Klubbens omdømmeproblem!

Her kan vi diskutere nye spillere, og ellers alt som har med Tromsø IL å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Patriot
Førsteelleveren

Klubbens omdømmeproblem!

Legg inn av Patriot » 06 okt 2015, 19:52

http://www.itromso.no/100Sport/fotball/ ... d#cxrecs_s

"...De får lov til å holde på å styre og stelle i TIL og får flere og flere fiender rundt omkring i Tromsø-fotballen. Det er slik de har holdt på de siste årene og det får de bare fortsette med. Jeg skal i hvert fall ikke på Alfheim flere ganger. Jeg har kuttet Alfheim for flere år siden og det har rett og slett med måten de driver på med litt nedover i systemet. Jeg har ingen følelser for den klubben lenger..."

Jeg har i andre tråder vært inne på det. TIL's måte å opptre på nedover i systemene er i ferd med å grave deres egen grav ift støtte også for A-laget, da tenker jeg spesielt ift oppmøte på kamp og generell entusiasme/tilhørighet til klubben. Denne artikkelen underbygger bare et kjempeproblem TIL er i ferd med å rote seg inn i. Og det gjelder ikke bare dette ene eksempelet..Jeg har nevøer som representerer to ulike tromsøklubber, og får dessverre høre mye ufordelaktig om hvordan TILs breddeavdelinger opptrer på utad. Stikkord: Arroganse!

Lokalt i fotball-Tromsø har TIL et frynsete rykte(that's a fact), og jeg er brennsikker på at det skader klubben mer enn de selv innser der oppe.
"Den verste opplevinga eg hadde var i Tromsø,
då var det to personar som sa verkeleg stygge ting". -Magne Hoseth

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Re: Klubbens omdømmeproblem!

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 11 okt 2015, 07:50

Uheldig sak det der. Det er helt sikkert at dette kunne ha vært håndtert mye bedre.
Det sies at menn ikke gråter. Det stemmer ikke. -Roar Christensen, 29.10.06
No træng vi bare en boksåpner her! -Agnar Christensen, 14.03.10

Hippopotamus
Miniputt

Legg inn av Hippopotamus » 07 nov 2015, 10:08

http://www.itromso.no/100Sport/fotball/ ... 627224.snd

Legg merke til hva Trond Olsen sier om TIL kontra småklubbene. Jeg spurte en kollega som jobber for Fløya hva han syntes om utsagnet til Olsen. Han var helt enig, og nekter å vise seg på Alfheim.

Brukeravatar
Bert Karsam
Bummen

Legg inn av Bert Karsam » 07 nov 2015, 12:13

Nja, men hva Trond Olsen mener er uinteressant. Dette har han sagt de siste 13-14 årene. At han ikke liker TIL er en kjennsgjerning. Antar at klubben har forbedret eller jobber med å forbedre sitt rykte.
Footballers from Bilbao and well used diapers have one thing in common. Guess what.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 07 nov 2015, 13:56

Bert Karsam skrev:hva Trond Olsen mener er uinteressant.
Helt enig, Trond Olsen kan ta seg et tak.
Det sies at menn ikke gråter. Det stemmer ikke. -Roar Christensen, 29.10.06
No træng vi bare en boksåpner her! -Agnar Christensen, 14.03.10

Brukeravatar
Patriot
Førsteelleveren

Legg inn av Patriot » 09 nov 2015, 11:10

Han har jo dessverre et poeng, lyngsværingen. Jaggu ikke mange med tilhørighet til småklubbene i byen som har særlig mye til overs for TIL.
"Den verste opplevinga eg hadde var i Tromsø,
då var det to personar som sa verkeleg stygge ting". -Magne Hoseth

Brukeravatar
John Barnes
Bummen
Sted: Tromsø

Legg inn av John Barnes » 09 nov 2015, 18:42

Mener dere at TIL ikke skulle vunnet kampene sine og rykket opp? TIL har fulgt regelverket. At de som driver grasrotfotball ikke skjønner det er beklagelig, men slik er det her i Tromsø, hvis noen vil noe sterkt nok så er det galt osv...Han der Gaute B. Olsen fra Kvaløya fremstår som en stor jævla sytkuk ihvertfall. Nå uttaler jeg meg om denne spesifikke saken om årets sesong, hvordan de i TILs breddeavdelinger oppfører seg ellers vet jeg ikke så mye om.

Brukeravatar
tobben
Bummen

Legg inn av tobben » 01 des 2016, 19:44

Nordlys skrev i går om en meningsmåling InFact har gjennomført for avisen. 1008 personer over 18 år her i byen er spurt om deres inntrykk av Tromsø idrettslag.

Her er svarene i undersøkelsen:

HEIER DU PÅ TIL?
Ja- 58,1 %
Av og til- 19,9 %
Nei- 22 %

NÅR VAR DU SIST PÅ ALFHEIM FOR Å SE TIL SPILLE?
I år- 32,8 %
Sist 3 år-19,4 %
Siste 5 år eller mer- 21,4 %
Aldri- 19,8 %
Husker ikke- 6,6 %

HVA SKAL TIL FOR AT DU GÅR OFTERE PÅ ALFHEIM?
Bedre fotball- 31,9 %
Bedre fasiliteter- 4,3%
Lavere priser- 16,3 %
Flere lokale spillere- 7,7 %
Kommer ikke til å gå oftere uansett- 39,8 %

HVILKE FØLELSER GIR TIL DEG?
Blir stolt og glad- 23 %
Blir irritert- 11,9 %
Begge deler -28,9 %
Bryr meg ikke- 26,7 %
Vet ikke- 9,5 %

BLIR DU OPPRØRT NÅR TIL TAPER?
Ja- 40,4 %
Nei- 41,4 %
Vet ikke- 18,2 %

HVORDAN VURDERER DU TILS STYRE OG LEDELSE? ANGI PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5, DER 1 ER HELT INKOMPETENT OG 5 ER SVÆRT KOMPETENT.
1- 15,1 %
2- 18,2 %
3- 22,8 %
4- 5,2 %
5- 3,4 %
Vet ikke- 35,2 %

HVORDAN OPPFATTER DU TILS ØKONOMISKE SITUASJON?
Sunn- 15,7 %
Usunn- 31,7 %
Vet ikke- 52,6 %

ER BÅRD FLOVIK RETT MANN TIL Å LEDE TILs MANNSKAPET?
Ja- 14,4 %
Nei- 34,7 %
Vet ikke- 51 %

Brukeravatar
John Barnes
Bummen
Sted: Tromsø

Legg inn av John Barnes » 01 des 2016, 22:54

I samme sak har Nordlys fått han gjøken som er adm dir til å kommentere tallene. Nå gidder jeg ikke lete opp ordrett sitat, men om lav tillit til Flovik så sier han altså at "jada det der er slik fotballen er, når resultatene ikke er så gode, men hadde vi slått Rosenborg i cupen og gått hele veien ville det sett annerledes ut".
For en forbanna fjott! LOL! Ja riktig det, Stig A. Engen. Hadde Flovik lagt opp en mestertaktikk a la Real Madrid og Barcelonas måte å spille på ville han vært hyllet og bært på gullstol gjennom Tromsøs gater, hadde TIL spilt feiende flott angrepsfotball ville nok mannen i gata strømmet til Alfheim og hadde TIL vunnet serien og cupen hadde nok Flovik-statue vært like om hjørnet. Hadde tante hatt k** ville hun vært onkel.
Å forholde seg tl fakta er de ikke så gode til i den såkalte ledelsen på Alfheim.

eie022
Førsteelleveren

Legg inn av eie022 » 02 des 2016, 09:56

En liten digresjon: Spilte i en 5. divisjonsklubb for en del år siden. Der møtte vi andrelaget til en av de mindre klubbene i Troms (et topplag tredjedivisjon) som hadde vært ute i media og beklaget seg over hvordan andrelaget til TIL hadde holdt på i 2. divisjon og 3. divisjon.

Kampen var jevnspilt frem til pause og det stod uavgjort. I pausen gjorde motstanderlaget 11 bytter hvor av samtlige innbyttere spilte på A-laget til denne klubben. Det viste seg at klubben brukte kampen mot oss som en oppkjøringskamp for A-laget. Vi ble selvfølgelig overkjørt i andreomgang og tapte med flere mål.

I ettertid sendte vi dem en epost hvor vi gjorde dem oppmerksomme på kritikken de hadde rettet mot TIL og at de kanskje burde feiet litt for egen dør. De nekte å se at dette var sammenlignbare tilfeller. De holdt seg jo innenfor regelverket sa de.

Siden har jeg sett flere eksempler på at klubbene i andre og tredjedivisjon holder på med sine andrelag på akkurat samme måte (og kanskje enda verre) enn TIL gjør med sine andre- og tredjelag.

Svar