Bør Flovik sparkes?

Her kan vi diskutere nye spillere, og ellers alt som har med Tromsø IL å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Bert Karsam
Bummen

Re: Bør Flovik sparkes?

Legg inn av Bert Karsam » 03 mai 2017, 03:25

Ja, nettopp.
Footballers from Bilbao and well used diapers have one thing in common. Guess what.

Brukeravatar
tobben
Bummen

Legg inn av tobben » 04 mai 2017, 18:44

Pluss sak hos itromso så kanskje noen med tilgang kan fortelle hva som står der?

http://itromso.alda.no/bestillpluss?3&a ... 5004b.html

Men ser at overskriften er at Flovik skal bli en mer aktiv "Coach" på treningene.

For meg er det i så fall et klart tegn på misnøye med Flovik fra spillergruppa. Husker jo hvordan Flovik ble vingeklippet før de to siste kampene i fjor høst og spillegruppa fikk mer makt. Hvis han nå plutselig etter 6 kamper endrer stil MÅ det komme på bakgrunn av tilbakemeldinger fra spillerne.
Selv er jeg 100 prosent sikker på at forholdet mellom Flovik og spillergruppa ikke er optimalt.

NickStrong
Førsteelleveren

Legg inn av NickStrong » 04 mai 2017, 20:31

Bortsett fra med kjæledeggen Wangberg da. De andre er jo ikke dum, de skjønner at Flovik er en udugelig på dette nivået.

Brukeravatar
Bert Karsam
Bummen

Legg inn av Bert Karsam » 04 mai 2017, 21:14

Han er jo fullstendig inaktiv i kampene, så om han er inaktiv på treningene også bør han heller bli materialforvalter. Da har jo jobben hans ingen mening.
Footballers from Bilbao and well used diapers have one thing in common. Guess what.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 05 mai 2017, 10:24

Bert Karsam skrev:Han er jo fullstendig inaktiv i kampene, så om han er inaktiv på treningene også bør han heller bli materialforvalter. Da har jo jobben hans ingen mening.
Jeg er ikke sikker på at det hadde gått så bra med den materialforvaltninga, forskjellig materialer hver uke, uke 1: fotballer, uke 2: snekkerutstyr
Det sies at menn ikke gråter. Det stemmer ikke. -Roar Christensen, 29.10.06
No træng vi bare en boksåpner her! -Agnar Christensen, 14.03.10

eie022
Førsteelleveren

Legg inn av eie022 » 07 mai 2017, 20:35

Jeg tror mye av grunnen til at SMJ og Flovik slipper så billig unna er at media har slukt rått et budskap om at vi er nødt til å spare penger, drive på andre budsjetter og at det dermed ikke stilles de samme forventningene til laget nå.

Men jeg er ikke overbevist. Brukte egentlig regimet Kræmer/Høgmo så voldsomt mye penger? De kjøpte i hvert fall ikke enkeltspillere for opp til flere millioner kroner, noe dagens sportslige ledelse har hatt anledning til pga ekstern hjelp. Det ble hentet inn spillere fra Diambars som ble solgt for kjempesummer noen sesonger senere, og dette var ikke de eneste bullseyene vi hadde på overgangsmarkedet. Lånet av MOS fra Vålerenga var et annet eksempel. Det ble en braksuksess og gjorde oss til gullkandidater denne sesongen. Kayke og Mourad var også brukbare tilvekster den tiden de var her. Ondrazek og Prijovik er andre eksempler på at vi virkelig hadde nese for gode signeringer på denne tiden. Kostet disse spillerne så voldsomt mye penger?

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 07 mai 2017, 20:40

eie022 skrev:Jeg tror mye av grunnen til at SMJ og Flovik slipper så billig unna er at media har slukt rått et budskap om at vi er nødt til å spare penger, drive på andre budsjetter og at det dermed ikke stilles de samme forventningene til laget nå.

Men jeg er ikke overbevist. Brukte egentlig regimet Kræmer/Høgmo så voldsomt mye penger? De kjøpte i hvert fall ikke enkeltspillere for opp til flere millioner kroner, noe dagens sportslige ledelse har hatt anledning til pga ekstern hjelp. Det ble hentet inn spillere fra Diambars som ble solgt for kjempesummer noen sesonger senere, og dette var ikke de eneste bullseyene vi hadde på overgangsmarkedet. Lånet av MOS fra Vålerenga var et annet eksempel. Det ble en braksuksess og gjorde oss til gullkandidater denne sesongen. Kayke og Mourad var også brukbare tilvekster den tiden de var her. Ondrazek og Prijovik er andre eksempler på at vi virkelig hadde nese for gode signeringer på denne tiden. Kostet disse spillerne så voldsomt mye penger?
Vi var rett og slett bare dyktigere på overgangene, det ble gjort en større innsats, og man bare ga seg ikke, man prøvespilte mange flere spillere blant annet, husker jeg.
Sånn som det er nå så bare henter man en fyr, og man forsøker ikke å finne flere alternativer.

Floppodan Pengesluk er jo tidenes megatragedie, likeledes ser Jensen ut til å være et bomkjøp, og han kostet jo også halvannen million!

Tenk hva Høgmo eller Nilsen kunne fått til med FIRE MILLIONER i overgangssummer? De hadde neppe kjøpt Jensen og Floppodan! NEPPE!!!!

Brukeravatar
Bert Karsam
Bummen

Legg inn av Bert Karsam » 15 mai 2017, 04:19

Flovik om kritikken: - Har vært ekstremt usaklig av og til

Noen som kan legge ut den artikkelen fra iTromsø? vil gjerne vite hva han mener er usaklig. Ellers virker Bård Flovik å ikke ha noen som helst interesse for hva andre måtte mene om ham og treneregenskapene hans, så det er merkelig at han kommenterer. Han får det jo knapt med seg når det bues på Alfheim.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 15 mai 2017, 04:46

Bert Karsam skrev:Flovik om kritikken: - Har vært ekstremt usaklig av og til

Noen som kan legge ut den artikkelen fra iTromsø? vil gjerne vite hva han mener er usaklig. Ellers virker Bård Flovik å ikke ha noen som helst interesse for hva andre måtte mene om ham og treneregenskapene hans, så det er merkelig at han kommenterer. Han får det jo knapt med seg når det bues på Alfheim.
Jeg sendte et leserinnlegg til lokale medier i går kveld, for å imøtegå Floviks absurde påstand om at han har blitt utsatt for urimelig kritikk. Nøkternt og saklig, sånn at han ikke kan hevde at det er usakligheter.

Har dessverre ikke itromso pluss, vi får håpe noen andre kan levere!

Jesus Kristus
2. laget

Legg inn av Jesus Kristus » 15 mai 2017, 12:18

Grenersens Brukne Arm skrev:
eie022 skrev:
Floppodan Pengesluk er jo tidenes megatragedie, likeledes ser Jensen ut til å være et bomkjøp, og han kostet jo også halvannen million!

Tenk hva Høgmo eller Nilsen kunne fått til med FIRE MILLIONER i overgangssummer? De hadde neppe kjøpt Jensen og Floppodan! NEPPE!!!!
Jeg er enig i at Vuk så langt ser ut som et bomkjøp uten målestokk i TILs historie. Men Jenssen er jeg ikke helt enig i. Han har variert i prestasjonene, men han har utvilsomt talent, han er ung og når han har fått spille anker på midtbanen synes jeg han har vært god.

For øvrig noterer jeg meg at formasjonen vår mot Sarpsborg minnet voldsomt om 4-3-3, slik mange her (blant andre meg selv) har etterlyst. Det ga positivt effekt, og det forundrer meg stort dersom denne ikke fremgangsmåten ikke blir valgt mot RBK.

Brukeravatar
Bert Karsam
Bummen

Legg inn av Bert Karsam » 15 mai 2017, 13:18

Begge var bomkjøp. Ingen av de styrket stallen. Vi trenger spillere som leverer nå, ikke om 2 år.

Jesus Kristus
2. laget

Legg inn av Jesus Kristus » 15 mai 2017, 14:10

Akkurat det er det umulig å være uenig i.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 15 mai 2017, 15:09

Brukeravatar
John Barnes
Bummen
Sted: Tromsø

Legg inn av John Barnes » 15 mai 2017, 23:11

Vuk er selvsagt en megaflopp. Har _noen_ i TIL i det minste vurdert spillerens skadehistorikk før han ble hentet for millionsummer? Spm vel tobben viste i noen statistikker han hadde funnet over spilletid de siste årene, viste tallene at Vuk hadde hatt relativt lite spilletid. Hva var grunnen til det? Skader? For dårlig? Her er det åpenbart at den tåpelige sportssjefen ikke har gjort en duganes jobb, men hoppa på det første og "beste" han kom over som han kunne spy ut noen Mohn-millioner på.

Jenssen har også skuffet desverre. Han gjorde vel dog noen bra kamper i fjor, scora et par mål blant annet, men alt i alt skuffende. Han er jo like taklingsredd som TKB og Drage, og forsåvidt også broren sin (som også var redd for å takle når motstander nærmet seg mål), og han virker heller ikke å ha spenst til å klare å bevege kroppen sin opp fra gresset, så hva han har å gjøre som stopper eller forsvarer i egen boks skjønner jeg ikke. Men flopp har han vel ikke vært.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 16 aug 2017, 20:52

Det er på tide med en re-visitt av denne tråden!

Nå ligger vi jo riktignok fortsatt ille til på tabellen.
Men.. alle som så forrige kamp er vel enige i at vi spilte ca 10.000 ganger bedre enn vi noensinne gjorde under Flovik, og selv om det bare ble 0-0 denne gangen, så var det jo samme lag som feiet inn 3-4 mål før det var gått et kvarter på Alfheim for bare litt siden.

Så det jeg lurer på er, gitt at jeg selv er heidundrende imponert over snuoperasjonen innen spillestil og taktikk, hva med alle de andre?
Da tenker jeg særskilt på disse folkene som satt på isbergets facebook og gnålet om at treneren ikke var problemet, enkelte med parykken godt ned over ørene, og gnålet om at Flovik måtte få holde på og ødelegge videre til evig tid, hva med disse folkene?
Ser de det samme som oss andre, at dette her begynner å bli lovende? Eller sitter de enda der og gnåler om at vi burde ha tviholdt på Flovik til døden skilte oss ad?

Personlig ser jeg på dette som at Valakari har kommet inn og innført den fotballen som vi burde ha spilt hele sesongen, og for den del, helst skulle han ha vært ansatt forrige gang vi ansatte en trener - og Flovik skulle aldri ha hatt jobben.

Resultater gir seg også gjeldende i spillerjakten, mens vi før slet med å tiltrekke oss stallfyll har altså nå Valakari overtalt Mushaga Bakenga til å komme til oss, til tross for interesse fra andre norske klubber samt tyske klubber. Det tror jeg har en direkte sammenheng med spillestil og tilbakevendende optimisme.

Brukeravatar
John Barnes
Bummen
Sted: Tromsø

Legg inn av John Barnes » 16 aug 2017, 23:52

Grenersens Brukne Arm skrev:
16 aug 2017, 20:52
Det er på tide med en re-visitt av denne tråden!

Nå ligger vi jo riktignok fortsatt ille til på tabellen.
Men.. alle som så forrige kamp er vel enige i at vi spilte ca 10.000 ganger bedre enn vi noensinne gjorde under Flovik, og selv om det bare ble 0-0 denne gangen, så var det jo samme lag som feiet inn 3-4 mål før det var gått et kvarter på Alfheim for bare litt siden.

Så det jeg lurer på er, gitt at jeg selv er heidundrende imponert over snuoperasjonen innen spillestil og taktikk, hva med alle de andre?
Da tenker jeg særskilt på disse folkene som satt på isbergets facebook og gnålet om at treneren ikke var problemet, enkelte med parykken godt ned over ørene, og gnålet om at Flovik måtte få holde på og ødelegge videre til evig tid, hva med disse folkene?
Ser de det samme som oss andre, at dette her begynner å bli lovende? Eller sitter de enda der og gnåler om at vi burde ha tviholdt på Flovik til døden skilte oss ad?

Personlig ser jeg på dette som at Valakari har kommet inn og innført den fotballen som vi burde ha spilt hele sesongen, og for den del, helst skulle han ha vært ansatt forrige gang vi ansatte en trener - og Flovik skulle aldri ha hatt jobben.

Resultater gir seg også gjeldende i spillerjakten, mens vi før slet med å tiltrekke oss stallfyll har altså nå Valakari overtalt Mushaga Bakenga til å komme til oss, til tross for interesse fra andre norske klubber samt tyske klubber. Det tror jeg har en direkte sammenheng med spillestil og tilbakevendende optimisme.
Flovi...nei vent nå litt! Vi diskuterer da vel for faen ikke seriøst om Flovik burde blitt værende eller om han burde hatt jobben fra å begynne med i det hele og det store? LOL. Om noen fortsatt mener det bør de jo øyeblikkelig gå og ta seg ei bolle. Til og med Isbergets ellers så tause leder gikk jo ut og krevde Flovik fjernet.

Flovik var den som drev meg vekk fra Alfheim etter over 20 år som fast tribunesliter. Om Valakari får meg tilbake får vi se på. Vurderer en tur innom på søndag ;)

Svar