TIL 2019

Her kan vi diskutere nye spillere, og ellers alt som har med Tromsø IL å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
eie022
Førsteelleveren

Re: TIL 2019

Legg inn av eie022 » 31 aug 2019, 15:29

Synes det ligner mer på 4-2-3-1. Smith eller Antonsen er nok høyaktuelle som en av to defensive midtbanespillere.

Brukeravatar
Bert Karsam
Bummen

Legg inn av Bert Karsam » 31 aug 2019, 22:02

Ja, men vi får ikke utviklet talentene våre sånn som klubben nå holder på.

Vi har spillere som Magnus, Antonsen, Lasse Nilsen, Karlstrøm.. Noenlunde lokale spillere, men ingen salgsobjekter der. Kongshavn, Taylor, Berntsen, Pirinen, Wangberg.. Storklubbene og deres agenter løper ikke ned dørene på Alfheim akkurat... Dette er spillere som kan bli i TIL hele karrieren. De eneste som kanskje har et visst salgspotensiale, er Ingebrigtsen (skadet, mye uforløst her), Valakari Jr (Ja, han blir bare bedre og bedre uansett hvor mye enkelte hatere på forumet misliker ham), Gundersen (stakkars fyr blir aldri satset på), og de yngste i stallen, Grønli, Holmgren.. Men de får jo knapt spille.

Hva er det egentlig TIL holder på med? Man bygger jo ikke et lag av lånespillere? Det virker som om klubben er desperat og gjør hva som helst for å overleve. Alt annet er underordnet. Virker som fortvilte forsøk på å skru sammen et lag. Men svensken er sikkert bra, vi behøver en bauta. Tro om han kunne hentes permanent om han slo til og trivdes her? Opsjonsavtale var jo utelukket.
Footballers from Bilbao and well used diapers have one thing in common. Guess what.

Donkeyman
Kamptroppen
Sted: Tromsø

Legg inn av Donkeyman » 01 sep 2019, 07:53

Inte något nytt under solen. Donkeyman har i alla år ansett att TIL är alldeles för ovilliga att satsa på unga spelare. Jag drar mig till minnes när en nästan 17-årig Wayne Rooney gjorde succé i Everton. Då skrev jag ett inlägg med ungefär detta innehåll: "Om Rooney i stället hade haft namnet Walter Roberg och hade växt upp i Bukta så skulle han inte haft en "nubbechans" att komma in i A-laget hos TIL på i vart fall 5 år. Talang, fotbollsförmåga och övriga förutsättningar lika.
Följ dag för dag på ångfartyget Blidösund sommaren 1954. blidan54.blogspot.com

Brukeravatar
tobben
Bummen

Legg inn av tobben » 03 sep 2019, 00:11

Donkeyman skrev:
01 sep 2019, 07:53
Inte något nytt under solen. Donkeyman har i alla år ansett att TIL är alldeles för ovilliga att satsa på unga spelare. Jag drar mig till minnes när en nästan 17-årig Wayne Rooney gjorde succé i Everton. Då skrev jag ett inlägg med ungefär detta innehåll: "Om Rooney i stället hade haft namnet Walter Roberg och hade växt upp i Bukta så skulle han inte haft en "nubbechans" att komma in i A-laget hos TIL på i vart fall 5 år. Talang, fotbollsförmåga och övriga förutsättningar lika.

Jeg husker tilbake til den tiden da TIL mistet en rekke "lokale" talenter. Altagutten Trond Fredrik Ludvigsen og Skjervøys Andre Hanssen til Glimt, mens Harstads supertalent, Runar Normann, dro til Lillestrøm. Alle var vel i vårt søkelys, men tvil om de var gode nok per dags dato og snakk om "litt mer spilletid i moderklubben først", gjorde at alle tre valgte oss bort. Den der filosofien om at unge spillere ikke er klar ennå, synes jeg dessverre fortsatt sitter i korridorene på Alfheim.

Glimt lever nå drømmen oppe mot toppen av tabellen og unggutten Håkon Evjen skrytes opp i skyene. Evjen kunne valgt TIL før 2017 sesongen, men dro til Bodø. Evjen har hatt en eventyrlig utvikling og er født i 2000, altså samme årgang som våre egne Sigurd Grønli og Marcus Holmgren Pedersen. Mens Evjen har fått tillit på toppnivå til både å feile og utvikle seg, sitter våre egne unggutter på benken en gang i blant, men stort sett spiller de b-lags fotball på nivå 4 i Norge. Hvordan våre to 19 åringer skal bli bedre av nivå 4 fotball i Norge forstår jeg ikke? Grønli er nå inne i sin andre sesong på A-laget, men spille får han ikke. Da må vi for Guds skyld i alle fall låne han ut til en bedre klubb enn nivå 4 for å la gutten få bedre arena å spille på. Lånet av Barlow skal jeg innrømme irriterer meg litt! Først og fremst fordi jeg føler Holmgren Pedersen kunne fått den kantrollen med sitt tempo.

Skal ikke være for kritisk, men når det gjelder fremtiden vår sies det jo fra TIL at vi skal satse lokalt og få frem egen lokale gutter. Nå har NTG vært oppe å gått i mange år, men hvor mange fra NTG og juniorlaget vårt har ettablert seg på laget vårt de siste 7-8 åra?
Vi hadde jo den berømte 96-generasjonen som det gikk store ord om for noen år siden. Fra den generasjonen har jo allerede Fredrik Michalsen lagt opp og Ulrik dro tidlig fra byen.

Kent-Are og Lassse ble hentet inn i junioralder og har kommet seg inn på laget. Runar og Jostein er der når de er skadefri. Karlstrøm er enn så lenge andre valg i mål. Norø Ingebrigtsen har en fot på laget når han er skadefri. Er egentlig de jeg kommer på han bidratt for a-laget vårt siste 7-8 åra og som er kommer opp gjennom juniorlaget vårt. Drømmen er jo å få dem opp, la dem utvikle seg og så selge til utlandet. Hittil har vi ikke lykkes med det.

Å når man snakker om TILs fremtid var B laget vårt i Bodø i går. Der tapte vårt B lag bestående av Jacob Karlstrøm, Runar Johansen, Thomas Stabell, Lasse Nilsen, Sigurd Grønli, Brayan Rojas, Holmgren Pedersen og Kjærgaard som innbytter, hele 8-2 mot et ungt Glimt B lag.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 03 sep 2019, 00:58

Helt ærlig har jeg enorme forventninger til Sigurd Grønli.
De første par gangene jeg så han på laget tenkte jeg at dette kom til å bli en kjempespiller, typ samme feeling vi fikk når Gamsten slo gjennom på venstresida for mange herrens år siden.

Men hva har skjedd? Jo, han blir jo nektet spilletid av den geniale finnen. Egen sønn har han enorm tro på, selv om han varierer veldig i prestasjonene.
Sigurd Grønli blir jo forsøkt jaget bort på lån til alskens drittklubber, bl.a Skeid, mens man henter inn en spiller fra Man U's U23 lag som ikke ser noe særlig bedre ut, muligens marginalt, veldig marginalt, men går rett inn på laget. Jeg synes dette har gått for langt!

Videre var jeg i Marbella og så treningskampene våre før sesongen. Og der var August Mikkelsen veldig god, han fremsto som en potensiell kanonspiller, men får han spille? NEI! Ikke sjans i havet. Valakari JR derimot, BANKERS! KLIPPEKORT!!!
Det sies at menn ikke gråter. Det stemmer ikke. -Roar Christensen, 29.10.06
No træng vi bare en boksåpner her! -Agnar Christensen, 14.03.10

Jesus Kristus
Kamptroppen

Legg inn av Jesus Kristus » 03 sep 2019, 08:49

100 % enig i det GBA skriver om Grønli. Han ser dritgod ut.

Jeg er derimot ikke enig i denne vendettaen mot Valakari. Verken senior eller junior. Jeg synes Valakari leverer bedre og bedre på banen. Han er ballsikker, pasningsdyktig og teknisk god. I tillegg er han faktisk toppscorer. Det er naturligvis ankepunkter mot ham også, men han er jo nettopp konfirmert, og jeg forstår ikke hvorfor Grønli, Mikkelsen, Pedersen og lignende ikke skal kritiseres dersom de gjør feil, mens Valakari er fritt frem som skyteskive dersom han gjør en dårlig kamp bare fordi han er fra Finland og fordi treneren har pult moren hans.

Jeg er i enig i at det bør satses på lokale spillere. Men situasjonen er slik at vi MÅ ha poeng. Pedersen har fått en del sjanser i år. Det samme har Antonsen og Nilsen. Av de tre er det kun Antonsen som har prestert tilfredsstillende i år. Dermed mener jeg det er fornuftig å låne inn Barlow og Smith. Især Smith synes jeg ser veldig god ut.

Gundersen har også spilt en del. Han har prestert godt og fortjener å få mer spilletid.

Så vi bruker lokale spillere også. Vi trenger ikke krisemaksimere akkurat det punktet, selv om det naturligvis hadde vært helt perfekt å kun overleve på spillere vi fostrer selv.

Svar