Spillertråd: Filip Lončarić

Her kan vi diskutere nye spillere, og ellers alt som har med Tromsø IL å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Bert Karsam
Bummen

Spillertråd: Filip Lončarić

Legg inn av Bert Karsam » 28 jan 2016, 18:25

Født: 17 September 1986 (29 år)
Fødested: Zagreb, SFR Yugoslavia
Nasjonalitet: Kroatisk
Høyde: 1.91 m (6 ft 3 in)[1]
Posisjon: Goalkeeper

Klubber:
2005–2012 Dinamo Zagreb 38 (0)
2006 → Lokomotiva (lån) 0 (0)
2012 Gaz Metan Mediaş 3 (0)
2013–2014 Željezničar 23 (0)
2014–2015 Osijek 6 (0)
2015–2016 Zrinjski Mostar 3 (0)
2016- Tromsø

U-landslag:
2002 Croatia U16 8 (0)
2002–2003 Croatia U17 17 (0)
2003 Croatia U18 2 (0)
2003–2005 Croatia U19 13 (0)
2006–2007 Croatia U20 4 (0)
2007 Croatia U21 3 (0)

Imponerende at Wikipedia allerede er oppdatert med Tromsø-overgangen..

Dobrodošli!

Signert ut 2016, det mener jeg er bra så får han en sesong på å vise seg frem. Han har fått lite spilletid i noen av klubbene han har vært i, det trenger ikke nødvendigvis være et svakhetstegn, men det kan jo tyde på at Kongshavn blir førstevalget og Filip blir reserve. Men det hadde jo vært interessant å sett ham i noen kamper.
Footballers from Bilbao and well used diapers have one thing in common. Guess what.

Brukeravatar
Rovegun11
Miniputt
Sted: Most, Tsjekkia

Re: Spillertråd: Filip Lončarić

Legg inn av Rovegun11 » 29 jan 2016, 01:44

Jeg har aldri hørt om ham. Tror jeg ikke er alene. Man må bare håpe eller tro at han kan hjelpe og bidra med noe. Som sagt han har spilt veldig lite i karrieren så langt og jeg tror det betyr jo noe. Man må definitivt få sjanse til å vise hva han kan. Og hvem som vet? Han blir kanskje bedre enn Kongshavn 8)
Tsjekkisk TIL fan siden 2007! Heia TIL!

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 03 feb 2016, 16:33

virker ikke som han har spilt mer enn 4-5 kamper i året i snitt..
Det sies at menn ikke gråter. Det stemmer ikke. -Roar Christensen, 29.10.06
No træng vi bare en boksåpner her! -Agnar Christensen, 14.03.10

Brukeravatar
Bert Karsam
Bummen

Legg inn av Bert Karsam » 03 feb 2016, 16:35

Grenersens Brukne Arm skrev:virker ikke som han har spilt mer enn 4-5 kamper i året i snitt..
Ja, men han overtok vel for landslagskeeperen i en av klubbene, etter at sistnevnte hadde gjort et par brølere.
Footballers from Bilbao and well used diapers have one thing in common. Guess what.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 18 sep 2016, 00:02

Fyren er en gigant! Gi han 20-års-kontrakt.

Nå har han stått dritbra i flere kamper på rad. Da er det bare å glemme keeperproblemet, gi fyren lang kontrakt så er vi berga.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 18 sep 2016, 22:36

http://www.itromso.no/100Sport/fotball/ ... d#cxrecs_s

Loncaric vil ha ny kontrakt med TIL

Sindrbjo
Juniorspiller
Sted: Trondheim

Legg inn av Sindrbjo » 20 apr 2017, 20:36

Stakkars Loncaric er antageligvis ute resten av sesongen. Virker som en fin fyr, og har tydeligvis vært mye plaga med skader oppigjennom.

https://www.nordlys.no/til/filip-loncar ... -34-615765
(+-artikkel, men overskrifta sier jo litt.)

Dessuten er en solid backup/ konkurrent til Kongshavn.
Håper for TIL og aller mest hans egen del at han kommer raskt tilbake!

Brukeravatar
John Barnes
Bummen
Sted: Tromsø

Legg inn av John Barnes » 20 apr 2017, 20:52

Filip Loncaric (30) er langt nede etter en skade han forventer setter han utenfor resten av sesongen.

Filip Loncaric (30) pådro seg en kneskade under TILs treningsleir i La Manga i februar. Siden har kroaten jobbet for å komme tilbake på banen, og var begynt å trene med laget igjen. Torsdag smalt det igjen.

– Det er «game over». Jeg har gjort alt for å komme tilbake. I går følte jeg meg bra. Men til slutt var det ikke nok. Jeg må få tatt en operasjon og ordnet dette. Forhåpentligvis kan jeg komme tilbake, sier Filip Loncaric.

Nå frykter han for karrieren.

– Selvfølgelig. Jeg er ikke ung. Dette skulle vært mine beste keeperår, og jeg mister dem. Jeg har mistet nesten fem år av karrieren. Jeg vil ikke være høy på meg selv, men karrieren min skulle vært mye bedre. Jeg vet jeg kunne gjort mye mer. Skader har «drept» karriern min.

– Jeg røk korsbåndet i det samme kneet da jeg var 21. Det er tøft. Ting skulle vært annerledes for meg, og jeg har ikke fått den karrieren jeg skulle hatt på grunn av skader. Jeg fortjener ikke dette, sier Filip Loncaric.
– Det er helv.... tøft

Først ville han ikke snakke med media som var tilstede på Alfheim. Etter å ha fått summet seg stilte Loncaric opp. Han var tydelig preget.

Han har røket det fremre korsbåndet før. Derfor føler Loncaric at han vet hva som venter.

– Det er det samme. Det er derfor jeg er så skuffet. Jeg har vært gjennom dette før. Det er helv.... tøft. Dette er den verste skaden, det fremre korsbåndet. Jeg vet hvor lang tid det tar å komme tilbake. Det tar seks-syv måneder, minst, sier Filip Loncaric.

– Det er vanskelig, fordi du vet at du mister hele sesongen. Du må gjennom operasjon, og så en lang opptrening. Det er så kjedelig. Det blir tøft. Jeg har tid til å komme tilbake, men det blir ikke enkelt. Før var jeg yngre, og når du er eldre så er det vanskeligere å komme tilbake. Men jeg skal gjøre det.

– Jeg vet ikke, jeg bare sparket til ballen. Skaden er i stamfoten, det er mer belastning på den. Kneet er ikke stabilt nok, det kunne dere se i dag. Det er ikke bra, sier Loncaric.

– Hver gang jeg har skadet meg, så har det ikke vært duell med andre spillere. Jeg har skadet meg selv hver gang. Et lite galt steg er nok.

Han har følt at noe var galt i kneet siden februar.

– Jeg følte det fra La Manga. Jeg visste at noe var galt, og korsbåndet var skadet. Men vi var alle enige om at jeg skulle prøve å trene meg opp og styrke muskulaturen rundt kneet for å kunne spille. Jeg har jobbet hardt, trent styrke og gjort alle øvelsene som legene og fysioterapeutene har gitt meg, men det var ikke nok. Jeg må nok ha operasjon for å få ordnet dette.

– Ikke bare på grunn av fotballen, men på grunn av livet etter fotballen. Det er ingen garanti for at ting blir bra.

Blir det operasjon vurderer han å reise hjem til Kroatia i opptreningsperioden.

– Jeg vet ikke. Jeg må snakke med doktorene og finne den beste løsningen. Men det vil være enklere for meg å være hjemme i Kroatia, for hele familien min er der. De første ukene etter operasjon hopper du på krykker og trenger hjelp til alt, sier 30-åringen.

Vil ikke konkludere ennå

TIL har signert den tidligere finske landslagskeeperen Otto Fredrikson, som jobber i TIL-admnistrasjonen og spilte cupfinale for Kongsvinger i fjor høst. TIL-trener Bård Flovik vil ikke konkludere med at finnen blir med videre nå som følge av Loncarics skade.

– Ikke før vi vet noe. Filip, Gudmund (Kongshavn) og Jacob (Karlstrøm) er keeperne våre. Otto er signert fordi han jobber her, og i tilfelle noe skulle skje. Vi skal støtte Filip nå, så skal vi kommunisere hva vi gjør når vi vet graden av alvoret. Han var veldig fortvilet, og han hadde det vondt, så jeg er litt bekymret for han, sier Bård Flovik.

Keepertrener Inge Takøy føler med Loncaric, men vil ikke konkludere hva som skjer fremover.

– Vi skal ha han til ortoped og knespesialist Gunnar Knudsen i morgen tidlig. Da får vi en endelig prognose. Skulle det bli operasjon, så blir det lang tid ute. Der står saken nå. Det blir for dumt å spekulere i noe før vi har endelig svar. Vi har ikke rukket å diskutere hva vi skal gjøre nå. Alle beslutninger bør tas når vi har fått roet oss og fått alle kortene på bordet, sier keepertrener Inge Takøy.

TILs og Klinikk24s manuellterapeut André Fagerborg vil heller ikke spekulere i omfanget av skaden til Loncaric før videre undersøkelser er gjort.

– Vi skal ha en ny sjekk i morgen, der vi tar han med på sykehuset for videre undersøkelser og eventuelt røntgenbilder der, sier Fagerborg.

– Jeg skjønner godt at Filip er oppgitt og skuffet når han akkurat er tilbake fra skade og ryker på en ny smell. Det er mye frustrasjon, og det er helt naturlig, sier André Fagerborg til Nordlys.
Som vi ser er Loncaric trolig ute resten av sesongen. TIL har altså to skadeforfulgte keepere som sine første- og andrevalg. Og treneren vet ikke om han kommer til å ta med seg Otto Fredrikson videre nå som Loncaric er skadet. Har selvsagt forståelse for at det er surt og jævlig for Loncaric nå, men skader er en del av fotballen desverre. Forhåpentligvis ser TIL nå etter andre keeperløsninger for neste sesong.

Svar