Cobra sang

Her diskuteres Isbergets sanger. Kom med forslag til nye sanger og melodier

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Re: Spillertråd: Zdenek Ondrasek

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 08 apr 2012, 00:49

http://youtu.be/XrnOByzwNSA?t=58s

Denne her brukes mye i England. perfekt for Ondrasek.
Nanananananannnaaaa
Zdenek Ondrasek
Ondrasek
Zdenek Ondrasek
Det sies at menn ikke gråter. Det stemmer ikke. -Roar Christensen, 29.10.06
No træng vi bare en boksåpner her! -Agnar Christensen, 14.03.10

sindre
Førsteelleveren
Sted: tromsø

Legg inn av sindre » 08 apr 2012, 03:20

Grenersens Brukne Arm skrev:http://youtu.be/XrnOByzwNSA?t=58s

Denne her brukes mye i England. perfekt for Ondrasek.
Nanananananannnaaaa
Zdenek Ondrasek
Ondrasek
Zdenek Ondrasek

nå ble det laget en bra sang til Ondrasek foran første hjemmekampen , men jeg husker den ikke i farta , men regne med at sang ansvarlige har fått skrevet den ned , så den sangen er nok klar til å gjentas på mandag å utover :)

sindre
Førsteelleveren

Cobra sang

Legg inn av sindre » 11 apr 2012, 00:55

Se våres Cobra , han e stor å farlig , alt han skal gjøre : e å score mål , det e fordi han e en målmaskin , og fordi han spille her på TIL!!!!

Brukeravatar
John Barnes
Bummen
Sted: Tromsø

Legg inn av John Barnes » 11 apr 2012, 02:06

sindre skrev:se våres Cobra , han e stor å farlig , alt han skal gjøre : e å score mål , det e fordi han e en målmaskin , og fordi han spille her på TIL!!!!
Teksten her er bra, og denne sangen er nå i bruk på kamp.
Må legges til at melodien er "se min kjole". Nok en barnesang. Liker ikke den utbredte bruken av barnesanger, får oss til å høres ut som en gjeng barnehageunger. Men selve teksten er veldig bra.

Brukeravatar
tobben
Bummen

Legg inn av tobben » 11 apr 2012, 02:45

John Barnes skrev: Teksten her er bra, og denne sangen er nå i bruk på kamp.
En resirkulering av Roger Langes sang fra 99-02. - Se på Roger, ofre alt for Tromsø. Alle andre kom å gjør som han.
John Barnes skrev: Må legges til at melodien er "se min kjole". Nok en barnesang. Liker ikke den utbredte bruken av barnesanger, får oss til å høres ut som en gjeng barnehageunger
=D>

Brukeravatar
HarryR
Miniputt

Legg inn av HarryR » 11 apr 2012, 10:12

sindre skrev:se våres Cobra , han e stor å farlig , alt han skal gjøre : e å score mål , det e fordi han e en målmaskin , og fordi han spille her på TIL!!!!
Ikke for å være frekk, men hva med å få det til å rime? Det var det samme med Tore Reginiussen-sangen (som vel var på samme melodi?).
Hvis man overfører det fra den originale barnesangen, skal her "mål" og "TIL" rime ("den", "venn" i originalen) - men det er et godt stykke unna. Tror det blir mer schwung over det hvis man får noen sanger til å rime.

Ikke veldig glad i "målmaskiii-iiin", heller. Passer ikke i rytmen.

sindre
Førsteelleveren

Legg inn av sindre » 11 apr 2012, 14:49

sangen e svong over så det e uaktuelt å skifte den ut. den funke bra på feltet.

Brukeravatar
michael collins
Ekspert

Legg inn av michael collins » 11 apr 2012, 20:17

Hva som skal synges på Isberget-feltet må avgjøres av dem som står der. Vi andre har ikke uttalerett i den saken.
Offense wins games, defense wins titles.

Brukeravatar
Patriot
Førsteelleveren

Legg inn av Patriot » 11 apr 2012, 21:31

Vi uavhengige kan fortsatt si om det høres latterlig ut. Barnesanger (se min kjole, pippi langstrømpe etc..) er intet annet enn tragisk i tribunekulturell sammenheng, og latterliggjør norske supportere. Man må bare innse at norsk supporterkultur (sett bort fra enkelte miljøer) henger fryktelig langt etter på alle måter - audibelt såvel som visuelt og hvordan man fungerer som enhet PÅ og UTENFOR tribuna. Man trenger ikke gå lengre enn til våre naboland Danmark og Sverige, for å se hvor supporterne evner å påvirke det som skjer i klubben, og utgjør en forskjell i og utenfor kampsituasjon.

Norske supportere er kneblede tanter uten kuk, som ikke tør mene verken det ene eller det andre av frykt for å komme i clinch med sin moderklubb. Lederne som "styrer" mange av supporterklubbene, er politisk korrekte fjols uten snev av peiling på hva supporterkultur dreier seg om. Kamprop, sangrepertoar og visuell framtreden preges av den generelle overfloden og dumskapen som ellers regjerer denne bleikfeite nasjonen. Kohesjon er ikke-eksisterende, og mest av alt framstår man som klappende, fjollete overdådige juletrær - nedlessa i supporterutstyr. Norske fotballsupportere står sånn sett ikke langt fra sine supporterkolleger i håndballen.

Bare kubjella mangler.

Det er alt jeg har å si om den saken. Gidder, og trenger ikke si mer.
"Den verste opplevinga eg hadde var i Tromsø,
då var det to personar som sa verkeleg stygge ting". -Magne Hoseth

Brukeravatar
michael collins
Ekspert

Legg inn av michael collins » 11 apr 2012, 21:42

Veldig forutsigbart, bortsett fra formuleringen "norske supportere er kneblede tanter uten kuk". Av dette skjønner jeg at supportere andre steder er tanter MED kuk. Hvor i all verden kan dette være? Slike tanter har jeg ikke lyst til å møte! :shock:
Offense wins games, defense wins titles.

Brukeravatar
tobben
Bummen

Legg inn av tobben » 12 apr 2012, 01:20

Patriot skrev:Vi uavhengige kan fortsatt si om det høres latterlig ut. Barnesanger (se min kjole, pippi langstrømpe etc..) er intet annet enn tragisk i tribunekulturell sammenheng, og latterliggjør norske supportere.
Nå e vi langt utenfor tema i tråden, men enig at barnesanger som tribunekultur høres litt harry ut. Men også her finnes det unntak. Får man bare mange nok med seg kan det meste bli kult, slik denne videoen av Eintracht Frankfurt fansen viser:
http://www.youtube.com/watch?v=JHas38WdhP0

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 12 apr 2012, 02:44

Jeg misliker sterkt barnesanger som melodi til supportersanger. La det være sagt først. Men at det gjør norske fans til kukløse tanter og fjollete juletrær får stå for den som kom med det tanketomme utsagnet sin regning. Til tider er visst ikke nivået på topp hos de frittstående supporterne heller for å si det mildt. Men selve poenget her er jeg likevel HELT enig med han med den gigantiske ..... i. Og egentlig flirer jeg jo av formuleringene hans 8)

Norske supportere er ALT for snille, det er det liten tvil om. Nå har jo jeg gjennom isberget.no av og til prøvd å fyre opp stemninga, og noen ganger kommet med krass kritikk. Det har kommet positiv tilbakemelding på det noen ganger, men det har jo også ført til ramaskrik og pinade medieoppslag i krigstyper i lokalpressen også, samt at jeg ved et tilfelle fikk en tordnende mail og en telefonoppringing fra en av byens sportsjournalister som var helt på styr og det var ikke måte på. Mannen var på bristepunktet, og alt pga at noen hadde kommet med sin mening (og den gangen var det flere som hadde skrevet noe han hadde reagert på). Så å være så ærlig som man burde, og så tøff som man burde som supporter, krever veldig mye, all den tid man møter sterk motbør, også internt i styrer og stell noen ganger. Og siden alt er frivillighetsbasert og det er små forhold sammenlignet med andre land , er det vanskelig å være den som vil gjøre seg til den store skurken gang etter gang og stå alene i stormkastene. Og det har nok å gjøre mye med mentaliteten som er i dette landet.... Her vil jeg tro at jeg og Patriot er enig, selv om ordvalgene er vidt forskjellige.

Men når det gjelder sanger, så vitner det nok heller om en mentalitet der man skal favne over så vidt og bredt som mulig for å tiltrekke seg flest mulig publikummere, for å ikke støte for mange (?) eller hvem vet, samt dårlig fantasi hva sanger angår. Jeg står fortsatt på at å synge sanger som bruker melodien fra barnesanger får oss til å høres ut som en gjeng barnehageunger. Ikke noe galt med barnehageunger selvsagt, de er fremtiden osv, men det virker så "koselig", så "lets all stay friends"-aktig å stå og synge og tralle på disse tonene. Det byr meg litt imot når man tenker på at man som supporter ønsker å se laget sitt mose og høvle over alle og bli STØRST!

Mulig det er ren tilfeldighet, men jeg ser en forskjell på enkelte spillere utenfra og på de norske. Sead var veldig ofte frempå og manet publikum til å peise på for å støtte laget, og også Ondrasek har jeg sett gjør noen av de samme tingene når han med armbevegelser "drar" fansen med seg. Det er sjeldent jeg legger merke til at de norske spillerne gjør akkurat de tingene.

Dette var selvsagt en kraftig digresjon langt utenfor trådens tema...men håper denne debatten ikke blir slettet.

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Re: Cobra sang

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 16 apr 2012, 02:53

Jeg syntes jeg kom med et bra forslag, men som vanlig ble det jo skutt ned med kanon av sindre før det var gått fem minutter.
Enkel og grei sak som alle klarer å synge med på, ingen nødrim eller noen ting, ei heller høye toner og østlandsuttale av ord.

Hørte den melodien jeg foreslo brukt under flere engelske kamper på tv i år, så de synes tydeligvis det er helt greit å bruke den.
Hadde jo vært fint med minst én sang som resten av stadion også kunne ha klart å vært med på, ikke bare Isberget..
Men det er ikke jeg som står på feltet og synger, så jeg kan ikke diktere hvem de skal høre på.
Det sies at menn ikke gråter. Det stemmer ikke. -Roar Christensen, 29.10.06
No træng vi bare en boksåpner her! -Agnar Christensen, 14.03.10

Reginiussen
Kamptroppen

Legg inn av Reginiussen » 16 apr 2012, 09:30

Synes det var ett bra forslag GBA. Liker melodien selv og den er enkel å fin.

Brukeravatar
...Laget som står på...
2. laget
Kontakt:

Legg inn av ...Laget som står på... » 16 apr 2012, 11:38

Melodi: Smoke on the water

Cobra på banen.. mål, mål mål..mål, mål mål mål.. mål mål måååål...osv...

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 16 apr 2012, 23:44

GBAs forslag til sang for Ondrasek er veldig bra, og den hadde kommet til å funka milevis bedre enn den som synges nå. For det første er den knallenkel, for det andre synger man KUN spillerens navn, og for det tredje så er det tempo i selve melodien.

sindre
Førsteelleveren

Legg inn av sindre » 17 apr 2012, 02:17

John Barnes skrev:GBAs forslag til sang for Ondrasek er veldig bra, og den hadde kommet til å funka milevis bedre enn den som synges nå. For det første er den knallenkel, for det andre synger man KUN spillerens navn, og for det tredje så er det tempo i selve melodien.
sangen var bra men ønsker jo en sang med mere tekst ikke bare med navnet til Ondrasek litt kjedelig med bare det.

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 17 apr 2012, 05:25

HVA er kjedelig med bare det? At spillerens navn runger ut over stadion må vel være en solid hyllest til spilleren!! Bedre det enn at spilleren ikke skjønner at det er han det synges om, eller hva som synges.

Reginiussen
Kamptroppen

Legg inn av Reginiussen » 19 apr 2012, 01:23

Synes virkelig den til GBA skal synges på feltet. Drittlei barnesangmelodier nå, og melodien runger og det er en enkel og greit tekst. Og ikke minst, fyren skjønner hva som synges.

Brukeravatar
Isak
Moderator

Legg inn av Isak » 19 apr 2012, 03:00

Jeg stemmer for å bruke Grenersens Brukne Arm sitt forslag.
"In the absence of willpower the most complete collection of virtues and talents is wholly worthless." - Aleister Crowley

Låst