Kvaliteten på isbergets sanger... Godt begrunna

Her diskuteres Isbergets sanger. Kom med forslag til nye sanger og melodier

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
ultimateoverherre
Tilskuer
Sted: Sola

Re: Kvaliteten på isbergets sanger... Godt begrunna

Legg inn av ultimateoverherre » 06 mai 2010, 03:13

Jeg gjør det glatt... men tror egentlig ikke isberget ønsker sanger. Hadde jeg snekret sammen et kort kamprop derimot...
Sist redigert av eie022 den 06 mai 2010, 10:16, redigert 3 ganger totalt.
Begrunnelse: Navngitte enkeltpersoner i supporterklubben holdes utenfor.

eie022
Førsteelleveren

Legg inn av eie022 » 06 mai 2010, 08:31

Den var rett og slett bra!
Noe av det bedre som har vært foreslått her inne noen sinne.

Håper det er mulig å få iverksatt de beste sangforslagene her inne, for det der var midt i blinken. Reportoiret til en supportertklubb burde inneholde sanger med litt selvironi både på supporternes og klubbens vegne.

Brukeravatar
John Barnes
Bummen
Sted: Tromsø

Legg inn av John Barnes » 06 mai 2010, 08:49

ultimateoverherre skrev:Jeg gjør det glatt... men tror egentlig ikke isberget ønsker sanger. Hadde jeg snekret sammen et kort kamprop derimot, ....
Sangforslaget kunne vært morsomt om det kom fra en som lagde det for å være morsom, ikke for å drite ut Isberget. Sangforslaget er elendig så lenge det går på at det ikke er noen fra Tromsø i Isberget, noe som bare er tull, selv om det nok er mange fra de andre stedene i teksten.

Edit 8/5: Skal bare legge til at innlegget er endret på av moderator. 16/5: Helt greit det eie, liker en begrunnelse (begrunnelsen din forsvant visst når jeg selv la inn en ny kommentar nå, men det gjøkkeno ;) )
Sist redigert av John Barnes den 16 mai 2010, 10:14, redigert 8 ganger totalt.

Brukeravatar
espen69
Førsteelleveren
Sted: Fredrikstad

Legg inn av espen69 » 06 mai 2010, 12:26

Alle vet jo at det er Tromsøfolk i Isberget, men blant folk utenfor er det en oppfatning om at Isberget kun består av folk ifra distriktet. Dette kunne Isberget fint hatt det litt moro med, ved å ha litt selvironi. Synes dette var midt i blinken, ingen vits i å være selvhøytidelig! :D
Tidligere Isberget-medlem!
Rosenborg my ass!!!!

eie022
Førsteelleveren

Legg inn av eie022 » 06 mai 2010, 14:15

Sangen var vel neppe heller ment som faktaopplysninger. Den spøker med en oppfatning/ myte som Isberget ofet konfornteres med. Det er det absolutt beste forsvar som finnes mot slike ting. Det er selvironisk og litt subtilt, det har man ikke for mye av, og det fungerer veldig bra.

Når det joikes fra TILsupporterne er det vel utslag av samme tanke. Motstanderfansen skal liksom "mobbe" ved bruk av joik. Når TILsupporterne selv joiker, mister det all sin gnist.

Brukeravatar
ultimateoverherre
Tilskuer

Legg inn av ultimateoverherre » 06 mai 2010, 19:34

John Barnes skrev:
ultimateoverherre skrev:Jeg gjør det glatt... men tror egentlig ikke isberget ønsker sanger. Hadde jeg snekret sammen et kort kamprop derimot, ....
Sangforslaget kunne vært morsomt om det kom fra en som lagde det for å være morsom, ikke for å drite ut Isberget. Sangforslaget er elendig så lenge det går på at det ikke er noen fra Tromsø i Isberget, noe som bare er tull, selv om det nok er mange fra de andre stedene i teksten.

Edit 8/5: Skal bare legge til at innlegget er endret på av moderator. De endrer på innlegg men er for redd til å sjøl informere om det.
Det er laget for å gi Isberget litt mer trøkk og fart. Isberget har ingen sangen! Hvis ikke du kan nevne noen? Den er ment ironisk og morsom for en supporterklubb som eksisterer pga tilstrømning fra distriktet. ...........

Blir jeg sensurert nå?

Svaret er delvis: Fra det øyeblikket du sluttet å være konstruktiv. Ærbødigst eie022

Brukeravatar
Hanne
Førsteelleveren
Sted: Oslo

Legg inn av Hanne » 11 mai 2010, 11:53

ultimateoverherre skrev: Melodi: "er du veldig glad og vet."

No kan alle ifra senja klappe no -klappklapp-
No kan alle ifra Balsfjorn klappe no -klappklapp-
Så kan alle ifra Finsnes -også dem som e fra kåfjorn
å alternativt fra Dåfjorn klappe no -klappklapp-

Tørr han som e fra Kallfjorn klappe no? -klappklapp_
Også han som e fra Kattfjorn klappe no? -klappklapp-
Også stakkarn ifra Hansnes, lamme utskuddet fra Skullfjorn
ja la alle fra distriktet klappe no. -klappklapp-

Har vi non her med fra tromsø med oss no -klappklapp-
Kan han eneste fra tromsø klappe no? -klappklapp-
E det ingen her fra byen, ikke engang ifra tromsdaln
Ja da e det ingen vits å klappe no -klappklapp-
Jeg ler like mye nå som da vi sto på Åråsen :lol: :rotfl:
I can not be held responsible for what comes out of my mouth!

ToonArmy

Legg inn av ToonArmy » 11 mai 2010, 12:29

synes også den er moro og bør definitivt bli prøvd ut på noen kamper fremover!

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 11 mai 2010, 15:35

Idiotisk sangtekst skrevet av en som før har kastet en masse personrettet dritt mot en navngitt person i Isberget. Den dagen den sangen der runger over tribunene fra Isberget går jeg i skam fra feltet.

Brukeravatar
TomEspen
Kamptroppen

Legg inn av TomEspen » 11 mai 2010, 22:06

Det er nok mange andre alternative sanger som kan skape mer humor enn den her sangen. J. Barnes: du trenger ikke frykte :wink:
blind høne finner også korn

Brukeravatar
gobo
Førsteelleveren
Sted: Tromsø, Mortensnes
Kontakt:

Legg inn av gobo » 11 mai 2010, 22:18

Jeg skal nå ærlig innrømme at jeg syns den der var rimelig morsom jeg. Skal vi gjøre noe med bon-stempelet så er det å latterliggjøre hele greia faktisk en god vei å gå. :)

Men savner en linje for oss søringkuker. :-P
Sá er einn staðr þar er kallaðr er Álfheimr. Þar byggir fólk þat er Ljósálfar heita, en Døkkálfar búa niðri í jörðu, ok eru þeir ólíkir sýnum ok miklu ólíkari reyndum. Ljósálfar eru fegri en sól sýnum, en Døkkálfar eru svartari biki.

Brukeravatar
stalehfh
Førsteelleveren
Sted: Øya ;)

Legg inn av stalehfh » 11 mai 2010, 22:31

Kongsvinger passer ikke inn uansett, for mange stavelser :lol: Alle de som er fra Larvik klapper nå *klapp klapp* 8)
Bilde

"INCOMING!" Jo Nymo Matland

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 11 mai 2010, 23:14

TIL har ett ønske om å trekke folk fra hele fylket, og har derfor også satt igang tiltak for å prøve å tilrettelegge slik at enda flere fra ellers i fylket kan dra på kamp.

Og selvsagt er det en overdrivelse fra meg at jeg forlater feltet pga en sang, selv om andre kanskje melder seg ut pga ei tromme :D Jeg lar jo selvsagt flertallet avgjøre hva man som supporterklubb vil synge. Det betyr jo ikke at jeg må like sangen eller være med på den heller.
Sist redigert av eie022 den 14 mai 2010, 01:03, redigert 2 ganger totalt.
Begrunnelse: Endret pga ref fra moderert innlegg.

Brukeravatar
Hanne
Førsteelleveren

Legg inn av Hanne » 16 mai 2010, 10:08

Fant ingen mer egnet tråd å legge denne inn i.
Hanne skrev:
Dermed er det vel snart duket for at vi kan synge "BO BO BO BO BO", kanskje etterfulgt av "MO MO MO MO MO" :mrgreen:
synge?? :wink:
John Barnes skrev:Ja Hanne, synge, du vet når man åpner gommene og presser ut ord i ett mer rytmisk tempo enn når man snakker, man bruker stemmen til å fremføre den mest enkle form for musikk :mrgreen: Og mer enkel form enn MO, BO osv finner du neppe i supportersang-verdenen :lol: Ett kamprop kan vel således også regnes som sang :mrgreen:

Minner mer om stønning, dette "mo-mo-mo". :wink:
Men igjen så drev jo Martina Hingis med tennis, ikke stønning.
diverse popartister synger visst, og driver overhodet ikke med stønning. (Justin Timberlake, Christina Aguilera, Britney Spears. Fellesnevneren her er hoderystende: Mickey Mouse Club og stønning!)
For meg som har vokst opp med sang og musikk rundt meg, så er sang noe med en melodi til. Ikke monoton uttalelse av ett ord gjentatt flere ganger :) Selvsagt kan det i enkelte sammenhenger være anledning til å kalle denne måten å framføre tekst/ord på for sang.
Men jeg personlig kaller det å stønne ut "mo-mo-mo" for et rop, ikke en sang.
Men forskjellige mennesker har forskjellige oppfatninger av nettopp det, og det er helt greit for meg.

Brukeravatar
John Barnes
Bummen

Legg inn av John Barnes » 16 mai 2010, 10:22

Og som du ser så lo jeg godt av det når jeg selv kalte det for en sang, selv om ett kamprop altså kan oppfattes som den enkleste form for sang ;) Ellers så vet jeg ikke om du er på bærtur eller hva når du snakker om Britney, osv og MM Club :D ? For det skjønner jeg ikke hva du mener med? Hva er MM club?

Når det gjelder Mo-Mo-Mo-ropet, så er det flere på feltet som mest av alt bare gliser av ropet, men siden vi ikke har hatt noe annet, så har det likevel blitt ropt, og vil nok fortsatt bli ropt i lang tid tror jeg selv om Mo nå har fått diktet en ny sang til seg. Ligger ikke det nye forslaget her mon tro? Tror Stikken eller sindre la det ut her etter turen hjem fra Sortland.

Brukeravatar
Hanne
Førsteelleveren

Legg inn av Hanne » 16 mai 2010, 10:42

Jepp, jeg så det ;)
Mikke Mus Klubben var et program i junaiten, der alle de tre nevnte var innom samtidig som barn. Sang og opptreden er vel stikkordet her, uten at jeg har sett nevneverdig mye av programmet. Har bare sett et par klipp på youtube.

Brukeravatar
Patriot
Førsteelleveren

Legg inn av Patriot » 16 mai 2010, 13:06

For alle som er interessert i å bruke Ultimateoverherre's fantastiske sangforslag og tekst, her er melodien. Så kan man prøve seg selv hjemme i stua. Den dagen denne sangen runger fra felt A, kan vi med sikkerhet si at Isberget har funnet seg selv:

http://www.youtube.com/watch?v=VpMk5tq2d-A

Her er en annen, hvor Barney fungerer i rollen som Isbergets forsanger:

http://www.youtube.com/watch?v=qmCEQVcN ... re=related
"Den verste opplevinga eg hadde var i Tromsø,
då var det to personar som sa verkeleg stygge ting". -Magne Hoseth

Brukeravatar
ultimateoverherre
Tilskuer

Legg inn av ultimateoverherre » 16 mai 2010, 19:04

Når Isberget joiker på hjemme og bortekamper, så er da dette et skritt i riktig rettning. Dette er en sang som skiller seg betraktelig ut fra øvrige kamprop som isberget har, da denne faktisk er over 6 sekunders grensa som gjelder... men det er vell lengre Sanger vi ønsker?

Endret av mod
Sist redigert av eie022 den 16 mai 2010, 20:29, redigert 3 ganger totalt.
Begrunnelse: En gang til.....

Låst