Spillertråd: Hans Norbye

Her kan vi diskutere nye spillere, og ellers alt som har med Tromsø IL å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Jesus Kristus
2. laget

Re: Spillertråd: Hans Norbye

Legg inn av Jesus Kristus » 07 jul 2013, 22:02

Hans Julius Norbye har gått fra å være en av landets beste høyrebacker til å bli en av de dårligste. Dagens kamp mot Molde var toppen av isberget (reference joke).

Vedder på at fyren tidligere ikke har fått seg vaggis. Nå har han fast konteiner og dermed går det ut over fokuset hans. Gud bevare meg vel så jævlig elendig han var i dag. En av de verste prestasjonene jeg noen sinne har sett i en TIL-drakt. I forhold til forventninger, vel å merke.

Brukeravatar
Patriot
Førsteelleveren

Legg inn av Patriot » 07 jul 2013, 22:20

Ja, han var horribel i dag. 2013-utgaven av Norbye er ikke i nærheten av hvordan han fremstod i lengre perioder for bare ett år siden, hvor Høgmo attpåtil lanserte ham som landslagsback.. Hehe. Norbye, i likhet med flere på laget for tida, bør virkelig se seg selv i speilet og spørre seg selv om de fortjener å tjene penger på å bære klubbdrakta.
"Den verste opplevinga eg hadde var i Tromsø,
då var det to personar som sa verkeleg stygge ting". -Magne Hoseth

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 07 jul 2013, 22:49

De tjener jo godt med penger, men de ønsker seg jo til utlandet likevel.
Mange norske leger har ikke samme lønnsnivå.
Motivasjonen svikter tydeligvis, de er for gode til å spille for TIL, de fortjener minst firedobbel legelønn, og spill for Real Madrid (eller en andredivisjonsklubb i tyskland..)
Det sies at menn ikke gråter. Det stemmer ikke. -Roar Christensen, 29.10.06
No træng vi bare en boksåpner her! -Agnar Christensen, 14.03.10

Brukeravatar
Bert Karsam
Bummen

Legg inn av Bert Karsam » 09 jul 2013, 12:39

Norbye ser ut til å mangle selvtillit. Han var god sammen med Koppi og Björck, men med mindre rutinerte folk rundt seg kommer hodeløs-høns syndromene på løpende bånd.
Footballers from Bilbao and well used diapers have one thing in common. Guess what.

9321
Juniorspiller

Legg inn av 9321 » 09 jul 2013, 12:52

Må vel også nevnes at han gikk glipp av hele pre-season omtrent. Jada, det er lenge siden og han har hatt tid på seg til å komme tilbake. Men det er i oppkjøringen man legger grunnlaget for resten, så det har nok litt å si.

Brukeravatar
Bert Karsam
Bummen

Legg inn av Bert Karsam » 09 jul 2013, 18:45

Ja, mulig. Virker ukomfortabel på plassen sin i alle fall. Kanskje han må finne frem noen gamle Tom Høgli-klipp? ; )
Footballers from Bilbao and well used diapers have one thing in common. Guess what.

Brukeravatar
michael collins
Ekspert

Legg inn av michael collins » 09 jul 2013, 19:48

Tom Høglis kontrakt går ut neste år, og kona er allerede flyttet til Tromsø. Han har avslått å forlenge kontrakten. Jeg sier ikke mer.
Offense wins games, defense wins titles.

Brukeravatar
Bert Karsam
Bummen

Legg inn av Bert Karsam » 09 jul 2013, 22:23

Jeg håper Tom kommer hjem, om så skjer og Nordbye fortsatt er i stallen kan han brukes som defensiv høyreving. Hvis han da tar plassen fra en Moldskred som vel fortsatt er her er et par sesonger. Han må også komme seg i form. Men halve sesongen på venstresida. Agnar...

Brukeravatar
michael collins
Ekspert

Legg inn av michael collins » 09 jul 2013, 22:48

La oss ikke glemme at Hans spilte seg inn i landslagsdiskusjonen i fjor, og ble regnet som en av våre beste spillere før skadeperioden. Jeg tror han kommer tilbake, forhåpentligvis allerede i høst.
Offense wins games, defense wins titles.

Jesus Kristus
2. laget

Legg inn av Jesus Kristus » 04 mai 2014, 15:51

Ord blir fattige. Herre. Jævla. Gud så dårlig han er.

Brukeravatar
Patriot
Førsteelleveren

Legg inn av Patriot » 04 mai 2014, 22:23

Ja det er trist å se hvordan han har forfalt. Ingenting fungerer. Slår pasninger i hytt og pine, virker uinspirert, bruker ALDRI farta si lengre, og er rundingsbøye defensivt.
"Den verste opplevinga eg hadde var i Tromsø,
då var det to personar som sa verkeleg stygge ting". -Magne Hoseth

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 11 okt 2014, 18:14

Patriot skrev:Ja det er trist å se hvordan han har forfalt. Ingenting fungerer. Slår pasninger i hytt og pine, virker uinspirert, bruker ALDRI farta si lengre, og er rundingsbøye defensivt.
Jesus Kristus skrev:Ord blir fattige. Herre. Jævla. Gud så dårlig han er.
http://www.itromso.no/100Sport/fotball/ ... 467245.snd
etter det iTromsø kjenner til er Norbye ikke helt tilfreds med tilbudet klubben har kommet med, og ønsker derfor å avvente
– Vi er ikke uenig eller enig, jeg og TIL. Vi har en dialog, men jeg har sagt at jeg vil avvente divisjonsstatus. Det er en totalpakke som må vurderes, sier Hans Norbye.

iTromsø vet at flere klubber er interesserte i Norbye.

Klubber på øverste nivå i Sverige (Allsvenskan) og Danmark (Superligaen), er interesserte i Norbye, som nå i første omgang tygger på de to tilbudene som foreligger skriftlig fra TIL og en annen norsk klubb, som spiller på øverste nivå i Norge.

– TIL er en bra klubb og jeg er meget fornøyd med å være her. Økonomi er ikke det som har mest å si. Jeg vil spille på øverste nivå og nå ser det jo ut som vi skal klare det, så det kan bli fortgang i sakene snart, sier Norbye.
I mine øyne er det her snakk om at Norbye opptrer illojalt. Det er åpenbart at Norbye er den som lekker den angivelige interessen til media, og at han med vilje stiller opp i et slikt intervju.

Alt jeg kan si er værsågod. Værsågod å reis din vei, Hans. Håper virkelig at TIL ikke tilbyr en eneste krone mer, så rævdårlig som du har spilt i mange kamper i år.

Jesus Kristus
2. laget

Legg inn av Jesus Kristus » 30 apr 2015, 20:09

Hvis den latsekken der starter neste kamp, selger jeg sesongkortet mitt for en bugg og en pæreis.

Brukeravatar
Bert Karsam
Bummen

Legg inn av Bert Karsam » 30 apr 2015, 20:35

I forrige kamp var han hjelpeløs fremover (han spilte vel med strekk), i dag slo han et par-tre gode pasninger som kunne resultert i noe, men var ditto svak bakover. Da hjelper det jo ikke.

Jesus Kristus
2. laget

Legg inn av Jesus Kristus » 30 apr 2015, 20:41

Han går aldri i en eneste duell. Trakk seg unna duellen som førte til 0-1. Og i en situasjon i andre omgang faller han i egen sekstenmeter. Tror han brukte ti sekunder på å reise seg opp. Det er ikke sikkert fyren er dårlig å spille fotball, men han er lat, giddaløs og feig.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 01 mai 2015, 02:00

Jesus Kristus skrev:Han går aldri i en eneste duell. Trakk seg unna duellen som førte til 0-1. Og i en situasjon i andre omgang faller han i egen sekstenmeter. Tror han brukte ti sekunder på å reise seg opp. Det er ikke sikkert fyren er dårlig å spille fotball, men han er lat, giddaløs og feig.
Han må jo holde seg skadefri så han kan gå til Barcelona når kontrakten er gått ut.

Brukeravatar
John Barnes
Bummen
Sted: Tromsø

Legg inn av John Barnes » 01 mai 2015, 02:32

Jesus Kristus skrev:Hvis den latsekken der starter neste kamp, selger jeg sesongkortet mitt for en bugg og en pæreis.
Har du solgt det? Jeg kjøper det ;) Såpass kan jeg punge ut med for å se resten av kampene :ill: Huff...
Jesus Kristus skrev:Han går aldri i en eneste duell. Trakk seg unna duellen som førte til 0-1. Og i en situasjon i andre omgang faller han i egen sekstenmeter. Tror han brukte ti sekunder på å reise seg opp. Det er ikke sikkert fyren er dårlig å spille fotball, men han er lat, giddaløs og feig.
=D> Fullstendig enig. Har sett det gang på gang de siste årene hvordan han bare daffer rundt ute på banen og gir seg faen i alt rundt seg. Det ser ut som han er ute og rusler seg en søndagstur i parken. Jeg begriper ikke at ikke trenerne strammer han opp. Jeg var glad i fjor når han var uten kontrakt og var bestemt på å forlate. Men så, sjokkerende nok (NOT!!!) var det visst ingen andre som ville ha han, så han kom krypende tilbake til TIL, og ble tatt inn i varmen. Siden det har han langt fra overbevist heller. Men mot AaFK var han vel brukbar.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 06 mai 2015, 17:21

John Barnes skrev:han bare daffer rundt ute på banen og gir seg faen i alt rundt seg.
Det er ingenting som er så provoserende som latsekker som ikke yter 100%, 50%'ere har jeg fått nok av etter å ha lidd meg gjennom flere sesonger med daffe Drage og feige-Bendiksen.

Svar