Spillertråd: Hans Norbye

Her kan vi diskutere nye spillere, og ellers alt som har med Tromsø IL å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
John Barnes
Bummen
Sted: Tromsø

Re: Spillertråd: Hans Norbye

Legg inn av John Barnes » 10 jun 2012, 05:16

tobben skrev:Hvordan ligger Norbye på isberget-børsen John Barnes?
Hos Dagbladet er han 5 beste på TIL. Han er 6 beste TIL-spiller på Aftenpostens børs og på TV2s spillerbørs er han 3 beste TIL-spiller.
Da har jeg hatt en gjennomgang av tallene så langt i år.
Hans Norbye ligger på delt 2.plass.

Fredrik Bjørck ligger på topp.

Brukeravatar
aragorn
Kamptroppen

Legg inn av aragorn » 11 jun 2012, 23:06

Tilbudt ny kontrakt med TIL, men har andre intressenter : http://www.nrk.no/kanal/nrk_sapmi/1.8193007

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 21 jun 2012, 02:37

Det var noen som diskuterte hår her tidligere. Ikke vet jeg, men det ser ut som Hans har vært under saksa? :wink:
Bildet er fra cupkampen mot Tuil.
Bilde

Brukeravatar
michael collins
Ekspert

Legg inn av michael collins » 21 jun 2012, 09:00

Jeg så andre omgang av gårsdagens kamp (+ de siste ti minuttene av første), og ble nok en gang imponert av Hans. Merket at han veldig ofte fikk ballen av medspillerne, og alltid gjorde noe fornuftig med den. Lett å se at han har tillit blant lagkameratene.
Offense wins games, defense wins titles.

OleH
Juniorspiller
Sted: Malta

Legg inn av OleH » 10 jul 2012, 15:39

Hans har signert ny 2-års-kontrakt!

http://fotball.itromso.no/eliteserien/article242795.ece

Viktig å få dette på plass for en spiller jeg mener kanskje har vært vår beste i år totalt sett. Og Hans er kanskje det beste eksemplet på hva tillitt over tid har å si for en spiller. Det er lett å peke på spillere på benken og si 'han er ikke god nok' etter noen middelmådige innhopp eller kamper på B-laget under pari. Men bare en får spille uke etter uke så kommer kvalitetene ut. Ihvertfall når en har så mye bra fotballegenskaper som Hans, først og fremst i form av enorm fart + bra ballbehandling.

Nå er det bare å vente på at Drillo får opp øynene.. :) (selv om landslaget selvsagt allerede har en god høyreback)

kara
2. laget

Legg inn av kara » 11 jul 2012, 11:40

Ja veldig bra at han har skrev under. Han har vært veldig god i år, og mange har fått øyene opp for han.Han og Ondrasek er vel de som har vært best på TIL til nå synes jeg. Medienene roser han mye nå, og ser at VG og Dagbladet gir han gode poeng i kampene.

Brukeravatar
takras
Førsteelleveren
Sted: Hyggen

Legg inn av takras » 12 jul 2012, 00:44

Har ikke fulgt med på forumet, ville bare innom å gi tobben litt cred. Husker nemlig han ofte argumenterte for at Nordby burde hentes over brua mens han spilte på fastland =D>

JohnnyL
2. laget

Legg inn av JohnnyL » 12 jul 2012, 17:06

Stikker bare innom og konstaterer at Hans har fått den nødvendige tillitten og viser hvilken fantastisk back han faktisk er. Kan nevne at Per Jarle Heggelund (Canal+kommentatoren) på twitter sier at Hans er den spilleren i Norge han tror kunne lyktes i Italia.

Jeg tror Hans selges neste sommer, selvfølgelig forutsatt at han holder samme nivå utover og kanskje tar enda noen steg taktisk og defensivt 1 mot 1.

Siden jeg er igang med profetiene mine: Ruben Kristiansen var i mine øyne langt mer toneangivende for TUIL enn det Hans var. Kanskje ikke den samme ekstremferdigheten i farten sin, men enorm arbeidskapasitet og teknikk. Kan fort bli en like stor hit på Alfheim som det Hans er nå

Brukeravatar
tobben
Bummen

Legg inn av tobben » 12 jul 2012, 19:46

JohnnyL skrev: Siden jeg er igang med profetiene mine: Ruben Kristiansen var i mine øyne langt mer toneangivende for TUIL enn det Hans var. Kanskje ikke den samme ekstremferdigheten i farten sin, men enorm arbeidskapasitet og teknikk. Kan fort bli en like stor hit på Alfheim som det Hans er nå
Ja Ruben Kristiansen er en meget spennende spillertype. En ekstremt offensiv backtype med en utrolig god teknikk. Selv om han ikke holder Norbye nivå på tempo, er han likevel rimelig kjapp.
Om det viser seg at TIL ikke har økonomi til å tilby Yndestad en ny kontrakt, mener jeg vi har en meget god erstatter i Kristiansen.

At vi neste år kanskje stiller med Norbye og Kristiansen på backene, viser at det er viktig å satse på gode lokale spillere.

Brukeravatar
takras
Førsteelleveren
Sted: Hyggen

Legg inn av takras » 13 jul 2012, 05:58

tobben skrev:Om det viser seg at TIL ikke har økonomi til å tilby Yndestad en ny kontrakt, mener jeg vi har en meget god erstatter i Kristiansen.
Og der var det alt slutt på cred'en fra meg! Yndestad er UERSTATTELIG!!! Å antyde at noen skulle kunne fylle Yndestads sko er mer enn som å banne i kirka, det er som å lire av seg nordnorske kraftsalver midt i Vatikanet... ;-)

sindre
Førsteelleveren
Sted: tromsø

Legg inn av sindre » 27 jul 2012, 01:38

Hans Norbye hadde litt overbelastning på fotan sine idag, rein og skjær krampe og fikk hvile etter 45min idag . så ingen fare han e klar til søndag :)

Brukeravatar
Pons
Kamptroppen

Legg inn av Pons » 27 jul 2012, 13:25

Enig med Takras, Yndestad er galeislaven på TIL. Raider opp og ned på venstresida og tilbakelegger atskillig med kilometer i løpet av en kamp. Synes han er veldig undervurdert som spiller, en spiller som nesten aldri spiller en dårlig kamp. Til tider har han og Drage vært en effektiv og farlig kombinasjon på venstresida. Yndestad er en viktig del av TIL's sjel. Fairspillende, hardtarbeidende og gir alltid alt, samtidig som han aldri sutrer og klager.

Brukeravatar
gaute65
2. laget

Legg inn av gaute65 » 05 aug 2012, 22:28

Nordbye fikk skulderen utav ledd i dagens kamp.

Uvisst hvor lenge han blir ute, håper han er tilbake i torsdagens kamp.

Brukeravatar
michael collins
Ekspert

Legg inn av michael collins » 08 aug 2012, 08:56

Hans er med til Ukraina, men avgjørelsen om han spiller tas neppe før på kampdagen.
Offense wins games, defense wins titles.

Brukeravatar
Patriot
Førsteelleveren

Legg inn av Patriot » 08 aug 2012, 13:02

gaute65 skrev:Nordbye
Norbye.
"Den verste opplevinga eg hadde var i Tromsø,
då var det to personar som sa verkeleg stygge ting". -Magne Hoseth

Brukeravatar
JMStorvig
Førsteelleveren
Kontakt:

Legg inn av JMStorvig » 04 feb 2013, 21:54

Norbye skadet, kan være langvarig.
http://mobil.nordlys.no/sporten/til/article6480670.ece
Godt gjort er bedre enn godt sagt - Benjamin Franklin

sindre
Førsteelleveren
Sted: tromsø

Legg inn av sindre » 05 feb 2013, 01:06

JMStorvig skrev:Norbye skadet, kan være langvarig.
http://mobil.nordlys.no/sporten/til/article6480670.ece

Flytte bare han Ciss over på høyrebacken det er ikke verre enn det.

NickStrong
Førsteelleveren

Legg inn av NickStrong » 05 feb 2013, 12:54

Dårlig nytt! Signer Yndestad!

Brukeravatar
Patriot
Førsteelleveren

Legg inn av Patriot » 06 feb 2013, 08:26

JAJA! Tar bare med et innlegg jeg skreiv i Yndestad-tråden da det blei klart at han ikke fikk bli med videre:
Noen mener vi har god dekning på venstresida. Har vi det neste år? Ciss går inn som midstopper og Yndestad blir jaga ut fra Alfheim. Igjen står vi med Kristiansen, som GARANTERT ikke vil gå gjennom sesongen uten skader. Hva skjer så når skadeplagede Norbye får sine avbrekk? Jo, da plantes Kristiansen over på høyresida. Hvordan fyller vi så igjen venstrebacken? Sannsynligvis med Ciss. Så må vi igjen dunke inn en ny midstopper. Jeg har sagt det før, og sier det igjen: Midstopperposisjonen er den som må unngås å roteres på så langt det overhodet lar seg gjøre.
"Den verste opplevinga eg hadde var i Tromsø,
då var det to personar som sa verkeleg stygge ting". -Magne Hoseth

Brukeravatar
JMStorvig
Førsteelleveren
Kontakt:

Legg inn av JMStorvig » 06 feb 2013, 08:29

Jinx
Ikke skriv slikt...
Godt gjort er bedre enn godt sagt - Benjamin Franklin