TIL Säsongen 2016

Her kan vi diskutere nye spillere, og ellers alt som har med Tromsø IL å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Re: TIL Säsongen 2016

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 02 aug 2016, 21:07

Kan glede alle med at rævbk er ute av 102-millioners-cupen, noe som utvilsomt er bra for alle andre klubber i Norge. HAdde rævbk fått 102mkr inn i kassa i år så hadde det blitt 11 nye år på rad, tenker jeg.
Det sies at menn ikke gråter. Det stemmer ikke. -Roar Christensen, 29.10.06
No træng vi bare en boksåpner her! -Agnar Christensen, 14.03.10

Brukeravatar
John Barnes
Bummen
Sted: Tromsø

Legg inn av John Barnes » 11 aug 2016, 19:31

Skål!

Etter TILs fadese mot Aalesund gav Flovik laget hele helga fri. Og da ble det liv rai rai.

Her er dagens gladsak fra Nordlys, om TIL-spillernes eskapader i helga.
TIL-spillere på byen til stengetid etter hjemmetap – kalt inn på teppet

Godtas ikke i TIL-ledelsen.

Bård Flovik forteller at man onsdag og torsdag både individuelt og i plenum har måttet snakke ut om en nattlig bytur en liten gruppe spillere tok i frihelga etter 1-2-tapet hjemme for Aalesund sist helg. TIL-sjefen er tydelig på at sånne ting ikke skal skje, og vil ikke se at det gjentar seg.

TIL-trener Bård Flovik har måttet ha et par alvorlige dager i sjefsstolen på Alfheim.

Etter 1-2-tapet hjemme for Aalesund sist fredag hadde spillergruppa fått helt fri i helga frem til laget skulle møtes på trening igjen mandag.

Det ble for enkelte spillere mer frihet uten ansvar enn frihet under ansvar.

Nordlys kjenner til at en håndfull spillere var ute på byen helt frem til stengetid klokken 03.30.

Dette bekrefter også hovedtrener Bård Flovik, som har måttet ta affære.

– Det som har skjedd i helga har vi hatt en god prosess på mot spillergruppa og internt, i går og i dag, sier TIL-treneren til Nordlys.

– Kan dette få noen konsekvenser for de spillerne det gjelder?

– Det som skjedde i helga er i utgangspunktet gjennomdiskutert og snakket ferdig om, både individuelt med de det gjelder og i plenum – både i klubben og spillergruppa. Det har vi lagt bak oss. Konsekvensene av det er for så vidt ikke noe annet enn at det ikke kan gjenta seg.

– Er det spesielt uheldig at dette skjer etter at man har tapt en hjemmekamp?

– Ja. Det synes jeg.

Dårlig signaleffekt

Ved siden av alkoholinntak liker han svært dårlig signaleffekten ved at TILs A-spillere er på byen til stengetid, og spesielt etter et surt hjemmetap.

– Selvfølgelig. Våre spillere her er ikke usynlige, de er synlige. Etter et tap på Alfheim, der det går 3500 supportere hjem som er skuffet, skal vi selvfølgelig ikke være ute.

Nordlys kjenner til at det også tidligere i sesongen skal ha vært tilfeller der spillere har vært ute på sene byturer.

Utflukten sist helg skal ha irritert flere personer internt i klubben. Det skal også ha vært en tydelig irritasjon innad i spillergruppa.

Flovik er imidlertid veldig nøye med å understreke at han ikke mener at det er noen kultur i klubben for å springe på byen i tide og utide.

– Det er det ikke, helt garantert. Men det har vært tilfeller i helga som har kommet meg for øre og som vi har tatt opp på en alvorlig og ryddig måte, sier TIL-treneren.

Slik er TILs alkoholregler

Reglene som spillergruppa skal forholde seg til i sesong mener TIL-treneren er ganske tydelige.

– Vi har generelle regler på at det ikke skal nytes alkohol, med mindre det gis beskjed om at det er mulighet for å gå ut en tur og ha en felles sosial sak. Vi har også en regel om at hvis noen går ut med sin frue på en tirsdag og tar et glass vin, så er ikke det noe problem.

– Men det å bli sett med øl på nattklubber i sesong har vi ikke lyst til skal skje, sier Flovik.

– Vi har en sesong som varer i ti måneder, og noe sosialt gjør vi sammen – og jeg vil påstå at vår klubb totalt sett håndterer dette veldig ryddig. Jeg tror vi har et veldig fint forhold til dette – så er det selvfølgelig eksempler nå der det ikke har vært godt nok, og så håndterer vi det, sier han videre.

– Kulturen vår er langt unna å være tuftet på sånt som det som skjedde i helga, legger TIL-treneren til.

Flovik understreker at kulturen generelt har endret seg i dagens fotball og også i TIL, og trekker frem at nærmere halvparten av dagens spillerstall er avholdsfolk.

– Det har også vært mitt mål å være utviklingsorientert og ha fokus på hverdagen, og få folk inn om morgenen på jobb til frokost og ha en struktur på dagen. Det har betydd mye for meg siden jeg tok over, sier Bård Flovik.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 12 aug 2016, 06:18

John Barnes skrev:Etter TILs fadese mot Aalesund gav Flovik laget hele helga fri. Og da ble det liv rai rai.

Her er dagens gladsak fra Nordlys, om TIL-spillernes eskapader i helga.
Nordlys kjenner til at det også tidligere i sesongen skal ha vært tilfeller der spillere har vært ute på sene byturer.
Akkurat. Da er et jo fan ikke rart at resultatene blir deretter.

NickStrong
Førsteelleveren

Legg inn av NickStrong » 12 aug 2016, 12:02

http://www.itromso.no/100Sport/fotball/ ... 799845.snd
Simen Wangberg har vært en bauta og en klippe i TIL-laget hele sesongen, og vært stabilt god lenge og en viktig brikke i TIL-laget.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Litt av en fotball ekspert den "journalisten" der!

Brukeravatar
Bosse66
2. laget

Legg inn av Bosse66 » 12 aug 2016, 12:08

NickStrong skrev:http://www.itromso.no/100Sport/fotball/ ... 799845.snd
Simen Wangberg har vært en bauta og en klippe i TIL-laget hele sesongen, og vært stabilt god lenge og en viktig brikke i TIL-laget.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Måtte virkelig le av oppslaget :lol: :lol: :lol:
Wangberg får nok vel mye pepper, men kaptein og klippekort i første 11'ern burde han ikke være/ha. Ferdig snakka

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 12 aug 2016, 20:06

Er det bare jeg som synes det er jævlig mistenkelig at den saken presenteres i media, rett etter at "noen" TIL-spillere har vært på byen til 03.30 og feiret TIL's nylige hjemmetap?

Det hadde vært fint å få bekreftet eller avkreftet hvorvidt Wangberg var en av de involverte.

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 12 aug 2016, 20:16

:rotfl: :rotfl: :rotfl:

Han som har skrevet det der kunne gått rett inn som vikar for komiske Ali med den kommentaren. Men får vel sette det på tabbekvoten.
Journalisten, som jo tross alt er skikkelig TIL-fan, bor forøvrig bokstavlig talt bak mål på Aspmyra. Er vel sikkert noen som kunne sagt noe artig rundt det osv ;)
http://www.itromso.no/sport/2015/11/01/ ... 758277.ece

Donkeyman
Kamptroppen

Legg inn av Donkeyman » 13 aug 2016, 10:01

Jag drar mig till minnes en av de bästa perioderna i historien. Det var när Tommy Svensson var tränare och TIL tog silver men var alldeles förb**** nära guldet.

Den gången var det Rorbua som gällde före och efter matcher. Fullspikat- ungefär som "sill i tunna" och levande musik som spelade kampsångerna. Tommy krävde av spelarna att de skulle gå ut på byn efter match och möta sin publik. Samt svara för sig. Speciellt efter förlust. Han menade att det var viktigt att supporters fick kontakt med laget. Jag hade själv en lång diskussion med honom om den här saken på tåget mellan Kiruna och Narvik.

Men självfallet - inte några pilsnerorgier. Dessutom stängde man klockan 2400 på den tiden. Bortsett från ett fåtal nattställen.

Så kan man undra vad som egentligen hände på den här aktuella kvällen. Var problemet att spelarna gick på fyllan eller var problemet att de var uppe till sent på natten. Eller var problemet att tidningen inte hade någon "bra" nyhet den dagen.

Därför att problemet i verkligheten är att vare sig spelare eller ledare i normala fall visar sig utanför den slutna världen på Alfheim.
Följ dag för dag på ångfartyget Blidösund sommaren 1954. blidan54.blogspot.com

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 14 aug 2016, 14:56

Donkeyman skrev:Jag drar mig till minnes en av de bästa perioderna i historien. Det var när Tommy Svensson var tränare och TIL tog silver men var alldeles förb**** nära guldet.
Såvidt jeg har forstått kunne vi ha tatt gullet dersom vi hadde levert protest på at Brann brukte en ikke spilleberettiget spiller, men noen tok den avgjørelsen at det ville være usportslig å protestere på det.

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 15 aug 2016, 01:33

Grenersens Brukne Arm skrev:
Donkeyman skrev:Jag drar mig till minnes en av de bästa perioderna i historien. Det var när Tommy Svensson var tränare och TIL tog silver men var alldeles förb**** nära guldet.
Såvidt jeg har forstått kunne vi ha tatt gullet dersom vi hadde levert protest på at Brann brukte en ikke spilleberettiget spiller, men noen tok den avgjørelsen at det ville være usportslig å protestere på det.
Noen oppdaget for sent at Brann hadde gjort feil. Dermed kunne man ikke klage ettersom fristen var gått ut. Ihvertfall slik det har blitt fortalt i avisene.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 18 aug 2016, 01:58

Relativt mye stoff på Nordlys om hvordan TIL har sviktet på overgangsmarkedet.
Først hadde vi Kristoffer Hay som var desperat etter å få kontrakt med oss. Han signerte for VIF.
Så har de en annen sak om en annen spiller, ikke navngitt, som takket nei til oss, etter at vi hadde gjort alt klart med eksterne investorer og alt.
Deretter noe spekulasjon om Diambars etc.

Likevel; resultatet er at TIL ikke har fått inn noen, mens f ex Glimt har henta inn fire spillere med erfaring fra relativt høyt nivå.

Flovik mislykkes igjen. Skal man flire eller gråte?

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 18 aug 2016, 02:07

Man skal be Flovik ryke og reise, hute seg fra klubben og helst pelle seg langt vekk fra byen og. Neste hurtigrute til Risøyhamn burde han befinne seg på, med enveisbillett.
Man jobber altså mot en offensiv spiller, har alt på plass bortsett fra enighet med spilleren sjøl, som sier nei. Og da har man altså ingen andre alternativer når det går i dass. Fjotteri. Mest bekymringsverdig kanskje at Glimt har hentet inn hele fire nye spillere som virker brukbare, blant annet Ole Jørgen Halvorsen fra Odd, i tillegg til et par spillere fra tysk serie og en fra Falkenberg.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 18 aug 2016, 02:41

John Barnes skrev:
Man skal be Flovik ryke og reise, hute seg fra klubben og helst pelle seg langt vekk fra byen og. Neste hurtigrute til Risøyhamn burde han befinne seg på, med enveisbillett.
Man jobber altså mot en offensiv spiller, har alt på plass bortsett fra enighet med spilleren sjøl, som sier nei. Og da har man altså ingen andre alternativer når det går i dass. Fjotteri. Mest bekymringsverdig kanskje at Glimt har hentet inn hele fire nye spillere som virker brukbare, blant annet Ole Jørgen Halvorsen fra Odd, i tillegg til et par spillere fra tysk serie og en fra Falkenberg.
100% enig.
Laget kunne innføre en ny versjon av Sa-sa-sa.
UT UT UT
VEKK VEKK VEKK
FLOVIK BORT NUUUUU

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 18 aug 2016, 03:58

Hahaha, kanonrop! Håper det snart runger utover Alfheim....

Nå leste jeg nettopp at Stabæk har forsterket med to virkelig solide navn. Alanzinho er tilbake i klubben, og Muhamed Keita kommer på lån. To klare forsterkninger, og det vil overraske meg om ikke Stabæk klatrer unna nedrykk. Samtidig har Glimt altså hentet inn fire mann, og av lagene over oss skyter nok Vålerenga fart oppover og utenfor TILs rekkevidde. Etter den bortkasta "casen" Flovik vaset bort og endte opp uten offensive forsterkninger, så har nedrykksfrykten sneket seg inn hos meg kraftigere enn tidligere denne sesongen. Om AaFK er noe forsterket spørs, men de slo jo oss nylig så alt for enkelt, så her kan fort TIL bli sittende med billetter til OBOS-ligaen og en ubrukelig trener på lasset ned fossen.

Brukeravatar
BenTexas
Førsteelleveren
Sted: Enebakk

Legg inn av BenTexas » 18 aug 2016, 13:27

Vi må heller ikke glemme at vi har en udugelig sportsjef i Svein Morten Johansen. Ikke rart at de fleste nye spillerne ikke holder mål. Elendig research og scouting hele veien.

Men alt bunner ut i styre og stell av klubben, og det erdet dessverre ikke Tippeliga-kvalitet over.

Jeg har fryktet nedrykk i hele år, og nå tror jeg dessverre vi går ned. Stallen er ikke spesielt god, men burde være god nok til å overleve med riktig trener. Jeg liker at de prøver å spiller inn lokale talenter i klubben, men da er de også avhengig av at de rutinerte bærebjelkene rundt holder brukbart nivå. De er det alt for få av.

Sindrbjo
Juniorspiller
Sted: Trondheim

Legg inn av Sindrbjo » 19 aug 2016, 12:35

Ingen tvil om at mye i styre og stell i klubben fungerte bedre for noen år siden. Det er uansett vanskelig å holde et lag som TIL over mange år blant de fem-seks beste lagene i Norge - på et tidspunkt måtte vi falle litt nedover. Nedrykk burde uansett en klubb fra en av Norges ti største byer, og med nesten en hel (riktignok lite folkerik) landsdel og ta av, klare å unngå.

Og jeg håper så inderlig vi slipper nedrykk nå. Det gjelder selvfølgelig hvert år, men kanskje litt ekstra i år.
Vi har et veldig ungt lag. 96- og 95-årgangen har mulighet til å utvikle seg en god del enda, iallfall på å bli mer stabile. Samtidig har vi spillere på 25 år og nedover, som Kongshavn, Ødegaard, Åsen, Lehne Olsen, Sigurdarson, og jeg vil også nevne Wangberg, som har potensiale til å bli solide Tippeligaspillere, men som ikke helt har fått det ut enda. Det ligger så mye uutnyttet potensiale i laget. Å spe på med en eller to gode afrikanere hadde ikke gjort noe; Kara og Ciss er i mine øyne to av de beste spillerne som har vært i TIL.
http://www.nordlys.no/til/svein-morten- ... -34-469375

Men akkurat nå anser jeg sjansen for nedrykk til å være 50/50.
Spenning får iallfall vi TIL-supportere oppleve ofte!

Brukeravatar
Bosse66
2. laget

Legg inn av Bosse66 » 19 aug 2016, 13:58

Sindrbjo skrev: http://www.nordlys.no/til/svein-morten- ... -34-469375

Kan ikke lese saken, men var ikke overgangsvinduet over den 17/8? Eller er det snakk om neste vindu?

Av faste spillere på førstelaget må da Andersen og Lehne Olsen få seg en pause. Synes begge to har prestert langt langt under pari de siste kampene.
Jeg liker mye av det laget viser nå kontra tidlig i sesongen, men vi må da for guds navn skyld få tightere forsvar!
Ser med glede at Rush skal inn og terpe avslutninger, kjærkomment

Sindrbjo
Juniorspiller

Legg inn av Sindrbjo » 19 aug 2016, 16:53

Bosse66 skrev:

Kan ikke lese saken, men var ikke overgangsvinduet over den 17/8? Eller er det snakk om neste vindu?
Neste vindu isåfall, ja. Som kan være enda en grunn til at TIL i tippeligaen 2017 er noe vi ikke vil gå glipp av :)

Sindrbjo
Juniorspiller

Legg inn av Sindrbjo » 19 aug 2016, 16:53

Bosse66 skrev:

Neste vindu isåfall, ja. Som kan være enda en grunn til at TIL i tippeligaen 2017 er noe vi ikke vil gå glipp av :)

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 19 aug 2016, 21:51

Sindrbjo skrev:Ingen tvil om at mye i styre og stell i klubben fungerte bedre for noen år siden. Nedrykk burde uansett en klubb fra en av Norges ti største byer, og med nesten en hel (riktignok lite folkerik) landsdel og ta av, klare å unngå.
Vel, Brann, fra en av Norges klart tre-fire største byer klarte jo å rykke ned, med en suksessrik og høyt verdsatt trener, så om TIL, som trenes av en vits av en trener, rykker ned er i så tilfelle intet sjokk. Men skjønner hva du mener, og er enig i det. At man ikke er oppe blant de 5-6 beste hver sesong kan ikke verken forventes eller kreves, men at TIL ikke skal klare å holde seg i Tippeligaen er "tragisk" hvis så skulle skje at det blir nedrykk.
jeg vil også nevne Wangberg, som har potensiale til å bli solide Tippeligaspillere
Wangberg som solid tippeligaspiller? Nei vet du hva, fyren er , ja hva er han egentlig? 25år? Han er kaptein. Han har spilt fast på laget nå i tre sesonger og har ikke utviklet seg en dritt, faktisk er han blitt verre og verre for hvert år.Han opptrer som nærmest en nervebunt bakover på banen. Det oser keitete spill av han. Han scorer selvmål, pådrar seg tullete kort, han ligger og spreller som oftest når motstanderne scorer (eller er ti meter feilplassert). At han fortsatt får lov å spe på med TIL-kamper på CV`en sin vitner om et TIL med drøss av udugelige folk i systemet som tar seg av spillerlogistikk og laguttak.

Svar