Sangmøte

Her diskuteres Isbergets sanger. Kom med forslag til nye sanger og melodier

Moderator: Moderatorer

Låst
Brukeravatar
Øyvind Høier
Bummen
Sted: Tromsø

Sangmøte

Legg inn av Øyvind Høier » 29 aug 2009, 19:37

Hvem her ønsker å stille på et sangmøte? Dato kan man finne etterhvert, men hvem er interessert?
1. Øyvind
Støtt Isberget Tifo! Bidrag kan settes inn på konto 4750.18.72977. Hjelp oss å sette mer farge på Alfheim..

Brukeravatar
Stikken
Juniorspiller

Re: Sangmøte

Legg inn av Stikken » 29 aug 2009, 20:37

Jeg kan vell plutselig dukke opp :)
Bilde

Brukeravatar
Stikken
Juniorspiller

Legg inn av Stikken » 30 aug 2009, 12:52

Kan ikke komme allikevel... damnit..

Må hjem til fjorden og hjelpe fatter'n med å grave med gravemaskinen.. :gloomy:
Bilde

Brukeravatar
TomEspen
Kamptroppen

Legg inn av TomEspen » 01 sep 2009, 21:55

Høier, regner med du ikke har satt noen dato.

Over til noe litt annet, men dog meget relevant for fremtidige sangmøter:
Jeg fikk noen ideer på Døgnvill til hva som bør til mot neste sesong: sende forespørsler til ulike band om de kan skrive en trall med litt - hva heter det - melodi til. Vi kan hjelpe dem med ulike ord som kan nevnes og så fikser de resten. Deretter får vi teste de ut i en sanggruppe, før vi gjør som en viss annen supportergruppe og skriver de ut i en liten "bok" som vi har på L-feltet, for de som trenger det. Hva om Katzenjammer (4 friske damer), Jørn Hoel, Steinar Albrigtsen, Paperboys, etc etc får oppfordring fra Isberget om å skrive en liten trall ? Det hadde vært stas og det hadde freshet opp sangreportoaret vårt. Innovasjon behøves også på felt L i flekkene :wink:

Over til ditt spørsmål, Høier. Vel, kanskje jeg kan hive meg med. Jeg er vel typen som ikke bør vise seg som solo-artist, men som hiver seg med på allsang.
blind høne finner også korn

Brukeravatar
moxproxy
Juniorspiller
Sted: Oslo

Legg inn av moxproxy » 02 sep 2009, 00:39

Vi bør så absolutt få ordnet et sanghefte, som det bør være obligatorisk å printe ut og ta med seg på hver kamp for alle Isbergets medlemmer, inntil de kan sangene utenat. Det bør også inn i vedtektene at man må synge med for å stå sammen med oss (og etter min mening, for å få bli medlem).

Når det gjelder å få artister til å lage TIL-sanger, så er det absolutt en god ide, men vi bør vel holde oss til nord-norske grupper/artister. Og resultatet vil vel bli lengre sanger, fremfor små trudelutter vi kan synge under kamp.

Tror det viktigste vi kan gjøre er å bli enige om hvilke sanger vi skal ha i vårt primærrepertoar, og så få til et obligatorisk møte for den harde kjerne, og øve disse inn. Dersom ti-tjue mann synger sangene på feltet, vil andre fort lære seg grunntrekkene, og bli med.

Kommer forøvrig oppover til Tromsø en tur i oktober (mest sannsynlig), og blir gjerne med på et sangmøte da. Planen er vel å få til et sangmøte her i Oslo også, i løpet av nærmeste fremtid.
"Dagen er ikke helt den samme uten JJ" (nei, ikke Jan Jönsson)

Brukeravatar
espen69
Førsteelleveren
Sted: Fredrikstad

Legg inn av espen69 » 02 sep 2009, 14:33

moxproxy skrev: Planen er vel å få til et sangmøte her i Oslo også, i løpet av nærmeste fremtid.
Det må gis beskjed om litt i forveien, for det vil jeg gjerne være med på! :D

Jeg skal se om jeg ikke får tak i Thor-Erling rundt dette med sangmøte her i Oslo i løpet av kort tid. Sier i fra til deg om når det kan bli aktuelt da Espen.
Tidligere Isberget-medlem!
Rosenborg my ass!!!!

Brukeravatar
gobo
Førsteelleveren
Sted: Tromsø, Mortensnes
Kontakt:

Legg inn av gobo » 02 sep 2009, 17:53

Foreslår at man kan møtes på søndag kl 19 på Alfheim til TIL2-Bossekop og prøve å få øvd inn noen sanger. Da kan vi evt. prøve ut om det fungerer med tromme også?
Sá er einn staðr þar er kallaðr er Álfheimr. Þar byggir fólk þat er Ljósálfar heita, en Døkkálfar búa niðri í jörðu, ok eru þeir ólíkir sýnum ok miklu ólíkari reyndum. Ljósálfar eru fegri en sól sýnum, en Døkkálfar eru svartari biki.

Brukeravatar
TomEspen
Kamptroppen

Legg inn av TomEspen » 03 sep 2009, 08:01

Gobo, det var smart å la TIL2-kampene være øvingsarena for nye sanger / trommer!
blind høne finner også korn

Brukeravatar
Øyvind Høier
Bummen

Legg inn av Øyvind Høier » 03 sep 2009, 22:21

gobo skrev:Foreslår at man kan møtes på søndag kl 19 på Alfheim til TIL2-Bossekop og prøve å få øvd inn noen sanger. Da kan vi evt. prøve ut om det fungerer med tromme også?
Et bra initiativ.
Men akkurat nå kan det se ut som jeg ikke kommer. Blir været så bra som det meldes på søndag, så er jeg å finne på sjøen.
Støtt Isberget Tifo! Bidrag kan settes inn på konto 4750.18.72977. Hjelp oss å sette mer farge på Alfheim..

Brukeravatar
moxproxy
Juniorspiller

Legg inn av moxproxy » 27 sep 2009, 04:33

Ser at vi har glemt å gi beskjed her, men det blir sangmøte for Isberget Sør på Harry's i forbindelse med oppvarmingen til Lyn-kampen i dag. Vi har som mål å øve inn tre nye sanger til kampstart. Burde vel gå greit å overdøve de få Lyn-supporterne som måtte dukke opp på Ullevål. ;)

Brukeravatar
Øyvind Høier
Bummen

Legg inn av Øyvind Høier » 01 okt 2009, 15:57

Mange som møter opp på Smud for å øve på sanger i forkant av Brann-kampen på søndag?
Må i såfall bli mellom 15.30 og 16.30. Etter 16.30 fyker jeg opp til Alfheim..

Brukeravatar
moxproxy
Juniorspiller

Legg inn av moxproxy » 01 okt 2009, 16:36

Jeg stiller.

Brukeravatar
Øyvind Høier
Bummen

Legg inn av Øyvind Høier » 02 okt 2009, 01:09

Ja, da er vi to :) Eller; faktisk tre inkl. Alf Edvard.
Flere?

sindre
Førsteelleveren
Sted: tromsø

Legg inn av sindre » 02 okt 2009, 18:20

kommer på Smud.

Låst