Hjerte mitt har æ i Tromsø!

Her diskuteres Isbergets sanger. Kom med forslag til nye sanger og melodier

Moderator: Moderatorer

Låst
Haakke
Miniputt

Hjerte mitt har æ i Tromsø!

Legg inn av Haakke » 12 apr 2010, 20:41

Synes vi burde prøvet enda en gang å få denne spilt 15 minutter før kampstart hver gang, og i samarbeid med speaker prøvd å fått med hele Alfheim. Og om de ikke kan teksten så er det bare å holde oppe et skjerf mens man står eller nynne om man vil.

En slik sang hvor hele stadionen er med sammen øker stemningen kollosalt, og jeg er vanvittig sikker på at en slik sang vil øke innsatsen til en gjennomsnittslig TILsupporter som ellers ikke roper og synger så mye på kamp.

Jeg har nettopp fått frysninger av "Vålerenga Kjerke" som har blitt sunget nå før kampen mot Molde, og vi må da klare å få til noe lignende her oppe i Tromsø.

La speakeren si noen ord før sangen spilles av slik som; "Nå vil jeg at alle reise seg opp og holde fram skjerf og flagg for nå kommer TILs kampsang feks." Tror da vi hadde sett flere og flere synge med og holde oppe skjerf for hver hjemmekamp som går. Kanskje vi til slutt hadde fått alle på Alfheim til å trøkke tilslutt? 8)

Link til sang: http://www.youtube.com/watch?v=j3HxBr7UIGk

Ser absolutt et potensiale for allsang her, og sangen er konge.

sindre
Førsteelleveren
Sted: tromsø

Re: Hjerte mitt har æ i Tromsø!

Legg inn av sindre » 12 apr 2010, 20:48

For ente gang denne sangen blir spilt foran hver eneste hjemmekamp , igår ble den spilt men veldig lavt over høytaleranlegget , men folk gidder jo ikke å synge.

Haakke
Miniputt

Legg inn av Haakke » 12 apr 2010, 20:52

Måten den blir framført på synes jeg isåfall er dårlig. Midt i mellom all den trasige musikken som blir spilt på Alfheim så dukker altså denne opp. Mitt ønske var å få speaker til å forberede folk på at nå kommer sangen så nå kan vi alle trø i et tak og sette litt farge og stemning på Alfheim, men slik det blir utført nå er det knapt noen som merker at sangen blir spilt.

Kan godt hende dere ikke ønsker å gjøre et forsøk, eller at dere allerede har prøvd og ikke orker. En liten ting jeg iallefall ser Isberget kan gjøre for å få litt lyd på Alfheim.

Brukeravatar
kais
Kamptroppen
Sted: Tromsø

Legg inn av kais » 12 apr 2010, 20:57

Tommel opp for et godt forslag, Haakke.

Vi mangler en slik sang. VIF har "Vålerenga Kjerke", Brann har nystemten, Godset har "Gamle gress". Ikke alle er fin å høre på, men supporterne elsker de.
Snødybdeekspert 2009
Tippe-ekspert 2010

Haakke
Miniputt

Legg inn av Haakke » 12 apr 2010, 21:02

Synes det blir litt enkelt å spille sangen midt imellom alle andre sanger og forvente at folk skal reise seg og synge. Med litt hjelp fra speaker så kunne det funket veldig bra tror jeg.

Hottopus
Miniputt
Sted: Jessheim

Legg inn av Hottopus » 28 jul 2010, 02:50

E DET MULIG Å KJØRE TEKSTEN PÅ STORSKJERMEN ??

Reginiussen
Kamptroppen

Legg inn av Reginiussen » 28 jul 2010, 16:21

Ble gjort på AAFK-kampen hvertfall.

Brukeravatar
John Barnes
Bummen
Sted: Tromsø

Legg inn av John Barnes » 29 jul 2010, 06:36

TIL har jo gjort dette i alle kampene etter at storskjermen kom. Mot AaFK, Ranheim og LSk ble det gjort. Her er bilde fra like før avspark mot Ranheim, der man kan se teksten på storskjermen i bakgrunnen (og om du ikke klarer å lese teksten, høyreklikk og velg vis bilde så får du se bildet i stor versjon).

Bilde

Brukeravatar
michael collins
Ekspert

Legg inn av michael collins » 02 aug 2010, 21:27

Jeg fulgte med kampen på radio i bilen på vei fra Finnmark. Men var ikke Jørn Hoel forsanger på sin egen sang i går?
Offense wins games, defense wins titles.

sindre
Førsteelleveren
Sted: tromsø

Legg inn av sindre » 02 aug 2010, 21:38

michael collins skrev:Jeg fulgte med kampen på radio i bilen på vei fra Finnmark. Men var ikke Jørn Hoel forsanger på sin egen sang i går?
ja det var han:)

Låst