Nye sanger 2010

Her diskuteres Isbergets sanger. Kom med forslag til nye sanger og melodier

Moderator: Moderatorer

TILGUTT
Miniputt

Re: Nye sanger 2010

Legg inn av TILGUTT » 03 mar 2010, 16:58

Vi alle er vel enige om at det bør komme ut et sanghefte da. Og da synes jeg at Isberget Nord og Isberget Sør bør samarbeide i lag å finne ut hvilken sanger som skal synges i år og hvilken som ikke skal synges.

Og deretter få prøvd å laget et hefte slik at folk kan lære seg sangene. Og dette hefter BØR HELST være klart til første seriekamp. Trur det vil være forsent å komme midt i sesongen me det.

Så over til hvordan sanger som bør bli med. Her bør styret bestemme. Det har nå kommet flere gode forslag her inne på forumet til nye sanger. Og jeg synes vi må prøve å få en slags "fornying" i sangene vi synger på stadion, slik at vi ikke står å synger de samme sangene år etter år.

TILGUTT
Miniputt

Legg inn av TILGUTT » 03 mar 2010, 17:52

Vegard Braaten

Hannes navn det e Vegard
Kommer i fra Reisa
Han e best
av alle
Her i Norges land

Men det rare med han Vegard
E at han kan score
Med hodet og beinan
Og da juble vi høyt!!
LALALALALALALALALALALALALA

Melodi : http://www.youtube.com/watch?v=LHOSWhk5JC4
Fra 0:38--->

*har endret litt på teksten slik at den ikke blir for lik den opprinlige sangen*
Sist redigert av TILGUTT den 03 mar 2010, 21:27, redigert 1 gang totalt.

Reginiussen
Kamptroppen

Legg inn av Reginiussen » 03 mar 2010, 19:28

TILGUTT skrev:Vi alle er vel enige om at det bør komme ut et sanghefte da. Og da synes jeg at Isberget Nord og Isberget Sør bør samarbeide i lag å finne ut hvilken sanger som skal synges i år og hvilken som ikke skal synges.

Og deretter få prøvd å laget et hefte slik at folk kan lære seg sangene. Og dette hefter BØR HELST være klart til første seriekamp. Trur det vil være forsent å komme midt i sesongen me det.

Så over til hvordan sanger som bør bli med. Her bør styret bestemme. Det har nå kommet flere gode forslag her inne på forumet til nye sanger. Og jeg synes vi må prøve å få en slags "fornying" i sangene vi synger på stadion, slik at vi ikke står å synger de samme sangene år etter år.
Styret bør ikke nødvendigvis bestemme hva som skal synges, derfor vi har sanggruppe.(Prøver å ha hvertfall)

Vi rekker neppe noe hefte til første kamp. Mulig til andre hjemmekamp, så klarer vi kanskje ordne noe til Stabæk-kampen her nede.

Jeg er den som blir å styre med sang her nede og skal etterhvert prate med Moxproxy også så bare ta kontakt.

Lager en ny post med det jeg mener bør med senere her i en ny tråd som kun legges inn sanger i som vi skal bruke, så legger vi forslag her.

Reginiussen
Kamptroppen

Legg inn av Reginiussen » 03 mar 2010, 20:40

Sånn, da er nevnte tråd laget

Forøvrig, den Vegard-sangen din over her: Veldig bra, men synes vi burde synge 2 meter lang istedenfor 3 og Gode med han istedenfor rare:

Synes og jeg sliter med å synge med hodet og beinan, blir for mange stavelser tror jeg.

sindre
Førsteelleveren
Sted: tromsø

Legg inn av sindre » 03 mar 2010, 22:20

TILGUTT skrev:Vegard Braaten

Hannes navn det e Vegard
Kommer i fra Reisa
Han e best
av alle
Her i Norges land

E at han kan score
Med hodet og beinan
Og da juble vi høyt!!

*har endret litt på teksten slik at den ikke blir for lik den opprinlige sangen*

hehehhe for min del ble jo dette litt rart å stå synge barnesanger til fotball spillere men det er nå bare meg , men morsomt innslag hehehe det skal du ha

Brukeravatar
John Barnes
Bummen
Sted: Tromsø

Legg inn av John Barnes » 03 mar 2010, 22:38

Det er vel ikke noe verre å synge sanger med melodi fra barnesanger enn det er å synge sanger med melodi fra rene Man U-sanger, bare for å ha det sagt.

sindre
Førsteelleveren

Legg inn av sindre » 03 mar 2010, 22:41

hahahaa , æ skal gi det et forsøk og om folk liker det så er det bare å fortsette.

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 03 mar 2010, 22:44

Jerg har ikke sagt at nødvendigvis den Vegard-sangen bør satses på, for den har jeg ikke hørt, ikke barnesangen heller som det snakkes om. Jeg uttaler meg bare på generelt grunnlag og sier at det ikke er noe verre å benytte melodien fra en barnesang enn det er å bruke melodien fra sanger som er kjent som Man U-sanger, eller Liverpool-sanger for den saks skyld.

TILGUTT
Miniputt

Legg inn av TILGUTT » 03 mar 2010, 22:51

Det Sindre nok sikter til er at Vegard sangen har "Pelle Politibil" melodien.
Er ingen barnesang som er skrevet her nei : )

Reginiussen
Kamptroppen

Legg inn av Reginiussen » 04 mar 2010, 12:13

Miika Koppinen (OBS, ikke stor poesi)

Se på han Miika, han e fra Finland
men han prate Tromsø-dialekt

Miika e vår mann
sætt hjærtan vårs i brann
for han e sjæfen dær bak(evt på ban)

http://www.youtube.com/watch?v=DEvhrcFJTSw

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 05 mar 2010, 06:57

Må bare si det rett ut at jeg ikke er noe fan av disse Unitedsangene som skal brukes som melodi hele tiden reggi, ikke bare en eller to, men stort sett hele tiden...og det regner jeg med du skjønner....Det er kanskje ikke så stor sak for mitt vedkommende men jeg kan nesten garantere at det blir å komme motstand mot det i det øyeblikk noen hardcore Liverpool-fans eller andre som ikke liker Man U oppdager hvor melodien er hentet fra om det skal bli en gjennomgangsmelodi at slike melodier brukes. Men den Thomas Drage-sangen din var ikke så verst, den er faktisk ganske bra, og enkel å huske.

For øvrig synes jeg TILGUTT sitt forslag til Tom Høgli-sang er veldig god, den bør vi gå videre med. Det samme med "Tromsø kommer". Vegard-sangen er også veldig bra, men helt enig med reggi i at vi heller må synge "det gode med han" istedet for "det rare med han", ellers så blir den noe merkelig om vi ikke gjør det.

Reginiussen
Kamptroppen

Legg inn av Reginiussen » 05 mar 2010, 10:41

Ehm, når det gjelder den siste så kunne jeg da like greit ha hentet fram achy breaky heart eller hva den heter. Min sang til Høgli er og en sang av eldre valør, men den husker jeg ikke hva heter.

Om hardcore Liverpool-fans blir å lage opprør fordi de må synge sanger basert på "United-melodier" så er det ikke tvil om hvem som har prooblemet.

Brukeravatar
Målselv`s TIL-SUPORTER
Førsteelleveren
Sted: Målselv
Kontakt:

Legg inn av Målselv`s TIL-SUPORTER » 05 mar 2010, 16:56

Og melodiene de bruker i Liverpool og Manchester er brukt rundt omkring i hele verden slik som alt av tribunesanger er...
- Isberget Målselv! -

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 05 mar 2010, 23:36

Reginiussen skrev:
Om hardcore Liverpool-fans blir å lage opprør fordi de må synge sanger basert på "United-melodier" så er det ikke tvil om hvem som har prooblemet.
Og dette går selvsagt motsatt vei, ingen som får meg til å tro at ikke hardcore ManU-fans kommer til å sette seg på bakbeina om det dukker opp en mengde tekster med melodi fra Liverpool, Man City eller noe. Det handler heller ikke om å komme med ett eller to forslag med slik melodi, men stort sett de fleste :wink:

TILGUTT
Miniputt

Legg inn av TILGUTT » 06 mar 2010, 00:12

Jeg er selv United fan. Og de gangene vi foreksempel synger Knarvik sangen som har Torres-melodien, så er det ikke slik at jeg setter meg på rævva og holder kjeft pga at det er samme melodie som Torressangen. Der og da er jeg jo selfølgelig opptatt av å synge for Tommy. Ikke stå å sutre over at det er brukt samme melodi som Torressangen.

I dagens supportermiljø så bruker de forskjellige supportergruppene samme melodi i svært mange sanger. Og ja jeg skjønner hva dere mener når dere sier det er feil at det bare blir brukt melodier fra samme klubb.

Syns det heller er viktig med variasjon slik at vi ikke bare henter inspirasjon fra kun en supprterklubb.

8 DAGER!!!!!!

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 06 mar 2010, 00:17

Er nettopp det jeg mener, at det ikke bare skal være melodier fra en enkel klubbs sanger vi "kopierer". Som du sier er det vel ingen som reagerer på at det brukes en, to eller tre melodier mest kjent fra Man U eller Liverpool, men jeg reagerer litt når det stort sett bare kommer forslag som går på United-melodier ;)

Ellers så er det glimrende at det igjen er liv i denne tråden og at folk engasjerer seg for å fornye det vi har av sanger, og tenker ut nye.

TILGUTT
Miniputt

Legg inn av TILGUTT » 06 mar 2010, 00:34

Er enig der :wink: Synes vi må hente inspirasjon fra flere plasser.

Synes også det er positivt at det er liv i denne tråden. Men savner litt initativ fra andre også. Slik jeg kan se er det vel 2 personer som har stått for det meste av forslagene her inne. Kan tenke meg at det er nok flere der ute som har et par gode forslag, så kom med det!!. FYR LAUS! :D

sindre
Førsteelleveren

Legg inn av sindre » 06 mar 2010, 00:43

Vi kopierer jo endel av kanarifansen da eller melodier som de har kopiert av andre igjen. Vi har da ikke bare ideer på sanger med United og liverpool melodier det vil jeg ikke ikke akkurat si.

Vi har melodier på sanger fra : kanarifansen , pelle politibil , fra man utd , fra liverpool , bajen, og enkelte klipp fra andre land som er lagt inn som melodier

JohnnyL
2. laget

Legg inn av JohnnyL » 06 mar 2010, 09:40

sindre skrev:
TILGUTT skrev:Vegard Braaten

Hannes navn det e Vegard
Kommer i fra Reisa
Han e best
av alle
Her i Norges land

E at han kan score
Med hodet og beinan
Og da juble vi høyt!!

hehehhe for min del ble jo dette litt rart å stå synge barnesanger til fotball spillere men det er nå bare meg , men morsomt innslag hehehe det skal du ha
MO hadde en sang i TUIL på akkurat denne låten, så vet ikke om det er der inspirasjonen kommer i fra.
"Hannes navn e Mohammed, han spelle på TUIL fotball".

Den fungerte dårlig som supportersang i mitt hode,

sindre
Førsteelleveren

Legg inn av sindre » 06 mar 2010, 15:13

Ja den fungerte dårlig blant Tindfotingan , men det forteller jo mere om Tindfotingan enn om sangen Pelle Politibil. hehehehehehe

Låst