Spillertråd: Slobodan Vuk

Her kan vi diskutere nye spillere, og ellers alt som har med Tromsø IL å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Re: Spillertråd: Slobodan Vuk

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 31 mai 2017, 07:11

tobben skrev:Vår nye frelser på topp ser ikke ut til å bli kvitt sin strekkskade som han fikk i oppgjøret mot Odd Grenland 17.april.
Nordlys skrev en sak om det i går, og derfra henter jeg følgende:
Slovenske Slobodan Vuk (27) har ikke fått den starten på TIL-karrieren som han hadde håpet på.
Han spilte hele åpningskampen i eliteserien mot Brann, og fikk så et 23 minutters innhopp borte mot Odd i fjerde serierunde.
Der pådro han seg en strekkskade, og spissen er fortsatt skadet halvannen måned senere – selv om de første estimatene tilsa et opphold på to uker. Nå ser det heller ut til å bli et par måneder, minst.
Tirsdag snakkes det igjen om at det vil gå et par uker til før han kan være klar.
– Det har tatt veldig tid, ja – lenger enn vi håpet. Det jobbes nå hardt for å finne ut hvorfor det har tatt så lang tid. En strekk skal normalt sett ikke sitte i så lenge, sier TILs assistenttrener Lars Petter Andressen.
– Vi håper jo at han snart vil være tilbake, men det tar nok litt mer tid.
Mistenkelig. Er han muligens umotivert for å komme tilbake fra skade?
Det sies at menn ikke gråter. Det stemmer ikke. -Roar Christensen, 29.10.06
No træng vi bare en boksåpner her! -Agnar Christensen, 14.03.10

Brukeravatar
Bert Karsam
Bummen

Legg inn av Bert Karsam » 31 mai 2017, 12:21

Slår fast at det i alle fall ikke er hans eksplosive muskulatur som er årsaken.
Footballers from Bilbao and well used diapers have one thing in common. Guess what.

Brukeravatar
Bert Karsam
Bummen

Legg inn av Bert Karsam » 31 mai 2017, 12:23

Vi bruker Lehne Olsen på topp, men han er ingen topp spiss. Han er derimot en topp ving. Var fra kanten han scoret flest mål i fjor.
Footballers from Bilbao and well used diapers have one thing in common. Guess what.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 01 jun 2017, 02:39

Bert Karsam skrev:
31 mai 2017, 12:23
Vi bruker Lehne Olsen på topp, men han er ingen topp spiss. Han er derimot en topp ving. Var fra kanten han scoret flest mål i fjor.
Det står i avisa at Olsen har pådratt seg en mulig lyskeskade.
TIL har dårlige erfaringer med lyskeskader, ofte er folk ute i 2mnd mens man "skal vente og se", deretter operasjon og 6mnd ventetid.

Min konklusjon er derfor at Lehne Olsen er ute resten av sesongen, potensielt.

Da hadde det jaggu vært bra om Slappodan Pengesluk hadde kunnet riste av seg "lårstrekken" og håndveskebikkja og ta seg en liten løpetur ut foran publikum. Han kom jo tross alt ikke gratis.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 08 jun 2017, 00:40

http://www.itromso.no/100Sport/fotball/ ... 6924b.html

Å glede! Da blir det nok 4 mål mot Molde sånn at Barnes må ta Vuk tattovering på skinka! LooooooL

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 20 jun 2017, 02:05

Steinar Nilsen uttaler seg til itromso om Slappodan Kuk:
Når det kommer til andre spillere, så så jeg (Slobodan) Vuk tidligere i sesongen, og han er jeg mer usikker på om er god nok.
Så der har du det. TIL har henta en fyr som "Sjefen" vurderer som alt for dårlig.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 20 jun 2017, 16:25

Slobodan vuuuuk
Slobodan vuuuuk
Håndveskebikkje
Og hengekuuuuuk

Slobodan vuuuuk
Slobodan vuuuuk
Bortkasta penga
Et pengesluuuuk

Slobodan vuuuk
Slobodan vuuuk
Han vil ikkje spelle
Meldt sæ sjuuuuk

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 16 jul 2017, 18:43

Slappodak Vuuuuuk
slappodan vuuuuk
Spis masse pølse
Han e tjuuuuuukkk

Slappodan vuuuuk
Slappodan vuuuuuk
Feit og lat og daff
Pengan forsvant i et blaff

Slobodan vuuuuk
Slobodan vuuuk
Håndveskebikkje
Og hengekuuuuk

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 16 jul 2017, 18:44

Fy flate for en verdiløs spiller

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 16 jul 2017, 20:00

Kjære Slobodan.

Pell deg vekk.

Mvh,
GBA

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 30 okt 2017, 16:31

Vuuuuk Vuuuuuuk Vuuuk

Kan han golle i titoserien? Kanskje?

Brukeravatar
John Barnes
Bummen
Sted: Tromsø

Legg inn av John Barnes » 31 okt 2017, 00:04

Grenersens Brukne Arm skrev:
30 okt 2017, 16:31
Vuuuuk Vuuuuuuk Vuuuk

Ja tenk for det kan han antagelig ;) Vuk fikk faktisk 2 scoringer i årets 3. divisjon avdeling 6, som vel nå må regnes som nivået over det som en gang het Tito-serien ;) Som vi vet rykka TIL 2 ned i år og må neste år spille i Troms fotballkrets sin øverste divisjon, som altså er 4. divisjon, eller nivå fem i norsk fotball, som altså blir arenaen TILs reserver har å vise seg frem på neste år. Om TIL sender a-lagsspillere utpå banen i 4. divisjon vil det være passe latterlig. Jeg ser ihvertfall ikke for meg at høyt gasjerte importspillere sendes utpå i kamper mot lag som Stakkevollan, Krokelvdalen, Storelva og Nordkjosbotn :P

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 31 okt 2017, 01:15

John Barnes skrev:
30 okt 2017, 16:31
Vuuuuk Vuuuuuuk Vuuuk

Ja tenk for det kan han antagelig ;) Vuk fikk faktisk 2 scoringer i årets 3. divisjon avdeling 6, som vel nå må regnes som nivået over det som en gang het Tito-serien ;) Som vi vet rykka TIL 2 ned i år og må neste år spille i Troms fotballkrets sin øverste divisjon, som altså er 4. divisjon, eller nivå fem i norsk fotball, som altså blir arenaen TILs reserver har å vise seg frem på neste år. Om TIL sender a-lagsspillere utpå banen i 4. divisjon vil det være passe latterlig. Jeg ser ihvertfall ikke for meg at høyt gasjerte importspillere sendes utpå i kamper mot lag som Stakkevollan, Krokelvdalen, Storelva og Nordkjosbotn :P
Ser for meg avisene:
«Vuk senket Stakkevollan»
«Han reiste ens ærend fra Narvik, hvor han driver en kebabvogn, for å senke Nordkjosbotn»
«Ulven herjet mot kroken: det var nesten som å se byguttene som dro til krokensenteret på 80-tallet»

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 31 okt 2017, 01:18

John Barnes skrev:
Grenersens Brukne Arm skrev:Er det litt for tidlig å foreslå at man synes det har startet litt seigt for Slobodan..
Antyder du at Vuk er et får i ulveklær?

(Vuk betyr som kjent ulv. Fritt omskriving av uttrykket ulv i fåreklær ;p)
Hehe, ja!! Det er akkurat det jeg sier.
Fyren er ute i Nordlys i dag og sier at han trenger tid.

Her begynner det å lukte potensiell Flopp!
Er det for tidlig med en:
Ka va det æ sa?

NickStrong
Førsteelleveren

Legg inn av NickStrong » 31 okt 2017, 18:01

Unødvendig med en "ka va d æ sa" når de aller aller fleste sa akkurat d samme :D

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 31 okt 2017, 18:04

NickStrong skrev:Unødvendig med en "ka va d æ sa" når de aller aller fleste sa akkurat d samme :D
Det var bare jeg som sa dette i februar

Brukeravatar
tobben
Bummen

Legg inn av tobben » 02 nov 2017, 00:48

31 okt 2017, 18:04
NickStrong skrev:Unødvendig med en "ka va d æ sa" når de aller aller fleste sa akkurat d samme :D
Vi var nok flere som var i tvil om nivået på Vuk.
4.januar ble han signert og 6.januar ser jeg at jeg skriver i denne tråden at Vuk har startet under halvparten av kampene for sin Slovenske klubb siste 3 1/2 sesongene før vi hentet han. Da begynte jeg å tvilE om nivået på vår nykommer.

Nå var Vuk ute med skade i 8-9 runder fra slutten av april til slutten av juni, men likevel blir det en dårlig unnskyldning for den begrensede spilletiden han har fått.
Siste 3 1/2 mnd har han 6 små innhopp for oss i serie og cup på til sammen ca 45 minutter. Selv med ny trener og blanke ark er ikke Vuk vurdert som god nok.
Er bare å innse at han går inn i historiebøkene som et av TILs klassiske bomkjøp. At TIL vil jobbe hardt for å kjøpe han ut av kontrakten etter årets sesong kan det ikke være tvil om.

Brukeravatar
John Barnes
Bummen
Sted: Tromsø

Legg inn av John Barnes » 02 nov 2017, 02:27

tobben skrev:
02 nov 2017, 00:48
31 okt 2017, 18:04
Vi var nok flere som var i tvil om nivået på Vuk.
(...)

Er bare å innse at han går inn i historiebøkene som et av TILs klassiske bomkjøp. At TIL vil jobbe hardt for å kjøpe han ut av kontrakten etter årets sesong kan det ikke være tvil om.
Tidenes bomkjøp tenker jeg vi sier. Kjøpt inn for minst 1,2 millioner kroner og påspandert nær millionlønn. I tillegg uttalte en av klovnene SMJ/Flovik at TIL skulle bygge angrepsspillet sitt rundt Vuk. Om jeg ikke husker feil hentet man Vuk uten å egentlig ha noe kjennskap til han, man stolte på info fra agenten hans og klubben hans som sikkert begge tenkte at her er det noen fulle sjømenn fra langt nord i Norge som har penger vi skal ha kloa i. I tillegg skal man vistnok (ifølge ikke bekreftede rykter) ha fått noe info om spilleren fra et eller annet idiotisk UK-basert selskap som skal ha forsikret TIL om at Vuk ikke var noe risikofull signering. Skaden til Vuk er nevnt, og sett opp mot lite spilletid i sin forrige klubb i hjemlandet kan man spørre seg hvilken fysisk form denne Vuk egentlig var i da han ankom. SMJ har regelrett gjort en så ræva jobb ifm Vuk-signeringen at det for lengst har krysset grensen til latterlig.

Hvem som var den første til å sage huet av fyren er egentlig ikke så viktig, de fleste begynte nok å se det samme i vinterens treningskamper, og av omtaler fra ulike hold etter disse.

Hvem er egentlig større flopp enn Vuk? Jeg kommer ikke på noen. Jeg kommer på en del TIL-flopper, men ingen som overgår Vuk. Her er de jeg husker:

Tomasz Stolpa, husker ikke hva han kostet, men han ble vel kjøpt og hadde grei lønn, og ble en total fiasko. Skaffet TIL et straffe, som vi bomma på. Var elendig også på TIL 2.

Janne Hietanen, finsk back som hadde bra lønn, men presterte elendig og var utvilsomt en flopp.

Afo Doodoo, Midtbane/ving, var vel i 1999 (eller 98?) at han ble hentet, og hauset opp av media. Vistnok landskamper for Ghana og greier. Fikk et innhopp i TIL-drakt, i cupens 1. runde mot Salangen.

Zakari Hamza, var kun på lån og var aldri i nærheten av a-laget, unntatt den ene kampen han fikk mot Anzhi i EL da TIL sparte spillere. Må vel likevel betegnes som en flopp selv om han bare var på lån.

Hendrik Helmke, midtbanespiller som TIL hentet gratis i august 2013 og gitt 2,5 års kontrakt. Løst fra kontrakten i januar 2014 etter at han ikke gadd å komme tilbake etter juleferien. Fikk 2(+7) kamper i tippeligaen på totalt 297 minutter. Elendig spiller, og klar flopp.

Jens Jacobsson, svensk midtbanespiller, hentet gratis før 2016-sesongen og gitt 3-årskontrakt. Var aldri nær førstelagsspill og ble løst fra kontrakten etter en halv sesong. Helfiasko altså.

Orri Oscarsson, 2002, Spinkel islending som vistnok var vingspiller.

Arash Talebinejad, elendig svensk spiss som forsvant midtveis den sesongen han var her, det sies det lå personlige/familiære (?) årsaker bak at han forlot etter en halv sesong

Vegard Berg Johansen, storscorer i TUIL i sin tid, men en fiasko i TIL i opprykkssesongen 2002. Ikke stort bedre da han prøvde seg som Administrerende direktør i TIL heller for noen få år siden.

Adriano Munoz, kan kanskje sammenlignes med Vuk? Var ikke direkte billig verken i innkjøp eller i lønn, men han scoret i det minste 3 mål (fordelt på 2 kamper, bl.a. 2 mot RBK i en 4-0-seier) på totalt ca 30-40 kamper. Dermed er han selvsagt langt bedre enn Vuk i TIL.

Bovar "Boja" Karim, store forventninger til han, og av seg selv omtrent omtalt som Guds gave til fotballen, venn av selveste Zlatan, som han skal ha lært mye til (!), men desverre en stor skuffelse i TIL.

Kim Larsen, scora en del for Odd, mislyktes helt i TIL.

Koen Schockaert, belgisk spiss som skulle skyte TIL unna nedrykk i 2001. Scora ett mål eller to, og resten vet vi hvordan endte.

Kanskje kan man også inkludere Henri Myntti, Kevin Harmse, Lars Nymo Trulsen, Henrik Hannu, Henrik Nordnes, Keijo Huusko, Simen Stamsø Møller, Ståle Brathseth, Christer Johnsgård (som de fleste unntatt Flovik mente var god nok til å få spilletid...), Koen Schockaert, Runar Normann, Shamil Gasanov (han som ble skada omtrent like etter at TIL signerte han i år), Didier Menard, Hördur Sveinsson

Brukeravatar
tobben
Bummen

Legg inn av tobben » 02 nov 2017, 10:26

John Barnes skrev:
02 nov 2017, 02:27

Tidenes bomkjøp tenker jeg vi sier. Kjøpt inn for minst 1,2 millioner kroner og påspandert nær millionlønn.
Du nevner mange i innlegget ditt som passer til beskrivelsen bomkjøp. Men må vurdere kjøpesum, alder, prestasjon og forventninger.
Basert på det mener jeg vi står igjen med tre navn, Vuk, Stolpa og Munoz.

For å ta Thomaz Stolpa først så ble han hentet inn litt "ukritisk" i 2004 da Kovacs ble solgt. Hentet for en billig penge fra nivå 2 eller 3 i Polen. Var på treningsopphold her i byen og scoret noen mål i en intern kamp. Som spiller fikk han noen få innhopp og på Alfheim kom han inn i 3 kamper. En gang i 2004 og to innhopp i 2006. Husker at han i begge de to første innhoppene på Alfheim filmet seg til straffespark som vi bommet på.

Adriano Munoz var det stilt større forventninger til. Hentet inn for 1 - 1,5 mill og med lønn som sikkert lå på over 1 mill i året.Scoret 2 mål på RBK en gang, men ellers svakt. Kjøpt ut av kontrakten etter 1 1/2 år i klubben.

Slobodan Vuk hentet for 1 mill++ og med lønn rett i underkant av 1 mill i året. Virker å være langt unna en plass på laget og har nå snart 11 mnd etter at han ble hentet inn ennå ikke bidratt med mål eller assist for a-laget vårt.

Fortsetter Vuk i samme trend er jeg enig i at han er tidenes bomkjøp.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 02 nov 2017, 13:16

Såvidt jeg vet er kostnaden for Vuk ca. 2.5 mill kr.

Han ble speidet av Bård Flovik som reiste og så en kamp moy Maribor eller noe.

Flovik uttalte til avisene at dette var en spiller som gjorde lagkameratene bedre og han skulle være spydspissen, mens Espejord skulle være hengende spiss lenger bak.

Når man koster 2.5 mill og knapt nok scorer for 2. Laget i tredjedivisjon bør varssellampene blinke.

Dette er utvilsomt tidenes bomkjøp, for en fuckup.

Svar