forum feil

Her diskuteres forumet. Ønsker, forbedringer og andre forumrelaterte ting.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Jørn-Are
Kverulant
Sted: Holmestrand

Re: forum feil

Legg inn av Jørn-Are » 12 aug 2009, 00:27

Reginiussen skrev:Så plagsomt kan det da ikke være? Herregud mann. Forumet har jo vært håpløst. Gått tregt og på 9/10 ganger har mann fått hvit side og errormeldinger når man har gått inn på en tråd eller postet noe. Spesielt irriterende har dette vært for Lars siden det og gjelder Isberget.no der han skriver mye.
Jeg er fullstendig klar over at det har vært irriterende med hvite sider, men nå snakker jeg om at forumet er plassert til venstre på skjermen.
Sist redigert av Hanne den 13 aug 2009, 09:37, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: diskuter sak, ikke person ;)

NickStrong
Førsteelleveren

Legg inn av NickStrong » 12 aug 2009, 00:51

Trur han kritiserte Lars for at han klaget igjen, det ser jo nå ut som forumet fungerer igjen.
Da blir det jo litt feil å begynne å klage så fort over at forumet er litt til venstre for det du er vant til.

Brukeravatar
President Lars G
Bummen
Sted: Tromsø
Kontakt:

Legg inn av President Lars G » 12 aug 2009, 00:54

Og forøvrig, her er hva jeg skrev for ikke så lenge siden, kanskje verdt å dra frem igjen, til de som påstår at jeg har klaget så mye at jeg bør vente noen dager igjen.
President Lars G skrev:Ser ut som om edelgris har klart å gjøre noe? Håper du skriver etterhvert hva som er gjort, slik at vi kan skryte litt av deg
En landsdel - En by - Ett lag
----------Tromsø IL----------
***Nord-Norges stolthet***

Brukeravatar
Hanne
Førsteelleveren
Sted: Oslo

Legg inn av Hanne » 13 aug 2009, 09:39

Har ryddet i tråden nå og slettet og endret en del innlegg.
Sørg for å diskutere sak, ikke person heretter.
I can not be held responsible for what comes out of my mouth!

Reginiussen
Kamptroppen

Legg inn av Reginiussen » 16 aug 2009, 04:01

Har da fått opp en skjerm med denne meldingen 2 ganger i natt, og den sier tydelig at det er server-feil eller noe her inne.

Parallels® H-Sphere

Error 500: Internal Server Error
The server encountered an unexpected condition which prevented it from fulfilling the request.

The problem is on the server side, not with your browser or the address. Most probably, a certain service (e.g., Tomcat engine) is down. Please contact your webmaster.

Brukeravatar
gobo
Førsteelleveren
Sted: Tromsø, Mortensnes
Kontakt:

Legg inn av gobo » 16 aug 2009, 12:08

Forumet er mer snappy enn jeg kan huske at det har vært på veldig lenge, og det enda jeg sitter på skikkelig ustabilt trådløsnett. (Hurra for late naboer som ikke sikrer nettet sitt). :)

Ser at stilsettet er litt ute og sykler. Regner med edelgris har gått tilbake til en tidligere variant av det. Kan se på det når jeg omsider kommer meg hjem fra tig(g)erstaden.
Sá er einn staðr þar er kallaðr er Álfheimr. Þar byggir fólk þat er Ljósálfar heita, en Døkkálfar búa niðri í jörðu, ok eru þeir ólíkir sýnum ok miklu ólíkari reyndum. Ljósálfar eru fegri en sól sýnum, en Døkkálfar eru svartari biki.

Brukeravatar
President Lars G
Bummen
Kontakt:

Legg inn av President Lars G » 28 sep 2009, 18:22

Ja, da er "de gode gamle" forumsfeilene tilbake for fullt. Feilmeldinger, hvit skjerm, treghet som om man står i lim, og dobbeltpostinger.

Og, det har heller ikke skjedd noe med stilsettet, som gobo snakka såvidt om.

Brukeravatar
President Lars G
Bummen
Kontakt:

Legg inn av President Lars G » 28 sep 2009, 18:23

Ja, da er "de gode gamle" forumsfeilene tilbake for fullt. Feilmeldinger, hvit skjerm, treghet som om man står i lim, og dobbeltpostinger. Det skjer ikke ofte, men det har hendt noen ganger i det siste.

Og, det har heller ikke skjedd noe med stilsettet, som gobo snakka såvidt om.

Brukeravatar
gobo
Førsteelleveren
Kontakt:

Legg inn av gobo » 28 sep 2009, 23:58

Joda. jeg har fikset så logoene står rett. :)
Noe mer enn det har jeg ikke gjort noe med.
Sá er einn staðr þar er kallaðr er Álfheimr. Þar byggir fólk þat er Ljósálfar heita, en Døkkálfar búa niðri í jörðu, ok eru þeir ólíkir sýnum ok miklu ólíkari reyndum. Ljósálfar eru fegri en sól sýnum, en Døkkálfar eru svartari biki.

Brukeravatar
President Lars G
Bummen
Kontakt:

Legg inn av President Lars G » 29 sep 2009, 00:01

;) Ja, men jeg trodde kanskje du mente at forumet skulle flyttes inn i midten igjen, uten at det kanskje spiller så stor rolle lengre, men det ser litt tomt ut med halve skjermen mørkerødt (når man bruker den forumsstilen).

Er nyhetsboksene helt ute forresten? Var det de som forårsaket trøbbelet? Tror kanskje at isberget.no fikk litt flere besøk pga boksene som fortalte om siste nyheter der.

Brukeravatar
gobo
Førsteelleveren
Kontakt:

Legg inn av gobo » 30 sep 2009, 21:09

Jeg tror fortsatt ikke nyhetsboksene var skyld i problemene, men jeg har bare ikke fått satt meg ned og integrert de inn igjen. Ble noen endringer i skinnet på sida som jeg ikke har fått satt meg helt inn i ennå. Når man har 200 prosjekter + jobb, så er det litt vanskelig å finne tid og motivasjon av og til. :|

Skuff
Juniorspiller

Legg inn av Skuff » 04 okt 2009, 20:33

Vær vennlig å midtstill hele siden. Sykt irriterenes for oss som bruker små lapptopper og Iphones/androids osv.

Hadde vært kinge om det lar seg gjøre..

Brukeravatar
gobo
Førsteelleveren
Kontakt:

Legg inn av gobo » 05 okt 2009, 20:05

Skuff: Hæ? Er da på små skjermer det er mest fordel om bildet ikke er altfor bredt. Bruker da en Aspire One selv. (Ikke at det har så mye å si om det er midtstilt eller sidestilt da, så lenge det ikke er for bredt.)

Skal se om jeg får tid å flikke litt på layouten denne uka. Er jo litt pusterom til neste hjemmekamp nå.

Skuff
Juniorspiller

Legg inn av Skuff » 06 okt 2009, 21:23

Har også One og på den funker den fint. Men på skjermer mindre enn 7.5 tommer så er det litt irriterende. og hvertfall på smartphones/iphones. Når skjermen er langstrakt...

Bare nevner det. Evt lag en version av siden for telefoner og slikt. Så slipper du å tenke på det :)

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Hva er galt med forumet nå??

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 06 okt 2009, 21:29

Jeg bare lurer. Det går jo seigere enn sirup.
Det sies at menn ikke gråter. Det stemmer ikke. -Roar Christensen, 29.10.06
No træng vi bare en boksåpner her! -Agnar Christensen, 14.03.10

Reginiussen
Kamptroppen

Legg inn av Reginiussen » 07 okt 2009, 00:20

Slo sammen en tråd GBA lagde der han spurte hva som var galt med forumet nå sammen med denne tråden, så det er grunnen til at GBA sitt innlegg her nå virker litt malplassert, men da har dere altså fått grunnen.

Målkongen
Tilskuer

Legg inn av Målkongen » 06 jan 2010, 11:17

Klokka ligger en time foran norsk tid (er nå 11:17).

Brukeravatar
President Lars G
Bummen
Kontakt:

Legg inn av President Lars G » 06 jan 2010, 11:35

Klokka må du stille sjøl, ved å gå inn i brukerkontrollpanelet ditt. Der klikker du på innstillinger, og velger tidssone, og rette valget der blir (UTC, Z) vest-Europa, Greenwich. Om du ikke er innlogget, så vises heller ikke noen klokke på forumets forside.

AnteførrT.I.L.
Kamptroppen
Sted: Bergen

Legg inn av AnteførrT.I.L. » 02 mar 2010, 20:38

Ka i søte helv... gikk av forumet nettopp ??? Gikk jo vinter og vår før man fikk logget seg inn !! Godtok jo ikke LITT passord og brukernavn. holdt på å gå bananas her eg jo :)
Selvsagt Isberget medlem :)

AnteførrT.I.L.
Kamptroppen
Sted: Bergen

Legg inn av AnteførrT.I.L. » 15 mar 2010, 00:24

Flere som merker at forumet at forumet er treeeegt i kveld ? Muligens pc,n vet ikke jeg.
Selvsagt Isberget medlem :)

Svar