Kvaliteten på isbergets sanger... Godt begrunna

Her diskuteres Isbergets sanger. Kom med forslag til nye sanger og melodier

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Øyvind Høier
Bummen
Sted: Tromsø

Re: Kvaliteten på isbergets sanger... Godt begrunna

Legg inn av Øyvind Høier » 02 aug 2008, 08:21

Så absolutt verdt å diskutere og det er viktig å ikke være hårsår når andre prøver å komme med konstruktiv kritikk og forslag.

Er enig i at den gjennomgående kvaliteten på sangene er så som så, men synes at volumet er bra tatt i betraktning at vi er 200-250 på kampene på Alfheim. Også på bortebane er det til tider veldig bra trøkk fra Isberget.

Som nevnt så prøver vi sangøving på Smud på søndag og hvis interesse kan vi ha sangmøter senere i høst. Men da må flere enn 3 stk. melde sin ankomst.
Støtt Isberget Tifo! Bidrag kan settes inn på konto 4750.18.72977. Hjelp oss å sette mer farge på Alfheim..

Hårek
Førsteelleveren

Legg inn av Hårek » 02 aug 2008, 14:20

Jeg har et forslag.

Man stiller med minimum 100stk ca i samme størrelsen som et kredittkort, eller A5 store ark med låt og tekst skrevet i tydelige bokstaver (gjerne i farger). Disse deles ut av initiativtagerne ved ankomst L-feltet. Det beste er uannset at alle har hver sin version av den nye sangen.

Men, dette gjøres kun etter å ha fått klarsignal fra noen i forsanger teamet senest dagen i forveien ved fremføring via mp3 til noen i FS, i egen person til noen i FS, eller pr telefon til noen i forsangerteamet (FS).

På denne måten er sjansen for spontanitet og umiddelbar respons i allerhøyeste grad tilgjengelig. Jeg synes vi bør la andre få ta sjanser på å tenne våre strupers sang lyst uten alt for mye kontroll. At vi mangler noe i denne duren, dvs nye sanger eller eldre som fenger samt er nyskapende burde vi ta inn over oss.

Jeg er sikker på at det finnes mange nye kreative mennesker der ute som ønsker oss i Isberget, eller generellt på Alfheim alt vel, så kanskje vi skal slippe de TIL på denne måten?

Spontan kreativitet og engasjement!!!
HEIA TIL

Brukeravatar
ultimateoverherre
Tilskuer
Sted: Sola

Legg inn av ultimateoverherre » 02 aug 2008, 18:29

Espen sa det! Han må komme fra en go familie :) Det er jo ment som konstruktiv kritikk!
Og til sindre som ikke helt henger med i svingene: Helt forståelig at du reagerer på kritikk fra egne, men fra nøytrale må man ta alt man kan få! Det er Ikke gjort nok på sangfronten, enten du liker det eller ikke. Foreslår at de respektiver aktører tar helomvending, gaffeln i andre hånd, snu på flisa og så videre OG starter forfra med blanke ark! Isberget har tydeligvis ikke de store kreative personlighetene,inkl sindre, og da må man hente inn ekstern hjelp. Sorry, men sånn e "ståa"

Hårek
Førsteelleveren

Legg inn av Hårek » 02 aug 2008, 18:45

Isberget har tydeligvis ikke de store kreative personlighetene,inkl sindre, og da må man hente inn ekstern hjelp. Sorry, men sånn e "ståa"
Der er jeg totalt uenig. Men, antar det var et synspunkt og ikke nødvendigvis fakta basert at Isberget ikke har kreative personligheter. Den vet vi jo alle er feil, vi har både store og små som viser kreativitet. Det er derimot en stigende iver etter å bidra til å få med hele Alfheim og det er verdt å legge merke til som posetivt, og ikke minst kanskje verdt en egen kamp HYMNE..

Brukeravatar
Øyvind Høier
Bummen

Legg inn av Øyvind Høier » 02 aug 2008, 18:47

Det jobbes med nye sanger kontinuerlig. Nå var det meningen å prøve å synge inn en del nye sanger under sangmøtet på torsdag, men med et oppmøte på 3 stk (inkludert undertegnede) måtte vi dessverre avlyse. Mulig fellesferien fortsatt gjør sitt til at få kunne stille. Forrige gang vi hadde møte var jo oppmøtet godt over 20 stykker og det er så mange at man enkelt vil kunne klare å få med hele feltet under kamp.

Forhåpentligvis får vi sunget inn flere nye sanger i løpet av høsten!
Støtt Isberget Tifo! Bidrag kan settes inn på konto 4750.18.72977. Hjelp oss å sette mer farge på Alfheim..

Brukeravatar
ultimateoverherre
Tilskuer

Legg inn av ultimateoverherre » 03 aug 2008, 02:53

Jepp, få frem det magiske med TiL, det som rører ved folk! Er vell ikke ei sjel i denne verden som blir særlig beveget av 2-300 mann som stresser seg igjennom "i vind i fra nord-i år som i fjord..." De store slageran er mer majestetisk og rolig, eks "You'll never walk alone" , "Vålerenga Kjerke"og "Himno Official Champions League"
Popper man opp en sang er man sikret at mange ramler av lasset. Det som fenger massene er tidløse slagers :idea:

Sindre: Drit i sangmøter!
Har aldri funket, og det vil heller aaaalllldrrrriiii gjøre det heller! Hadde sangmøter fungert ville man sett resultatet for lengst. Når du får litt fartstid i Isberget vil du også kunne si det...... Kan du nevne èn fan-klubb som har hostet opp èn verdig sang på et "sangmøte"?? Ikke jeg heller. Her må man ta et mangelpunkt opp til sterk vurdering ved mer seriøse anledninger, f.eks årsmøte, øl-møta å så videre. Dette er obligatorisk for aktive medlemmer. Lær av de større rundt seg, få ut fingern, ræve sæ inn med de riktige folkene og gjør det stort. Jo større man gjør det, jo flere lære den... JO flere joine isberget. Litt kult hvis alle globetrottera med ei fjern tilknyttning til tromsø alikavell kunne slagern :wink: Dere skjønner poenget..?

Brukeravatar
ultimateoverherre
Tilskuer

Legg inn av ultimateoverherre » 03 aug 2008, 03:04

Har bæsja på leggen nå... I de siste skriv der jeg har nevnt sindre, mente jeg Øyvind. Til deres orientering :D han som gnåle om ufruktbare sangmøta osv...

Brukeravatar
Øyvind Høier
Bummen

Legg inn av Øyvind Høier » 03 aug 2008, 13:36

Hehe, den går jeg ikke uten videre med på.
Sist vi hadde sangmøte møtte over 20 personer og da fikk vi sunget inn flere nye sanger. Og det er jo ikke meningen at man skal sitte på møtet og gruble, da er meningen at man skal synge inn noen forslag som er lagt fram på møtet.

Men selvsagt er jeg enig i at kampdag er en vel så bra anledning til å øve på nye sanger, f.eks. på Smud før kampen.

Vi har også gjort noen forslag med å synge inn helt uprøvde forslag på feltet, og det har vel kun funket sånn delvis. Man vet aldri helt sikkert hva som vil fungere på feltet under kamp og hva som ikke gjør det og det er jo en fordel om en gruppe på 5-10 personer kan sangen før den prøves på kamp.

Har du ellers et konkret forslag til hvordan øve inn nye sanger? (Når det gjelder fartstid så har jeg vært med i Isberget siden 2004, så får det være opp til andre å vurdere om jeg har fartstid eller ei)

Brukeravatar
espen69
Førsteelleveren
Sted: Fredrikstad

Legg inn av espen69 » 03 aug 2008, 17:30

Hvilken klubbsang er best?
Denne artikkelen bekrefter langt på vei hva trådstarter påpeker, ingen TIL-sanger med engang.
Tidligere Isberget-medlem!
Rosenborg my ass!!!!

Brukeravatar
ultimateoverherre
Tilskuer

Legg inn av ultimateoverherre » 03 aug 2008, 18:29

[quote="Øyvind Høier"]Hehe, den går jeg ikke uten videre med på.
Sist vi hadde sangmøte møtte over 20 personer og da fikk vi sunget inn flere nye sanger.

Skal det være en vits? Hvilke sanger mener du? Jeg har aldri hørt noen av de sangene. Ah... mener du heiarop? Jeg ser herved betydningen av å sette ting helt på skje-spissen for deg:

Isberget har ikke ÈN BRA SANG!
Ikke èn!

Dette er alle enige om utenom deg. Synes du ikke det er Liiiitt rart? For de av oss som har brølt oss hæs i mer enn 4 år kan skrive under på en Total Mangel på Sanger. En haug av kamprop ja, og det må man ha. Men kamprop rekruterer ikke nye medlemmer. Skal et individ i styret være så ufattelig konservativ at det skal vris å vendes på et forslag, kun for å unngå alt som kan kreve innsats??? Stol på mæ du Mr. Rookie... Om 1, 2, 5, og 10 år vil isberget fortsatt være den minste i klassen, uten en eneste sang... hvis de ikke bytter ut det totalt defekte 5 hjulet på vogna. Non som føler seg truffet? Sku vært ansenitetskrav for å være med i styret!

UHØRT, UHØRT :eyesout:

Hårek
Førsteelleveren

Legg inn av Hårek » 04 aug 2008, 00:38

..

Jeg synes vi har en meget god dialog på dette allerede, og da blir det viktigst at vi alle bidrar til forslag, ideer, og gir en push i riktig rettning for å oppnå det vi alle vil..

Nemlig å synge for laget vårt, og da gjerne gjennom en slags kjennings hymne som etableres utifra noe nyskapende, samt noe som fenger de vi (i det minste jeg da) gjerne vil rekrutere..HELE ALFHEIM!

Jeg tenker stort det er i allefall sikkert, og har en ide som kanskje snart blir en ny sang..litt opp til musikerne..kan jo hende jeg ikke har peiling på å skrive tekster.. :P

Hva med å se på forslaget jeg gav tidligere i denne debatten..er det en god ide?
Hårek

Les forslaget her:
Hårek Lør 2/8-08, 13:20

Jeg har et forslag.

Man stiller med minimum 100stk ca i samme størrelsen som et kredittkort, eller A5 store ark med låt og tekst skrevet i tydelige bokstaver (gjerne i farger). Disse deles ut av initiativtagerne ved ankomst L-feltet. Det beste er uannset at alle har hver sin version av den nye sangen.

Men, dette gjøres kun etter å ha fått klarsignal fra noen i forsanger teamet senest dagen i forveien ved fremføring via mp3 til noen i FS, i egen person til noen i FS, eller pr telefon til noen i forsangerteamet (FS).

På denne måten er sjansen for spontanitet og umiddelbar respons i allerhøyeste grad tilgjengelig. Jeg synes vi bør la andre få ta sjanser på å tenne våre strupers sang lyst uten alt for mye kontroll. At vi mangler noe i denne duren, dvs nye sanger eller eldre som fenger samt er nyskapende burde vi ta inn over oss.

Jeg er sikker på at det finnes mange nye kreative mennesker der ute som ønsker oss i Isberget, eller generellt på Alfheim alt vel, så kanskje vi skal slippe de TIL på denne måten?

Spontan kreativitet og engasjement!!!
HEIA TIL

sindre
Førsteelleveren
Sted: tromsø

Legg inn av sindre » 04 aug 2008, 00:42

og komme med påstand om at Isberget ikke har en bra sang , e bare tull , vi har endel sanger som sitter som støpt og de synges hver pidige kamp med et voldsomt trøkk.
Ultimateoverherre du begynne rett og slett å bli utrulig useriøs og dårlig likt her inne på forumet.

sindre
Førsteelleveren
Sted: tromsø

Legg inn av sindre » 04 aug 2008, 00:53

hvis sangan e så dårlig og for gammel så får han Ultimateoverherre komme med sine tips til nye sanga.
hvis han i det hele tatt har noe å komme med ?.
æ trur bare heller at han like å slenge med leppa og kritisere den jobben andre gjør.

synes han egentlig burde tenke seg om fordi vi har flere sanga som sitt som støpt som går hver pidige kamp med et voldsomt trøkk.

Brukeravatar
Øyvind Høier
Bummen

Legg inn av Øyvind Høier » 04 aug 2008, 01:33

Øyvind Høier skrev:Hehe, den går jeg ikke uten videre med på.
Sist vi hadde sangmøte møtte over 20 personer og da fikk vi sunget inn flere nye sanger.
ultimateoverherre skrev:Skal det være en vits? Hvilke sanger mener du? Jeg har aldri hørt noen av de sangene. Ah... mener du heiarop? Jeg ser herved betydningen av å sette ting helt på skje-spissen for deg:

Isberget har ikke ÈN BRA SANG!
Ikke èn!

Dette er alle enige om utenom deg. Synes du ikke det er Liiiitt rart? For de av oss som har brølt oss hæs i mer enn 4 år kan skrive under på en Total Mangel på Sanger. En haug av kamprop ja, og det må man ha. Men kamprop rekruterer ikke nye medlemmer. Skal et individ i styret være så ufattelig konservativ at det skal vris å vendes på et forslag, kun for å unngå alt som kan kreve innsats??? Stol på mæ du Mr. Rookie... Om 1, 2, 5, og 10 år vil isberget fortsatt være den minste i klassen, uten en eneste sang... hvis de ikke bytter ut det totalt defekte 5 hjulet på vogna. Non som føler seg truffet? Sku vært ansenitetskrav for å være med i styret!

UHØRT, UHØRT :eyesout:
Dette innlegget blir nesten så useriøst at det ikke er vits å svare på det. Men likevel skal jeg gi et svar.
Jeg trodde du var en type som klarte å holde deg saklig og til fakta her på forumet. Tydeligvis ikke. Det du kommer med her er jo uriktige påstander. Vi har mange sanger. Ikke alle er utrolig bra, selvsagt ikke. Men noen av dem er bra. Og en annen viktig ting: de trøkker.

Du skrev:
"Skal et individ i styret være så ufattelig konservativ at det skal vris å vendes på et forslag, kun for å unngå alt som kan kreve innsats???"
Her skjønner jeg ikke bæra av hva du mener. Kanskje du har endret mening etter kampen i dag? Etter min mening var det årsbeste av Isberget, og innsatsen er det definitivt ingenting å si på.

Du skrev:
"Stol på mæ du Mr. Rookie... Om 1, 2, 5, og 10 år vil isberget fortsatt være den minste i klassen, uten en eneste sang... hvis de ikke bytter ut det totalt defekte 5 hjulet på vogna. Non som føler seg truffet? Sku vært ansenitetskrav for å være med i styret!"
Det slår aldri feil. Uansett hvor bra det går både med oss og TIL så er det alltid én eller annen som skal slenge dritt om Isberget. Det ser man igjen og igjen. DU må gjerne melde deg til å bli med i styret du også, så kan du jo se å få endret det "defekte 5. hjulet på vogna" som du prater om.

Brukeravatar
ultimateoverherre
Tilskuer

Legg inn av ultimateoverherre » 04 aug 2008, 06:35

Jeg gir opp!

Brukeravatar
Hanne
Førsteelleveren
Sted: Oslo

Legg inn av Hanne » 05 aug 2008, 10:31

jeg er langt på vei enig med "overherren". Det første som må endres er holdningen til forsangerne. Øyvind uttalte i dette forumet for noen måneder siden at det ikke var noen vits i å øve inn sanger med for mange ord og vers, fordi Tromsøpublikumet ikke var i stand til å lære seg de sangene.
I can not be held responsible for what comes out of my mouth!

Brukeravatar
michael collins
Ekspert

Legg inn av michael collins » 05 aug 2008, 10:44

"Ultimateoverherre"(for et nick!) kan muligens ha et poeng eller to, men kan ikke vente å bli tatt særlig alvorlig når han som nykommer på forumet slenger dritt i alle retninger. Lite konstruktivt.
Offense wins games, defense wins titles.

havchr
Tilskuer

Legg inn av havchr » 05 aug 2008, 21:26

For å være litt frækk i kjeften, Kor i helvete ligg de her sangan?

Flækk opp amatørinnspillinge av kamprop/sanga på youtube og link tydelig til dem på forsida. Ikke sleng dem ut med kun tekstbeskrivelse og navn på en melodi som ingen huske kordan går!

Et jævla godt eksempel e det her, henta fra sang-sia;

Vi e Tromsø IL
- mel. ukjent

Vi e Tromsø IL
Tromsø IL e størst
Vi e best i Norges land
det syng vi alle mann

mel. ukjent, aah, dritlett å lære sæ! æ kan mel. ukjent helt utenat!

Spill dem inn på youtube så folk kan lære sæ,
Gjør det, og det kommer til å bli mye bedre enn å ha sangmøte i hytt og gevær.

Brukeravatar
Øyvind Høier
Bummen

Legg inn av Øyvind Høier » 05 aug 2008, 22:12

Hanne skrev:jeg er langt på vei enig med "overherren". Det første som må endres er holdningen til forsangerne. Øyvind uttalte i dette forumet for noen måneder siden at det ikke var noen vits i å øve inn sanger med for mange ord og vers, fordi Tromsøpublikumet ikke var i stand til å lære seg de sangene.
Hvor har jeg sagt det? Fint om du kan sitere det du mener jeg skrev, for det var i hvertfall ikke ment på den måten du antyder.

Brukeravatar
Hanne
Førsteelleveren
Sted: Oslo

Legg inn av Hanne » 06 aug 2008, 01:43

ja jeg letet etter det, men fant det ikke. skal se mer når jeg får datatid igjen på torsdag.
I can not be held responsible for what comes out of my mouth!

Låst