Tromsø-hymne av Jørn Hoel

Her diskuteres Isbergets sanger. Kom med forslag til nye sanger og melodier

Moderator: Moderatorer

kennis82
2. laget
Sted: Tromsø

Re: Tromsø-hymne av Jørn Hoel

Legg inn av kennis82 » 23 sep 2008, 21:54

Glimrende initiativ. TIL-sanger før kamp er jo det ultimate stemningsskapende. Hadde vært utrolig artig om man hadde klart å skape en allsangtradisjon før kamp i Tromsø også

Hårek
Førsteelleveren

Legg inn av Hårek » 23 sep 2008, 22:02

Flott Øyvind, og hun blir sikkert å legge merke til at Isberget ber om dette. Tipper den blir spilt snart, og vi bør forberede feltet på dette...så denne myldringskvelden du nevner blir et bra Push for å lære folk den teksten.

(sikker på at de fleste husker når de hører den)...Se gjerne på "Shortsn" i sangforumet..tilbakemelding ønskes.

kennis82
2. laget

Legg inn av kennis82 » 04 okt 2008, 19:46

Ble denne spilt mot LSK? Kunne ikke høre den etter at jeg kom, men holder muligheten åpen for at de spilte den tidlig. I så fall skuffende om TIL ikke tar til seg musikkønsker fra fansen. Musikk før kampene kan være svært stemningsskapende, men det er som oftest tull og tøv som er på Alfheim før kamp.

Brukeravatar
Øyvind Høier
Bummen

Legg inn av Øyvind Høier » 05 okt 2008, 20:31

Den ble ikke spilt..
Jeg sendte i går en ny forespørsel til Mona i TIL og fikk dette svaret:
Skal sende dette med låten til de som styrer med musikk. Burde ikke være noen problem.
Støtt Isberget Tifo! Bidrag kan settes inn på konto 4750.18.72977. Hjelp oss å sette mer farge på Alfheim..

Hårek
Førsteelleveren

Legg inn av Hårek » 06 okt 2008, 17:36

Isberget burde trykke opp teksten til alle som kommer på feltet til Molde kampen. Finnes det midler til slikt eller et sted hvor dette kan ordnes?

Øyvind, hva om vi deler ut teksten også i slagsboden jeg har ved hovedinngangene? Jeg tror ca 1000stk eksemplarer er mere enn nok. Ja selv 500stk totalt vil være en flott start.

Tenk om minst 500stk sang med..det hadde verdt noe.
Hårek

Brukeravatar
Øyvind Høier
Bummen

Legg inn av Øyvind Høier » 07 okt 2008, 00:58

Bør ikke være noe problem å dele ut i mange eksemplarer. Vi kan sikkert låne kopimaskinen på Alfheim.

Men før vi gjør det må vi i hvertfall få forsikringer om at låten faktisk skal spilles.
Støtt Isberget Tifo! Bidrag kan settes inn på konto 4750.18.72977. Hjelp oss å sette mer farge på Alfheim..

Jesus Kristus
Kamptroppen

Legg inn av Jesus Kristus » 17 okt 2008, 19:43

Hva er siste sit-rap angående dette prosjektet? Jeg får tårer i øynene bare av å høre den hjemme i stua. Hadde jeg hørt den på Alfheim hadde jeg brast sammen i deilig gråt.

Brukeravatar
Øyvind Høier
Bummen

Legg inn av Øyvind Høier » 18 okt 2008, 12:23

Ikke hørt noe nytt. Men har sendt sms til de rette vedkommende i dag.
Da er det ikke så mye mer vi kan gjøre..

Brukeravatar
gobo
Førsteelleveren
Sted: Tromsø, Mortensnes
Kontakt:

Legg inn av gobo » 20 okt 2008, 22:51

Kan ikke si jeg hørte noe til denne på lørdag. Borte var vel forøvrig de vanlige sangene ved innmarsj også? Syns plutselig det bare ble tippeligafanfare ut av ingenting... Rent forvirra der jeg sto med flagget. :P
Sá er einn staðr þar er kallaðr er Álfheimr. Þar byggir fólk þat er Ljósálfar heita, en Døkkálfar búa niðri í jörðu, ok eru þeir ólíkir sýnum ok miklu ólíkari reyndum. Ljósálfar eru fegri en sól sýnum, en Døkkálfar eru svartari biki.

Brukeravatar
Øyvind Høier
Bummen

Legg inn av Øyvind Høier » 20 okt 2008, 23:04

Ja, jeg tror jeg gir opp... Snakka med Mona senest på kampdag (i tillegg til flere mailer i forkant) og hun skulle igjen gi den som spiller av sanger beskjed. Dette burde ikke være så vanskelig, men tydeligvis så er det det.

Hårek
Førsteelleveren

Legg inn av Hårek » 21 okt 2008, 01:07

Skal se om ikke jeg kan logge meg på underbevisstheten til speaker og mane frem noen toner...det er i allefall metoden Idaho ville brukt om noen ikke gjør som hun vil.

JEEC

Legg inn av JEEC » 22 okt 2008, 18:45

Melder meg på her.. Få denne låten som fast Tromsøhymne før matchene. Ville vært stort!!

Belakov
Kamptroppen

Legg inn av Belakov » 23 okt 2008, 16:52

Øyvind Høier skrev:Ja, jeg tror jeg gir opp... Snakka med Mona senest på kampdag (i tillegg til flere mailer i forkant) og hun skulle igjen gi den som spiller av sanger beskjed. Dette burde ikke være så vanskelig, men tydeligvis så er det det.
På Alfheim har de nå spilt de samme låtene om og om igjen år ut og år inn. Tror speakeren bare har en samle-cd med musikk fra 90-tallet med noen låter på som han spiller til den blir utslitt. Er ganske lei de låtene som ikke er rene TIL-sanger og hører til på kampdag.

Jeg hadde faktisk aldri hørt denne Hoel-låta før jeg tok turen innom denne tråden. Den er rett og slett utrolig bra. Veldig rart at ikke TIL bruker den, de kan ikke ha forstått hvor godt potensiale det er i den låta. Det er rart å tenke på alle de håpløse forsøkene de har hatt med for eksempel Jardar som synger Nordlandsvisa, samer som rapper TIL-sanger eller helt ukjente folk som framfører en hjemmesnekret sang osv. i pausene, men ikke har sett hvilken skatt de har hatt i denne sangen av Jørn Hoel.

Heinz
2. laget

Legg inn av Heinz » 01 des 2008, 01:30

Synes jeg hørte noe av Jørn Hoel etter stabækkampen ja, også datt jeg over den nå på youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=g84JWUfI ... re=related

Dette er sikkert gammelt nytt for alle dere, men som en TIL supporter som nettopp har flyttet fra tromsø (midlertidig) så traff denne meg midt i hjertet. Synes absolutt den burde bli fast innslag på alfheim!! gjerne med allsang :D
you like this

Brukeravatar
Øyvind Høier
Bummen

Legg inn av Øyvind Høier » 01 des 2008, 23:06

Ja, den ble spilt to ganger sist. Ca. 40 minutter før kamp (for tidlig spør du meg) og etter seremonien etter kampslutt.
Bra at den ble spilt i hvertfall, men håper den kan bli et fast innslag på et litt gunstigere tidspunkt til neste år.

Brukeravatar
Målselv`s TIL-SUPORTER
Førsteelleveren
Sted: Målselv
Kontakt:

Legg inn av Målselv`s TIL-SUPORTER » 01 des 2008, 23:42

Noen som har mp3 fil av denne?
- Isberget Målselv! -

sindre
Førsteelleveren
Sted: tromsø

Legg inn av sindre » 02 des 2008, 23:10

ja

Brukeravatar
Målselv`s TIL-SUPORTER
Førsteelleveren
Sted: Målselv
Kontakt:

Legg inn av Målselv`s TIL-SUPORTER » 03 des 2008, 12:17

Kan du sende?
- Isberget Målselv! -

Brukeravatar
Øyvind Høier
Bummen

Legg inn av Øyvind Høier » 21 okt 2009, 00:33

Vi brukte de 3 første minuttene av Glimt-kampen til å synge denne sangen i kor. Synes det ble rimelig bra, så det bør vi definitivt gjøre også på søndag.

Kan bli majestetisk på Alfheim!

Brukeravatar
Øyvind Høier
Bummen

Legg inn av Øyvind Høier » 21 okt 2009, 00:37

Kopierer teksten til Patriot, og legger den ut på nytt. Men obs: det skal være søndag og ikke sommer på første linja.

VERS I
Sett her og drømme en søndag
Og tankan går mot nord
Det e sommer og godvær her sørpå
Men lengselen min e stor
Mot et litt tøffere klima
Balsfjordvind og sny oppå tind
Vet med mæ sjøl at det e
Der æ høre te

VERS II
For snart e det matchtid i tromsø
Vet hele byen står
Og heie på gutan på alfheim
No når fløyta går
Lukke æ øyan så ser æ
Rødt og hvitt, en kjær... (rart ord)
Fins ikkje tvil, det e førr TIL
At mitt hjerte slår

REFRENG:
ja hjerte mitt har æ i tromsø
en by ingen vinter kan stanse
når våren kjem da spring byen ut
som ei rose fra is
nordens paris
og æ syng tromsøs pris

VERS III
Når æ hiv mæ på flyet te tromsø
Det lande klokka fem
Han tykje sku fløtta te oslo
No ønske æ mæ hjem
Sku vært med gjengen på alfheim
Sku vært der å...
På store stå
Sett gutan banke nån trønderske
Trollunga gul og blå!

REFRENG
Ja hjertet mett har æ i tromsø
En by ingen vinter kan stanse
Når våren kjem da spring byen ut
Som ei rose fra is
Nordens paris
Og æ syng tromsøs pris....

Låst