Ruben Kristiansen

Her diskuteres Isbergets sanger. Kom med forslag til nye sanger og melodier

Moderator: Moderatorer

Låst
sindre
Førsteelleveren
Sted: tromsø

Ruben Kristiansen

Legg inn av sindre » 18 apr 2012, 02:55

jeg prøver meg på en sang til Ruben Kristiansen så får dere se om dere liker den, det her er iallefall et forsøk.

Melodi : http://www.youtube.com/watch?v=l-VMQb4P ... ure=relmfu

Ruben Kristiansen ifra Reisadalen , opp og ned på ving , snurre vekk en back legg den inn til Årst som stupe den i mål , Ruben Kristiansen!!! Ruben Kristiansen!!!!!

Brukeravatar
John Barnes
Bummen
Sted: Tromsø

Re: Ruben Kristiansen

Legg inn av John Barnes » 18 apr 2012, 04:04

sindre skrev:jeg prøver meg på en sang til Ruben Kristiansen så får dere se om dere liker den, det her er iallefall et forsøk.

Melodi : http://www.youtube.com/watch?v=l-VMQb4P ... ure=relmfu

Ruben Kristiansen ifra Reisadalen , opp og ned på ving , snurre vekk en back legg den inn til Årst som stupe den i mål , Ruben Kristiansen!!! Ruben Kristiansen!!!!!
Den har muligens potensiale. Melodien er altså Kjerringa med staven, en gammel norsk folkesang.

Slik må da versene gå, eller setningene i sangen, med innlimt tekst fra originalsangen for sammenligning
Ruben Kristiansen ( kjerringa med staven )
i fra Reisadalen ( høgt oppi hakkadalen )
opp og ned på ving, snurre vekk en back ( Åtte potter rømme, fire merker smør )
legg den inn til Årst som stupe den i mål ( Såleis kinna Kari, Ola hadde før )
Ruben Kristiansen ( Kjerringa med staven )
Ruben Kristiansen ( Kjerringa med staven )
Det som nok skurrer mest her er "legg den inn til Årst som stupe den i mål". Den må vekk og erstattes med noe annet. Hva om Årst ikke spiller f eks? Men ser at det kan bli vanskelig å finne et annet forslag på den linja. Men å ta med Årst der passer svært dårlig. Kanskje istedet; "når han legg ballen inn så stupes den i mål" kan brukes.

sindre
Førsteelleveren
Sted: tromsø

Legg inn av sindre » 12 jul 2012, 02:19

Ruben Kristiansen ifra Reisadalen , opp og ned på ving , snurre vekk en back, og han legg den inn så stupes den i mål , Ruben Kristiansen!!! Ruben Kristiansen!!!!!

Brukeravatar
John Barnes
Bummen
Sted: Tromsø

Legg inn av John Barnes » 12 jul 2012, 10:18

Greit forslag, som vi riktignok snakket om allerede i april. Vi får håpe RK spiller litt snart slik at forslaget kan prøves. Teksten er også så lett at alle lærer den fort.

Låst