Hvor ender TIL?

Emner á la tippekonkurranser legges her...

Moderator: Moderatorer

Svar
Sindrbjo
Juniorspiller
Sted: Trondheim

Hvor ender TIL?

Legg inn av Sindrbjo » 24 feb 2016, 23:54

Hvilken plass tror du at Tromsø IL ender på i Tippeligaen 2016?

Vil vi rykke ned nå som Sandefjord og Mjøndalen er nede? Vil vi holde oss såvidt? Klatre opp mot midten av tabellen? Øvre halvdel...?

Gjerne begrunn svaret :)

Brukeravatar
Bert Karsam
Bummen

Re: Hvor ender TIL?

Legg inn av Bert Karsam » 25 feb 2016, 20:55

Det har aldri vært vanskeligere å tippe hvor de havner, enn i år. Jeg har ikke særlig tro på trenerteamet, og mener de, samt forsvaret er lagets soleklare akilleshæl. Keeperne er også usikre kort, men ikke på langt nær så usikre som Benny var. Får håpe at midtstopper Gundersen viser seg å vært Guds gave til fotballen, for ellers tror jeg det blir mange stygge baklengs, mye klabb og babb og feilvurderinger som fører til sjanser i mot, av de fire bak. At Bård Flovik heller ikke ser ut til å være særlig nøye med hvem som spiller hvor på banen ser jeg også på som utpreget negativt. Allikevel mener jeg vi har en god defensiv midtbane, først og fremst pga Landux2 og muligens Jonas Johansen. Nysvensken vet jeg for lite om, men han skal også ha defensive fibre. Kantspillerne våre, Norø-Mikaelsen og islendingen (jada, jeg skal vel lære meg navnene etter hver) tror jeg vil bidra positivt. Gamsten vet jeg ikke hvor blir plassert, men jeg har vanskelig for å tro at han benkes, og jeg antar han havner på kant, dermed går det vel noen kamper før vi får se vår nye landslagsspiller fra Sagaøya. Espejord har jeg tro på, og endelig har vi et par reserver på topp.

Jeg tipper vi ender på en 8. plass.
Footballers from Bilbao and well used diapers have one thing in common. Guess what.

Sindrbjo
Juniorspiller
Sted: Trondheim

Legg inn av Sindrbjo » 26 feb 2016, 14:23

Tror heller ikke på fullstendig nedrykksstrid i år. Flere lag, som Start, Sogndal, Sarpsborg, B/G, Haugesund og Ålesund virker for meg på vårt nivå eller under.

Jeg mener faktisk at vi skal være like gode eller bedre i alle lagdeler i år.
Keeperne er ikke nødvendigvis bedre, men tyngdeloven bør vel bidra til at det iallfall må bli litt bedre der enn i fjor.
Forsvaret er mye det samme, og også her kan det umulig gå verre enn i fjor. Håper jeg... Kanskje Gundersen kan få et gjennombrudd.
På midtbana hadde vi i fjor presumptivt gode spillere som Remi Johansen og Bendiksen, men det var vel bare Landu som i det hele tatt leverte kamper over middels sentralt. Forhåpentligvis kan Jacobsson og kanskje Gamst styrke oss noe her.
Også på topp og på kantene må det nesten bli litt bedre. Sigurdarson og Gamst bør styrke oss på siden, og av fire spisser må iallfall noen putte litt flere enn det Ondrasek og delvis Espejord gjorde i fjor. Igjen, forhåpentligvis!

Tror vi plukker mellom 35 og 40 poeng, og blir nummer 10.

Brukeravatar
Bosse66
2. laget

Legg inn av Bosse66 » 10 apr 2016, 12:12

Bosse66 skrev:Tabelltips 2016

1. RBK
2. MFK
3. Odd
4. Viking
5. Strømsgodset
6. LSK
7. VIF
8. Ålesund
9. Tromsø
10. Haugesund
11. Sogndal
12. Sarpsborg
13. Glimt
14. Brann
15. Start
16. Stabæk
9 plass altså :D

Donkeyman
Kamptroppen
Sted: Tromsø

Legg inn av Donkeyman » 11 apr 2016, 09:04

Detta är mitt tips med motivering: Tippeligaen av 2016 innehåller en handfull lag som är starkare än resten. De klubbarna kommer sannolikt också att "dra ifrån" resten med tiden.

Sedan tror jag att de nya lagen är starkare än de som ramlade ur förra året. I grunden tror jag att hela "bottensatsen" är lite starkare. Inklusive TIL. Vilket gör att jag väntar mig en klunga på ungefär halva serien där man slår varandra kors och tvärs. I det gänget har lagen ganska tunna trupper och det blir mycket som kommer att avgöras av skador och avstängningar. Samt inte minst försäljningar och värvningar under sommaren. En såld toppspelare eller en lyckad värvning kan göra stor skillnad i de här lagens spelstyrka.

Det blir ett uppehåll på över en månad under hela Juni. Erfarenhetsmässigt vet vi att långa serieuppehåll oavsett idrott eller serie gör att styrkeförhållandena förändras. Några lag kommer tillbaka i bättre form, andra stagnerar helt. Vilket självfallet kommer att förändra tabellsituationen.

Det som TIL har visat fram till nu är utan tvivel bättre än förra årets upplaga. Men- det som är avgörande har vi ännu inte svar på. Det är om Flovik klarar av att organisera ett lag som slår de sämre lagen. Genom alla år i högsta serien har den stora mängden av tränare inte lyckats finna nycklarna till att tränga igenom ett lag som lägger sig på försvar och bara kontrar de få gånger som de får goda lägen. Vi kan räkna med att minst halva serien kommer att möta TIL på det sättet.

Löser Flovik den ekvationen så kommer vi garanterat att ta "bonuspoäng" här och där mot de goda lagen och spela minst jämnt med de sämre. Vilket ger oss en plats runt nummer 8-10. Klarar inte heller Flovik av att lösa det problemet så blir det bottenstrid. En strid som nog blir tuffare än förra säsongen med fler inblandade lag som är starkare än då.
Donkeyman Filosoferar på http://www.nordens-paris.blogspot.com

Brukeravatar
Grenersens Brukne Arm
Bummen

Legg inn av Grenersens Brukne Arm » 01 mai 2016, 07:04

10. Plass virker optimistisk nå
Det sies at menn ikke gråter. Det stemmer ikke. -Roar Christensen, 29.10.06
No træng vi bare en boksåpner her! -Agnar Christensen, 14.03.10

Svar