BOSMAN-spillere!

Her kan vi diskutere nye spillere, og ellers alt som har med Tromsø IL å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Patriot
Førsteelleveren

BOSMAN-spillere!

Legg inn av Patriot » 01 nov 2014, 09:45

http://www.itromso.no/100Sport/fotball/ ... 471466.snd

76 spillere tilgjengelige for free transfer. Her er det noe gull og en hel del daukjøtt.
Hvem kunne vært noe å hente? Problemet med mange av disse spillerne er at de nødvendigvis krever en del i lønn. Med Ulf Johansens nye og klare lønnspolitikk klubben (heldigvis) må forholde seg til, er jo det en utfordring.

Jon Nymo Matland har allerede vært linket tilbake til Alfheim. Rutinert. Tromsøgutt. Ett av de beste venstrebeina landet har å by på. Hans store svakhet er tempo. Treg som en veivals. I tillegg mener jeg at en evt forsterkning på venstre backplass uansett må finne seg i å være andrevalg bak Antonsen.

Hva med Martin Wiig fra S08? Har alltid hatt sans for spillertypen. Teknisk og veldig hardtarbeidende angrepsspiller. God avslutter. Har vel mellom 70 og 80 scoringer for Sarpsborg. Bodøværing.
Sist redigert av Patriot den 02 nov 2014, 18:41, redigert 1 gang totalt.
"Den verste opplevinga eg hadde var i Tromsø,
då var det to personar som sa verkeleg stygge ting". -Magne Hoseth

NickStrong
Førsteelleveren

Re: BOSMAN-spillere!

Legg inn av NickStrong » 01 nov 2014, 12:43

Øverst på ønskelisten bør det stå en keeper, en ny spiss eller to og en ny midtstopper.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 01 nov 2014, 23:09

Mye dårlig/vrakgods på lista, men et par gode spillere var det da også!

Seyi Olofinjana - litt gammel kanskje, velkjent midtbanekriger som har spilt noen år i England? tror de fleste motstanderlag ville pisse litt i buksa før kampstart dersom de visste at motstanderen stilte med Jonas JOhanssen og Olofinjana på midten, det kan fort gjøre vondt i leggene.
Hannes Sigurdsson - igjen feilsida av 30
Lars Stubhaug - var vel et keepertalent i England en stund
Dane Richards - kantspiller for Jamaica, men har han imponert noen i pissgul drakt?
Jo Nymo Matland - velkjent venstreback, men halvdårlig defensivt og ikke veldig rask
Christian Myklebust - kantspiller, han har vel spilt en del for Ålesund, men er han noe god?
Markus Jonsson - 33 år gammel svensk høyreback med det jeg antar er høye lønnskrav
Det sies at menn ikke gråter. Det stemmer ikke. -Roar Christensen, 29.10.06
No træng vi bare en boksåpner her! -Agnar Christensen, 14.03.10

Brukeravatar
John Barnes
Bummen
Sted: Tromsø

Legg inn av John Barnes » 02 nov 2014, 01:06

Jeg skal faen meg slå trippel kollbøtte, på bordet, hvis TIL får inn ny keeper og med det sier takk og farvel til Benny Lekstrøm. TILs svakeste ledd er keeper Lekstrøm. Lekstrøm gjør stadige tabber, særlig på bortebane, som koster dyrebare poeng, og han har flere ganger vist at han bukker under når presset fra omgivelsene blir for store. Måten han klikket på mot Nrk etter kampen i Sandnes noen små uker før cupfinalen 2012, for ikke å glemme selve finalen, er de største eksemplene på den påstanden. Båten bar så vidt med han mellom stengene i 1. divisjon. I Tippeligaen har han ikke noe å gjøre en gang til.
Ser at Lars Stubhaug nevnes her, og tidligere i uka hadde iTromsø en artikkel der de listet opp spillere de mener Steinar Nilsen og TIL bør ta en kikk på, og som de mener bør være aktuelle, en av de er keeper Gudmund Kongshavn (Sarpsborg, på utlån fra Vålerenga). Begge de to ville være en massiv forsterkning sammenlignet med han vi nå har som førstevalg.

Når det gjelder den 76 manns lange "Bosman-lista", så er det som det nevnes en del gull der, og mye daukjøtt. De beste av disse spillerne skal man bare glemme at er TIL-aktuelle ihvertfall. Er ellers enig med nickstrong i at det som står øverst på ønskelista er keeper, spiss og midtstopper.

Brukeravatar
Patriot
Førsteelleveren

Legg inn av Patriot » 02 nov 2014, 18:49

Zdenek Ondrasek har, med sine to gåller mot HamKam i dag, scoret 16 mål på 25 kamper i år. Et snitt på 0,64. Hvor mange kamper var han ute med skade? Jeg synes det blir vanskelig å se hvilke spisser vi kan hente for øyeblikket, som vil utkonkurrere Ondrasek. Henter vi en spiss, vil han nok måtte finne seg i å være et andrevalg.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 02 nov 2014, 19:03

ja ja.. la oss nå ikke gå skoene av oss i entusiasme, hvor mange av de målene har kommet mot god mostand? Vel og bra å legge på til 3-1 og 4-1, men når det gjelder så kommer det ingenting annet enn brente målsjanser og gjentatte offside-avblåsninger. Jeg er slett ikke overbevist.

16 mål på 25 kamper i denne elendige divisjonen, jeg kommer på minst 3-4 spisser vi hadde før i tida som ville ha scoret 30 mål denne sesongen.

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 02 nov 2014, 21:05

Ondrasek har 15 mål. Var ett selvmål av HamKam, uten at det betyr stort. Er enig i det Patriot nevner uansett angående nye spisser. Men nå får vi vente og se om Ondrasek blir eller om han selges.

Brukeravatar
Bert Karsam
Bummen

Legg inn av Bert Karsam » 02 nov 2014, 21:34

Har litt vanskelig for å tro at avskjed med kobraen vil styrke laget. Ja, 15 (eller 16) mål i 1. divisjon er ikke vanvittig bra, men han scora 14 i debutsesongen sin i toppdivisjonen, og det er et greit tall mot bedre motstandere enn i årets sesong. Skulle ønske vi hadde fått se TIL med to spisser på topp. Mimrer om tider med Årst og Rushfeldt, Rushfeldt og Flo, etc, i 4-4-2. Ondrasek og Espejord på topp kunne vært interessant.
Sist redigert av Bert Karsam den 04 nov 2014, 01:27, redigert 1 gang totalt.
Footballers from Bilbao and well used diapers have one thing in common. Guess what.

Brukeravatar
Patriot
Førsteelleveren

Legg inn av Patriot » 03 nov 2014, 16:55

Det ALLE glemmer er at han garantert ville vært over 20 gåller om han hadde vært skadefri hele sesongen. Hvor mange kamper mistet han med skade?

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 03 nov 2014, 17:10

Patriot skrev:Det ALLE glemmer er at han garantert ville vært over 20 gåller om han hadde vært skadefri hele sesongen. Hvor mange kamper mistet han med skade?
Akkurat ja, er vi der igjen..?
Han skadet jo seg selv med vilje, med å sparke i stanga fordi han ville vise alle at han "var så sint".

NickStrong
Førsteelleveren

Legg inn av NickStrong » 03 nov 2014, 23:01

Med tanke på at de eneste spissene vi har i stallen er Ondrasek og Espejord. Der Ondrasek har en tendens til å drive med selvskading og Espejord ikke har scoret ett eneste mål i år såvidt jeg husker i en av tidens svakeste 1.divisjoner vil jeg si at en til spiss er neste øverst på ønskelista etter en ny keeper. Vi kan jo godt beholde de vi har også.

Brukeravatar
Patriot
Førsteelleveren

Legg inn av Patriot » 06 nov 2014, 21:59

Hvem på BOSMAN-liste er aktuelle som ny spiss? Og da snakker jeg spiss som kan gå rett inn på A-laget som en erstatter for Ondrasek.

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 07 nov 2014, 00:15

Patriot skrev:Hvem på BOSMAN-liste er aktuelle som ny spiss? Og da snakker jeg spiss som kan gå rett inn på A-laget som en erstatter for Ondrasek.
Roope Riski fra Hønefoss kunne gjort det, men han er vel ikke på den lista du la ut link til. Men nevner han siden han var med i en oversikt over spillere iTromsø nylig mente TIL bør vurdere.

Tok en titt på lista igjen, og som svar på det du spør om vil jeg si de beste alternativene da vil være Hannes Sigurdsson eller Martin Wiig, men jeg er usikker på om de to ville blitt en klar forsterkning av TILs a-lag som Ondrasek-erstatter. Ellers er det jo noen rutinerte gamlinger der, som selvsagt er helt uaktuelle for TIL, som Frode Johnsen , Aarøy og Berre, som vel tilsammen er 200 år snart ;)
Ellers har vi jo LSK-trioen Palmason, Andersson og Vaagan Moen, som alle er offensive spillere, men de er vel også svært lite TIL-aktuelle vil jeg tro.

NickStrong
Førsteelleveren

Legg inn av NickStrong » 07 nov 2014, 01:19

Har ikke oversikt over alle bosman spillerene i verden, men er sikkert en som kan gå rett inn på laget en eller annen plass i verden.

Svar