TIL 2020

Her kan vi diskutere nye spillere, og ellers alt som har med Tromsø IL å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
JonnyQ
Ballgutt

Re: TIL 2020

Post by JonnyQ »

Huffda!

https://www.itromso.no/sport/fotball/i/ ... aarlig-lag

"TIL-spissen fortviler: – Jerv er et jævlig dårlig lag"

"Det sier seg selv at det er dårlig stemning i laget. For min egen del er dette tapet enda tyngre å svelge enn den mot Grorud, fordi Jerv er et jævlig dårlig lag og tapet kommer av at vi rett og slett er for dårlige, sier Fitim Azemi til iTromsø."

Og så uavgjort mot Sogndal...

Ranheim er nå bare ett poeng bak på tabellen.

TIL er i ferd med å få sin egen rekord i Guinness Rekordbok, som fotballaget som har den lengste rekken uten seiere etter den lengste rekken med seiere i OBOS.

Gutan - skjerpings!
Last edited by JonnyQ on 01 Sep 2020, 23:16, edited 1 time in total.
Bert Karsam
Bummen

Post by Bert Karsam »

Ham-Kam-TIL neste, deretter

#13 TROMSØ-ULLENSAKER/KISA 30.08.2020 15:00 Alfheim stadion OBOS-ligaen

SEPTEMBER 2020
#14 KFUM-TROMSØ 08.09.2020 18:00 KFUM-Arena
#15 TROMSØ-LILLESTRØM SK 15.09.2020 19:00 Alfheim stadion OBOS-ligaen
#16 SANDNES ULF-TROMSØ

Jeg tror vi banker Ull/Kisa, men vi kan fort komme til å tape mot Kamma borte, Koffa borte, LSK hjemme og Sandnes/Ulf borte. Det er ikke engang usannsynlig. At vi taper mot LSK kan jeg nesten garantere. De kommer til å gi alt, TIL kommer til å lunke rundt som et bedriftslag.
Footballers from Bilbao and well used diapers have one thing in common. Guess what.
Jesus Kristus
Kamptroppen

Post by Jesus Kristus »

Bert Karsam wrote: 27 Aug 2020, 02:31 Ham-Kam-TIL neste, deretter

#13 TROMSØ-ULLENSAKER/KISA 30.08.2020 15:00 Alfheim stadion OBOS-ligaen

SEPTEMBER 2020
#14 KFUM-TROMSØ 08.09.2020 18:00 KFUM-Arena
#15 TROMSØ-LILLESTRØM SK 15.09.2020 19:00 Alfheim stadion OBOS-ligaen
#16 SANDNES ULF-TROMSØ

Jeg tror vi banker Ull/Kisa, men vi kan fort komme til å tape mot Kamma borte, Koffa borte, LSK hjemme og Sandnes/Ulf borte. Det er ikke engang usannsynlig. At vi taper mot LSK kan jeg nesten garantere. De kommer til å gi alt, TIL kommer til å lunke rundt som et bedriftslag.
Du har dessverre helt rett. Vi kommer til å slite mot Ham/Kam i kveld også. Norsk Tipping gir 3,7 ganger innsatsen tilbake på hjemmeseier. Det er det verdt å spille på.

Vi kommer ikke bare til å lunke rundt som et bedriftslag. Planen er nemlig også å dra ned tempoet ved hver. eneste. anledning.

Kjempegreier, dette her.
tobben
Bummen

Post by tobben »

Jesus Kristus wrote: 27 Aug 2020, 13:50 Du har dessverre helt rett. Vi kommer til å slite mot Ham/Kam i kveld også. Norsk Tipping gir 3,7 ganger innsatsen tilbake på hjemmeseier. Det er det verdt å spille på.

Vi kommer ikke bare til å lunke rundt som et bedriftslag. Planen er nemlig også å dra ned tempoet ved hver. eneste. anledning.

Kjempegreier, dette her.
Hva forventer du av årets TIL lag?
I kamptråden skrøt du av målet til Opsahl og MO. Synes de to illustrere tilstanden i klubben per dags dato. En lånegutt fra VIF2 og en spiss som hadde lagt opp, hentet inn fra nivå 5 hos Krokelvdalen. Er blant annet disse spillerne vi skal prøve å rykke opp med.

Vi rykket ned i fjor og mistet 7 av 13 spillere som startet flest kamper for oss i 2019.
Erstatterne som er hentet inn er ikke akkurat fra øverste hylle og i tillegg er stallen tynn.
Flere medier tippet LSK og Ranheim som opprykksfavoritter og selv anså jeg direkte opprykk som rimelig urealistisk med den tynne stallen vi har.

Enig i at spillet ikke er det mest spennende, men mulig Helstrup gjør helt rett med mannskapet han har.
Så lenge vi leder serien synes jeg snakket enkelte kommer med her inne om å fjerne Helstrup fremstår som direkte useriøst.
Etter min mening vil et direkte opprykk med dagens stall være den beste trenerprestasjonen i TIL siste 10 åra.
Bert Karsam
Bummen

Post by Bert Karsam »

Nja, du må da ta i betraktning at TIL spiller i Obos. Det er ikke mange lag som har eliteseriekvalitet på spillerne. TIL bør og skal dominere kampene, om opprykk skal være noen vits. Og det er kjedelig fotball Helstrup står for, selv som serieleder.
Footballers from Bilbao and well used diapers have one thing in common. Guess what.
Jesus Kristus
Kamptroppen

Post by Jesus Kristus »

Jeg forventer faktisk at vi forsøker å angripe med mer tempo og bevegelse enn hva tilfellet er i dag. Vi kan muligens ikke forvente at stallen skal være like teknisk begavet som Messi, men å kreve løping, innsats og knallharde dueller synes jeg faktisk er rimelig.

Noen må gjerne forklare meg hensikten bak taktikken med å skru ned tempoet ved hver eneste anledning. Jeg forstår det ikke. Mulig jeg ikke er dyktig nok fotballfaglig.

Samtidig ber jeg også om forklaring på hvorfor det er lurt å stå ti meter unna motspiller når man skal presse høyt. Og mens vi er i gang - forklar meg hvorfor det er taktisk smart å lunte ved siden av ballfører i stedet for å prøve å vinne ballen fra ham.
AndersB
Juniorspiller

Post by AndersB »

Ny måned, og kun 5 kamper på TIL i september. Selv om spillet ikke er all verden plukker vi med oss poeng. Høydepunktet blir vel 15. September med 100 års dag og kamp mot Lillestrøm på Alfheim. Håper vi kommer ut av måneden med 10-12p.
Heia TIL!
Bert Karsam
Bummen

Post by Bert Karsam »

Ja, hjemmekampen mot LSK bør bli en bra affære. Kanskje årets høydepunkt, hva prestisje angår.
JonnyQ
Ballgutt

Post by JonnyQ »

Etter 13 runder topper TIL OBOS-tabellen etter seier over Ull/Kisa (hvor i all verden nå det er...) og har fire poeng ned til Ranheim, som tapte 0-1 for KFUM Oslo.

Også øvrige OBOS-resultater gikk rett vei for idrettslaget. Opprykkskonkurrentene Sogndal, Sandnes Ulf og Lillestrøm spilte alle uavgjort mens Ranheim og Åsane tapte.
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Post by Grenersens Brukne Arm »

JonnyQ wrote: 31 Aug 2020, 07:35 Etter 13 runder topper TIL OBOS-tabellen etter seier over Ull/Kisa (hvor i all verden nå det er...) og har fire poeng ned til Ranheim, som tapte 0-1 for KFUM Oslo.

Også øvrige OBOS-resultater gikk rett vei for idrettslaget. Opprykkskonkurrentene Sogndal, Sandnes Ulf og Lillestrøm spilte alle uavgjort mens Ranheim og Åsane tapte.
Det er jo flott at man topper tabellen, men vi kunne gjerne ha spilt bedre fotball.
Det sies at menn ikke gråter. Det stemmer ikke. -Roar Christensen, 29.10.06
No træng vi bare en boksåpner her! -Agnar Christensen, 14.03.10
tobben
Bummen

Post by tobben »

Ja vi kunne absolutt spilt bedre, men tabelltopp er viktigst.

Uten opprykk i år frykter jeg mange år i obos. Økonomien er elendig og flere spillere har høyere ambisjoner enn obos.

Ser vi har hentet inn Lars-Gunnar Johnsen ut sesongen. Grei backup å ha i stallen. Skulle kanskje hentet hjem Grønli også selv om det ikke har blitt alt for mye spilletid i Grorud.

Synes ellers Kitolano har vært god i år. Men tenkt på om vi kunne prøvd han på høyrekanten, en side jeg synes har fungert svakt. Han har jo tempo til å utfordre og så gi Norø Ingebrigtsen sjansen på topp sammen med Azemi?
eie022
Førsteelleveren

Post by eie022 »

Jeg liker ikke at vi driver å signerer Obos-spillere. Aalesund har gjort samme feilen. De var suverene i Obos, men når de rykket opp hadde de ikke gode nok spillere for tippeligaen. Nå skal riktig nok Johnsen bare ha kontrakt ut sesongen, men jeg synes vi burde sikte litt høyere.
AndersB
Juniorspiller

Post by AndersB »

Blir spennende å se om TIL har trent litt angrepsfotball i landslagspausen. Mot Lillestrøm på Alfheim på 100 årsdagen bør det sitte!
Heia TIL!
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Post by Grenersens Brukne Arm »

AndersB wrote: 08 Sep 2020, 17:05 Blir spennende å se om TIL har trent litt angrepsfotball i landslagspausen. Mot Lillestrøm på Alfheim på 100 årsdagen bør det sitte!
Treneren har jo åpenbart instruert laget om å unngå å gå på løp i angrep, holde seg bak alle mann med bussen parkert. Dette kommer Hellstrup aldri til å endre på, han har samme prioriteringer som Valakari og Flovik.
Det sies at menn ikke gråter. Det stemmer ikke. -Roar Christensen, 29.10.06
No træng vi bare en boksåpner her! -Agnar Christensen, 14.03.10
Jesus Kristus
Kamptroppen

Post by Jesus Kristus »

Grenersens Brukne Arm wrote: 09 Sep 2020, 02:26
AndersB wrote: 08 Sep 2020, 17:05 Blir spennende å se om TIL har trent litt angrepsfotball i landslagspausen. Mot Lillestrøm på Alfheim på 100 årsdagen bør det sitte!
Treneren har jo åpenbart instruert laget om å unngå å gå på løp i angrep, holde seg bak alle mann med bussen parkert. Dette kommer Hellstrup aldri til å endre på, han har samme prioriteringer som Valakari og Flovik.
Du har naturligvis helt rett i dette. Men det er lys i tunnelen: Vi la om til fire bak i andre omgang mot Kåffå. Så med mindre Helstrup lar Wangberg bestemme, er antakeligvis dette noe vi kan få se mer av fremover.

Men han tør muligens ikke gå mot Onkel Simens instrukser. Han er jo etter sigende lederen og kapteinen i laget. At han glir og tabber seg ut kamp etter kamp er åpenbart irrelevant.
Bert Karsam
Bummen

Post by Bert Karsam »

Jeg skulle ønske vi hadde en sånn Bielsa-type som trener. Gal, gal fotball på skikkelig viking-vis. Både høyt press, direkte ball / counter attack og Jostein Flo-poling av ball fremover, når muligheten byr seg for det. Og raske midtstoppere og backer.
Jesus Kristus
Kamptroppen

Post by Jesus Kristus »

Bert Karsam wrote: 13 Sep 2020, 11:59 Jeg skulle ønske vi hadde en sånn Bielsa-type som trener. Gal, gal fotball på skikkelig viking-vis. Både høyt press, direkte ball / counter attack og Jostein Flo-poling av ball fremover, når muligheten byr seg for det. Og raske midtstoppere og backer.
Hurtigheten er vel kanskje der vi er svakest, og er omtrent det eneste som kan brukes som argument for hvorfor vi spiller verdens. kjipeste. fotball. Den eneste hurtige spilleren (bakover i banen) vi har, er vel Lasse Nilsen. Gundersen, Wangberg, Jenssen, Sætra og Andersen er ingen gaseller.

Det er selvsagt en mulighet at jeg har så lite peiling på fotball at jeg ikke forstår at taktikken til Helstrup faktisk er verdens beste taktikk. Det kan tenkes det er taktisk briljant å aldri forsøke å sette opp tempoet, samt ikke etablere press på ballfører eller ta risikoer. Det kan godt hende det er fullstendig fabelaktig lurt å kun ha to duellsterke spillere i laget (Gundersen og Antonsen), mens de åtte andre utespillerne instrueres til å lunte ved siden av ballfører med piknikkurven og rødrutet duk rundt armen.

Men jeg tror egentlig ikke det ...
JonnyQ
Ballgutt

Post by JonnyQ »

For et nitrist 100 års jubileum på Alfheim med tap mot Lillestrøm!

På de syv siste kampene har TIL bare tatt 8 poeng - av 21 mulige.

Skal TIL rykke opp til Eliteserien så må nivået kraftig opp. Dette var skuffende svakt.

ITromsø: "Gedigen nedtur"

https://www.itromso.no/sport/i/aP2j8M/f ... nken-gaute
Jesus Kristus
Kamptroppen

Post by Jesus Kristus »

Frykter at nivået ikke kommer opp før vi har ny trener på plass. Den taktikken Helstrup legger opp til er så hårreisende elendig at jeg har vanskelig for å beskrive det.
Bert Karsam
Bummen

Post by Bert Karsam »

Innkjøpspolitikken er også helt latterlig. Vi trenger en vingback til å erstatte Magnus Andersen. Men nå henter vi vel en ny sentral midtbanespiller?
Post Reply