få spilt seg god. Vanskelig å være tålmodig når nedrykksspøkelset truer i det fjerne, men han spiller jo på et formsvakt lag uten karakter og baller. Når det er sagt burde han hatt en del flere mål, laget rykket ned sist pga Bakengas vanvittige sløseri foran mål. Hadde han putta som han gjør for Odd, ville vi havnet midt på tabellen. Moses er vel akkurat nå det beste vi har. Håper han bedriver sinnssykt mye skuddtrening....
Jeg synes ikke Moses er så dårlig. Akkurat som Azemi, sliter han med at han spiller i et lag som aldri gir ballen til spissene, dette er er resultat av 5-3-2 og støttepasningsholloien.

I ethvert annet lag hadde Moses (eller tidligere Azemi) fått ballen foran mål, og hatt sjans til å score.
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Ja ja, vi ledet en stund, før vi begynte å Helstrup’e
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Verkstedhund alene med keeper og forsøker seg på et tilbakespill.. til motstandernes keeper. Tjohei. Mange som Helstrup'er der ute i dag.
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Sørgelig forestilling i andre omgang, og det ebber ut med 1-1, noe man egentlig kan regne som et tap.

Lagene som for kort tid siden var bak oss på tabellen har nå fått luke ned til oss, Sandefjord er f ex 5 poeng foran oss nå, med to kamper mindre spilt.
Jesus Kristus
Kamptroppen

Post by Jesus Kristus »

Grenersens Brukne Arm wrote: 10 Jul 2021, 20:36
Bert Karsam wrote:Moses må få spilt seg god. Vanskelig å være tålmodig når nedrykksspøkelset truer i det fjerne, men han spiller jo på et formsvakt lag uten karakter og baller. Når det er sagt burde han hatt en del flere mål, laget rykket ned sist pga Bakengas vanvittige sløseri foran mål. Hadde han putta som han gjør for Odd, ville vi havnet midt på tabellen. Moses er vel akkurat nå det beste vi har. Håper han bedriver sinnssykt mye skuddtrening....
Jeg synes ikke Moses er så dårlig. Akkurat som Azemi, sliter han med at han spiller i et lag som aldri gir ballen til spissene, dette er er resultat av 5-3-2 og støttepasningsholloien.

I ethvert annet lag hadde Moses (eller tidligere Azemi) fått ballen foran mål, og hatt sjans til å score.
Nei, ærlig talt. Nivået hans er milevis unna mer enn middels OBOS-nivå. Touchen og pasningene hans er så ekstremt svake at jeg får eksem bare av å skrive om det.
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Tja, altså det må jo være mulig for deg å anerkjenne det faktum at fyren aldri får ballen, uansett hva du synes om hans kvaliteter, som et større problem enn hans faktiske kvaliteter.
Jesus Kristus
Kamptroppen

Post by Jesus Kristus »

Han er uansett fullstendig ubrukelig de få gangene han får ballen. Jeg hadde heller ikke spilt den til ham om jeg var på laget.
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Jesus Kristus wrote:Han er uansett fullstendig ubrukelig de få gangene han får ballen. Jeg hadde heller ikke spilt den til ham om jeg var på laget.
Nåja, han er god hvis han får løpeball eller tap ins og kan plassere ballen. Han skyter jo ikke veldig hardt.
Post Reply