Spillertråd: Tom Høgli

Her kan vi diskutere nye spillere, og ellers alt som har med Tromsø IL å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Patriot
Førsteelleveren

Re: Spillertråd: Tom Høgli

Legg inn av Patriot » 06 jun 2013, 09:11

NickStrong skrev:ser jo også ut som Ruben Kristiansen mener han er for god for TIL nå etter ett år med "ok" spill...
Du sier noe. Det er noe med de uttalelsene..

Men det hadde vært fantastisk å kunne fått Høgli tilbake. Husker veldig godt da han tok farvel med Alfheim. Det var spesielt.
"Den verste opplevinga eg hadde var i Tromsø,
då var det to personar som sa verkeleg stygge ting". -Magne Hoseth

Brukeravatar
tobben
Bummen

Legg inn av tobben » 06 jun 2013, 09:42

Få Høgli hjem og omskoler Hans Norbye til høyrekant.

Brukeravatar
michael collins
Ekspert

Legg inn av michael collins » 06 jun 2013, 10:36

9321 skrev:Så er spørsmålet hva Brugge vil ha for Høgli hvis en overgang blir aktuelt.
Hvis Høgli ikke fornyer kontrakten får vi ham gratis fra neste sommer, og han kan undertegne bosmankontrakt med oss allerede etter denne sesongen. Hvis vi vil hente ham i vintervinduet vil det derimot koste penger.
Offense wins games, defense wins titles.

9321
Juniorspiller

Legg inn av 9321 » 06 jun 2013, 22:59

Neste år kan vi hente han gratis ja. Jeg tenkte mer på hva det ville kostet oss å hente han nå eller eventuelt i Januar som du nevner. Skal vi hente han i overgangsvinduet denne sommeren tipper jeg det blir alt for dyrt i forhold til TIL's økonomi. Har vi ikke råd til Prijovic har vi neppe råd til Høgli. I Januar kan det hende vi kan hente Høgli for lommerusk. Brugge vil sikkert heller ha litt penger enn å la han gå gratis. Vi får se.

Brukeravatar
Patriot
Førsteelleveren

Legg inn av Patriot » 14 nov 2013, 09:32

Det er bare å gratulere! Kaptein på landslaget!
Det som dessverre er for jævlig da, er at vi ikke får ham hjem når vi endte opp med å være så rævva at vi rykka ned.

http://www.nordlys.no/sporten/article6981058.ece

Brukeravatar
Patriot
Førsteelleveren

Legg inn av Patriot » 11 des 2013, 21:25

Høgli er kryptisk om hva han gjør i 2014. TILs planer virker ihvertfall til å imponere Høgli, som er en over gjennomsnittet reflektert type. Håper så SINNSSYKT at han kommer tilbake. Kommer han tilbake til oss, vil det være helt vanvittig, og bevise ovenfor ALLE for en type han er. Glemmer aldri da han spilte sin siste kamp på Alfheim.

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/ar ... d=10141087

Mer her:

http://www.itromso.no/sport/article8791751.ece

Brukeravatar
Bert Karsam
Bummen

Legg inn av Bert Karsam » 12 des 2013, 20:40

Tror han tar et år til i utlandet om han får sjansen, håper selvsagt at han tar turen hjem til sommeren. Det viktigste er uansett at han kommer når TIL er tilbake i toppserien. Da hadde Super-Tom blitt en av våre viktigste menn. En av mine absolutte favorittspillere de siste årene.
Footballers from Bilbao and well used diapers have one thing in common. Guess what.

Brukeravatar
Bert Karsam
Bummen

Re:

Legg inn av Bert Karsam » 12 des 2013, 20:54

Ha. Dette skrev jeg Lør 28/7-07, 22:06:
Bert Karsam skrev:Kanonbra kamp, Tom. Veldig, veldig bra innsats hele veien. Positivt å ha en back som er så god. Et år eller to til, så er super-Tom på landslaget.
20 August 2008 debuterte han mot Irland. Ganske fornøyelig å lese denne tråden fra starten. Var noen som var skeptisk til Tom i begynnelsen, men de fleste var positive. Generalen burde få pisk på stompen. Og det samme gjelder Nordlys, utrolig hvordan de klarte å unngå å se Toms åpenbare backtalent flere kamper på rad. ; )
Footballers from Bilbao and well used diapers have one thing in common. Guess what.

Brukeravatar
oddvarr
Moderator
Sted: Brumunddal

Legg inn av oddvarr » 24 jan 2017, 17:21

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 24 jan 2017, 19:18

Er det lov å være skeptisk til at man henter en 33 år gammel høyreback på kontrakt som går ut 2020, da han vil være 36 år gammel i sesongen 2020?

Mange fotballspillere legger opp i 33 års alder. Fysisk går det nedover med tempoet og utholdenheten.
Samtidig går skadefrekvensen drastisk oppover.

Jeg skjønner at mange er optimister her, så skal ikke bæsje alt for mye oppi Martinien, men faktum er likevel: fyren er gammel.
Det sies at menn ikke gråter. Det stemmer ikke. -Roar Christensen, 29.10.06
No træng vi bare en boksåpner her! -Agnar Christensen, 14.03.10

Sindrbjo
Juniorspiller
Sted: Trondheim

Legg inn av Sindrbjo » 25 jan 2017, 13:44

Grenersens Brukne Arm skrev:Er det lov å være skeptisk til at man henter en 33 år gammel høyreback på kontrakt som går ut 2020, da han vil være 36 år gammel i sesongen 2020?

Mange fotballspillere legger opp i 33 års alder. Fysisk går det nedover med tempoet og utholdenheten.

Jeg skjønner at mange er optimister her, så skal ikke bæsje alt for mye oppi Martinien, men faktum er likevel: fyren er gammel.
Lov å være skeptisk.
Selv er jeg optimistisk, iallfall for de første par sesongene. Tempoet vil kanskje gå ned litt, men utholdenhet er fullt mulig å opprettholde med god trening fram til man er 35 og eldre.
Tom Høgli har aldri vært direkte rask, men har en enorm evne til å lese spillet og time taklinger 1 mot 1 defensivt, og dette tror jeg han fortsatt kan bidra med, nå med enda mer rutine enn forrige periode.
I tillegg er super-Tom en flott fyr som bidrar med rutine og trygghet i gruppa, det er jeg sikker på.

Men såklart: Spillet blir neppe like godt som i forrige TIL-periode. Men han vil styrke laget og stallen fra start av.

Brukeravatar
Bosse66
2. laget

Legg inn av Bosse66 » 25 jan 2017, 14:05

Dette er en knallsignering. Topp 5 signering gjennom alle mine år som TIL fan. Høgli er en fantastisk flott, profesjonell, dyktig, dedikert og samlende kar.
Hans blikk for spillet, en til en, han kan spille på høyre og venstre back. Fantastisk signering, om så han er skadet og bare tilstede i garderoben, helt rått.
Om ikke Høgli er kaptein fra første kamp i sommer så skjønner jeg ingenting, niks nada!

VELKOMMEN HEIM, TOM!

Jesus Kristus
2. laget

Legg inn av Jesus Kristus » 25 jan 2017, 21:51

Grenersens Brukne Arm skrev:Er det lov å være skeptisk til at man henter en 33 år gammel høyreback på kontrakt som går ut 2020, da han vil være 36 år gammel i sesongen 2020?

Jeg er enig i at kontrakten er lang. Men Rushfeldt spilte vel til han var 70 år eller noe?

Vi snakker i tillegg om mannen som stoppet Ronaldo så effektivt som Ronaldo aldri har blitt stoppet verken før eller etter kampen mot Høgli. Det er vel fem og et halvt år siden. Da var Høgli grisegod, han er nok fremdeles en svært god spiller i norsk toppserie.

Brukeravatar
Pons
Kamptroppen

Legg inn av Pons » 22 mai 2017, 10:53

Tom Høgli kommer ikke til Tromsø denne sesongen:

http://www.itromso.no/100Sport/fotball/ ... 6026b.html
Sist redigert av Pons den 22 mai 2017, 11:05, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
oddvarr
Moderator
Sted: Brumunddal

Legg inn av oddvarr » 22 mai 2017, 10:54

Da kommer han ikke hjem til sommeren likevel.
http://www.til.no/nyheter/hogli-blir-i-fck-i-2017Synd, veldig synd. :(

TIL får noe penger for dette, men virker ikke å være en direkte kompensasjon.
Sikkert like greit at det ikke blir utbetalt noe direkte. "Smartingene" hadde sikkert funnet noe "smart" å bruke de pengene på.
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.

eie022
Førsteelleveren

Legg inn av eie022 » 22 mai 2017, 10:57

Har et innlegg i TIL2017 om det samme. Kanskje du samordner dette på et eller annet vis?

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 22 mai 2017, 13:45

Amatørmessige greier. Hva hvis han blir skadet?

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 22 mai 2017, 18:11

Tom Høgli vil forresten være 34 år gammel ved sesongstart 2018. Rai rai!!

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 16 jul 2017, 20:57

Den ser bare bedre og bedre ut, denne avgjørelsen om å la Høgli bli igjen i pølsedanmark.

Våre sidebacker er jo fantastisk gode for tida. Antonsen blir bare bedre og bedre. Rene Roberto Carlos, der han står, fastgrodd til gressmatta, og slår pasninger til motspillerne, og innlegg opp på tribuna.

Svar