TIL 2020

Her kan vi diskutere nye spillere, og ellers alt som har med Tromsø IL å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Jesus Kristus
Kamptroppen

Re: TIL 2020

Legg inn av Jesus Kristus » 21 feb 2020, 08:53

Jeg er rimelig sikker på at Antonsen har lovnad om plass på midtbanen nedfelt i kontrakten sin.

På frokostmøtet på Alfheim i går, var spillerlogistikk et tema. Kristian Høydal startet med å si: Er det noen som vet om en spiss?

Ibrahimovic er sikkert ledig.

Brukeravatar
Bert Karsam
Bummen

Legg inn av Bert Karsam » 21 feb 2020, 10:46

Kunne og burde kjøpt en spiss før sesongen i fjor, i stedet for låneidiotien. Klubben kan bytte navn til Låne United.
Footballers from Bilbao and well used diapers have one thing in common. Guess what.

Brukeravatar
Bosse66
2. laget

Legg inn av Bosse66 » 21 feb 2020, 10:55

Håper virkelig at Sigurd Grønli forblir på Alfheim. Det vil, ved et eventuelt salg av han, være en klar beskjed fra styret om at talentsatsingen til TIL er et avsluttet kapittel i selveste jubileumsåret.
Synes Sætra er en spennende tilvekst, håper han og Wangberg blir et godt stopperpar. Wangberg har da spilt seg opp siden han kom for 5-6 år siden.
Hvorfor vi henter Sakarias Opsahl på lån fra Vålerenga er en gåte, håper jeg tar feil.
Det er mange ting som tyder på at vi ikke rykker direkte opp fra OBOS i år.

OscarLima
Tilskuer

Legg inn av OscarLima » 21 feb 2020, 13:57

Ok.. Så det betyr? Kan noen vise meg toppa 11?

Jeg har mine idéer... Men i mine planer mangler vi en høyrøst spiss.. en kraftplugg som rydde vei for han litje pjokken som e stadig skadet.. 🤣

Jeg elsket rush og Morten Moldskred parret.. Vil gjerne ha en slik spisspar igjen..

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 22 feb 2020, 11:23

OscarLima skrev:
21 feb 2020, 13:57
han litje pjokken som e stadig skadet.. 🤣
Mikael Norø Ingrebrigtsen må ha ny operasjon i kneet. Melder avisene.

Det kan vel ikke sies å ha vært en bra handletur, man brukte 2.5 mill på å hente han tilbake for et par år siden og han har knapt spilt en kamp.
Det sies at menn ikke gråter. Det stemmer ikke. -Roar Christensen, 29.10.06
No træng vi bare en boksåpner her! -Agnar Christensen, 14.03.10

OscarLima
Tilskuer

Legg inn av OscarLima » 25 feb 2020, 10:35

Ja hva skal man si...

https://www.itromso.no/100Sport/fotball ... 7723b.html

Det betyr at vi har ingen ambisjoner.. her skal vi produseres og leveres til alle andre.. som ikke en ung spiller vil spille på ett topp lag? Dette minner meg om Skeid på 2000 tallet.. produserte mange talenter.. men ja dere ser selv hvor dem er..

Som videre føre til en slik hendelse.. Er man ikke i topp divisjon er man heller ikke attraktive..

https://www.itromso.no/100Sport/fotball ... 7695b.html

Og så kommer vi til denne situasjon der man hiver penger etter en spiller bare for de er norske...

https://www.nordlys.no/til/fotball/over ... 34-1269919

eller han her dem ikke gir seg på

https://www.eurosport.no/fotball/obos-l ... tory.shtml

Jeg synes det er trist om dagene.. alt man har bygd opp gjennom 20-30 års arbeid raseres i mine øyner.. VI SKAL IKKE GI MILLIONLØNN i Tromsø! Dette ble bestemt rett etter Høgmo`s overforbruk.. Nå er det også glømt..

Og her er dem på tur.. og det er nesten flere i støtteapparat/ ledelse enn spillere som er på treningsleir…

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 26 feb 2020, 03:26

OscarLima skrev:
25 feb 2020, 10:35

Jeg synes det er trist om dagene.. alt man har bygd opp gjennom 20-30 års arbeid raseres i mine øyner.. VI SKAL IKKE GI MILLIONLØNN i Tromsø! Dette ble bestemt rett etter Høgmo`s overforbruk.. Nå er det også glømt..
Det er fint å se at hvertfall ÉN annen person her er i stand til å identifisere problemstillingen!

Alt raseres jo totalt, dette kan ende med at de neste 10-15 årene fremover er ødelagt, eller enda værre!

Og problemet er ikke bare Valakari, det er LPA og Høydal også! Dette her er et synkende titanic, isberget(!) synker snart skipet her! Og da bruker jeg den analogien bevisst, for supporterklubben ser i alle fall ikke problemet!

Brukeravatar
Bert Karsam
Bummen

Legg inn av Bert Karsam » 26 feb 2020, 10:55

Ser at Høgmo ble tilbudt jobben i TIL.. Han klarte ikke engang dra den gamle aristokraten Fredrikstad opp fra 2. divisjon.
Footballers from Bilbao and well used diapers have one thing in common. Guess what.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 26 feb 2020, 15:33

Bert Karsam skrev:
26 feb 2020, 10:55
Ser at Høgmo ble tilbudt jobben i TIL.. Han klarte ikke engang dra den gamle aristokraten Fredrikstad opp fra 2. divisjon.
Hva? Jeg trodde de hadde kontaktet Høgmo om han derre ubrukelige spissen Kjelsrud Johnsen, som har scora 5 tippeligamål på 8 sesonger, ikke om trenerjobben?

Brukeravatar
Bert Karsam
Bummen

Legg inn av Bert Karsam » 26 feb 2020, 16:01

De kontaktet vel alle de vet om, på nederste hylle. Klubben mangler fullstendig ambisjoner.

OscarLima
Tilskuer

Legg inn av OscarLima » 26 feb 2020, 16:02

Helt riktig..

Høgmo er ikke i interesse for tromsø.. men gubben har ett enormt nettverk så det er mer i spillelogistikken dem (TIL) spør om hjelp om..

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 26 feb 2020, 20:09

Bert Karsam skrev:
26 feb 2020, 16:01
De kontaktet vel alle de vet om, på nederste hylle. Klubben mangler fullstendig ambisjoner.
Vi skal tydeligvis kjøpe ubrukelig bunnslam i 28-30 års aldersgruppen, folk som ikke har potensiale til noe mer enn å være middels i Obosligaen skal få 1-1.5 mill i årslønn. Våre egne talenter skal derimot kjeppjages og selges til andre klubber så fort som mulig, selv om de har potensiale til å bli dritgode - bare fordi de ikke er så gode som de har potensiale til AKKURAT NÅ.

Dette kalles å pisse i buksa for å holde varmen.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 28 feb 2020, 03:28

Slutt å kødd, vi skal kjøpe en høyreback?!
https://www.itromso.no/100Sport/fotball ... yzvMToAC3M

KOM TILBAKE SVEIN MORTEN, ALT ER TILGITT

OscarLima
Tilskuer

Legg inn av OscarLima » 28 feb 2020, 15:04

Adam ørn arnason holder en grei Obos nivå.. mulig han kan bli en grei tippeliga nivå.. men jeg er usikker på TIL har det støtteapparatet til å løfte han som spiller.. Det er det som er greia.. jeg har ikke tiltro på at nåværende trenerapparat har evne til å løfte spillere til ett nytt nivå.. Valakari har vel egentlig greid å gjøre det med Antonsen.. ellers har alle holdt seg på samme nivå.. Min analyse over spillere som har tapt seg etter dem kom til Valakari:

Taylor: Hadde en meget friskt start. Men så ble han også temmet ned til en mer støttepasning orientert.
Berntsen: Samme med han.. Da han kom fra VIF var en frisk vind.. mye bra offensivt.. men nå en skygge av seg selv.. (Er nå kategorisert som spiss av TIL.no)
Lasse Nilsen: Ustabil..
Gundersen: Ustabil..
Wangberg: Svak generelt..
Mikal: Skada.no

De eneste som har vokst under valakari er:
Antonsen
M. Andersen..

Og så har vi hele juniorlaget med inn i A-laget.. det er jo bra :-)

MEN VI MANGLER TARGET SPISS...

Peter
Ballgutt

Legg inn av Peter » 28 feb 2020, 19:45

Noen som kan fortelle hva Antonsen forteller i intervjuet med Itromsø i dag?

jamesbond
Ballgutt

Legg inn av jamesbond » 29 feb 2020, 11:29

Leser som vanlig at det e mye kritikk av klubben. Har ingen tro på at alle som lirer av seg eder og galle i alskens media er noen kjempesupporter av klubben. Det finnes andre klubber å bry seg om for de som overhodet ikke bryr seg om TIL. Personlig er jeg meeeget fornøyd om klubben signerer islendingen. Sterk lag bakfra er som regel oppskriften på å vinne jevne kamper, og det blir det nok av i år. Spissproblemet er en annen sak, Brage blir ikke toppscorer i år, men jeg tror midtbanespillerne vil bidra mer enn før. Syns det ser OK ut med to sentrale spillere på midtbanen. Ellers så har jeg mer troa på klubben enn før, både økonomisk og med åpenheten som klubben prøver å få fram på sosiale medier. Stor honnør til Lars Petter.

OscarLima
Tilskuer

Legg inn av OscarLima » 29 feb 2020, 15:09

jamesbond skrev:
29 feb 2020, 11:29
Leser som vanlig at det e mye kritikk av klubben. Har ingen tro på at alle som lirer av seg eder og galle i alskens media er noen kjempesupporter av klubben. Det finnes andre klubber å bry seg om for de som overhodet ikke bryr seg om TIL. Personlig er jeg meeeget fornøyd om klubben signerer islendingen. Sterk lag bakfra er som regel oppskriften på å vinne jevne kamper, og det blir det nok av i år. Spissproblemet er en annen sak, Brage blir ikke toppscorer i år, men jeg tror midtbanespillerne vil bidra mer enn før. Syns det ser OK ut med to sentrale spillere på midtbanen. Ellers så har jeg mer troa på klubben enn før, både økonomisk og med åpenheten som klubben prøver å få fram på sosiale medier. Stor honnør til Lars Petter.
Jeg tror du sammen med klubben burde ha tatt hele bredden av supportere mer seriøst.. Slike uttalelser som du kommer med nå minnet meg om det mange inne på forumet sa da jeg var her i 2005-2009.. Da var faktisk dette forumet ganske aktivt.. det var flere 100 oppdateringer avløpet av ett døgn... Nå er dette forumet dødt.. Isberget er en bitteliten supportergjeng som mimrer tilbake til da dem greide å samle 1000 supportere til kampene mot VIF BORTE!!!
Kan hende jeg er en dårlig supporter.. Men jeg mener at det å lytte til kritikk gjør en bedrift bedre..
Isberget må ta en ny diskusjon i hvordan dem skal styres som en supporterklubb.. dem må være mer åpen og inkluderende enn dem har vært til nå.. Dem må inkludere hele bredden og ikke bare vennegjengen som sitter i Tromsø.. Det er en grunn for Forza Tromsø oppsto og gjør det bra..

Over til hvordan det går med klubben... Ja vi er forskjellige her på jord.. jeg respekterer det du skriver, men jeg er uenig.. Klubben har ikke vært mer ribbet enn det den er nå.. halve stallen vil jeg kalle ett junior-lag.. Jeg ber til gud om at Brage i morgen blir 3-4 hakk bedre på alt han gjør til nå.. Han er en middels minus spiss.. men jeg synes det er flott at valakari blir tvunget til å satse på egne spillere.. ingenting gleder meg mer.. jeg tror at da kommer det sanne ansiktet frem.. Økonomisk så er jeg enig med deg.. vi er igjennom en hestekur og det behøvdes.. men her igjen burde trener apparat og ledelse halveres..
Midtbanen våres er den mest stabile i hele troppen.. men jeg forventer mer fra dem.. i fjor tapte dem mye på midten..

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 01 mar 2020, 09:53

jamesbond skrev:
29 feb 2020, 11:29
Leser som vanlig at det e mye kritikk av klubben. Har ingen tro på at alle som lirer av seg eder og galle i alskens media er noen kjempesupporter av klubben. Det finnes andre klubber å bry seg om for de som overhodet ikke bryr seg om TIL. Personlig er jeg meeeget fornøyd om klubben signerer islendingen.
Akkurat, så alle som synes at det er ufornuftig å selge Marcus Holmgren Pedersen, som har stort potensiale, og erstatte han med en middelmådig utlending som ikke har potensiale til å bli mer enn middels oboskvalitet, de hater altså klubben og bør finne seg en annen klubb?

Jeg synes du har tatt et ufornuftig standpunkt her. Graden av virkelighetsfornektelse er stor.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 20 mar 2020, 11:01

Nå som hele laget er permittert grunnet Corona-pandemien, er det lov å håpe at Valakari sier seg opp etter 14 dager for å ta over Barcelona? :D

Svar