Flovik må gå nå!!!

Her kan vi diskutere nye spillere, og ellers alt som har med Tromsø IL å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
John Barnes
Bummen
Sted: Tromsø

Re: Flovik må gå nå!!!

Legg inn av John Barnes » 19 jun 2017, 23:46

tobben skrev:
19 jun 2017, 01:18
Har vært og er kritisk til Flovik og vil ha han bort. Men i går synes jeg bare synd på mannen.
Ikke hans feil at Åsen og Ingebrigtsen x 2, bommer på store sjanser på 0-0.
Synd på han? Ja jøss, er så synd på Flovik som har ført TIL ned i den bedritne sumpa IGJEN med den destruktive møkkafotballen sin som har brutt ned spillernes selvtillit og prestasjonsevne bit for bit. Spillerne er vel så sjokka når de kommer i scoringsposisjon at det knyter seg. Hadde vi ligget på 7. plass og tapt 3-0 i Molde hadde det ikke akkurat vært krise. Men vi ligger på 15. plass, faen meg BAK lag som Kristiansund. Hvis det er noen det er synd i, er det TIL-fansen som må se på det rævalaget TIL for tida er.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 19 jun 2017, 23:53

John Barnes skrev:
tobben skrev:
19 jun 2017, 01:18
Har vært og er kritisk til Flovik og vil ha han bort. Men i går synes jeg bare synd på mannen.
Ikke hans feil at Åsen og Ingebrigtsen x 2, bommer på store sjanser på 0-0.
Synd på han? Ja jøss, er så synd på Flovik som har ført TIL ned i den bedritne sumpa IGJEN med den destruktive møkkafotballen sin som har brutt ned spillernes selvtillit og prestasjonsevne bit for bit. Spillerne er vel så sjokka når de kommer i scoringsposisjon at det knyter seg. Hadde vi ligget på 7. plass og tapt 3-0 i Molde hadde det ikke akkurat vært krise. Men vi ligger på 15. plass, faen meg BAK lag som Kristiansund. Hvis det er noen det er synd i, er det TIL-fansen som må se på det rævalaget TIL for tida er.
Det er korrekt.
Man kan ikke forsvare antifotballen.
Det sies at menn ikke gråter. Det stemmer ikke. -Roar Christensen, 29.10.06
No træng vi bare en boksåpner her! -Agnar Christensen, 14.03.10

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 20 jun 2017, 00:21

Grenersens Brukne Arm skrev:
19 jun 2017, 18:08
Ifølge Eurosport kan Fjottviks dager være talte:
http://www.itromso.no/100Sport/fotball/ ... 7548b.html

LOL, det er jo hysterisk komisk det fyren lirer av seg for tida. Som dette, fra den iTromsø-saken:
– Det er ingen krise, vi har bare lite poeng og er på vei i en negativ retning, sa trener Bård Flovik til iTromsø etter kampslutt i går kveld.
Neida, det er ingen krise, vi rykker bare ned og er på vei til å bli et OBOS-lag. Ikke noe galt i det, OBOS er driiiitkuuuult.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Flovik må gå nå!!!

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 20 jun 2017, 01:32

John Barnes skrev:
Grenersens Brukne Arm skrev:
19 jun 2017, 18:08
Ifølge Eurosport kan Fjottviks dager være talte:
http://www.itromso.no/100Sport/fotball/ ... 7548b.html

LOL, det er jo hysterisk komisk det fyren lirer av seg for tida. Som dette, fra den iTromsø-saken:
– Det er ingen krise, vi har bare lite poeng og er på vei i en negativ retning, sa trener Bård Flovik til iTromsø etter kampslutt i går kveld.
Neida, det er ingen krise, vi rykker bare ned og er på vei til å bli et OBOS-lag. Ikke noe galt i det, OBOS er driiiitkuuuult.
Ingen krise! Alt er bare helt rævv, treneren er hjernedød og spillerne kunne likegodt lyttet til grønnsakene i kjøleskapet i stedet for å høre på hans pauseprat, og jo dæven nå rykker vi straks ned!
Men krise? Det har vi ikke sett!!

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 20 jun 2017, 16:26

Kulturuke
Rullturkuke
Flovik er ei kuruke

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Flovik må gå nå!!!

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 20 jun 2017, 18:13

Kan se ut som at kuruketullkuken får sparken i mårra:
Sportssjef i TIL, Svein-Morten Johansen, mener møtet i sportslig utvalg har tvunget seg fram som en konsekvens av situasjonen klubben befinner seg i.

Etter sist søndags 0–3-tap i Molde er TIL på direkte nedrykksplass etter 13 runder.

– Det er rett og slett et møte om status på den sportslige situasjonen, ikke noe mer enn det. Det er et vanlig sportslig utvalg-møte med styret, der vi egentlig bare møtes og har en dialog, akkurat som er vanlig å gjøre i en fotballklubb når man er under press, sier Johansen til iTromsø.

– Hvorfor er ikke Bård, som er medlem av sportslig utvalg, innkalt til det møtet?

– Grunnen til det er jo at vi ønsker i ledelsen og diskutere helheten ifra styrehold, det er hele grunnen.

– Er Bårds stilling som hovedtrener et tema?

– Det som jeg tror er mer riktig å si er at det handler om en helhetlig inngang på den sportslige situasjonen, og vi tar det møtet uavhengig av trenerteamet og Bård, sier Johansen.

Var ikke klar over møtet

Bård Flovik var ikke på feltet på tirsdagens trening, men overlot dette til assistenttrener Lars Petter Andressen.

– Jeg var oppe i gymmen med noen spillere og jobbet litt på kontoret, sier Flovik, da han kommer ut av trenergarderoben etter tirsdagstreningen.

TV-kanal hevder Flovik kan være ferdig før helga
Flovik var ikke klar over morgendagens møte da iTromsø konfronterte hovedtreneren med møtet i sportslig utvalg.

– Det visste jeg ikke at var, sier Flovik.

– Frykter du for jobben din?

– Nei, da regner jeg med klubben går i diskusjon med meg, så jeg går ikke rundt og daglig frykter det. Samtidig vet jeg hvilken jobb jeg lever i, og når resultatene uteblir, blir det sikkert diskutert, men jeg går ikke daglig rundt og tenker på det. Jeg kjenner ikke til møter eller prosser internt som tilsier det, men det kan jo hende at det skjer uten at jeg vet noe om det, sier Bård Flovik.

– Føler du at det er krefter som ikke lenger ønsker at du skal være hovedtrener?

– Nei, det føler jeg ikke. Ikke som jeg kjenner til i hvert fall, sier TIL-treneren.

Retter fokus framover

For Bård Flovik har det vært tunge dager etter klubbens tredje strake tap.

– Det har vært litt vind, spesielt i media. Jeg har hatt fokus på å analyserere kampen som var en bra kamp, men med for lette baklengs og for lite mål offensivt, men jeg ser retninga på spillet og det ser jeg mye bra i, sier Flovik, som har forsøkt å holde fokuset på arbeidsoppgavene.

– Jeg gjør jobben jeg er satt til å gjøre og har full fokus på denne uka og den viktig Sandefjord-kampen og bygge oss opp mot den. Sist var det veldig bra de første 60 minuttene mot et bra lag. Elementer av spillet var bra, men tallene er stygge og siffrene ikke bra, så det må vi ta til etterretning. Jeg kan ikke si vi gjør en god kamp når vi taper 3–0, men de første 60 minuttene var bra og det må vi bygge videre på, sier TIL-treneren.

I tillegg til møtet i sportslig utvalg skal både TIL Holding AS og Tromsø Idrettslag ha styremøte onsdag ettermiddag.

- Styremøtene har vært berammet for lenge siden, og den sportslige situasjonen var ikke noe eget tema. Men det sier seg selv at det sportslige nå blir et tema på møtene, sier Stig Bjørklund, leder i Tromsø Idrettslag.

Styreleder Per Aronsen i TIL Holding AS har ikke vært tilgjengelig for kommentar om situasjonen i klubben etter kampslutt mot Molde.
http://www.itromso.no/100Sport/fotball/ ... 7590b.html

Brukeravatar
Bosse66
2. laget

Legg inn av Bosse66 » 20 jun 2017, 21:20

Dette har tvunget seg frem. Det er nå absolutt ingen vei utenom Nav for Bård. Dersom møtene imorgen ender uten at klubben går i sluttsamtaler med Flovik, da står det verre til i TIL enn jeg evner å fatte.

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 21 jun 2017, 02:24

I aften sendte jeg en mail til herr SM Johansen, da jeg ble kraftig irritert over å lese at TIL vurderer Aron-salg.
Hallo

Ser med skrekk at dere diskuterer å selge Aron Sigurdarson nå i sommer.

Hva er det dere holder på med? Her står klubben sportslig nede i gjørma, klubben spiller publikumsfiendtlig fotball, publikum rømmer, også skal dere kvitte dere med de beste spillerne, mens elendige Flovik tviholdes på. Og Åsen forsvinner også snart. Horribelt.

Tror det er flere enn Flovik som bør gå. Deriblant du. Spillerlogistikken med deg er jo helt elendig. Hva har årets nykommere levert f eks?

Hilsen xxx (mitt navn, som sikkert alle her kjenner uansett hehe), TIL-supporter siden midten av 80-tallet , men nå er det snart nok.
Responsen kom rundt klokka 22, bare noen timer etter at jeg sendte mailen, og viser meg en tydelig presset og aggressiv sportssjef, som svarer følgende:
Hei.
Kanskje du heller tar en tur oppom Alfheim enn å sende sånne mailer så kan vi ta en real prat om situasjonen. Hvis du tror at jeg sitter der oppe og henter inn spillere og koser meg tar du grundig feil. Spillerlogistikk er 20 prosent av jobben min. Den samme Aron du så gjerne vil beholde hadde ingen tro på for ett år siden. Avisen skrev om både han og Åsen var dårlig, og du var sikkert enig. Vuk har vært skadet og Diambarsgutta trenger også tid. Så kommer du, eller skal du fortsette å sende sånne dritmailer?

Mvh
Svein-Morten Johansen
Jeg har etter dette sendt han et lengre og utdypende svar, men det gidder jeg ikke legge ut her.

Anmoder alle om å sende mail til sveinmorten.johansen@til.no og kreve handling.

NickStrong
Førsteelleveren

Legg inn av NickStrong » 21 jun 2017, 10:44

Rett i forsvarsposisjon av SMJ. Vitner om at han er presset også. Håper han rulles ut av byen i tjære og fjær.

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 21 jun 2017, 11:30

Tolket også første svaret som en aggressiv forsvarstale der målet var å "skremme" litt med å invitere til å komme innom kontoret hans på Alfheim. En taktikk jeg har latt meg fortelle at er vanlig når man mailer de. Vet folk som mailet Steinar Nilsen i sin tid, der han skrev "kom på Alfheim og snakk med meg" eller lignende.
Etter den veldig lange og utdypende mailen jeg sendte han etter at svaret fra han kom, så fikk jeg en ny mail fra han, der tonen var langt roligere. Min første mail til SMJ var selvsagt krass, men jeg syns ikke selv det er noe "dritmail". Er han en av de øverste toppene i TIL bør han tåle slike mail fra en supporter. Jeg ville forstått en såpass aggressiv tone fra han hvis mailen min hadde inneholdt ukvemsord, bannskap og lignende. Anyways...i svaret mitt til han var tonen min også mildere, eller mer saklig og forklarende. Svaret fra han som tikket inn nå i formiddag var som sagt langt roligere, uten at han vel svarte på noe av det jeg nevnte, verken om Flovik, publikum, spillestil, Vuk, spillerlogistikk, Aron eller andre ting, annet enn at han minnet om at klubben er i eliten, i grønn sone økonomisk, har mange unge lokale spillere, spennende stall, og at klubben var på kanten av stupet når han starta i jobben og at man har måttet bygge opp alt på nytt, og takket for tilbakemeldingene...

Han svarte ihvertfall, det skal han ha, er ikke alle som gjør det. Har hørt om flere som har maila Flovik uten å få noe svar, mens de derimot fikk svar fra Nilsen da han satt som trener. Syns egentlig det var ganske interessant og småmorsomt med disse mailene fra SMJ. Vi får se i dag. Sparkes Flovik tror jeg SMJ selv kan ende opp med å omsider få litt cred fra folk, selv om han er en av de som var med på å ansette han og forlenge avtalen med han.

Brukeravatar
Bert Karsam
Bummen

Legg inn av Bert Karsam » 21 jun 2017, 12:57

Kan ikke huske at avisene skrev særlig mye negativt om Aron eller Åsen. Er vel de to jeg har hatt mest trua på av offensive spillere. Ellers er det jo hyggelig at SMJ svarer på epost. Klart han er presset. Uansett hvor røde tall de har hatt, man ansetter ikke Bård Flovik som hovedtrener. Det er talentløst. SMJ er nok for mye kompis og for lite sjef.
Footballers from Bilbao and well used diapers have one thing in common. Guess what.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 21 jun 2017, 13:22

Brukeravatar
Bosse66
2. laget

Legg inn av Bosse66 » 21 jun 2017, 15:09

Hvordan i alle forbanna dager kan Flovik beholde jobben??

Kjenne en avmakt som er helt jævlig.

AMATØRER i styre og stell, fy f*n

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 21 jun 2017, 15:12

Værsågod Sandefjord, 3 poeng er servert. Bare å hente. Hilsen TIL-ledelsen. Fy faen for noen idioter.

http://www.itromso.no/100Sport/fotball/ ... 7624b.html

Brukeravatar
Bert Karsam
Bummen

Legg inn av Bert Karsam » 21 jun 2017, 15:18

For et supperåd. That settles it. Jeg heier på Sandefjord i neste kamp. Bare for å få vekk idiotene som styrer.
Footballers from Bilbao and well used diapers have one thing in common. Guess what.

eie022
Førsteelleveren

Legg inn av eie022 » 21 jun 2017, 15:35

Går det an å få organisert en form for protest mot det som foregår?

Når det er sagt: Selv om jeg er ekstremt kritisk til Flovik, tror jeg det er naivt å tro at alt vil bli storveis bare blir kvitt ham. Det er flere som må være med å dele ansvaret med han, som slipper veldig billig unna her. Blant dem sitter det folk som har vært i ansvarlige stillinger i klubben gjennom en sammenhengende sportslig nedtur over flere år og som har hatt ansvaret for flere dårlige treneransettelser og spillersigneringer. Faktum er at Flovik aldri skulle ha vært ansatt i utgangspunktet. Det var nok et eksempel på innavlstenkingen som har bidratt til å forvitre utviklingen i klubben.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 21 jun 2017, 16:21

Bert Karsam skrev:
21 jun 2017, 15:18
For et supperåd. That settles it. Jeg heier på Sandefjord i neste kamp. Bare for å få vekk idiotene som styrer.
Det her er helt håpløst! Ufattelig! Nå kommer vi til å rykke ned!

Jeg vet hva soms kjer, vi er heldige og vinner 2-1 mot SFJ og alle mener dette er flott.
Så taper vi de neste 4-5 kampene på rad med målforskjell 2 mot 38 innslupne, og rykker ned så det suuuuser, fordi da er det for seint å gjøre noe.

Det var NÅ vi måtte gjøre grep, og bongerøykeren (pipa) sviktet oss, fy faen jeg er så forbannet, eitrende forbannet, nå er det like før jeg gir opp helt.

Brukeravatar
tobben
Bummen

Legg inn av tobben » 21 jun 2017, 17:59

Veldig ugunstig situasjon klubben nå befinner seg i.
For det første er det helt klart at tilliten til Flovik internt i klubben er tynnslitt, når han nå bare fredes til over Sandefjord kampen.
Hadde styret fortsatt hatt tro på prosjekt Flovik, hadde de gitt han ubegrenset tillit, noe han ikke har fått.
Selv om vi skulle slå Sandefjord vil trenerdiskusjonen fortsatt komme, med mindre Flovik plutselig tar oss til 3-4 seiere på rad.

Jeg tror det i kulissene på Alfheim nå jobbes med å finne en midlertidig trener som kan overta hvis vi ikke vinner på søndag. Uavgjort eller tap på søndag så blir det pressekonferanse på Alfheim mandag.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 21 jun 2017, 18:02

tobben skrev:Veldig ugunstig situasjon klubben nå befinner seg i.
For det første er det helt klart at tilliten til Flovik internt i klubben er tynnslitt, når han nå bare fredes til over Sandefjord kampen.
Hadde styret fortsatt hatt tro på prosjekt Flovik, hadde de gitt han ubegrenset tillit, noe han ikke har fått.
Selv om vi skulle slå Sandefjord vil trenerdiskusjonen fortsatt komme, med mindre Flovik plutselig tar oss til 3-4 seiere på rad.

Jeg tror det i kulissene på Alfheim nå jobbes med å finne en midlertidig trener som kan overta hvis vi ikke vinner på søndag. Uavgjort eller tap på søndag så blir det pressekonferanse på Alfheim mandag.
Ved uavgjort eller tap søndag er det gjort ubotelig skade, supporterne begynner å kaste inn håndkleet nå, folk gidder ikke mer. Jeg kommer ikke engang til å gidde å se kampen, jeg skal sette penger på Sandefjord på Unibet, kanskje 3000kr. Gratis penger!!

eie022
Førsteelleveren

Legg inn av eie022 » 22 jun 2017, 11:47

Det som selvfølgelig blir å skje nå er at vi spiller en ok kamp og vinner. Dette må være den mest absurde situasjonen jeg har vært i som TIL-supporter.

Svar