TIL Säsongen 2016

Her kan vi diskutere nye spillere, og ellers alt som har med Tromsø IL å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Re: TIL Säsongen 2016

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 09 nov 2016, 15:16

Sindrbjo skrev:Moussa kjemper, men ledertype!?
Da må man da virkelig ha en atskillig bedre sinnemestring.
Jeg ser ikke at han har noe dårligere sinnemestring enn folk som Roy Keane, Eric Cantona, Zlatan Ibrahimovic, Zinedine Zidane, Vinnie Jones, Duncan Ferguson, Graeme Souness, etcetera.
Alle disse var flotte, gode kapteiner for lagene sine.

I motsetning til Simen Wankberg
Det sies at menn ikke gråter. Det stemmer ikke. -Roar Christensen, 29.10.06
No træng vi bare en boksåpner her! -Agnar Christensen, 14.03.10

Brukeravatar
Bert Karsam
Bummen

Legg inn av Bert Karsam » 10 nov 2016, 01:57

Moussa er definitivt en ledertype. Til og med tilbake i forsvar der han dirigerer laget og i 9/10 tilfeller selv er den som header unna ballen etter frispark fra motstanderen. Skulle gjerne sett ham fullføre en hel sesong i spann med Espejord.
Footballers from Bilbao and well used diapers have one thing in common. Guess what.

eie022
Førsteelleveren

Legg inn av eie022 » 10 nov 2016, 10:13

Bert Karsam skrev: Skulle gjerne sett ham fullføre en hel sesong i spann med Espejord.
Jeg synes vi har fungert klart best i 4-3-3 og da er det bare plass til en av dem på banen til enhver tid.

Brukeravatar
tobben
Bummen

Legg inn av tobben » 10 nov 2016, 10:49

Helt enig i at Moussa har noen veldig bra egenskaper som har kommet til nytte i år.
Men som eie022 skriver spiller vi 4-3-3 og da mener jeg at vi bør satse på duoen Lehne Olsen eller Espejord som enslig spiss neste år.
Lehne Olsen har scoret 8 mål fra en kantrolle i år, noe som er bra. Espejord skuffet i høst, men er fortsatt bare 20 år gammel og har etter min mening et stort potensiale.

Espejord har statistikken 8 scoringer på 34 elitekamper (20 fra start - 14 som innbytter) på sine to første sesonger i toppdivisjonen. Målkongen Rushfeldt hadde til sammenligning 13 mål på sine to første sesonger i TIL (37 kamper. 33 fra start - 4 som innbytter). Sier ikke at Espejord vil bli en ny Rush, men la oss bygge videre på de lokale talentene som nå er kommet opp.
Etter min mening må man ikke nødvendigvis ha samme fysikken som Ondrasek eller ha samme egenskaper som møtende spiss som Moussa er, for å bli en god spiller. Espejord og Lehne Olsen er to andre spillertyper, som hvis de blir servert rett kan score mye mål.

Selv ville jeg mye heller bruke penger på en ny kantspiller som backup eller konkurrent til Sigurdarson og Norø Ingebrigtsen. Ville også prioritert en ny indreløper på midten fremfor en ny spiss.

Brukeravatar
Bert Karsam
Bummen

Legg inn av Bert Karsam » 10 nov 2016, 12:01

Lehne Olsen er altfor veik og pinglete som spiss. Han har spilt noen kamper for oss på den plassen og det var ikke mye å rope hurra for. MEN, han har vært en åpenbaring som ving. Der har han blitt bedre og bedre. I mine øyne har vi bare et alternativ som midt-spiss, og det er Espejord. 4-3-3 har fungert ok i år, men TIL har alltid vært et 4-4-2-lag.
Footballers from Bilbao and well used diapers have one thing in common. Guess what.

Svar