Dødt forum

Her kan vi diskutere nye spillere, og ellers alt som har med Tromsø IL å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Daniel
Kamptroppen
Sted: Tromsø
Kontakt:

Dødt forum

Legg inn av Daniel » 19 okt 2014, 10:18

Hei,

først beklager at jeg poster denne i feil rom, men det er kun her det er noen som leser i det hele tatt.

Tromsø IL er i ferd med å rykke opp og interessen for laget i vårt hjerte burde være økende. Det er mange i Nord-Norge som bryr seg om laget og det burde gjenspeile i aktiviteten på dette forumet. Det gjør det ikke! Hvorfor?

Det er flere år siden en gjorde en kritisk feil som gjorde at jeg forsvant rimelig raskt og etterhvert så har flere skallet av og forsvunnet ut av forumet. Jeg er 100% sikker på at det er spillertrådene som er årsaken til dette. Det er ingenting som fanger min interesse så lite som en overskrift med:

spillertråd: hans norby/Remi/ondrasek... eller lignende...

Har jeg ikke vært innom forumet på en måned og kommer inn hit og ser bare spillertråder så er det ingenting som fanger min interesse til å gå inn å lese. Jeg forsvinner til vg.no eller whatever like raskt. Er det en overskrift alla: "Bendiksen på vei til Molde!!!" så er det rimelig stor sjanse for at jeg ville gått inn å sett om noen vet mer enn meg. Står det kun "spillertråd: bendiksen" så ville jeg ikke gått inn å sjekket. Jeg har ikke tid til å gå igjennom samtlige spillertråder kun for å finne noe som er interessant en eller annen plass inni trådene. De som leser alle trådene og er 100% uptodate på forumet har ikke behov for slike sensasjonsoverskrifter - men dåkker er desverre i mindretall... eller dere er i flertall igjen på forumet for det er ingen andre brukere her igjen.

Jeg ber administrator om innstendig slette alle spillertråder. La oss starte på nytt!

D@niel

Donkeyman
Kamptroppen
Sted: Tromsø

Re: Dødt forum

Legg inn av Donkeyman » 19 okt 2014, 11:08

Att TIL-Forum är nästan dött beror på många ting. Men det är lika fullt tråkigt.

En sak är att intresset för bloggar, och forum rent generellt sett har minskat. Det är de starka och väl modererade som överlever. Intresset koncentreras till ett mindre antal "mötesplatser". Dessutom har Facebook, Twitter och några till tagit över mycket av intresset.

Sedan ser vi ett totalt sett minskande intresset för Nationell fotboll. Dagens unga tycker det är mycket viktigare att följa hur det går för Man U, Chelsea, Liverpoool, Real Madrid och de andra elefanterna jämfört med de lokala klubbarna. Detta drabbar inte bara TIL. Situationen är ungefär den samma hos merparten av de Norska (och Svenska) klubbarna. Med få undantag.

Ovanpå det hela har TIL genom en felslagen intern politik avlägsnat sig från sin naturliga hemmapublik. Det är snart 30 år sedan de underbara åren 1985-86. När man gick upp i högsta serien, höll sig kvar och vann cupfinalen. De som gick på Valhall och Alfheim i snöstorm, störtregn och storm år efter år ser numera matcherna hemma. Eller så går de på puben. Men de går inte på arenan. Och TIL är inte längre lika intressant. Och blir inte heller det även om man går upp i högsta serien.

Sedan har vi tidigare haft en tråkig debattkultur här på detta Forum. Många goda och intressanta skribenter har tackat för sig sedan de har överösts med diverse idiotförklaringar i stället för att få sina kommentarer bemötta sakligt. Det är mycket som behöver förändras både inom klubb och supporterskara om denna utveckling skall vändas till det bättre.
Donkeyman Filosoferar på http://www.nordens-paris.blogspot.com

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 19 okt 2014, 21:44

Alt blir jo hva man gjør det til.
Heldigvis har man jo Donkeyman som alltid lager bra poster.
Det er lett å si at forumets aktivitet har sunket, men vanskelig å gjøre noe med det.
Du får orientere slekt og venner om forumet og oppmuntre de til å bruke det.

Selv mener jeg at det er flere ting som er "problemet" her.
En sak er at det ikke er "kult" å heie på TIL, dette henger sammen med den generelle samfunnsutviklingen man ser, alle skal trykke på to-tre knapper og vinne med en gang, man skal ikke vente et sekund på noe, man skal være best umiddelbart, og TIL er jo som kjent ikke best i Norge per i dag, så da kan man jo ikke heie på TIL, da må man jo heie på Barcelona fordi de vinner jo hele tiden etc. Medgang er kult, motgang er altså helt klart ukult. Hva skjedde med å være stolt av hvor man kommer fra? Når døde det? Er det rasistisk å være stolt av å være fra Tromsø?

En annen ting er at det ikke lenger er viktig at man har noe å meddele. Dette henger sammen med at uttrykksformer som Twitter og Facebook har blitt populære. "Likes" og "følgere" får man jo selvfølgelig lettest ved at man fremstiller seg som falskt positiv til alt. Det handler om å være så positiv som mulig, uten at man trenger å ha noen grunn til det, dessuten er det jo dumt om man kommer med noe innhold, for jo mer innhold jo større er sjansen for at noen ikke "liker" det du har postet. Dermed oppstår det en bisarr kultur der det er drikult å lire av seg korte, enkle meldinger med null innhold og mange hjerte-smileyer etc, av typen "Elske Gutan <3 <3 <3", "Heia TIL <3 <3 <3", og all form for meningsfylt utveksling av meninger og debatt blir dermed effektivt forhindret.
Samtidig er det ufattelig ukult å komme med kritiske vurderinger av taktikk og innsatsvilje, da er man jo direkte lavpannet, ufin, og har antagelig stemt på FRP i tillegg (ja, dette er sarkasme).

Så er det slik at norsk fotball generelt sliter med å appellere til publikum. Når TIL da rykker ned, blir jo interessen enda lavere.

Som Donkeyman sier.. så var det en periode når dette var "isbergetforumet" at det var en del postere som gikk sammen om å idiotforklare folk, da var det gjerne de som var litt kritiske og ikke bare naive "pluss-snakkere" som fikk føle pisken. Heldigvis er mange av "pluss-bandittene" borte nå.
Det er visse ting man ikke har hatt lov til å si, f ex:
-det er ikke lov å si at de som sitter ut kontraktstid for å få gratisovergang og penger i lomma er griske illojale egoister, da er man automatisk idiot hvis man sier det
-det er ikke lov å si at de som TIL har brukt mange år på å utvikle bør betale tilbake i form av innsatsvilje på banen, og ikke bare forlange overganger til andre lag med en gang
-det er ikke lov å si at det viktigste faktisk er at TIL vinner, ikke hvor høflige spillerne har vært overfor motstanderne på banen
-det har ikke vært lov å si at treneren måtte gå, Christensen var jo genial og de som tidlig så hvor dette gikk, ja de var jo idioter, samme sak var det med Normark / Hæst peisn.... jeg var verdens største tulling siden jeg mente han måtte gå.

Sånn er det..
Det sies at menn ikke gråter. Det stemmer ikke. -Roar Christensen, 29.10.06
No træng vi bare en boksåpner her! -Agnar Christensen, 14.03.10

Brukeravatar
Karli1894
Ballgutt
Sted: Larvik

Legg inn av Karli1894 » 20 okt 2014, 10:09

Er vel ikke rart, om man ikke er en kronisk grinebiter. Da er dette forumet rene himmelriket.
(nei, jeg har ikke problem med konstruktiv kritikk).
Those who understand do not need explanation, those who dont understand do not matter.

Brukeravatar
tobben
Bummen

Legg inn av tobben » 20 okt 2014, 16:36

Karli1894 skrev:Er vel ikke rart, om man ikke er en kronisk grinebiter. Da er dette forumet rene himmelriket.
(nei, jeg har ikke problem med konstruktiv kritikk).
Meget godt poeng.
Jeg har også idiotiske innlegg bak meg, men enkelte har alt for lenge fått forsøple forumet med negativiteter og latterliggjøring av alle som har andre meninger enn dem.
Det er en forklaring på hvorfor forumet har tapt seg.

Andre grunner er generelt lavere interesse for Norsk fotball og TIL.
Så har isberget tapt seg mye her i Tromsø de siste åra. Mange av de som for 5-8 år siden var aktive både på forumet og i supporterklubben, har forsvunnet.
Andre medier har overtatt forumets rolle, spesielt facebook.

Skal forumet opp i aktivitet igjen, bør det skifte navn og komme opp igjen i ny form.
La navnet være så enkelt som "TIL forum" slik at det appellerer til alle som heier på TIL, og ikke bare isbergets medlemmer.
Ser man på f.eks Glimt har deres forum en langt høyere aktivitet enn oss. Akkurat det viser at det fortsatt er mulig å ha et forum med bra aktivitetsnivå, men da må grep gjøres.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 20 okt 2014, 19:26

Ja ja.. der kommer den, det er vel ikke lenge før noen mener at å kritisere manglende innsatsvilje og dårlig taktisk opplegg er å være grinebiter.. jeg venter bare på det.

Dere som er så flinke til å kalle alle andre for sur-kuker og klage på andres bidrag på forumet kan jo ta å hute dere å bidra litt på forumet sjøl da, i stedet for å utelukkende bidra med negativt grinebiteri om at alt er så fælt.

Brukeravatar
tobben
Bummen

Legg inn av tobben » 20 okt 2014, 19:55

Grenersens Brukne Arm skrev:Ja ja.. der kommer den, det er vel ikke lenge før noen mener at å kritisere manglende innsatsvilje og dårlig taktisk opplegg er å være grinebiter.. jeg venter bare på det.

Dere som er så flinke til å kalle alle andre for sur-kuker og klage på andres bidrag på forumet kan jo ta å hute dere å bidra litt på forumet sjøl da, i stedet for å utelukkende bidra med negativt grinebiteri om at alt er så fælt.
:lol:

Følte du deg truffet?

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 20 okt 2014, 20:08

Overhodet ikke, men jeg synes det blir noe parodisk over at folk kommer hit og poster en masse negativ surmuling, og klager på at andre er negative.

Det blir som folk som sier "æ kjede mæ", og lurer på hvorfor de kjeder seg, og hvorfor de er deppa.

Brukeravatar
Karli1894
Ballgutt

Legg inn av Karli1894 » 21 okt 2014, 11:59

Det du skriver i Sandefjord-kamptråden understreker ganske godt det jeg og Tobben peker på.
Those who understand do not need explanation, those who dont understand do not matter.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 21 okt 2014, 12:05

Når dere har bidratt null i kamptråden sjøl, blir det jo noe parodisk over å kritisere andre som faktisk bidrar. "Mr. 46 innlegg på tre år" skal altså komme her og fortelle andre at forumet er dødt og at det er alle andre sin feil.

Brukeravatar
Karli1894
Ballgutt

Legg inn av Karli1894 » 21 okt 2014, 13:26

Grenersens Brukne Arm skrev:Når dere har bidratt null i kamptråden sjøl, blir det jo noe parodisk over å kritisere andre som faktisk bidrar. "Mr. 46 innlegg på tre år" skal altså komme her og fortelle andre at forumet er dødt og at det er alle andre sin feil.
Jeg peker på èn grunn til at folk ikke gidder. Noe som du atter illustrerer godt.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 21 okt 2014, 13:33

Det er jo du som kommer hit og er negativ, og erklærer forumet dødt. Uten at du har bidratt en dritt selv i løpet av tre år. Det blir jo helt håpløst.

supporter
Juniorspiller

Legg inn av supporter » 22 okt 2014, 18:09

Karli1894 skrev:Det du skriver i Sandefjord-kamptråden understreker ganske godt det jeg og Tobben peker på.
=D> =D> =D> =D>

tullboill
Miniputt

Legg inn av tullboill » 23 okt 2014, 10:28

Grenersens Brukne Arm skrev:Det er jo du som kommer hit og er negativ, og erklærer forumet dødt. Uten at du har bidratt en dritt selv i løpet av tre år. Det blir jo helt håpløst.
Bedre med få, konstruktive innlegg enn å spre dritt tusenvis av ganger.
dos santos: PMH kan bare pakke lekene sine og stikke fra Tromsø
Pedro Gonzales: Bortestatistikken til Høgmo er åndsvak dårlig
Pons: PMH må gå
Patriot: Stikk til faens, Høgmo[...]Forbanna vits.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 23 okt 2014, 11:11

tullboill skrev:
Grenersens Brukne Arm skrev:Det er jo du som kommer hit og er negativ, og erklærer forumet dødt. Uten at du har bidratt en dritt selv i løpet av tre år. Det blir jo helt håpløst.
Bedre med få, konstruktive innlegg enn å spre dritt tusenvis av ganger.
Ja, la oss nå ta den debatten, siden du kommer inn på det, la oss nå se hvor konstruktive Karli1984's innlegg har vært, siden de er så himla mye mer konstruktive og positive enn mine, her er et kjempebra eksempel på et positivt og flott, konstruktivt innlegg, en av de 45 altså:
Karli1894 skrev:Tyskland marsjerer over kvalme, juksende og filmende brasilianere. Vinner fortjent over dette oppskrytte møkkalaget, som burde har vært slått ut allerede i gruppespillet.
Dette formerlig oser av positivitet, konstruktivitet, og kvalitet!

Så kan vi jo ta en titt på "Tuillboll" sine innlegg, igjen oser dette av positivitet, konstruktiv tankegang, og kvalitetsbidrag til forumet:
tullboill skrev:Takk for en fin forsvarstale av alt som er feil og bedritent med moderne fotball.
tullboill skrev:LOL. Nilsen-effekten ble fraværende i år. Tipper de som hånet Høgmo i fjor, føler seg temmelig dumme nå.
Kind Bendiksen fortjener ikke å være kaptein. For en usmakelig, usportslig fyr.
Og til sist kan vi jo ta for oss "tobben", som også snakker ut mot "de negative" som ødelegger forumet så mye at de skremmer bort alle andre:
tobben skrev:Vennligst RTH din forpulte overbetalte møkkespiller.
Håper jeg aldri mer ser deg i vår vakre TIL-trøye.

Den enorme sjansesløsingen din kostet oss cupfinalen i fjor. I år har du neste på egen hånd fått oss ned i adecco. Du har faen meg et dårligere scoringssnitt en M"baye hadde sist vi gikk ned.

Mot Spurs om noen uker håper jeg hele Alfheim roper taktfast:
Kobra haha - Kobra haha - Kobra haha.
Igjen ser vi at dette er et positivt, konstruktivt, og kvalitativt bra bidrag som stiller alle mine i skyggen, mine innlegg falmer og visner hen sammenlignet med dette flotte og fantastiske essayet "tobben" har skrevet.

Dere bør feie for egen dør før dere feier for andres. Dersom dere selv ikke presterer å bidra til å øke forumdeltakelsen og komme med bedre innlegg selv, kan dere jaggumeg ikke klage på andre. Man kan ikke klage på andres negativitet når man selv kaller egne spillere "forpult overbetalt møkkaspiller".

Dersom dere mener forumdeltakelsen er for lav, så får dere jaggumeg se dere i speilet selv, forsøke å få venner og bekjente til å delta, og komme med større bidrag selv enn dere gjør, å lesse skylda over på alle andre blir for dumt når alle kan gå inn og se hva dere har bidratt med selv.

Brukeravatar
Pons
Kamptroppen

Legg inn av Pons » 24 okt 2014, 09:01

Tror de fleste som har postet innlegg her på forumet har noen svin på skogen når det gjelder ordbruk og negativitet.
Hva er egentlig problemet? Noen blir furten over at man blir "angrepet" av noen som har andre meninger for så å forlate forumet. Det er jo bare tull, bedre å bli og argumentere i mot.
Mange TIL supportere er kravstore til laget sitt, og blir skuffet over dårlige resultater og dårlig spill.
Jeg hadde egentlig ikke store forventninger til laget i år. Var før sesongen ikke en gang sikker på opprykk, det er jeg fortsatt ikke.
Problemet i år er jo SN og spillernes selvskryt og feil fokus. Vi er det beste laget i 1 div. har vært parolen i hele år. Så lover spillerne å sikre opprykk gang på gang for så å feile. Også foran kampen mot FFK. Som GBA sier, dette er feil fokus. Et fokus som kan føre til tap på søndag. Det er dette som irriterer, den selvgodheten og selvopptattheten. TIL er ikke et godt lag i år, kanskje det dårligste TIL laget ever. Liten stall, ujevnt besatt, mangel på rutine etc.
Jeg har ikke forventet mer av TIL i år, er faktisk overasket over at de er der de er. Det med god hjelp av lagene bak som har avgitt uforklarlige poeng mot dumpekandidatene, som er grunnen til at TIL ligger der de ligger, og ikke at de er så jævla gode som de sjøl trur.

Brukeravatar
Patriot
Førsteelleveren

Legg inn av Patriot » 27 okt 2014, 14:21

NATURLIGVIS har alle sine innlegg hvor man er forbanna og frustrert, og formulerer seg deretter. Det har GARANTERT jeg gjort mange ganger, og det står jeg 100% inne for. Et forum SKAL være temperaturfylt, uten at det går ut over forumets ve og vel for det. Hvis et forum består av lallende tanter som applauderer alt som foregår, kan man like gjerne legge ned forumet, og heller ta del i hallelujastemningen på Isbergets facebooksider.

Jeg står 100% bak at forumet i sin nåværende form og utseende, burde legges ned, og re-startes av noen som liker å sysle med slikt. Nytt navn, nytt utseende, litt enkel markedsføring, nye muligheter.

Det er flere jævla gode forum der ute, som driftes utrolig bra, og som står mot Facebook, Twitter og Instagram-strømmen.

For øvrig synes jeg at trådstarter har et poeng. Spillertråder er en tanke sterilt.. Selv om det bidrar til å holde forumet ryddig, er jeg mer usikker på om det egentlig er mer til skade enn til gagns.
"Den verste opplevinga eg hadde var i Tromsø,
då var det to personar som sa verkeleg stygge ting". -Magne Hoseth

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 27 okt 2014, 14:42

Det er jo et relevant spørsmål, behøver hver enkelt spiller å ha sin egen tråd? Spørsmålet rundt hvorvidt det dreper spontaniteten ved en diskusjon og dermed hindrer forumets formål er jo relevant.

Det ble jo i sin tid strukturert slik av disse regelrytterfanatikerne som var moderatorer på det daværende tidspunktet.

Det er mulig at trådstarter har rett i at spillertrådene bør vekk. Så da kan man også rydde litt opp og slette i vei.

Brukeravatar
Bert Karsam
Bummen

Legg inn av Bert Karsam » 28 okt 2014, 04:20

Jeg syns spillertrådene er bra. Tipper spillerne også syns det. Når de ikke får pepper. Kunne kanskje vært en "evig" tråd der man diskuterte aktuelle nyheter om TIL, rykter, nyansettelser, etc., men sånt går jo gjerne under "TIL 2013" eller "TIL 2014", osv..
Footballers from Bilbao and well used diapers have one thing in common. Guess what.

Svar