Kamptråd Tromsø - Haugesund 1.september kl 18.00

Her diskuterer vi neste/forrige kamp, og kommende kamper.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Bert Karsam
Bummen

Kamptråd Tromsø - Haugesund 1.september kl 18.00

Legg inn av Bert Karsam » 01 sep 2019, 17:58

Da var det kamp.
Footballers from Bilbao and well used diapers have one thing in common. Guess what.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Re: Kamptråd Tromsø - Haugesund 1.september kl 18.00

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 01 sep 2019, 18:45

1-0 Fitim Azemi
Det sies at menn ikke gråter. Det stemmer ikke. -Roar Christensen, 29.10.06
No træng vi bare en boksåpner her! -Agnar Christensen, 14.03.10

Brukeravatar
Bert Karsam
Bummen

Legg inn av Bert Karsam » 01 sep 2019, 19:11

Ikke så verst dette. Berntsen må ut. Blir vel Magnus inn, da.
Footballers from Bilbao and well used diapers have one thing in common. Guess what.

Brukeravatar
BenTexas
Førsteelleveren
Sted: Enebakk

Legg inn av BenTexas » 01 sep 2019, 19:20

2-1 nå. Vi er heldige som leder. Defensivt er det ikke bra. Det er mest grunnet helt håpløse klareringer. Får voldsomt mer overganger i mot.

Kan ikke tillatte å slippe nok en 2-0-ledelse hjemme.

Brukeravatar
BenTexas
Førsteelleveren

Legg inn av BenTexas » 01 sep 2019, 19:29

Jepp.... 2-2.

Vi blir utspilt og utduellert over alt. Sjokkerende tragisk. Hvordan er det mulig igjen????

Jesus Kristus
Kamptroppen

Legg inn av Jesus Kristus » 01 sep 2019, 19:42

Midtbanen forsvant helt da Smith måtte ut.

Brukeravatar
BenTexas
Førsteelleveren

Legg inn av BenTexas » 01 sep 2019, 19:55

Nei. Hva er vel poenget med å beseire våre bunnrivaler? Like så godt å gi de poeng, så de ikke føler seg uønsket i nord.

TIL - klubben som ikke liker å være slemme mot andre bunnrivaler!

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 01 sep 2019, 20:09

Tragisk å sause bort 2-0 seier. Tragisk. Tapermentalitet og svak psyke over hele linja.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 01 sep 2019, 20:40

For å utbrodere litt hva jeg mener med "tapermentalitet og svak psyke", så mener jeg ikke at noen hører hjemme på Åsgård selv om vi har forumbrukere her som jobber der, det jeg mener er:
Det er for latterlig at hele laget kollapser med en gang svensken går ut.
Det er altså snakk om for mange spillere som "trenger støttekontakt", eller "en annen til å dra lasset", altså blir man forvirret når "tøffingen" må av banen, og man feiger helt ut.

Sånn har det vært lenge, det fremstår ikke som at mange av spillerne våre har den personligheten som skal til, det er mange slike "følgere", som på egenhånd ikke har vinnermentalitet og innsatsvilje, det må en annen leder til for å føre krigen og gå foran.

Jeg synes det er rett og slett svakt, de må gå i seg selv, for slik mentalitet er ikke noe som bare kommer over natta, det har vært sånn lenge nå.

Sindrbjo
Juniorspiller
Sted: Trondheim

Legg inn av Sindrbjo » 01 sep 2019, 21:03

Fryktelig irriterende at vi roter bort ledelsen igjen!

Det var likevel noen positive ting fra kampen, som stort sett går på de nye. Azemi fortsetter å skåre, og å krige, og kan bli veldig viktig utover høsten! Positivt at Barlow får seg et mål.

Det nevnes fra flere at ting rakna når Smith går ut. Skal man se dette fra den positive siden kan det se ut som at vi har fått inn en leder- og vinnertype, som kan bli sårt tiltrengt den siste tredjedelen av sesongen. For en gangs skyld kan jeg ikke si annet enn at denne signeringen bare virker positiv.

Brukeravatar
tobben
Bummen

Legg inn av tobben » 02 sep 2019, 00:21

Vi starter jo bra å scorer tidlig, men blir kjapt presset bakover og Haugesund styrer jo det meste av kampen. Er først helt mot slutten vi tar ned ballen igjen, begynner å spille og overtar banespillet.

Ser vi på sjansestatistikken vant Haugesund klart. Men når vi leder 2-0 tidlig i 2.omgang er det svakt å gi fra seg 2 poeng.
Som det sies tapte vi mye dueller og midtforsvaret får ikke mye hjelp av midtbanen i 2.omgang.
Begge målene kunne vært unngått. Første fordi Jostein ikke følger linja og opphever offsiden. På det andre synes jeg i første rekke Sokol svikter i duellen på bakre stolpe der Haugesund spilleren får heade inn i feltet.

Vår nye Svenske på midten var vel litt rusten, men blir helt klart viktig for oss defensivt på midten. Azemi scorer et fint mål og fremstår som en kvalitetsspiss. Barlow var kald og satte sjansen han fikk, men ellers synes jeg han var rimelig anonym. Var på høyresiden det meste av vårt angrepsspill kom.

Nok en uavgjort hjemme er frustrerende. Hadde vi rodd i land begge 2-0 ledelsene mot Mjøndalen og Haugesund, hadde vi nå vært oppe på 26 poeng, 10 poeng unna direkte nedrykk. Nå fortsetter vi å gjøre det vanskelig for oss selv, og neste kamp er Molde borte om 14 dager, der har jeg null tro på poeng. Noe som igjen betyr at bunnoppgjøret hjemme mot Godset om 3 uker blir ennå viktigere.

Runar er tilbake og får nå 2 uker trening frem til neste kamp. Da er forhåpentligvis også Wangberg og Jensen klar igjen.

Peter
Tilskuer

Legg inn av Peter » 02 sep 2019, 07:42

Er så vannvittig lei av at vi bruker vår beste defensive midtbanespiller som stopper. Å skjønner ikke tanken med gamst som anker, han er ikke god nok defensivt.

Jesus Kristus
Kamptroppen

Legg inn av Jesus Kristus » 02 sep 2019, 09:48

Peter skrev:
02 sep 2019, 07:42
Er så vannvittig lei av at vi bruker vår beste defensive midtbanespiller som stopper. Å skjønner ikke tanken med gamst som anker, han er ikke god nok defensivt.
Helt enig. Men noe av grunnen var nok at både Wangberg og Jenssen var ute med skade.

Ut over det synes jeg Smith gjør en god kamp. Han er noe kamprusten, men han dekker store rom og er flink til å spille ballen raskt fra seg på én berøring. Meget lovende.

Fremover kan det bli interessant dersom vi får stablet Espejord på bena. Han kan utgjøre en meget god duo sammen med Azemi. Jeg lanserer følgende forslag til neste startellever, dersom alle er skadefrie:

Kongshavn
Jenssen - Wangerg - Gundersen
Antonsen - Smith
Gamst - Valakari - Taylor
Espejord - Azemi

Nå er det mulig det er risikosport å bruke Gamst på kanten, med tanke på hans begrensede defensive kvalitet, men han behøver strengt tatt kun å gjøre som Beckham gjorde i United. Mer eller mindre stå på kanten og vente på ballen, ta den ned, holde litt på den og slå innlegg, for det er han ekstremt flink til. Det kan uansett ikke bli så mye dårligere enn Pirinen og Nilsen.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 02 sep 2019, 13:01

Jesus Kristus skrev:Det kan uansett ikke bli så mye dårligere enn Pirinen og Nilsen.
Hva? Pyromanen er jo fra Finland! Snart henter vi nye finner med skumle tattoveringer og avslappet forhold til taktikk.

eie022
Førsteelleveren

Legg inn av eie022 » 02 sep 2019, 14:12

Det ene poenget kan fort vise seg å bli viktig, i hvert fall hvis vi tar sikte på å gjøre akkurat det samme nese sesong; låne inn en halv spillerstall og klamre oss til eliteseriekontrakten.

Brukeravatar
Bert Karsam
Bummen

Legg inn av Bert Karsam » 02 sep 2019, 16:28

De siste lånene har faktisk innfridd. Barlow er selvfølgelig ikke en drittspiller når han er i United, han er kvalitet og har etterlengtet kreativitet. Jeg tror han blir nyttig. Nysvensken ruvet jo i terrenget og kan være akkurat det vi trenger for at ikke midtbanen skal bli overkjørt hele tiden. Og Azemi leverer. Det er å håpe at han trives så godt at han tar en Lehne-Olsen rett etter sesongslutt, og griner seg ut av kontrakten med VIF, for småpenger.

eie022
Førsteelleveren

Legg inn av eie022 » 02 sep 2019, 19:09

For all del, det er bra om de innfrir. Ikke desto mindre er det vel nokså opplagt at man ikke akkurat bygger klubb med å stadig basere seg på lån av spillere.

Brukeravatar
tobben
Bummen

Legg inn av tobben » 02 sep 2019, 23:26

eie022 skrev:
02 sep 2019, 19:09
For all del, det er bra om de innfrir. Ikke desto mindre er det vel nokså opplagt at man ikke akkurat bygger klubb med å stadig basere seg på lån av spillere.
Helt enig. Nå synes jeg Svein Morten svarte godt for seg på TV lørdag, da han sa at forsterkningene også må sees i lys av alle skadene våre. Så kortsiktig er det bra. På lang sikt kan vi ikke fortsette sånn her. Søndag brukte vi fire lånespillere i løpet av kampen, fire spillere som muligens er borte etter sesongen. Kvaliteten på dem er jeg også høyst usikker på. Svensken blir sikkert viktig, men virket rusten. Azemi er virkelig bra så han har vi truffet med. Barlow scoret søndag og fikk ros, jeg synes han er ok men ikke bedre enn hva jeg har sett av egne spillere vi har i stallen. Sokol kom inn og gjorde ikke mye av seg. Synes ikke han har vært den store forsterkningen hittil. Så kan vi jo ta med lånespiller nummer 5, Rojas, som ikke har fått til noe som helst her i år.

På sikt drømmer jeg om et lag uten lånespillere og med flest mulig lokale spillere i aksjon. Så er spørsmålet om det er mulig å få til, uten å ta turen ned i OBOS?

Svar