TIL sesongen 2015

Her kan vi diskutere nye spillere, og ellers alt som har med Tromsø IL å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Patriot
Førsteelleveren

Re: TIL sesongen 2015

Legg inn av Patriot » 04 okt 2015, 20:31

Ikke en jævla seier under Flovik. Ting har ikke bedret seg en dritt etter sparkinga. Til å ville skyte seg av. TIL anno 2015 er en fiasko fra a til å.. Helt jævlig å se på at trenerapparatet gjennom hele jævla sesongen ikke har vist verken evne eller vilje til å gjøre endringer, på tross av resultatene.
"Den verste opplevinga eg hadde var i Tromsø,
då var det to personar som sa verkeleg stygge ting". -Magne Hoseth

Brukeravatar
BenTexas
Førsteelleveren
Sted: Enebakk

Legg inn av BenTexas » 04 okt 2015, 20:46

Det første som MÅ gjøres er å sparke Svein-Morten Johansen vekk fra sin stilling. Makan til katastrofalt dårlig jobb fra en person har jeg aldri sett før. Han har ikke truffet med noenting. De tre siste treneransettelsene er de tre dårligste i klubbens historie, og spillerimportene fungerer ikke i det hele tatt.

Og så har vi det med at han er fornøyd når våre talenter signerer gratis i toppklubber i Europa.

Han har ødelagt alt Kræmer & co. bygget opp.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 04 okt 2015, 21:37

BenTexas skrev:Det første som MÅ gjøres er å sparke Svein-Morten Johansen vekk fra sin stilling. Makan til katastrofalt dårlig jobb fra en person har jeg aldri sett før. Han har ikke truffet med noenting. De tre siste treneransettelsene er de tre dårligste i klubbens historie, og spillerimportene fungerer ikke i det hele tatt.

Og så har vi det med at han er fornøyd når våre talenter signerer gratis i toppklubber i Europa.

Han har ødelagt alt Kræmer & co. bygget opp.
Katastrofal fyr med null ambisjoner, forstår ikke tankegangen hans i det hele tatt!
Det sies at menn ikke gråter. Det stemmer ikke. -Roar Christensen, 29.10.06
No træng vi bare en boksåpner her! -Agnar Christensen, 14.03.10

NickStrong
Førsteelleveren

Legg inn av NickStrong » 04 okt 2015, 23:31

OG NÅ VIL FYREN HA MER MAKT PÅ ALFHEIM!!!! SUPPORTEROPPRØR MOT SVEIN-MORTEN JOHANSEN NÅ!!!!!!

Og ja, jeg er TIL supporter selv om jeg ikke støtter enkeltpersoner i TIL systemet. Jeg støtter klubben uansett divisjon, spillere, trenere eller ledere. De kommer og går hele tida, klubben er det som består, og supporterene.

Donkeyman
Kamptroppen
Sted: Tromsø

Legg inn av Donkeyman » 05 okt 2015, 01:10

Det är nästan otroligt. Trots att vi förlorar kamp efter kamp är vår tabellsituation oförändrad, därför att lagen runt oss också förlorar kamp efter kamp. Men nästa helg blir det slut på den saken för då möts Sandefjord och Start och då skall där delas ut poäng. Och vinner Start ligger vi riktigt illa till.
Följ dag för dag på ångfartyget Blidösund sommaren 1954. blidan54.blogspot.com

Brukeravatar
tobben
Bummen

Legg inn av tobben » 05 okt 2015, 15:39

Vi har nå så mange dårlige kamper og statistikker bak oss, at man nesten mister troen på ny kontrakt.
Flovik har fått 6 kamper. Det har gitt 3 poeng.
Gårsdagens kamp var nummer 10 i rekken uten seier. På de siste 9 kampene har vi scoret 4 mål.
Påstår jeg at vi er et lag i full oppløsning er det vanskelig å argumentere mot det.

Jeg skal gi forumbruker Grenersen rett i noe han hevdet tidligere i sesongen da Kind Bendiksen ble hentet hjem. Han påsto at det ikke ville styrke oss, men heller gjøre oss mer omstendelig og svakere. Dessverre hadde Grenersen helt rett i sin påstand.

Mitt inntrykk er at den lille forskjellen jeg ser mellom TIL under Flovik kontra Nilsen, er en mer omstendelig og ballbesittende fotball. Når vi vet at vi kun har scoret 4 mål på de siste 9 kampene hvorav 3 av de målene kom via dødballer, er det overraskende at vi ikke spiller langt mer direkte.

I gårsdagens fryktelig svake kamp mot Molde, synes jeg en episode etter rundt 20 minutters spill viser hvordan vi har blitt.

Vi bryter et Molde angrep litt inne på vår halvdel nede på høyresiden. Landu-Landu har ballen og spiller til Kind Bendiksen som står 1 meter inn på Moldes halvdel. Kind Bendiksen snur om og går oppover mot Moldes mål. Akkurat da har Molde 7 spillere på rett side av ballen, mens vi har 5 mann på vei fremover. Det er Kind Bendiksen med ballen, Andersen ute til høyre, Hansson litt til venstre for Kind Bendiksen, Moldskred ennå litt lengre ut til venstre og Espejord på topp.
Ca 10 meter inn på Moldes halvdel blir Kind Bendiksen løpt opp og presset av en Molde spiller. Fremfor å prøve å spille ballen til en TIL spiller på løp fremover, snur Kind Bendiksen 180 grader og begynner å gå bakover mot midtstreken før han en slår en støttepasning til Wangberg som ligger bakerst.

Så fremfor et forsøk på angrep når Landu-landu vinner ballen, får vi følgende pasninger internt i TIL-laget: Landu-landu til Kind Bendiksen. Kind Bendiksen til Wangberg. Wangberg til Antonsen. Antonsen til Kind Bendiksen. Kind Bendiksen til Antonsen. Antonsen til Ødegaard. Ødegaard til Landu-Landu. Landu-Landu til Ødegaard. Ødegaard til Kind Bendiksen. Kind Bendiksen til Orsulic. Orsulic til Kind Bendiksen. Kind Bendiksen til Ødegaard. Ødegaard til Wangberg. Wangberg til Antonsen. Antonsen til Wangberg. Wangberg til Ødegaard. Ødegaard til Orsulic. Orsulic til Wangberg, som så går oppover og får frispark litt inne på Moldes halvdel.

Her ligger vi under 1-0 mot Molde. Vi vinner ballen og Kind Bendiksen er på vei fremover og vi kan forsøke å skape noe. Men vi velger heller å vende hjem og kjøre 18 pasninger i egen lag rundt midtstreken og litt inn på egen halvdel i over 1 minutt, totalt uten fremdrift.

I den perioden hvor vi tok flest poeng i år, fra første kamp etter 16.mai oppgjøre i Bodø og ca fram til ferien, tok vi 12 poeng på 7 kamper. Den gangen besto de tre på midten av Landu-Landu, Remi og stort sett også Hansson. Så vidt jeg kan huske var det langt mindre balltrilling og mer fokus på å komme seg i angrep. Jeg tror vi må tilbake til den utgangsformasjonen sentralt for å ha håp om bedring. Kind Bendiksen er god med ballen i beina, ingen tvil om det. Men det vi trenger nå er boks til boks spillere som kan løpe til krampa tar dem, folk som er villig til å blø for drakten. Den typen er dessverre ikke Kind Bendiksen.

I tillegg til denne mer omstendelige stilen, savner jeg også mer offensive backer. Uten dem blir det vanskelig å skape trykk på motstanderen, i alle fall hjemme på Alfheim.

eie022
Førsteelleveren

Legg inn av eie022 » 05 okt 2015, 15:54

Mest av alt kjenner jeg meg utrolig oppgitt over den trauste og fantasiløse tankegangen i TIL som nå virker å ha fått rotfeste med Svein Morten Johansen, etter en tid med litt visjoner og offensivitet med Kræmer oco.

Jeg skjønner at økonomi er og blir et tema, men er vi virkelig nødt til å ansette assistenten hver gang en hovedtrener må gå eller går frivillig? Flovik er den tredje på rad som rykker opp internt og han er tredje på rad som ikke evner å tilføre klubben engasjementet, optimismen og offensiviteten vi behøver for å snu skuta.

Det vi hadde behøvd i vår situasjon var noen nye og friske impulser utenifra, og det tror jeg ikke vi får verken med Flovik eller noen av de andre forhenværende TIL-folka som alltid dukker opp i media hver gang trenerspørsmålet kommer opp.

Når Nilsen måtte gå hadde vi en sjanse til å få denne trenerbytteeffekten, som riktignok har noe variabel støtte i statistikker, men som eventuelt ganske sikkert trigges av noe forfriskende nytt inn på trenersiden, ikke den uhyre fantasiløse internrekrutteringen som vi lykkes like dårlig med hver gang.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 05 okt 2015, 21:26

tobben skrev: Jeg skal gi forumbruker Grenersen rett i noe han hevdet tidligere i sesongen da Kind Bendiksen ble hentet hjem. Han påsto at det ikke ville styrke oss, men heller gjøre oss mer omstendelig og svakere. Dessverre hadde Grenersen helt rett i sin påstand.

Mitt inntrykk er at den lille forskjellen jeg ser mellom TIL under Flovik kontra Nilsen, er en mer omstendelig og ballbesittende fotball. Når vi vet at vi kun har scoret 4 mål på de siste 9 kampene hvorav 3 av de målene kom via dødballer, er det overraskende at vi ikke spiller langt mer direkte.

.....Landu-Landu har ballen og spiller til Kind Bendiksen som står 1 meter inn på Moldes halvdel. Kind Bendiksen snur om og går oppover mot Moldes mål. Akkurat da har Molde 7 spillere på rett side av ballen, mens vi har 5 mann på vei fremover. Det er Kind Bendiksen med ballen, Andersen ute til høyre, Hansson litt til venstre for Kind Bendiksen, Moldskred ennå litt lengre ut til venstre og Espejord på topp.
Ca 10 meter inn på Moldes halvdel blir Kind Bendiksen løpt opp og presset av en Molde spiller. Fremfor å prøve å spille ballen til en TIL spiller på løp fremover, snur Kind Bendiksen 180 grader og begynner å gå bakover mot midtstreken før han en slår en støttepasning til Wangberg som ligger bakerst.

...Her ligger vi under 1-0 mot Molde. Vi vinner ballen og Kind Bendiksen er på vei fremover og vi kan forsøke å skape noe. Men vi velger heller å vende hjem og kjøre 18 pasninger i egen lag rundt midtstreken og litt inn på egen halvdel i over 1 minutt, totalt uten fremdrift.
Dette var akkurat det jeg skjønte at kom til å skje når TKB ble hentet på lån.
Han er som en bremsekloss i laget. Han skal liksom være playmaker men er ikke god nok til å være det, han er ikke en offensiv spiller men heller en safetyspiller som hele tiden slår bakover og til siden, og som ofte vil holde på ballen alt for lenge.

Hovedankepunktet mitt på dette er at alt nå skal gjennom TKB.
Før Nilsen ble sparket, hadde vi en periode begynt å se spennende kantspill og en liten formoppsving, vi skapte faktisk en del sjanser nå og da, før fotballpausen som helt klart satt oss noe tilbake.

Når alt nå skal gjennom TKB har vi gått fra å være et flerdimensjonalt lag til å være endimensjonale, alt skal gjennom TKB og det går så forferdelig sakte. Deretter vet man at all fremdrift stopper når ballen når TKB, da blir det bakover og til siden, eller balltap dersom han holder på ballen for lenge, slik han ofte gjør.
Enkelt sagt: Før skapte vi sjanser på flere områder, kreativiteten var altså i flere lagdeler. Nå har vi EN spiller som alt skal gjennom, og resultatet er at vi ikke skaper sjanser.

En skikkelig playmaker, som Bjørn Johansen er et perfekt eksempel på, mottar ballen, setter fart fremover, og distribuerer ballen på skrå forover til bedre plassert spiller, eller spiller en gjennombruddsball/løpeball mot spiss som er rettvendt mot mål, og da kan løpe rett på mål.
Dette var Bjørn Johansen ekspert på, motta ballen, dra av en eller to mann, og levere ballen FREMOVER på banen med nøyaktighet.

TKB gjør det motsatte. Han mottar ballen, feilvender seg med ryggen altså motsatt vei av det han burde, og spiller ballen bakover eller sidelengs, eller holder på den til han mister den.
Hvor er overblikket? hvor er de viktige avgjørelsene? Hvor er kreativiteten?
Dersom dette var football manager ville han ha fått 0 i kreativitet slik som Jakob Kjeldberg fikk i pasninger i den første Championship Manager utgaven i 1992!
Videre er det slik at han ofte står stille når han mottar ball! Det er jo helt latterlig! Er det en ting jeg husker med Bjørn Johansen, var det at han kom løpende i høy fart for å gjøre seg spillbar og motta ballen! Hvem her kan huske en eneste gang TKB har løpt eller hatt stor fart? IKKE JEG!

Han tar altså konsekvent feil avgjørelser, og hele hans rolle er totalt feil planlagt. En slik spiller kan faktisk ganske enkelt ikke tilføre noenting til et lag.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 05 okt 2015, 21:34

eie022 skrev:Mest av alt kjenner jeg meg utrolig oppgitt over den trauste og fantasiløse tankegangen i TIL som nå virker å ha fått rotfeste med Svein Morten Johansen, etter en tid med litt visjoner og offensivitet med Kræmer oco.

Jeg skjønner at økonomi er og blir et tema, men er vi virkelig nødt til å ansette assistenten hver gang en hovedtrener må gå eller går frivillig? Flovik er den tredje på rad som rykker opp internt og han er tredje på rad som ikke evner å tilføre klubben engasjementet, optimismen og offensiviteten vi behøver for å snu skuta.

Det vi hadde behøvd i vår situasjon var noen nye og friske impulser utenifra, og det tror jeg ikke vi får verken med Flovik eller noen av de andre forhenværende TIL-folka som alltid dukker opp i media hver gang trenerspørsmålet kommer opp.

Når Nilsen måtte gå hadde vi en sjanse til å få denne trenerbytteeffekten, som riktignok har noe variabel støtte i statistikker, men som eventuelt ganske sikkert trigges av noe forfriskende nytt inn på trenersiden, ikke den uhyre fantasiløse internrekrutteringen som vi lykkes like dårlig med hver gang.
Jeg synes det er helt amatørmessig det som har skjedd.
De har i panikk sparket treneren, nesten som et prestisjeprosjekt for å vise at "hei hei hallo, finnmarkingen fra hytteprosjektet er her og jeg er sjefen nå", uten å ha noen som helst plan for hvem som skal erstatte treneren.

Det MINSTE man bør kreve fra en ansettelsesprosess er at man VURDERER flere KANDIDATER!

Altså det er jo til å bli forbannet av, jeg har ingen tro på at de i det hele tatt forhørte seg om mulige kandidater.
Det gikk jo så himla fort, en dag var Nilsen sparket, og to-tre dager senere var Flovik ansatt, uten noen spørsmål eller vurdering overhodet.

Hva hendte med å forhøre seg i markedet, be om søknader fra interesserte parter, spørre noen direkte?
Altså en kjapp tur ut på google hadde jo gitt flere kandidater enn det TIL-styret vurderte?

Jeg stiller altså spørsmål igjen:
Hvem i all verden er Per Aronsen? Hva har han i TIL-styret å gjøre?
Hva vet Per Aronsen om fotball?

Det viktigste spørsmålet er likevel hvorfor i all verden de ikke vurderte andre kandidater?
Bjørn Johansen har jo nå vært fotballtrener i en klubb i flere år, Bård Flovik har ALDRI vært hovedtrener for noen klubb overhodet! HAn har altså NULL erfaring, mens Bjørn Johansen har 2-3 års erfaring som hovedtrener for en klubb! Hvorfor ble ikke Bjørn Johansen vurdert?
Hva med ALLE ANDRE arbeidsledige klubbtrenere med lang erfaring, i Norge, som kunne ha vært tilgjengelige? Hvorfor ble ingen av de vurdert eller intervjuet?

Dette er jo totalfiasko på alle måter! Hvor blir det av kritiske spørsmål rundt dette, hvor faen er lokalpressen!?

Brukeravatar
Bert Karsam
Bummen

Legg inn av Bert Karsam » 06 okt 2015, 00:06

TIL-styret består kun av klovner? Det er min teori. De er kanskje gode på økonomi, men har null kompetanse på feltet fotball. Klubben er fullstendig vanstyrt sportslig og dessverre er det ingen internt i klubben som ser ut til å verken ha innsett det, eller langt mindre vil være i stand til å få gjort noe med det. Ser de ikke at klubben går rett til helv... sportslig? Jeg tror faktisk styret og SMJ har kjøpt tanken om at 4-4-2 ikke kan fungere fordi vi ikke har spillere til det og at Bård Flovik er en god nok trener (trenere har sikkert ikke så mye å si for laget.... neida....). De tror fortsatt på det her drømmeslottet.

Jeg mener det, det er en hån mot alt det klubben i nord skal stå for, at man i det hele tatt kan finne på å ansette enda en assistent som hovedtrener. Og særlig siden vedkommende har vært sterkt delaktig til siste års svake resultater, samt at han lite å vise til av reell trenererfaring. Tvert i mot har han nå den tiden han har vært ansatt bevist at han ikke behersker nivået og at han ikke har noe å tilføre laget. Spillemønsteret som laget aldri har hatt noen suksess med brukes fortsatt, og fortsatt er det kun midtstoppere og en enslig spiss som har fått avklart sin faste plass på banen. Alle andre plasseres her og der slik at ingen helt vet hvilken rolle de egentlig har, og slik at man aldri får samkjørt et skikkelig kollektiv. Det glade vanvidd og det totale kaos. Den eneste måten TIL kan ta poeng på nå fremover under Flovik, må være om vi klarer å forvirre motstanderne nok med vårt absurde spillemønster, til at de går på snørra og vi tusker til oss et hendig uavgjortresultat. Tipper vi tar to poeng de siste fire kampene.

Og Bendiksen. Så lite jeg enn liker å snakke stygt om enkeltspillere, laget hadde med 100 % sikkerhet vært bedre uten ham på banen. Idioti å hente ham hjem. Hvem var det sin ide? Kunne vi ikke hentet et par lynraske kantspillere på lån fra Diambarsakademiet? Eller Russland?
Footballers from Bilbao and well used diapers have one thing in common. Guess what.

Sindrbjo
Juniorspiller
Sted: Trondheim

Legg inn av Sindrbjo » 06 okt 2015, 12:41

Har et lite håp om at kampen mot Molde kan framprovosere en endring i måten TIL framstår på.

Med unntak av hjemmekampen mot Godset har TIL veldig mange "hederlige" tap og poengtap i år, der man har følt seg uheldig med sjanseutteling, dommeravgjørelser, også videre. Jeg tror dette har vært en sovepute for spillere og trenere.
"Okei, gutta. Det var nære i dag. Gjør vi det samme neste gang, MÅ det snart gi poeng."

Etter en kamp der alle kan se at innsatsen og kvaliteten på spillet ikke er bra, må man jo ta tak! Det gjelder både spillere og trenere. Kanskje går det på å være litt mer forbanna og desperat, kanskje på å flytte flere spillere raskt opp i angrep.

Jeg nekter iallfall å tro at Bård Flovik før kampen mot Viking kan si "Okei innsats sist, vi kjører på på samme måte. Vi har jo stort sett hatt uflaks i de fleste kampene i år, så nå må nesten tilfeldighetene bikke vår vei. Gjør som dere pleier."

Av spillerne er det særlig folk som Simen Wangberg, Remi Johansen, Magnus Andersen og Zdenek Ondrasek jeg forventer at tar tak, og får med gruppa på å ha lyst til og tro på seiere. Likegyldighet eller resignasjon ser ut til å prege spillergruppa p.d.d. Dårlige resultater, og kanskje trenerne innsats bidrar til dette, men også spillerne selv har ansvar for hvordan de framstår.

NickStrong
Førsteelleveren

Legg inn av NickStrong » 06 okt 2015, 13:08

Har ikke trua på Wangberg. Ser ikke noe kapteinstype i han. Han er ikke en leder på banen.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 09 okt 2015, 08:19

NickStrong skrev:Har ikke trua på Wangberg. Ser ikke noe kapteinstype i han. Han er ikke en leder på banen.
Wangberg er ikke noe vinnertype, han bare trekker på skuldrene og går videre.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 13 okt 2015, 18:43

http://www.aftenposten.no/100Sport/fotb ... 8247_1.snd

Lekstrøm ferdig i TIL!

http://www.nordlys.no/til/slik-fortelle ... -34-265190

Moldskred også ferdig!

Pussig timing på dette, vi er midt i nedrykkssumpa, burde ikke dette ventet til etter sesongslutt?

Brukeravatar
Bert Karsam
Bummen

Legg inn av Bert Karsam » 13 okt 2015, 19:42

UT: Flovik, Moldskred, Lekstrøm, Bendiksen, Jonas, Hans Norbye, R Johansen (under tvil) og Ondrasek.

Ingen av disse har overbevist om at de fortjener noen ny kontrakt, og bør derfor heller ikke få det. Så er det bare å raske sammen det som finnes av talenter nord for Trondheim i alderen 18-25, og signere de. Regner med at vi kan øke stallen med 3-4 mann når garderoben er rensket, siden de fleste nykommere vil være ubeskrevne blad med beskjedne lønnskrav. Jeg vil mye heller se et ungt TIL-lag med mange sultne juniorer neste sesong, enn halvgode spillere på nedadgående.

Stammen i laget:

Heigre, om han fortsetter, men jeg er skeptisk til ham. Rar fyr. Brukbar keeper, men neppe noen lojal klubbspiller. Tipper Kongshavn fortsetter og blir vår neste keeper. Usikkert kort.

Forsvar: Wangberg, Ødegård, Lasse Nilsen. Jeg kan ikke se at noen andre (unntagen juniorene) er gode nok eller har potensialet, her MÅ det inn to nye etablerte backer og helst en bedre midtstopper. Wangberg og Ødegård imponerer ingen, men de er unge og kan utvikle seg. Stiller meg skeptisk til Wangbergs lojalitet, han lefler med RBK når han har muligheten.

Midtbane: Landu-Landu er årets spiller for meg, der har vi ankeret vårt de neste 3-4 årene. Magnus er selvskreven som indreløper, men der får han jo aldri spille. Latterlig, Bård Flovik! Remi Johansen kan være bra, men bidrar lite i kamper der TIL sliter. Det vi trenger er en playmaker, a la Bummen. Her kunne vi godt henta inn en utlending. En teknisk begavet liten tass som Alanzinho, e.lign. Markus Hansson har ikke vært så sjef som forventet, men så har han jo heller ikke fått noen fast plass å spille på, men blitt flyttet rundt som alle andre. Han VAR god i en kamp der han hadde 10-errollen. Neste kamp var det noen andre som spilte der. Lars Gunnar Johnsen har jeg hatt trua på, men vanskelig å si hvor god han er, mtp skadene.

Norø Ingebrigtsen burde vært på førstelaget allerede hele denne sesongen, men vi må bli kvitt vår inkompetente trener før så skjer. Det er høyrekanten vår. Noen venstrekant har vi ikke.

Angrepet vårt består av Espejord, that's it. Vi vet jo at Ondrasek ikke fortsetter. Her må TIL jobbe ræva av seg for å hente inn en eller to målfarlige menn som duger. Blir mye jobb for SMJ i månedene fremover, dessverre er det lite som tilsier at eventuelle ny-signeringer kommer til å være av høy klasse. Vi henter jo nesten bare poteter.
Footballers from Bilbao and well used diapers have one thing in common. Guess what.

Brukeravatar
Patriot
Førsteelleveren

Legg inn av Patriot » 13 okt 2015, 20:38

Hadde de Lysvoll-gutta fått sjansen, og kommet inn i et skikkelig treningsregime, ville vi hatt makkerne klare for Espejord.

Greit med avgangene på Lekstrøm og Moldskred. Lekstrøm har vært en katastrofe, er personlig ansvarlig for mange poengtap. Moldskred er over the top, og har dessverre blitt potetisert (han også), både som midtbanespiller og som back. Han hadde noen fantastiske sesonger i sin første periode i TIL, og det vil han for alltid bli husket for.
"Den verste opplevinga eg hadde var i Tromsø,
då var det to personar som sa verkeleg stygge ting". -Magne Hoseth

Brukeravatar
Bert Karsam
Bummen

Legg inn av Bert Karsam » 14 okt 2015, 12:04

Jonas Johansen og Hans Julius Norbye har signert for to nye år.

http://m.til.no/news/id/3hmn13qz51yf1rub507162iag

Jeg er rett og slett sjokkert. Hovedgrunnen er, i følge TIL, "at de hadde lyst til å spille for klubben", jfr utalelser fra Svein Morten Johansen. Jeg tror faen ikke jeg gidder følge dette laget lenger, klubben er jo totalt ødelagt av idioter blottet for ambisjoner. Kall meg gjerne medgangssupporter, 30 år som supporter er kanskje nok. Er lei av hele jævla driten. Klubben er ødelagt og ikke en jævel på brakka fortjener å få fortsette i jobben. Er det Flovik som trener laget neste sesong, så gir jeg opp. Jeg heier ikke på folk som VIL være tapere og søppel. Og den fotballen TIL spiller under inkompetente Flovik, den er ikke verdt å se på. Underholdningsverdien er lik null.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 14 okt 2015, 13:34

Bert Karsam skrev:Jeg er rett og slett sjokkert. Hovedgrunnen er, i følge TIL, "at de hadde lyst til å spille for klubben", jfr utalelser fra Svein Morten Johansen. Jeg tror faen ikke jeg gidder følge dette laget lenger, klubben er jo totalt ødelagt av idioter blottet for ambisjoner. Kall meg gjerne medgangssupporter, 30 år som supporter er kanskje nok. Er lei av hele jævla driten. Klubben er ødelagt og ikke en jævel på brakka fortjener å få fortsette i jobben. Er det Flovik som trener laget neste sesong, så gir jeg opp. Jeg heier ikke på folk som VIL være tapere og søppel. Og den fotballen TIL spiller under inkompetente Flovik, den er ikke verdt å se på. Underholdningsverdien er lik null.

HOuff, jeg vet nesten ikke hva jeg skal si.
Jeg forstår ikke hvorfor Norbye får ny kontrakt, hva har han vist i år som gjør at han fortjener ny kontrakt? Hadde det ikke vært bedre å prøve å få inn noen andre, som i alle fall har muligheten til å levere varene, i stedet for noen som har vist at de ikke leverer?

Jonas Johansen er jo en grei "potet" å ha i klubben og har et bra innsatsnivå og taklingsvilje, men han er jo ikke så veldig god. Typisk adeccoligasignering, kan ikke si at dette oser ambisjoner.

Når det gjelder Flovik så er det jo til å gråte av, totalt demotiverende og ambisjonsløst at vi satset på han som trener, jeg blir nesten lei av å prate om fyren, er rett og slett lei av han, ukarismatisk og kjønnsløs type. Hvordan skal han klare å inspirere eller motivere spillerne, når jeg ikke engang gidder å lese artiklene om fyren i avisa?

Det neste sjakktrekket blir vel at de annonserer at TKB kommer tilbake på en 10-års-kontrakt.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 14 okt 2015, 14:03

http://www.itromso.no/100Sport/fotball/ ... 618581.snd
- Vi har hatt en dialog med Zdenek lenge og det skal nok mye til for at vi kommer til å tilby han en ny kontrakt, sier sportssjef Svein-Morten Johansen.
Dette i seg selv er jo helt greit!

Men, igjen, hvorfor skjer dette NÅ? Vi har en fot under streken, og vi er avhengige av at disse spillerne skal levere på banen, for å berge plassen.. hvorfor begynner vi å kuke rundt med dette her nå?

Det OSER amatør lang vei av dette her!

Sindrbjo
Juniorspiller
Sted: Trondheim

Legg inn av Sindrbjo » 15 okt 2015, 13:22

Skeptisk til ny kontrakt for Norbye, og at han skal bli landslagsaktuell igjen er det bare å glemme. Jonas Johansen er grei å ha i stallen som en lojal lokal sliter. Regner uansett med at ingen av de to får et hav av penger i lønn.

Imidlertid noen interessante saker. Kan noen si kort hva som står i Nordlys+-saken nylig som omhandla Høgli? At Espejord får ny kontrakt er jo positivt.

Er uansett usikker på om det gagner vår sesongavslutning akkurat nå med masse fokus på kontrakter.

Svar