Kvaliteten på isbergets sanger... Godt begrunna

Her diskuteres Isbergets sanger. Kom med forslag til nye sanger og melodier

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Øyvind Høier
Bummen
Sted: Tromsø

Re: Kvaliteten på isbergets sanger... Godt begrunna

Legg inn av Øyvind Høier » 06 aug 2008, 01:47

Uansett så er det ikke det jeg mener.
Litt mer avanserte sanger kan fungere bare melodien er bra nok. Det er f.eks. det vi forsøker å få til med Knarviksangen. Har også tro på at Bella Ciao kan fungere.
Støtt Isberget Tifo! Bidrag kan settes inn på konto 4750.18.72977. Hjelp oss å sette mer farge på Alfheim..

Brukeravatar
Hanne
Førsteelleveren
Sted: Oslo

Legg inn av Hanne » 06 aug 2008, 11:52

Beklager, det var faktisk noen andre som sa at det var for vanskelig å lære seg. Skal stramme opp rette vedkommende ;)

http://www.isbergetforum.com/forum/view ... a&start=20
I can not be held responsible for what comes out of my mouth!

Brukeravatar
Patriot
Førsteelleveren

Legg inn av Patriot » 06 aug 2008, 18:14

havchr skrev: Flækk opp amatørinnspillinge av kamprop/sanga på youtube og link tydelig til dem på forsida.
:thumbsup:
"Den verste opplevinga eg hadde var i Tromsø,
då var det to personar som sa verkeleg stygge ting". -Magne Hoseth

sindre
Førsteelleveren
Sted: tromsø

Legg inn av sindre » 07 aug 2008, 15:17

sanga e aldri før vanskelig , det handle bare om at folk må gidde å ta seg tida tel å øve på dem istedet for å bare klage på sang forslag man kommer med , men mange i isberget har sine vante gamle sanger/hymner som de synger blant de gamle i isberget iallefall her i tromsø.

Brukeravatar
ultimateoverherre
Tilskuer
Sted: Sola

Legg inn av ultimateoverherre » 07 aug 2008, 22:47

Nye korte kamprop ser jeg :lol:
Øyvind, som er rene komponisten, har jo selvsagt sørget for at en låtskriver av et profesjonelt kalliber er engasjert. ikke sant Øyvind? Var en kis som sa jeg var ny på forumet og bare slengte drit... .er jo sant nok det, men jeg har vell ikke ment annet heller. Jeg er en utenforstående iakttager som betrakter alt fra utsiden. Det er jo de isberget må høre på. Isberget har vært det samme i alle år, burde man ikke følge andre supporterklubber i utviklingen? Enig med han som nevnte youtube! Isberget er den enste klubben på toppnivå i norge som ikke har en sang på denne siden. Bare kamprop med cov'ra melodier...

Brukeravatar
Øyvind Høier
Bummen

Legg inn av Øyvind Høier » 07 aug 2008, 23:23

Nye løgner. Isberget har masse klipp på youtube, fra kamper. Der flere av sangene er representert.

Og jeg er jo nettopp enig i at å legge ut lyd av alle sangene (+ nye) på youtube (eller et annet sted) er en kjempeidé.
Forøvrig noterer jeg at du fortsetter ditt voldsomme (og til dels spydige) fokus på min person.
Støtt Isberget Tifo! Bidrag kan settes inn på konto 4750.18.72977. Hjelp oss å sette mer farge på Alfheim..

Brukeravatar
JMStorvig
Førsteelleveren
Kontakt:

Legg inn av JMStorvig » 08 aug 2008, 00:11

ultimateoverherre skrev: Isberget har vært det samme i alle år...
Unnskyld meg. Jeg har vært medlem av Isberget nå i 9-10 år, og den supporterklubben vi har i dag er mange ganger bedre enn den jeg ble medlem av i sin tid. Dette gjelder også sang og rop fra tribunen. Det skal bla Øyvind som forsanger ha en stor del av æren for, og at du prøver å drite han ut her på forumet finner jeg direkte smakløst.

Hvis du ikke klarer å fremme dine synspunkter uten å gå løs på person, vil du ikke lengre være velkommen på forumet. Dette er å betrakte som en advarsel.
Godt gjort er bedre enn godt sagt - Benjamin Franklin

Senjagutt
2. laget

Legg inn av Senjagutt » 13 aug 2008, 19:42

Jeg har vært på 2-3 Penga-kamper, og jeg må si jeg får gåsehud når Klanen setter igang med "Vålerenga Kjerke". Tenk om TIL hadde kommet i nærheten av dette.

Jeg vil spinne litt videre på det som Hårek nevner og en link som jeg mener Arcticblade la ut engang. (Jørn Hoel's hymne til Tromsø) Hvis dette hadde blitt delt ut til samtlige som kom på Alfheim, og sangen ble spilt over anlegget. (Trenger ikke være hele sangen). Dette må være en god vei å starte på for å oppnå en bedre forstemning. Jeg anklager ikke Isberget for å gi dårlig lyd fra seg eller noe.

Hvis Tromsø IL hadde fått til noe slikt, så hadde rammen før kampen blitt noe annet, noe som HELE stadion kunne vært med på bygge opp. Dette var bare umiddelbare tanker som jeg på etter å ha lest igjennom tråden.

Brukeravatar
michael collins
Ekspert

Legg inn av michael collins » 13 aug 2008, 23:42

"Ultimateoverherre" har gått for langt i sine angrep på Øyvind, med stadige løgnaktige påstander. Øyvind er en av dem som står mest på i Isberget, noe alle medlemmer vet. Moderatorene burde vurdere å stenge "Ultimateoverherre" ute, i første omgang kanskje for en tidsbegrenset periode.
Offense wins games, defense wins titles.

Brukeravatar
ultimateoverherre
Tilskuer

Legg inn av ultimateoverherre » 17 aug 2008, 09:33

Hvilke løgnaktige påstander? En som stiller seg med nesen først, må også tåle kritikk hvis man har kommet på feil kurs. Men til info for alle... hvilke løgnaktige påstander er det snakk om? Jeg skal selvsagt helt åpenlyst beklage dette hvis det stemmer. Har bare ikke klart å finne feilen til nå... Hjelper du meg? :P

Brukeravatar
Øyvind Høier
Bummen

Legg inn av Øyvind Høier » 17 aug 2008, 22:58

For det første. Jeg har ikke stilt meg med nesen først. Jeg har dokumentert at flere av dine påstander ikke stemmer. Når folk sier ting som er feil, så må jeg få lov til å påpeke det, uten at det påstås at jeg ikke tåler kritikk.

Løgnaktive påstander, ja. La oss ta for oss et par:
Enig med han som nevnte youtube! Isberget er den enste klubben på toppnivå i norge som ikke har en sang på denne siden.
Dette er feil. Vi har mange klipp på youtube av forskjellige sanger.
Riktignok ikke av alle, men det skal det bli en ordning på ganske snart, når vi får spilt inn disse på Smud.
Drit i sangmøter!
Har aldri funket, og det vil heller aaaalllldrrrriiii gjøre det heller!
Dette er feil. Da vi hadde sangmøte i fjor møtte det opp over 20 personer og vi fikk sunget inn flere nye sanger. Så å si at det aldri har funket er løgn.
Skal et individ i styret være så ufattelig konservativ at det skal vris å vendes på et forslag, kun for å unngå alt som kan kreve innsats???
Her regner jeg med at det er meg du sikter til. Dette er også en løgn. Undertegnede og alle andre som er interesserte i sanger gjør vårt beste for å dikte mest mulig kreative sanger. Og det krever selvsagt en innsats.
Stol på mæ du Mr. Rookie... Om 1, 2, 5, og 10 år vil isberget fortsatt være den minste i klassen, uten en eneste sang... hvis de ikke bytter ut det totalt defekte 5 hjulet på vogna. Non som føler seg truffet? Sku vært ansenitetskrav for å være med i styret!
Her kommer du etter min mening med usaklig kritikk av meg og forsåvidt også av styret. Dette er personer som legger ned mange titalls (ja, enkelte faktisk over 100) dugnadstimer i året på vervet.

Brukeravatar
ultimateoverherre
Tilskuer

Legg inn av ultimateoverherre » 18 aug 2008, 12:30

Innledningsvis vil jeg definere hva jeg og andre kritiske legger i ordet : sang; Vi mener ikke kamprop. Vi mener sanger som Vålerenge kjerke, og Troillongan. Ok?

Beklager! http://www.youtube.com/watch?v=sozN2dXsUQc denne linken viser den eneste sangen TiL har, og er derfor den eneste som ligger ute på youtube! De andre sangene er kamprop, der en frase repeteres gjenntatte ganger. Ergo, punkt 1 er stort sett helt korrekt.

Punkt 2: Sangmøter funker ikke! Dette med begrunnelse av av at det ikke lages sanger, men kamprop. Men hvis dere kaller dette Kampropmøter, så er jeg enig. Men det er klasseforskjell på rop/fraser og Virkelige sanger. Ergo, punkt 2 er korrekt.

Punkt 3: Mulig det legges ned en stor innsats, men det har så langt i alle år ikke gitt resultater, dette begrunnes med at det ikke er noen sanger.
Så når forslag om å stille med sanger er kommet opp, er dette blitt avfeid med dårlige argumenter. f.eks: vi har sanger, lag dem selv, vi gjør vårt beste, vi har aldri vært så bra.
Ergo, punkt 3 er korrekt.

Punkt 4: Mulig du føler deg truffet, selv om jeg ikke har nevnt navn. Det er tydelig at noe i styret er et hindrer for utvikling. Jeg ser ingen annen løsning, i og med at vi står på stedet hvil i årevis. Og når man er så komplett uenig med fotballnorge om hva god supportermoral er, så viser dette hvor liten man er, og hvor liten man forblir. Jeg har lagt link til denne debatten på Enga sine sider, og plankehaugen sine sider. Det var selvsagt ikke aktuelt for dem å ha debatter om et annet lag, men før de fjernet innleggene var det sikkert flere av isbergets medlemmer som fikk med seg den overveldende sarkasmen fra de store supporterne. Hva er feil, og vil vi fjerene femte hjulet fra vogna?? Punkt 4 er korrekt!

Hadde en ryddig og konstruktiv dialog med styreleder nå nylig, og denne lille praten gav meg den optimismen jeg trengte for å øyne håp. Det er saklige mennesker i klubben deres, men de jobber mer i det skjulte. Mens de som stikker nesen frem er null i sammenhengen. Et godt ordtak sier: Skjitn e'kje stor FØR han bynn å lokte!

Brukeravatar
michael collins
Ekspert

Legg inn av michael collins » 18 aug 2008, 13:08

ultimateoverherre skrev: Det er saklige mennesker i klubben deres, men de jobber mer i det skjulte. Mens de som stikker nesen frem er null i sammenhengen. Et godt ordtak sier: Skjitn e'kje stor FØR han bynn å lokte!
Herregud for en tulling.
Offense wins games, defense wins titles.

Brukeravatar
ultimateoverherre
Tilskuer

Legg inn av ultimateoverherre » 18 aug 2008, 13:32

saklig :lol: Merk at jeg ikke klager over personangrep...

sindre
Førsteelleveren
Sted: tromsø

Legg inn av sindre » 18 aug 2008, 20:56

merk dæ ultimateoverherre du e ikke ønska her inne på forumet : så æ ber dæ om å slutte å skrive innlegg her inne på forumet.

Brukeravatar
gobo
Førsteelleveren
Sted: Tromsø, Mortensnes
Kontakt:

Legg inn av gobo » 18 aug 2008, 21:39

Å geez. Nå må dere slutte å snakke rundt hverandre...

Øyvind: Han snakker om hymner, ikke kampsanger. Jeg føler også at vi har flere kampsanger enn noensinne, men noen skikkelig hymne har vi ikke.

ultimate: Du har rett i at den gamle cup-melodien er dårlig som kamphymne. Når det gjelder de hymnene du refererer til så er det vel knapt noen av de som er lagd som kamphymner heller. De fleste er vel adoptert. Så vidt jeg har fått med meg av kamphymner på stadioner rundt i verden så er det gjerne slik over alt.

Så spørsmålet som må stilles er jo da om det er en bedre sang å ha som hymne enn cupsangen? Jørn Hoels melodi fungerer, men ettersom den er skrevet som om den er sett fra Oslo syns jeg den blir litt rar på Alfheim. "Hey-ya TIL" ville vært et rocka alternativ, men den er igjen litt forankret i klubbsituasjonen i 2004. "Barndomsminne fra Nordland" ville vært en åpenbar kandidat hadde den ikke vært adoptert til nettopp det samme av det gule laget litt lenger sør.

Jeg kommer faktisk ikke i farta på noen åpenbare kandidater til en skikkelig Tromsøhyllest... Noen forslag?
Sá er einn staðr þar er kallaðr er Álfheimr. Þar byggir fólk þat er Ljósálfar heita, en Døkkálfar búa niðri í jörðu, ok eru þeir ólíkir sýnum ok miklu ólíkari reyndum. Ljósálfar eru fegri en sól sýnum, en Døkkálfar eru svartari biki.

Brukeravatar
Øyvind Høier
Bummen

Legg inn av Øyvind Høier » 18 aug 2008, 22:41

gobo skrev:Å geez. Nå må dere slutte å snakke rundt hverandre...

Øyvind: Han snakker om hymner, ikke kampsanger. Jeg føler også at vi har flere kampsanger enn noensinne, men noen skikkelig hymne har vi ikke.
Der har du helt rett. TIL har ingen, evt. kun én kamphymne (cupsangen). Spørsmålet er: er det Isbergets ansvar å skrive en kamphymne? (altså en profesjonell låt som kan gis ut). Der må det profesjonelle musikere til. Men om de finnes i Isberget og er innstilt på å gjøre den jobben, så hadde selvsagt ingenting vært bedre enn det!
Jeg føler at det blir feil at ultimateoverherre kritiserer Isberget for mangelen på TIL-hymner.
Har VIF-klanen laga Vålerenga kjerke?

Brukeravatar
tobben
Bummen

Legg inn av tobben » 19 aug 2008, 00:46

Hva går denne debatten på?
Er det snakk om Isbergets sanger/rop eller det at TIL ikke har en egen hymne, slik f.eks Vif har "vålerenga kjerke" ,Liverpool har sin "you`ll never walk alone" og Brann har sin "nystemte".

TIL har i løpet av årene prøvd seg med noen sporadiske forsøk på å innføre en hymne på Alfheim.
Anne Nymo Trulsen har jo et par ganger framført "TIL-sangen" på sin joik-inspirerte måte.
Tromsøsangen ble også prøve en gang for 5-6 år siden, men falt bort etter 1 forsøk så vidt jeg kan huske.
Barndomsminner fra Nordland ble også prøvd, uten at man gjenntok forsøket over en periode.

Hadde vært kult å få innført noe slik også her i byen. Isberget kan jo godt stå fram som en innovatør å starte sangen før kampstart. Klarer vi å få det inn som en tradisjon blant oss er det jo mulig at TIL og resten av stadion hiver seg med etterhvert.

Men hva skal i så fall være hymnen vi synger?
Er jo bare å komme med forslag.

Brukeravatar
Hanne
Førsteelleveren
Sted: Oslo

Legg inn av Hanne » 19 aug 2008, 02:28

tobben skrev: Men hva skal i så fall være hymnen vi synger?
I mitt hode finnes det INGEN andre alternativer enn "Hjertet mitt har æ i Tromsø" med Jørn Hoel. Og den har vært foreslått jeg vet ikke hvor mange ganger her på forumet... :whistle:
I can not be held responsible for what comes out of my mouth!

Låst