Begrens antall tråder!!!

Her kan vi diskutere nye spillere, og ellers alt som har med Tromsø IL å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Frodo Baggins
Bummen

Begrens antall tråder!!!

Legg inn av Frodo Baggins » 08 jul 2006, 18:38

Selv om mange har lyst til å få ut all sin frustrasjon, så vær så snill og begrens antall tråder. Har vi en tråd om IMN så trenger vi ikke 5 til, selv om man føler at den nye har en litt annen vri.

Mvh Frodo
Tar seg en lang forumpause...

quick
Førsteelleveren
Sted: Malta

Legg inn av quick » 08 jul 2006, 19:11

Jeg har forståelse for det - men f.eks en ny avstemning om man har tillit til han når forutsetningene forandres (som etter katastrofen i Bodø) er på sin plass og jeg så en hengelås på innlegget - men regner med at det bare var en feil.

quick
Førsteelleveren

Legg inn av quick » 09 jul 2006, 13:29

Jeg ser at avstemningen fortsatt er stengt - jeg har ingen forståelse for det og forventer at den blir åpnet igjen. Hvis du absolutt må stenge en tråd så får du heller stenge den med den gamle avstemningen.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 09 jul 2006, 13:54

Kjære moderator, jeg håper heller du kan begrense antall innlegg DildoHans får lov til å skrive "I CAPSLOCK MED TI MILLIONER UTROPSTEGN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Brukeravatar
takras
Førsteelleveren
Sted: Hyggen

Legg inn av takras » 09 jul 2006, 14:16

Grenersens Brukne Arm skrev:Kjære moderator, jeg håper heller du kan begrense antall innlegg DildoHans får lov til å skrive "I CAPSLOCK MED TI MILLIONER UTROPSTEGN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
Eller rett og slett begrense antall innlegg fra fyren på generelt grunnlag?

Brukeravatar
Lid
Kamptroppen
Sted: Asker

Legg inn av Lid » 09 jul 2006, 18:39

Jeg er helt enig i det med antall tråder. Det kan bli veldig mange med samme tema til tider.

Noe jeg ikke er enig i, er å stenge evnt. avstemminger ang Normakk.
Vi må få lov til å slike avstemminger etter begredelige/gode kamper. Er jo kjipt om alle plutselig liker fyren og alle har stemt at vi vil ha han kvitt for to mnd siden. Mener derfor at det er helt legitimt med en slik avstemmning etter hver kamp, eller lignende.

JEEC

Legg inn av JEEC » 09 jul 2006, 20:38

Enig i at man ikke treng å overdrive antall tråda. Men d blir feil å stenge Ståle sin tråd med den nye avstemminga over IMNs popularitet. Mye kan ha forandra sæ siden forrige avstemming.

Syns ellers at mod bør reagere overfor enkelte, inkludert DildoHans som e spinnvill.

Takras bør å få sæ en smekk på fingran.

Brukeravatar
takras
Førsteelleveren

Legg inn av takras » 10 jul 2006, 00:10

Hehe... Jeg får vel prøve å lære nettikette av deg, JEEC...

JEEC

Legg inn av JEEC » 10 jul 2006, 00:11

Syns hvertfall du bør lære av min 100% eksemplariske oppførsel og saklighet til enhver tid.

:wink:

Brukeravatar
takras
Førsteelleveren

Legg inn av takras » 10 jul 2006, 09:47

Det er det jeg har gjort, og da forlanger du smekk på fingran... :lol: :lol:

Brukeravatar
Karl Friedrich Mangels
Kamptroppen
Sted: Tromsø

Legg inn av Karl Friedrich Mangels » 10 jul 2006, 10:22

Jeg har ikke kommet meg på nett på noen dager, og når jeg da endelig gjør det er diskusjonsforumet fylt opp med enda flere tråder om IMN. Det synes jeg ikke er nødvendig, men går det ikke an å "restarte" avstemningene på de allerede etablerte trådene? Sånn kan vi se forandringene i stemningen rundt IMN samtidig som vi slipper at det kommer en haug med nye tråder.

PS. Har også irritert med mye over Dildoens skrivemåte, men man kan vel ikke forvente seg så mye av en som kaller seg akkurat det.
"Herrene er sjøl skyld i at den fattige blir deres fiende. Årsakene til opprør vil de ikke fjerne, hvordan kan det da i lengden gå bra? For at jeg sier dette blir jeg regna som opprørsk. Vel, så får det bli slik!"
(Thomas Münzer, 1524)

Brukeravatar
Frodo Baggins
Bummen

Legg inn av Frodo Baggins » 10 jul 2006, 11:25

Har ikke noe problem med å skjønne reaksjonene på at tråden til vår venn fra Malta ble stengt, og det går ikke på den grunn at jeg foreløpig har vært en av IMN's forsvarere her inne. Men hvis man ser på forumet nå så diskuteres stort sett det samme i disse trådene:

http://www.isbergetforum.com/forum/viewtopic.php?t=2073
http://www.isbergetforum.com/forum/viewtopic.php?t=2078
http://www.isbergetforum.com/forum/viewtopic.php?t=1924

Tråden som Excalibur startet hadde en annen vri, men nå er vi stort sett inne på det samme : Spark IMN!, og jeg ser ikke bort i fra at den blir stengt.

Tråden til Jesus startet med et vannvittig bra innlegg, og den forsvarer sin plass.

Grunnen til at Quick's tråd ble stengt var at den inneholdt det samme som den eksisterende tråden om IMN, bortsett fra en ny avstemmning om han bør gå. Kanskje burde jeg latt den stå litt lengre, men avstemmningen viste forsåvidt samme resultat som i den avstemmingen vi har.

Vi kan gjerne ha en ny tråd om IMN, og ny avtaemning også, men gi meg beskjed så stenger jeg den gamle tråden, slik at vi slipper det å diskutere samme tema i 2 tråder, det er slitsomt..

MVH Frodo...

PS!! Ikke la trådene skli ut med misnøye mot andre forumister, har man noe å klage på send en PM til moderator, så ser vi på saken. Og stort sett så sletter vi innlegg som ikke er passende så fort vi kan. Selv om det av og til kan ta noen minutter før vi er innlogget...

quick
Førsteelleveren

Legg inn av quick » 10 jul 2006, 12:55

Ok, da kan vi lage en avtale om at man heller stenger gamle avstemninger enn nye.

Og avstemningen var faktisk fortsatt meget interessant siden den gikk fra rett etter kampen et flertall for fortsatt å beholde Normark til et klart flertall for at han skulle gå av. Det tyder på at det utenom støttegruppen til Normark her på forumet er støtten til Normark kraftig sviktende. Og at mange når de har tenkt seg om ikke lengere støtter Normark og ikke som etter forrige avstemning hvor den gikk i motsatt retning (at flere ga sin støtte til Normark dagene etter kamp).

Så avstemningen var interessant og det var en feilvurdering å stenge tråden.

Brukeravatar
Frodo Baggins
Bummen

Legg inn av Frodo Baggins » 25 jul 2006, 23:52

På tide med en reminder på dette, det er IKKE nødvendig å starte en ny tråd selv om man har en litt annen vinkling på en sak en det som er i en eksisterende tråd...

Skjerpings!!!

Brukeravatar
Tommey82
Juniorspiller

Legg inn av Tommey82 » 21 sep 2006, 10:12

Jeg tror denne "tråd-fascismen" kan få folk til å miste litt lysten til å skrive. Eller for å vinkle det på en annen måte - det er jo så få som skriver her uansett, så hvilken forskjell gjør det men en supplerende/overlappende tråd i ny og ned?

Brukeravatar
Frodo Baggins
Bummen

Legg inn av Frodo Baggins » 21 sep 2006, 10:18

Problemet er at det gjerne ender opp med at det samme diskuteres i 2 eller flere tråder, og som vi opplevde i sommer, med f.eks. mange IMN tråder om hverandre. Det er ikke noe problem med å starte en ny tråd hvis man mener at temaet er relevant for en ny tråd. Det som var min oppfordring var å begrense antall tråder om samme tema, slik at vi unngår f.eks 4 bli hos Bernier tråder..

Belakov
Kamptroppen

Legg inn av Belakov » 01 mai 2007, 13:31

Frodo Baggins skrev:Problemet er at det gjerne ender opp med at det samme diskuteres i 2 eller flere tråder, og som vi opplevde i sommer, med f.eks. mange IMN tråder om hverandre. Det er ikke noe problem med å starte en ny tråd hvis man mener at temaet er relevant for en ny tråd. Det som var min oppfordring var å begrense antall tråder om samme tema, slik at vi unngår f.eks 4 bli hos Bernier tråder..
Synes forumet blir utrolig tamt. Det består snart bare av "spillertråder". Så lenge en må skvise alle aktuelle debatt-temaer inn i eksisterende tråder får ikke forumet noen dynamikk. Lagtaktikk skal diskuteres i Steinar-tråden. Spiss-duellen skal diskuteres i Årst-tråden. Kamper skal dikuteres i sine designerte tråder. Og aktuelle spillere skal inn i Spillerforsterknings-tråden. Man får ingen oversikt over temperaturen hverken i klubben eller blant TILhengere. For å komme til aktuelle saker må man bla seg forbi diskusjoner som er tre år gamle. Takk for meg!

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 01 mai 2007, 13:39

Belakov skrev:Man får ingen oversikt over temperaturen hverken i klubben eller blant TILhengere. For å komme til aktuelle saker må man bla seg forbi diskusjoner som er tre år gamle.
Dette er jo en problemstilling det er meget aktuelt å ta opp.
Jeg kan på en måte forstå at man ikke ønsker at det startes en tråd for hver minste lille ting, men samtidig burde nok terskelen senkes noe.

På den annen side er det såpass ryddig at man meget enkelt kan bla seg frem til de tre år gamle diskusjonene, og det er nok takket være at man begrenser antall tråder.

Slik jeg tolker det på deg, så ønsker du å starte en tråd om laguttak og taktiske disposisjoner, noe som er dagsaktuelt stoff. Det burde nok kanskje ha en egen tråd, så da foreslår jeg at du starter en og kaller den "laguttak og taktiske disposisjoner".
Det sies at menn ikke gråter. Det stemmer ikke. -Roar Christensen, 29.10.06
No træng vi bare en boksåpner her! -Agnar Christensen, 14.03.10

Brukeravatar
Øyvind Høier
Bummen
Sted: Tromsø

Legg inn av Øyvind Høier » 01 mai 2007, 13:48

Og en slik taktikk-tråd må du gjerne starte.
Når det gjelder spissduellen, så finnes det faktisk en tråd om akkurat dette: http://www.isbergetforum.com/forum/viewtopic.php?t=2662
Kom gjerne med innlegg her.

Jeg synes tvert imot at forumet er meget oversiktlig og interessant. Det er nettopp den høye seriøsiteten som gjør dette veldig godt.

Se f.eks. til Nordlys-forumet, der tråder startes i hytt og pine og skjellsord og personangrep skjer daglig. Moderering der finnes ikke.

Det er kanskje en grunn for at disse personene sjelden kommer til dette forumet?
Støtt Isberget Tifo! Bidrag kan settes inn på konto 4750.18.72977. Hjelp oss å sette mer farge på Alfheim..

Belakov
Kamptroppen

Legg inn av Belakov » 01 mai 2007, 13:49

Grenersens Brukne Arm skrev:
På den annen side er det såpass ryddig at man meget enkelt kan bla seg frem til de tre år gamle diskusjonene, og det er nok takket være at man begrenser antall tråder.
Det er sikkert hyggelig å bla igjennom gamle diskusjoner for historikere og arkeologer. Men må de absolutt oppta plassen på førstesiden? Jeg foretrekker mindre ryddighet og mer debatt, i motsetning til et livløst forum med god oversikt over det lille som skjer i et helt millenium.

Svar